A motorfejlesztök is megcsinaltak a közvetlen égéstérbe befecskensezést…addig fejlesztettek, hogy néhàny tipus ùgy lekoszosodik 60-100 ekm megtetele utan, hogy lehet vinni diohejas takaritasra …
Itt sem a formulaval vannak a gondok…
Ugy latszik hiaba irjak tapasztalod, akkor sem kivanod elfogadni, hogy a pusztitast nem a spray vegzi!!! Hanem a abraziv szemcse( tudod amiböl ül egy köszörükorong is össze van ragasztva-na ez pont olyan mint az, csak nem korong formaja van hanem a spraynek köszönhetöen flexibilis, amorf, igy felveszi a lanc formajat es tökeletesen csiszolja koptatja mindenhol). A spray csak a ragaszto, nem a csiszolo közeg. De minden amit àllaga miatt a làncon képes tartani az folyamatosan pusztitja a lanc es tömitesei felületét.
Hogy egyszerü legyen elkepzelni, kb mintha dobnal egy lapar homokot a motor olajteknöjebe olajcserekor. A motorolajad lehet akarmilyen szuper formula…
Hát akkor az a rengeteg vegyészmérnök,akik rengeteget tesztelik a lánckenő formulákat mind egyszerű kotyvasztó mester a nézeteitek szerint.Valamelyik jobb valamelyik gyengébb tulajdonságokkal bír.Lehet választani.Leperegnek rólam a céltudatos lejáratás célú kommeteitek.Amúgy Laci nem te vagy a zöld íjász?
Az a baj, hogy ez nem hit, vélemény, esetleg demokratikus szavazás kérdése, hanem szín tiszta, többszörösen, kiszámolt, alátámasztott, és tapasztalt műszaki tények. Ahogy a föld is göbölyű.
Vitatkozni lehet ezekkel csak épp ha valaki arról győzköd hogy a föld lapos, meg az ISS a távcsövemben, csak egy hologram, akkor azt igen is teljes jogom van hülyének nézni.
Elárulom a mostani motoromon nekem sincs lánc olajozom. Egyszerűen lusta voltam megcsinálni, és sajnos már nem motorozok olyan sokat, hogy ez égető probléma legyen számomra. De nem vitatkozok a műszaki tényekkel, mert tanultam is, de simán tapasztalatból is tudom hogy ez a láncolajozás rohadt jó dolog.
Azt is elhiszem ha valaki nem hallott erről, nincs tisztában ilyen mélységében a dolgokkal, és/vagy nem érdekli. Senki nem azt mondta hogy ez baj, vagy hülye az aki így tesz.
De az irtó ciki hogy te állítólag szakember vagy és nem most jöttél le a falvédőről, de ennyire tudatlan vagy, és még mereven ragaszkodsz is a butasághoz.
Pista Mátra patkó 13,05 fel 13,07 le.Fent a kereszteződést kerültem meg.Ötvenes évek Triumph motorjain volt láncolajzó.Annyi féle láncal volt dolgom az iparban,hogy ezért cikiztem a topik elején.Biztos buta vagyok gépipari technikumot végzettként.Több mint harminc évet húztam le automata làmpagyártó gépek között.Egy száz millió dolláros beruházás volt a VTG gyárban.Egy gép csoport szerelés vezetője voltam.Géphibák javításával és elemzésével foglalkoztam.De ez mind kevés tudás lehet ,hogy megalkossam az olajzót .A láncomat tavasz közepétől nézegetem repedés ügyileg,mert előtte egy gigszeres srácnak a hollókői úton a bableves csárda közelében szétszakadt az elmondása szerint kétezer kilómétert futott DID lánca.Szerencsére a motor vette be,nem a hátsó kerék.Mielőtt megjött az utánfutós kocsi nézegettük a láncot.Nem a patent szemnél tört szét.Nem tudtuk ott mi lehetett a hiba mert azt mondta minden rendben volt előtte.Nekem a láncolajzóról a retkes gépek jutnak eszembe mert ott volt minden fajta.Nem járok túrázni,egy nap max 400-500 km -ert motorozok.Erre a távra megfelel a motorexes lánc spray.És még annyit,hogy szeretek tempósan motorozni.De ennek ellenére nem nézem le a majrécsíkos embereket,lehet hogy ők fognak tovább élni.És nem nézem le a hétvégi Józsbácsit sem,mert nagyon jó történeteket mesélhet.És ha engem szólítanak meg nem gondolom,hogy te tiszta hülye vagy,minek jössz ide.Ma bizony volt közvélemény kutatás a részemről és nem néztek hülyének!!De egy két kommentelő majdnehogy kimondja mekkora elmaradottak a sprayt használók.Volt egy olyan kommentelő is, hogy megázás!!!A lánc pucolás picsa a bőrruha meg a motor pucolásához képest.Aki írta biztos kordurája van,mosógép oszt ennyi.Majd megszáradt.Fiatalon szakadó esőben edúróztunk a Börzsöny hegységben sárba patakokon keresztül.Nem láttam a sártól a láncot ott milyen láncolajzó lett volna jó.Aki elmegy hosszú távra motorozni felbarkácsol egy olajzót,így nem kell magával vinnie a lánc sprayt.De mint minden szerkezet ez is meg tudja adni magát,majd a haver költsön adja a láncprayt.
Most jöttünk haza egy 3 napos túráról, megvolt a Transbucegi 2000m felett, esőben, hidegben, majd másnap a deres Transfogaras ahol már sózzák az utat.
A 3 motorból 1 nem volt olajzós, de az is csak az időhiány miatt nem rakott még rá, neki maradt a kényelmetlen fújkálás, mert olyanok voltak a körülmények, hogy nem maradhatott el neki sem a lánckenés. A 3 nap folyamatos hajtással telt, többször autópályán, a viszonylag nagy távolságokra lévő látványosságok miatt, de engem a lánc aggasztott a legkevésbé. Előtte az Úz-völgy túrán volt hasonló igénybevétel, akkor még nem volt olajzóm, mert a korábban épített rendszert eladtam az előző motorral együtt és a túra előtt már nem volt időm felszerelni a mostanira. Nem volt már új a lánc, de az Úz-völgy lekvárszerű sara ki is nyírta, amit annak tudok be, hogy nem tudott öntisztulni, ami az olajozás egyik nagy előnye. Az új láncszett egy métert se ment olajzó nélkül, azóta meg már 25ezret. Ez idő alatt egyszer kellett láncot állítani, de azt is csak azért mert közben eljött a gumicsere ideje. Valamikor én is elutasítottam az olajozót, de azt is beláttam, hogy addig nem hiteles a hőbörgésem, amíg pusztán csak következtetéseket vonok le. Lassan 10 éve már hogy megépítettem az elsőt, de hogy azóta hány motorosnak segítettem ezzel kapcsolatban, azt nem tudom megmondani. Arra viszont nem emlékszem, hogy valaki az olajozóról visszatért volna a fújkálásra.
...és persze szabadszemel! :)
Amúgy ha kina gyártja lesz is rajta majd. Se technologiai se anyag ismeret, a minöségellenörzés-minöségbiztositás meg ismeretlen fogalom...
"Ma a mátrában motoroztam két ducattis sráccal.Megmutattam a kommenteket erről a témáról.Jót röhögtek.Megsúgom ti vagytok kisebbségben az olajozásotokkal.Vadidegeneket kérdeztem meg ,hogy tud valaki olyanról aki ilyet használ és hallott e róla."
A celeb doki mondta egyszer, hogyha a ügyeltese sebész dokit kérdezed, hogy veszélyes-e a gördeszkázás nyilván azt fogja mondani, hogy a legveszélyesebb, törik-kezük lábuk... Ha viszont valaki deszkázni akar megtanulni, az lemegy a térre a deszkások közé.
Megint csak azt tudom mondani neked, hogy egy magára valamit adó igazi szaki, nem önigazolásokat keres vadidegen emberek között, hanem veszi a ceruzáját, szerszámait és épit egyet. Èn ugyen csak egy amolyan koca szaki lennék, de 12 éve ezzel a témával engem is úgy kibillentettek a jól megszokott egyensúlyomból, hogy megszívtam magam és némi pár hónapos kutakodás után megrendeltem és megépítettem a sajat szettemet a saját szájíze szerint. Àtvittem minden buktatót, elhajtottam minden tévképzetet, meg azokat akik továbbra is csak hajtották a baromságukat...és kikötöttem a másik oldalon.
Az hogy a mai konzummotorosok miröl hallottak, meg miröl nem a mátra szerpentinjein, nem hiszem, hogy nagyban befolyásolná az eredményeket egyes technológiákban. A legtöbbje a müszerfalon az órát nem tudja elösre beállítani, vagy megfelelö nyomásra felpumpálni a gumikat, csak bele kell hallgatni a beszélgetésekbe, meg rá kell nézni a motorjukra...ezért sem terjed egy ilyen rendszer (olajozó), mert az nem a cseréljük le a felcsikot, vagy fékkart aranyozottra...
Itt vagy te magad az évtizedes (?) szaktudásoddal, és nem hogy nem épitettél magadnak egyet, de nem is hallottál róla...
Rohadtul túl van misztifikálva ez az automata láncolajozó. Persze rendszerint azok teszik akiknek van.Most adtam el a motorom,a láncot én cseréltem rajta,több mint 30ezret raktam a láncba úgy, hogy nemhogy láncolajozóm nem volt,még sprayvel is csak akkor fújtam he eszembe jutott,lényegébe szartam rá,nem akkora tétel egy lánccsere.Szóval 30+ezres lánccal úgy adtam el hogy annak a láncnak semmi baja nincs.
Hát baszki te most hogy ezzel mit akartál azt nem tudom de jó nagy bohócot csináltál magadból.
Ember egy parkolóban odajönnél hozzám és belekezdenél egy ilyenbe, kiröhöglek.
Megint bizonyítottad hogy nem vagy egy éles kés, olyan emberek véleményével próbálsz érvelni akik nem is tudják mi az az olajzó. Hát baszki egyszerűen annyira mélyen vagy hogy már nem is lehet mit mondani, egyszerűen baszki felesleges de komolyan. Majdnem minden mondatodat lehetne cáfolni de annyira butaságokat írsz hogy neked inteni is kár.
Aha, tehát egy cbr-s tudott megelőzni ma, értem. Nekem ez azt mutatja hogy Te egy kibaszott Isten adta tehetség vagy. Száz százalékosan be lehetett most tèged azonosítani.
Uraim, valaki nyitotta ezt a vitafórumot.Ha valaki másképp látja át a serényen helyeslő stábtagok elveit hihetetlen, hogy egy két egyén úgy tesz kijelentéseket,akik nem is ismernek.Ma a mátrában motoroztam két ducattis sráccal.Megmutattam a kommenteket erről a témáról.Jót röhögtek.Megsúgom ti vagytok kisebbségben az olajozásotokkal.Vadidegeneket kérdeztem meg ,hogy tud valaki olyanról aki ilyet használ és hallott e róla.Egy ember volt aki tud egy db személyről.És a fele ember nem is hallott ilyenről.Aki tudott ilyen rendszerről az Is azt mondta,hogy soha nem rakna a motorra ilyen olajzót.Még ha működik is akkor sem.Most a nagy beírósok megint a kételkedés rögeit próbálják felém dobálni.Tőlem mindenki azzal pucolja a láncát amivel csak kedve tartja,akár teveszarral ha esetleg az is tisztít.Nekem ha el is megy harminc ezret a lánc,akkor is lecseréljem.Időnként megvizsgálom a lánc hevedereit, keresve mikrorepedéseket.Az életem múlhat rajta.A kaferéceres,majrécsíkos kommentelőnek innen üzenem,hogy sürgősen jelentkezzen Marquez helyére,ha ő ő úgy gondolja ,hogy én kaferéceres hétvégi büfögtető vagyok.Ma mátrában sikerült megelőznie egy CBR 1000RR hondás srácnak felfelé.Egyszer visszaelőztem, nekem jobban jött ki a kocsi előzés.A vége felé a hosszú egyenesben a 190 VS 106 le kihozta a győztest.Fent megállt és mutatott egy 👍️.Ne alkosson már senki feltételezgetésekből személyiség formálást úgy,hogy nem ismeri, mert ez gusztustalan A többiek mondták nem veszed észre,hogy csak azok írnak akik az olajozósok,mit foglalkozol velük,hagyd rájuk.Innentől ezt is teszem!!!Jó olajozást és hosszú életet kívánok minden olajos láncnak. ✋
Ennyi hozzászólás után már én is megnyilvánulok a témában... Körülbelül 10 éve használom ugyanazt a szettet előbb Hayabusán, most pedig a 2008-as ZX-10r-emen. Egy régebbi féle Scottoiler vákuumos szett van kicsit átalakítva, nem az eredeti helyre, a hátsó lánckerék oldalára csepeg az olaj, hanem a DIY körökben szokásos első lánckerékre felülről egy injekciós tűből. A Hayabusán pont egy új DID lácszettel kezdtem használni, vagy 30000 km-t sikerült beletekerni, mindenféle kóros láncnyúlás nélkül, aztán azt a motort elbontottam, így nem tudom mennyit ment volna el még, mindenesetre a lánc abszolút nem volt még elnyúlva, főképp szakaszosan nem... Ami meglepett, hogy a Busán lévő 530-as lánchoz képest a tizesen lévő 525-ös lánchoz jóval vékonyabb injekciós fecskendő kellett, azt hiszem, hogy a legvékonyabb tűhöz képest 1 mérettel nagyobb tű adagolja számomra megfelelően az eredeti Scottoiler olajat, amiből a két motorral megtett 34 ezer kilométer alatt nem fogyott el még a fele sem... Számomra a láncolajzó szett még akkor is megérné, ha a lánc élettartama ugyanannyi lenne, mint a spray-zett láncé (persze ugye jóval több), már csak amiatt is, hogy ugye 500 kilométerenként nem árt befújni a láncot, nálam többször előfordult, hogy 7-800-at is elmentem egy nap, ekkor középállvány nélküli motoron azért elég nagy kínlódás befújni a láncot, nekem senki se állítsa az ellenkezőjét. Nem beszélve arról, hogy mondjuk megérkezel a szállásra hót fáradtan, aztán fújjad a láncot, míg még meleg, hogy jól rászáradjon a kenőanyag, nekem meg annyi a dolgom, míg a többiek kínlódnak, hogy szisszentek egy sört, aztán gyönyörködöm a szenvedésükben... Szóval én vagyok az az idióta, aki sportmotorral túrázik és láncolajzót használ, és emellett még boldog is!!! 😁
...eleve, hogy spray! Maga a felhordási "technológia" garantálja, hogy abból a semmire való, de legalább jó drága anyagból nem fog "célbaérni" mind. Fújhatom akárhonnan mindig fog "mellémenni". Sokan ezért tesznek a lánc mögé kartont, hogy felfogja a célt tévesztö mennyiséget. (tudom már vannak más haszontalan felhordási technológiák is, de ez a flankonba zárt fing még mindig veri a mezönyt)
Ugyan szerencsére már megkopóban vannak az emlékek, de milyen jó volt a forró kupofogódobot "kerülgetni", térdelve keresni egy olyan poziciót, hogy nem égessen meg a dob, nem menjen annak a fingnak fele mellé, föleg ne a gumira, és a flakon is lehetöleg olyan helyzetben maradjon, hogy nem csak hajtógáz jöjjön ki belöle...és én még szerencsés voltam, mert van középálvány a motoron, de a többi haver meg segítség nélkül egy túrán szinte nem is tudta letrüsszenteni a láncot, vagy tologatták, mint a csattogoslepkét, vagy oldaltámaszra húzta az egyik, a másik meg a ráboruló motor alatt "ergonomikus" testpozicióban mutatta be a talajgyakorlatokat...
Kedves fulldigital,
Vettem a fáradságot, és elolvastam a magvas gondolatoktól túlcsorduló hozzászólásaidat. Felhívnám a figyelmedet, hogy amennyiben hozzászólsz egy számodra teljesen ismeretlen témakörhöz, előtte informálódj, és „sose nyomjál full kretént”. Az előttem hozzászólók nagyjából leírták a fontos tudnivalókat, nekem azonban még lenne egy megjegyzésem.
Gondolom számodra valószínűleg már a tudományos-fantasztikus kategória, de kérlek próbáld elhinni, hogy nem mindenki hétvégi divatmotoros, aki max. café racer üzemmódban tolja. Van olyan is, aki számára a motor nem majomkodáshoz, pózerkedéshez, vagy instagram „tartalmak” gyártásához használatos segédeszköz, hanem csak egy, pl. munkavégzéshez is használatos közlekedési eszköz, amivel nem ritkán lezavar egy nagyobb karikát - mondjuk napi 700-800 Km-t. Minél hosszabb a táv, annál nagyobb a valószínűsége egy olyan kiadós esős etapnak, amit ha elkapsz, akkor a töködről is folyik majd a víz. Ilyenkor mit teszel? Megállsz 1-2 órára, hátha majd eláll? Elárulom, hogy esőben a lánc igen rövid időn belül ledobja magáról a láncsprayt – a nanotechnológiásat is, hidd el. Nekem pl. kurvára nincs kedvem állandóan babrálni a lánccal – számomra korábban a motorral kapcsolatos, leginkább utálatos karbantartási művelet volt a láncspray koszos, ragaszkodó maradványainak eltávolítása a láncról, és környékéről. Illetve azt sem hiszem, hogy arányosan, minden láncszemhez el tudnám juttatni a láncspray által biztosított kenőanyagot. Persze lehet van olyan, akinek ez mindig, mindenkor sikerül, nem tudom :-)
Többek között a fentiek miatt vettem tavaly Scottoilert, abból is az általad linkelt egyik legdrágább verziót. Ha leszakad az ég, mindössze pár gombnyomás, és máris több kenőanyagot kap a lánc, és nem kell azon izgulnom, hogy most akkor megint „szárazon” fut, és egy idő után hipp-hopp egyszer csak kidobja a rozsdát, onnantól kezdve meg majd kérhetek időpontot valamelyik jól felszerelt, menő szakszervizben :-D
A közelmúltig bevallom kicsit úgy vélekedtem a láncolajozókkal kísérletezgetőkről, mint valami furcsa szektáról. Egy idő után azonban én is megtértem. Nem érzem szükségét annak, hogy bárkinek is bizonygatnom kellene az olajozórendszerek láncspray-vel szembeni előnyeit. Úgy gondolom, aki egyszer kipróbálja valamelyik rendszert, utána már csak könnyes szemmel fog visszagondolni a láncspray-s időszakkal kapcsolatos emlékeire :-)
Na és csak hogy építő jelleg is legyen, lentebb írtad a magasnyomásút meg a vegyszereket… brigécióllal és magasnyomásúval mosom a láncomat. Az előzőt 40ezer után vettem le mert a lánc jó volt, a jt hátsó lánckerék nem bírta.
Ha egy supersprox van rajta hátul és az elsőt lecserélem amikor kopik, sanszos a 60ezer feletti futás. Olajzóval!
Ami még hatalmas előny az olajzó mellett és amiről senki sem ír az az én időm, az az idő amit azzal baszok el hogy mosogatom a motorról és a láncról azt a ragacsos trutyit. Mert hiába mondod hogy nem dobja fel, dehogynem, ugyanúgy feldobja mint az olajat.
Baromira nem hiányzik egy fárasztó nap végén még az a 2perc sem amíg befújom és arra a helyre is szükségem van amit elvesz a spray. Az áráról nem is beszélve amikor 3-5000ft egy spray míg egy liter lánckenő olaj 2000 és ez elèg 100ezer km-re…
Na tehát a matek nem teljesen korrekt, illetve az nem korrekt hogy nem gondolsz bele, nem csak a fagyizóig használja azember a motorját.
Laci,motor függő ,hogy milyen drága a motorozás.Minél erősebb a motor annál drágább a fenntartása.Pont ezért nem izgat láncoljzó.A hátsó gumim 62 ezer , a fullos láncszett 48 ezer.És a lánc 200 le plusszos!!Gumi bír jó esetben 7 ezret.Első fékbetét 35 ezer ,max 3 év.
Na ez is milyen hülyeség már. Nem amit te mondasz, hanem az hogy a motor drága hobbi lett.
Annak idején pont azért motoroztam mert csóró voltam.
Most már a kerékpározás is drága hobbi lett.
Kíváncsi leszek a gyaloglás mikor lesz drágább mint autóval közlekedni 😄
Na ha már anekdóta. Még csóró ifjonc koromban öreg Hondám egyszer csak elkezdett szaggatottan járni. Először csak 1-es fokozatban, és csak ritkán hagyott ki, aztán egyre gyakrabban és már nagyobb fokozatokban is, de csak terhelésnél. Gyújtást szarrá teszteltem, karburátort beállítottam semmi változás. Mi a fene lehet. Nos megnyúlt a lánc de annyira hogy hiába feszítettem a megfelelő feszességre szépen felült nyomaték hatására a lánckerék hegyére. Ugye amikor már hosszabb a láncszemek távolsága mint a lánckeréken akkor ez simán előfordulhat. A lánc nem szakadt el, bár vélhetően a nem túl erős acélváznak is volt annyi rugalmassága, hogy elnyelje 😆
No csak azért jutott eszembe, mert lehet a Honda szerelő csak a lánc szakadást akarta elkerülni ha ez bekövetkezik 😁 Aztán amikor elkezd szalajtani a lánc úgy is lecseréli a fillészexualizáló ügyfél is.
Ja és a legjobb hogy az okosok mondták hogy biztos nem a lánc, mert az nem csak egyesben ugrana át.
Történt, hogy augustusban hazalatogattam. Lejött hozzám "vidékre" a fövárosi barátom a tucat 750-es honda robogójával. (én ezeket a varrógépeket nem nagyon ismerem, csak tudom, hogy ilyen szuper üzleti huzással a honda csinált ezekkel az alapokkal pár kategóriába jármüvet..robogót, utcai motort...) Dumáltunk mindenröl, aztán indulásnál rákérdeztem, és közben ránéztem a motor láncára, mert elötte pár hónappal kért tanácsot a barátom azzal kapcsolatban, mert zajos volt a hajtás, egyenetlen volt a kopás a lánc teljes hosszán. Akkor kérdeztem, hogy mivel "ápolja" a láncot. -Spray! -Mennyi van a láncban? -Kb 27ekm. -Akkor annak vége már, de mondom, ha ki akarod húzni a szezont, takarítsd le, és kent be vékonyan olajjal, de ne ess túlzásba...Ez volt az elözmény. Látom láncon (amin elvileg a hondánál állítottak), hogy szinte a földön huzza olyan laza. akár 10-15 cm-en is fel lehetett volna nyomni a lengövillához...
Mondom, gyere most akkor összekoszolod a kezed ( nekem mind a kettö el volt törve akkor még), itt vannak a szerszámok. Aztán szépen levezényeltem egy láncfeszítést a barátomnak, aki így kb 10-15 év motorozás után ebben elveszítette a szüzességét, mert elöször csinált ilyet. A dolog érdekessége, hogy imádja a technikát (ö is), egy padban ültünk szinte a müszaki szakközépben, technikumban, egyetemen. Ugyan az a végzettségünk!!! :-D Ennek ellenére ilyen "komoly" bevatkozásokat (is) csak a szervizzel végeztetett mindig.
És azon sem lepödtem meg, hogy nem tetszett neki az olajkenés, nem akarta elfogadni ( nem voltam benne, hogy megértette-e) , hogy nem sprayvel fújja a láncot. Pedig neki is levezettem mindent, és mivel mérnök ös is fogta, de valahogy a "tüzfal" túl erös. Aztán végén bevitte a mélyütést. Azét nem teszik neki az olaj, mert csúnya pöttyös lesz a szép aranyfelni motoron... Mondjuk tényleg tiszta volt a motorja, láptrepnin is ott volt mamusz, nehogy utcai cipöbe lépjen rá... :)))
Ùgyhogy egy csatát elfesztettem..., de érdeksség képpen azért megemlítem, hogy ugyan jól keres, de mégis próbálta most a lánccsere költségét elodázni..., de ez mindig így van, még újak a cuccok, hogy most mi az éves szintre levetítve, aztán mikor már majd magától lesenek a cuccok, akkor jönnek a bekérdezések, hogy nincs valakinek egy polcon, nem tud olcsón, vagy hogy mennyit lehet ezzel még elmenni...
Na de végére a csattanó. (nekem legalább is az volt) Azért volt olyan laza a lánc, mert a "honda szerelöje" csak a "piros" jelig húzta hátra a kereket láncfeszitéskor!!! Gondolom az a felragasztott matrica le tudja tiltani az emberi akaratot, hogy ugyan elkopott a lánc, de azért nem engedem már ki motort azért se úgy szervizböl, hogy feszes legyen a lánc. Hogy érthetö legyen. A szerelö elöidézte az egyetlen lehetséges esetet, amikor a motor el tudja szakítani a láncot, mert annyira laza maradt, hogy simán fel tudott volna kapni foghegyre a lánc.
Amúgy vitaindító videoklippet szintén egy olajozó ellenes barátom küldte...-így 10-12 év után lehet mégis be kell látnom, hogy olaj a megfelelö kenöanyag a láncnak- úgy hogy neki is eset le sorra 20-25 ekm után a láncok a motorjáról...
Én láncolajzó párti vagyok így csak annyiban vitatkoznék Veled, hogy ha valaki nem akar barkácsolni és egy készterméket akar megvenni az ne sajnálja a Scottoliler megoldására a pénzt. A motorozás egy drága hobbi amire szerintem nem szabad sajnálni a pénzt.
Itt sem a formulaval vannak a gondok…
Ugy latszik hiaba irjak tapasztalod, akkor sem kivanod elfogadni, hogy a pusztitast nem a spray vegzi!!! Hanem a abraziv szemcse( tudod amiböl ül egy köszörükorong is össze van ragasztva-na ez pont olyan mint az, csak nem korong formaja van hanem a spraynek köszönhetöen flexibilis, amorf, igy felveszi a lanc formajat es tökeletesen csiszolja koptatja mindenhol). A spray csak a ragaszto, nem a csiszolo közeg. De minden amit àllaga miatt a làncon képes tartani az folyamatosan pusztitja a lanc es tömitesei felületét.
Hogy egyszerü legyen elkepzelni, kb mintha dobnal egy lapar homokot a motor olajteknöjebe olajcserekor. A motorolajad lehet akarmilyen szuper formula…