Ha rendelek (irjál akkor kérek neked is). Bár még tartály problémával küszködök, mert a CBF-be az ülés alá befért az elsősegély doboz, az izzó készlet, a szerzám készlet és a tárcsafékzár, a CR-nél a szerszámkészlet minden helyet elfoglalt.
erről az első lánckerék mögött helyről dobjál már egy linket. Az egykarú villa miatt nekem nagyon kevés hely van a lánc és villa között. Normál hátsó villánál ez nem volt gond. de itt az egykarú villa jóval vastagabb.
Az ecsetről annyit, hogy vettem az Obiban hajó kötelet vagy mit és kihúztam a belsejét. Cserénél alul lehúztam a gumigyűrűt, felül meg levágtam a kb 8 mm hosszú zsugorcsövet ami a kötelet rögzítette a műanyag csőre. A múanyag csőre felhúztam a műanyag csőnél kb 4 cm-el hosszabb kötelet (ráncosra toltam fel) felül a zsugorcsövet rámelegítettem óvatosan, alul meg a gumigyűrű fel. Amikor évközben kopott a kefe, akkor mindig kicsit lentebb húztam. Igy a szezon végére a ráncok kiegyenesedtek.
Jó a PDoiler- évek óta használom. Eleinte rengeteg szenvedtem a beállításával, hisz nem sok tapasztalat volt vele. Közeli- távoli ismerősök, internet stb, egyik se helyettesítheti a tapasztalatot.
Végül is, 3 ecset szétcseszése árán, de kb most már tudom hogy kell beállítani. Nekem láthatatlan helyen van az első lánckerék mögött, ez is nehezítette a helyes beállítást. Hosszú idő óta most cseréltem ecsetet rajta, de csak mert sajna egy idő után a szövetes ecset részt szét ette az olaj, leesett stb, bár mivel szinte sose ér a lánchoz, és így is olajoz, kijelenthetem, hogy nincs az ecset részre szükség, simán a cső is elég a jó hatásfokhoz.
Úgyhogy- bár tervezem a közeljövőben pár tartalék ecset beszerzését, ettől függetlenül remek kis szerkezet.
Nem olcsó- de ajánlott, hiba mentesen teszi a dolgát. Én sima 10w-40 motorolajjal használom- nekem jobban bejött mint a Stihl láncolaj.
Szerintem ezek az olajzók túl vannak bonyolítva. A vfr kézikönyvben is úgy van hogy 800 kilométerenként ecsettel olajozzuk át a láncot. Szóval szerintem hogy most 3 vagy 5 percentként cseppen egyet az mindegy, a lényeg hogy ne legyen sok.
nekem 2 féle láncolajozóm volt, az egyik egy elektromos benzinszelep meg egy zsiguli kuplungtartályból állt)kb 6 ezer költség)
a fénykürtre volt rákötve a benzinszelep vezetéke aztán ha eszembe jutott húztam egy kicsit és jött némi olaj, endúrón volt így ha olyan helyen jártunk ami megkívánta tovább húztam, ezt kiegészítve egy szűkítéssel még jobb lett volna
a másik az olcsóbb de rafináltabb volt
egy 500 forintos stihl kézi pumpa volt a lelke, ugyanúgy zsiguli kuplung tartályból szívta(kb 1000ft beruházás)
annyi volt a trükk hogy volt egy puffer tartály amibe nyomta az olajat majd onnan 6mm műanyag légcsövön csepegett le
a puffer tartály alján volt egy szűkítés ami nem engedte hogy egyből kifolyjon az összes olaj hanem szép lassan szivárgott
de
ha 2x vagy többször nyomtam a pumpát akkor megtelt a puffer és a nyomás miatt kinyomta az olajat egyből(1 nyomásnyi mindig benne maradt) és ekkor sokkal intenzívebben olajozta a láncot, pl sárosabb földutas tekergés közben-előtte-utána célszerű volt
viszonylag híg olajat használtam , de még így sem volt olajos a gumi, de a lánc sosem volt száraz
ha aszfalton mentünk 3-4 falu után vagy ahogy eszembe jutott megnyomtam a pumpát s mivel lakott területen lassabban megy az ember nem vitte a szél össze-vissza az olajat( endúró lévén kb 3 centire volt a lánctól a cső)
ez volt a legtutibb lánckenőm
egyszer láttam olyan olajzót aminek a tartálya a kormányon volt és a tetejét kellett tekergetni úgy adagolta az olajat, az ihlette a pumpás megoldásom
Gyöngyösi István Debrecen!! Nagyon merem ajánli, nagyon kedves, nagyon ért a motorokhoz, főleg a vfrhez.
Hozzám sincs kozel 250km, de én csak hozzá viszem!
Maga a beállítás nem bonyolult, hiszen a kötél belsejében a műanyagcső rövidebb mint a kefe széle (szőre) igy az rugalmas. Ha meg kopik a csövön kb 2 cm-t lehet csere nélkül lentebb húzni.
Nekem több mint 20 ekm után kedvező tapasztalataim voltak vele.
De ez totál más rendszer. Nem vákumos, hanem elektromos szivattyú van benne, a bekapcsolási gyakoriságot potméterrel állítod. Én ebbe sthil szintetikus lánckenő olajat használok. Mivel elektromos igy a hőmérséklet hatására bekövetkezo olaj viszkozitás változás sincs rá hatással.
Nekem bejön a kefés kenési megoldása, hogy a lánc menetközben "megnyalja a kefét" igy egyáltalán nem fröcsköl.
Mondjuk nem szivesen rontanám a környék legjobb motorgumisának az üzletét, de az általad korábban linkelt hozzászólásban is ott volt a motoralkatresz.eu linkje ahol szintén ugyanannyiért lehet megvenni. A bazis motor oldalán (akiről köztudott, hogy Lous hivatalos márkakeresked szintén elérhető, akár külön kiegészítőkkel is.
Sikerült, megrendeltem a scottoiler v system-et, a nagyobb verziót ami 55 ezer körül mozog, 39900ft ért. Ha valakit érdekel még van egy darab,zsír új, garancia, számla stb.
Egy bazinagy orvosi fecskendo eleg, 50 ml, par forintert. valami passzolo meretű szilikoncso kell a vegere,hogy passzoljon a scott felzolto lukba, eleg elbaszott megoldasa van. es vigyazz mert konyen szetlocsolod ha tulfolyik.
Még egy kérdés, a utántöltéshez mindenkepp kell ez a cső? Vagy simán megoldhó nélküle is?https://motoralkatresz.eu/termekek/egyeb/Scottoiler_kionto_cso_utantoltohoz/
Nekem 4*5*6 cm-es tartályt vagy 3,5*15 cm-es szivattyút amiben a tartály is benne van kellene belevarázsolni. Igaz mindkettő 100 ml olajat fogad be, ami több mint 6 ekm-re elég
erről az első lánckerék mögött helyről dobjál már egy linket. Az egykarú villa miatt nekem nagyon kevés hely van a lánc és villa között. Normál hátsó villánál ez nem volt gond. de itt az egykarú villa jóval vastagabb.
Az ecsetről annyit, hogy vettem az Obiban hajó kötelet vagy mit és kihúztam a belsejét. Cserénél alul lehúztam a gumigyűrűt, felül meg levágtam a kb 8 mm hosszú zsugorcsövet ami a kötelet rögzítette a műanyag csőre. A múanyag csőre felhúztam a műanyag csőnél kb 4 cm-el hosszabb kötelet (ráncosra toltam fel) felül a zsugorcsövet rámelegítettem óvatosan, alul meg a gumigyűrű fel. Amikor évközben kopott a kefe, akkor mindig kicsit lentebb húztam. Igy a szezon végére a ráncok kiegyenesedtek.
Végül is, 3 ecset szétcseszése árán, de kb most már tudom hogy kell beállítani. Nekem láthatatlan helyen van az első lánckerék mögött, ez is nehezítette a helyes beállítást. Hosszú idő óta most cseréltem ecsetet rajta, de csak mert sajna egy idő után a szövetes ecset részt szét ette az olaj, leesett stb, bár mivel szinte sose ér a lánchoz, és így is olajoz, kijelenthetem, hogy nincs az ecset részre szükség, simán a cső is elég a jó hatásfokhoz.
Úgyhogy- bár tervezem a közeljövőben pár tartalék ecset beszerzését, ettől függetlenül remek kis szerkezet.
Nem olcsó- de ajánlott, hiba mentesen teszi a dolgát. Én sima 10w-40 motorolajjal használom- nekem jobban bejött mint a Stihl láncolaj.
a fénykürtre volt rákötve a benzinszelep vezetéke aztán ha eszembe jutott húztam egy kicsit és jött némi olaj, endúrón volt így ha olyan helyen jártunk ami megkívánta tovább húztam, ezt kiegészítve egy szűkítéssel még jobb lett volna
a másik az olcsóbb de rafináltabb volt
egy 500 forintos stihl kézi pumpa volt a lelke, ugyanúgy zsiguli kuplung tartályból szívta(kb 1000ft beruházás)
annyi volt a trükk hogy volt egy puffer tartály amibe nyomta az olajat majd onnan 6mm műanyag légcsövön csepegett le
a puffer tartály alján volt egy szűkítés ami nem engedte hogy egyből kifolyjon az összes olaj hanem szép lassan szivárgott
de
ha 2x vagy többször nyomtam a pumpát akkor megtelt a puffer és a nyomás miatt kinyomta az olajat egyből(1 nyomásnyi mindig benne maradt) és ekkor sokkal intenzívebben olajozta a láncot, pl sárosabb földutas tekergés közben-előtte-utána célszerű volt
viszonylag híg olajat használtam , de még így sem volt olajos a gumi, de a lánc sosem volt száraz
ha aszfalton mentünk 3-4 falu után vagy ahogy eszembe jutott megnyomtam a pumpát s mivel lakott területen lassabban megy az ember nem vitte a szél össze-vissza az olajat( endúró lévén kb 3 centire volt a lánctól a cső)
ez volt a legtutibb lánckenőm
egyszer láttam olyan olajzót aminek a tartálya a kormányon volt és a tetejét kellett tekergetni úgy adagolta az olajat, az ihlette a pumpás megoldásom
Hozzám sincs kozel 250km, de én csak hozzá viszem!
Nekem több mint 20 ekm után kedvező tapasztalataim voltak vele.
De ez totál más rendszer. Nem vákumos, hanem elektromos szivattyú van benne, a bekapcsolási gyakoriságot potméterrel állítod. Én ebbe sthil szintetikus lánckenő olajat használok. Mivel elektromos igy a hőmérséklet hatására bekövetkezo olaj viszkozitás változás sincs rá hatással.
Nekem bejön a kefés kenési megoldása, hogy a lánc menetközben "megnyalja a kefét" igy egyáltalán nem fröcsköl.
Ezért csodálkoztam.