Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Egyforma kötsög mind.....
Aki inget hord a melóhelyen (és nem a favágókockás flanel) az mind ellensége a dolgozónak
Egyforma kötsög mind.....
Aki inget hord a melóhelyen (és nem a favágókockás flanel) az mind ellensége a dolgozónak
Naugye.
Amúgy továbbgondolva mi van azokkal a rétegekkel akik amúgy hétközben elnyomó kontraproduktív élősködő lazacingesek de hétvégéken falunapokon felvesznek egy sötétkék munkásköpenyt és mondjuk bőszen oktatják a kisgyerkőcöknek ingyen a kovácsmensterséget?

Ezek osztályidegenek és kevésbé kiirtandók?
Ami igy is van! En is vilagoskeket hordok
Úgy vélem szőrözésnek fogjátok venni.De azért felteszem a kéárdést.

De mi van ha a lazacingesek már a világoskéket részesítik előnyben a lazaccal szemben?
OFF:

Nagyon nem ide vág, de nem tudom megállni, hogy ne fűzzek egy gondolatot, pontosabban egy videót a "lazacingesekhez": pont ezt beszéltük az egyik kollégámmal, hogy hogy visszájára fordult a világ, ugye a "manager", ahogy az angolul tudók sejthetik, eredetileg egy kiegészítő foglalkozást takart, aki a szakember keze alá dolgozik, intézi a papírmunkát, szervezi a találkozótkat, összeállítja a sajtóanyagot stb., hogy a szakember ideje ne ilyen mellékes tevékenységekre menjen el, hanem tudja végezni az érdemi (pl. kutató-fejlesztő) munkát. Ma viszont sajnos ott tartunk, hogy a manager valamiért a főnök szinonímája lett, és a szakember gyakorlatilag alá van rendelve, a manager meg hozza a döntéseket, sajnos sokszor tényleg anélkül, hogy lenne bármiféle valós szakmai rálátása a dolgokra, vagy egyáltalán képzettsége az adott területen. Nem szeretek általánosítani, de tényleg nagyon sok esetben, ahogy István írja, életművészekről van szó, akik leginkább úgy kapcsolódnak egy tudományos területhez, hogy kibuktak onnan valami alapképzésen. De legalább nagyon jól tudnak beszélni, legalábbis meg tudtak győzni egy másik manager-t a cégnél, hogy őket itt alkalmazni kell, mert majd hogy fellendítik a céget.
Szóval el ne képzelje senki, hogy az úgy megy (és nem csak a járműgyártásban), hogy a szakemberek a tudásuk legjavát összeszedik és megvalósítják a forradalmi ötletüket. Nem, az van, hogy a cég akkor megy, ha van eladás, azt pedig valamelyik nagyokos manager mondja meg, többnyire Facebook-ozás/Twitter-ezés stb. közben szerzett megérzés hatására, hogy márpedig ezt hú de jól el tudjuk majd adni. Előterjeszti a szakembernek, az elmondja, hogy ez miért hülyeség, nem baj, akkor is eladják, mert a manager úgy gondolja. Megcsinálják, bebukik vele a cég, na ekkor jut a manager-nek megint eszébe a szakember, és rohan hozzá, hogy valahogy győzze meg az elégedetlen vásárlókat, hogy de pedig milyen jó amit vettek. Csináljon három grafikont, mindegy mi van rajta, csak színes legyen, az mindig meggyőző, majd osztunk hozzá lufikat is. A szakember meg vagy lenyeli a békát és megcsinálja, vagy kirúgják és keresnek olyat, aki megcsinálja.
De amúgy ugyanez van az akadémián is, nem csak a privát szférában, mert a pénzt ott sem szakemberek osztják egymásnak, hanem olyan manager-ek, akik pár kulcsszóra vadásznak egy pályázatban (pl. "dzsender", az ma nagyon divatos), de képtelenek megérteni a tényleges szakmai tartalmát. Szóval jóval hamarabb kap pénzt valami, ami "trendi", mint egy komoly tudományos projekt.

Tudnék mesélni sok sztorit, ismerősöktől, de akár saját tapasztalatból is, de inkább ne hozzunk senkit kellemetlen helyzetbe, és a kesergés helyett közelítsük meg vidáman, ha már változtatni nem nagyon tudunk rajta. Úgyhogy itt az ígért videó, ami hűen bemutatja a szakember viszonyát a manager-ekkel (ha minden igaz magyar felirattal is elérhető, klikk a fogaskerék ikonra és ki lehet választani a Subtitles/CC nyelvét):

http://youtu.be/BKorP55Aqvg
Valamiért lemaradt a kép. Remélem, most sikerül!
Hétvégén teszteltem a motort, a láncolajozót és védőt terepen. Sikerült elcsúsznom is a sárban, de a láncom még mindig tökéletes! :)
azért ez közel sem teljes burkolat
amúgy simán meg lehetne oldani egy teljes burkolattal egy nagyon jó védelmet x időnként olajozna felól és alul egy cserélhető szivacs-filc réteg felszívná a felesleget mint pl a tintás nyomtatóknál
így a környezetvédelem is örülhetne
de ez nem lenne jó senkinek se csak a felhasználóknak így nem is fogja egy gyár se megcsinálni.....
Már említettem korábban itt a fórumon, a Honda készített tavaly láncvédős motort!
Azt hiszem mikir kolléga csinált tartályt egy 20 centis darab tömlőből. Esztergáltatott egy dugót csonkkal az aljának, egy dugót a tetejének.
természetesen utána visszaraktam a faridomot, miután felfogattam a tartályt.
Basszus a cangáéra nem is gondoltam...
3d-ben nyomtattatsz félkörivet, vagy ha kezedbe kerül egy kerékpár láncvédő.

https://www.google.hu/search?q...
Majd ha arra megyünk Szlovákiába akkor megkukkolhatod hogy én hova dugtam el a tartály. Faridomot leszedtem és ülés alá van kivezetve a töltő nyílás.

Persze ha csak addig nem alakítod át kardánosra vagy szíjjasra.
Tiszteletem mindenkinek. Bocsánat, hogy csak így betolakodok ide, de már egy ideje nézegetem a topikot mert érdekel a téma.
Azt a részét nem értem én sem, hogy miért kell valakit leszólni az ötlete/megoldása miatt vagy kritizálni. Minden megoldásnak van pro és kontrája úgy vélem.
Ha valakit zavar, hogy koszos a hátsó felni az tesz érte, hogy ne úgy legyen. Én 1000kmként sikálom, mert a féloldalas felnin nagyon rosszul mutat !szerintem!.
Személy szerint 4-500kmként sprayzek de csak mert ez a trutyi fent marad addig amíg újrafújom, olajozó rendszerre meg nincs hely/kapacitásom beépíteni pedig az olajat talán könnyebb takarítani ha koszol. Bár már gondolkodtam teljes burkoláson is de sajna az nem mutat a legszebben egy sportmotoron.
Valaki viszont annó posztolt a hátsó fogaskerékhez ilyen extra félkörívet amit én is tudnék hasznosítani, esetleg olyat merre lehet beszerezni?
Na mindegy csak azt akartam, hogy bármennyire balga ötlete/megoldása is van valakinek szerintem ossza meg mert mindenből lehet tanulni még a rossz ötletből is, úgyhogy hajrá én szívesen olvasom.
Èn is egyet értek veled..., de legtöbbünk nem felejti el azt, hogy mikor neki kellett belátni anno, hogy igen is van ráció abban, hogy nem a spray az egyetlen üdvözítő megoldás, és voltak páran akik rikácsolás helyett használható tapasztalatokkal szolgáltak.
Ez nem egy egzakt "tudomány" , és ahogy Laci is írja, mindig van új a nap alatt. Eleve többfelé megoldási szint létezik, különféle motorokra, különböző használati helyzetekhez, és különböző felhasználói igényekhez...Szerintem néha szabad elveszni a részletekben...(egy zárójeles apróság...nem tudom mit kell feszengeni ezen a láncról leszóródó olajon. Ha nem szóródna le akkor kvázi nem kéne utánapótolni, és ez igaz minden kenőanyagra. A mértéke meg igényeknek megfelelően, beavatkozás útján változtatható. Pl nekem bármelyik motorom van olyan erős, hogy akár 20-30, de akár 100 mikron vastag poros olajat is elcipeljen a hátsó felni... :-D )

Részemről azon dolog előtt állok értetlenül, hogy miért kell túltolni a biciklit ezzel a koszos motorod, bezzeg az enyém...Ha valaki fel tudná ezt az ellentmondást oldani számomra... Hallottunk itt szélsőséges példát arra, hogy még túra közben is letörli a motort ha megállnak...Szóval akkor mindenkinek koszos lesz motorja igaz-hiszen le kell törölni? Még annak is akinek "mindig tiszta" -"én így ki nem mennék az utcára vele" beállítottságúnak is. Szóval hogy valakit arról ítélünk meg magunkból kiindulva magunk értékrendje szerint, hogy most az koszos, mert az elmúlt 10 km alatt nagy volt a szálló por tartalom... Èn személy szerint szeretem a kontrasztokat, ha látom hogy miért fáradoztam. Mindig imádtam rozsdakupacokkal, mások levetett tárgyaival foglalkozni, amikor egy bontószökevényből, fényes szalon állapotú használható eszköz lett újra... de nem várom el senkitől, hogy vegye meg a ország ócskavasát, építse újjá, különben keresztülnézek rajta, mert akkor az már nem is igazi "motoros".

(((Èszre kéne venni, hogy a mai világban vagy pár szabványklisé amibe szinte mind a 8 (?) milliárdan besorolhatók vagyunk. Hiszen azonos ingerek érnek, azonos "oktatást" kapunk, azonos a környezetünk, azonosra formálják a véleményünk, söt még bálványokat is teremtenek nekünk, hogy mi vagy gyerekeink arra akarjanak HASONLÍTANI (!!!) ... Nem lehet, hogy mi mindannyian individuumok vagyunk, és nem azonosak az értékrendjeink, a feladataink a világban, a megteremtett környezetünk, a befogadásra alkalmas információink, a megérzéseink az élet bármely területén??? )))
Egy több mint négy tonna (!!!) szakítószilárdságú motorlánc a terhelés utolsó száz- kétszáz kilójánál kezd el fizikailag maradandó alakváltozást szenvedve nyúlni majd elszakadni (ez kis terhelés emelési gradiensnél is elég gyorsan következik be), négy tonnáig nem történik semmi szemmel látható. Csak nézzetek meg egy szakítógépes vizsgálatot a neten. Hamarabb forog ki a kerék azon a tenyérnyi érintkező gumin, ugrik egykerékre (vagy esik hanyatt) egy 250 kilós motor, csúszik meg vagy ég le az a tenyérnyi kuplung, minthogy akár csak két tonnának is, vagyis a lánc valódi nyúlásának a felét is elérje. Szóval a fizika órán tanultakat is érdemes volna kicsit használni az elméleti fizikusoknak mielőtt hülyeséghez ragaszkodnának.
Az ekecselekkel meg teljesen felesleges vitázni, 2honapja a lánc szerinte szószerint nyúlt, leírtam hogyan kopik a lánc és én voltam a hülye...
Szia Lacikám!

Oké, legyen, csak tényleg miért kell xy- nak meggyőzni pl ekecseleket, neki meg miért kell mindent kiforgatni.
Amúgy azt esőn én nem varialok. 9-re fel azt nagy esőben akkor sem marad sok minden rajta. Valahol még olyan megjegyzést is olvastam, hogy esőben a felcsapodo víz hűt annyit hogy nem gáz a kenés hiánya. Ki tudja.
Túl van ez is már sprirázva...
Így-igy! Totalisan egyetertek
Fisi barátom! Nézd a dolgokat más irányból és akkor nem fog bosszantani. A szemellenzős cinizmusnak is van haszna, mert újabb érveket szül, az meg azért jó mert vannak olyanok is akik tájékozódni és ötleteket szerezni jönnek erre a fórumra. 4 éve használom az olajozót mégis merítettem újat az elmúlt néhány hét bejegyzéseiből. Az esőmentes normál körülményekhez nekem is megvan a bevált mennyiség, ami tényleg csak a láncon lévő olajfilmet tartja fenn, a nehezebb (esős, sáros, hideg) körülményekre való átállást viszont még lehetne tökéletesíteni, ezen agyalok most és már vannak újabb ötletem, azok meg úgy születtek hogy olvastam itt értékes hozzászólásokat is bőven.
Köszönöm! :)
Mi az a 200 plusszos kunkorit?
Komolyan cimbi annyira geci unalmas már amit itt levágtok...
A kurva kibaszott rohadtul nagy semmin tudtok vitatkozni, aminek kb. annyi értelme van vitázni mint amit leírtam anno.
Pepsit iszol vagy Coca-Cola colat.
Nem értem az olajos kollégákat sem, miért akarnak bárkit meggyőzni, hisz a mai magát motorosnak valló társadalomban 100 emberből 1 ha megérdemli hogy az ember a kisujját esetleg megmozdítsa érte..
Oldalakat írtok a semmire, feleslegesen, lerágott csont az egész már rég.