Általában 2 év van megadva , de a tervezett csillapítás és a mi útjaink köszönő viszonyban sincsenek egymással ! Magyarul a teló olaj egy szezon alatt szarrá megy , kenés nulla , csak lötyög , és aztán elkezd sűrűsödni , és enni a csapágyakat ! Én évente cserélem ahogy a fékolajat is ! Bagatel összeg , és százszor fontosabb elem mint a lánc !
Azert a nagynyomasut ne zavarjuk a lanc kozelebe de amit en lattam az hogy barmelyik kepen amit felraktak a motor tobbi resze retkes volt. Viszont a lanc szepen olajzott es okes. Nalam mindketto tiszta mindig es orokkon orokke
Elméletileg 2 vagy 3 évente kellene cserélni de tapasztalat hogy 5-6 évente elégséges normál utcai használat alatt cserélni.
Különben meg szerintem nem jó embereket kostolgatsz mert mind cblaci mind Csabu nagyon precízen tartja karban a motorját. Én is oda figyelek rá. De látom megint unatkoztok mert elindultunk a láncolajzotol eljutottunk a gumi csereig aztán mivel ezekbe nem lehet bele kötni akkor jön a teló aztán ha abba sem akkor te miért fekete motort vettél mert bazmeg nekem fehér van. Szerintem menjetek motorozni.
1-2 évente elöl
Hátul változó, nem mind szétszedhető kivitel ott élettartam van a szétszedhetők is kb 2 évente
Pl múlt évben az lc4 első láb 40 ezer volt mert az előző tulaj szart rá 15 évig
Ha útközben lenne olyan retkes mint Lacinak , nekem megérné egy 500-ast a kutasnak adni tankoláskor hogy nagynyomásúval veresse már le a retket a hátsófertályról ! És ugye egy túra alkalmával 300km-enként tankolgatunk azért ?!
Barátom ne kínozz már! Tényleg ennyire nem érted?
Csabu nem azt állította hogy a gumi elmegy 25 ezret hanem azt hogy a láncon az olajzo használata miatt először 25 ezernel kellett állítani.
Tehát ha kellett ha nem kellett állítani a láncfeszíton hogy kivegye a barát a kereket, esetleg ha közben gumit cserélt, de a lánc miatt nem kellett állítani a lancfesziton vagy az előző állapotra vissza lehetett állítani ha hozzá is kellett előbb nyúlni a gumi csere miatt..
Így már tiszta, érted?
Tehát a lényeg hogy Csabu barátja 25 ezer km után kellett hogy állítson a lanfeszitesen ha volt előtte gumi csere ha nem - ahhoz az állapothoz képest mikor felrakta a láncot az olajzoval. Addig nem kopott meg semmi a láncon vagy az első lánckeréken mindegy mivel magyarázzuk.
Egyszeru a valasz. A lancolajzot 2 okbol szerelik fel: 1 karbantartas igenytelen 2. Lanccsere periodus kitolo funkcioja van. Ebbol kovetkezik a sporolas a főcél idoben es penzben. Vagyis a teleszkopolaj csereje szerinteeeed?!
Azert az igazsagot megvallva van Elonye:hogy egy turan nem kell pepecselni a lanccal..ez az egy amit megertek es ha turaznek valoszinu en is meggondolnam a dolgot.
Én elég sok mindent el tudok képzelni a digó mérnökökről :D
Amúgy szerintem a terepváltozatból indultak ki. Az meg a sok sártól-kosztól hamarabb elkophat.
Ez egy kérdés volt semmi több , csak azt nem értem hogy a láncra ennyire odafigyeltek , akkor a futómű miért marad mostoha , holott lényegesen fontosabb mint a fos lánc !
Hát ez az ! Tök mindegy hány hengeres , ha csak a párom lődörög vele örök élet meg egy hét a lánc élettartam ! Nem hiszem hogy a digók nem tudják elemelni a lánckerék lánccal fedett részének közepén a láncot és megállapítani hogy adott esetben esedékes vagy kuka a lánc !
Én 5-6 évente mert előbb teljesen felesleges. Mint a tapasztalat mutatja .
Most ez kezd át menni hogy ha van rajtad sapka azért kap a csóró ha nincs rajta azért kap?
Gyakorlatilag egyfajta ápolási szokáson csamcsogtok tényleg ennyire szar az eletetek hogy jobb dolgotok nincs, mint mindenbe bele kötni?
Különben meg szerintem nem jó embereket kostolgatsz mert mind cblaci mind Csabu nagyon precízen tartja karban a motorját. Én is oda figyelek rá. De látom megint unatkoztok mert elindultunk a láncolajzotol eljutottunk a gumi csereig aztán mivel ezekbe nem lehet bele kötni akkor jön a teló aztán ha abba sem akkor te miért fekete motort vettél mert bazmeg nekem fehér van. Szerintem menjetek motorozni.
Hátul változó, nem mind szétszedhető kivitel ott élettartam van a szétszedhetők is kb 2 évente
Pl múlt évben az lc4 első láb 40 ezer volt mert az előző tulaj szart rá 15 évig
Csabu nem azt állította hogy a gumi elmegy 25 ezret hanem azt hogy a láncon az olajzo használata miatt először 25 ezernel kellett állítani.
Tehát ha kellett ha nem kellett állítani a láncfeszíton hogy kivegye a barát a kereket, esetleg ha közben gumit cserélt, de a lánc miatt nem kellett állítani a lancfesziton vagy az előző állapotra vissza lehetett állítani ha hozzá is kellett előbb nyúlni a gumi csere miatt..
Így már tiszta, érted?
Tehát a lényeg hogy Csabu barátja 25 ezer km után kellett hogy állítson a lanfeszitesen ha volt előtte gumi csere ha nem - ahhoz az állapothoz képest mikor felrakta a láncot az olajzoval. Addig nem kopott meg semmi a láncon vagy az első lánckeréken mindegy mivel magyarázzuk.
Azert az igazsagot megvallva van Elonye:hogy egy turan nem kell pepecselni a lanccal..ez az egy amit megertek es ha turaznek valoszinu en is meggondolnam a dolgot.
Aztán mégis beszólsz a tapasztaltabbaknak
Amúgy szerintem a terepváltozatból indultak ki. Az meg a sok sártól-kosztól hamarabb elkophat.
Most ez kezd át menni hogy ha van rajtad sapka azért kap a csóró ha nincs rajta azért kap?
Gyakorlatilag egyfajta ápolási szokáson csamcsogtok tényleg ennyire szar az eletetek hogy jobb dolgotok nincs, mint mindenbe bele kötni?