Történet lényege, hogy megrendeltem a szettet és felszereltem. A pumpa csak nem akart működni (vagy legalábbis nem úgy nyomta az olajat mint ahogyan vártam) - pedig a csövek buborék mentesek voltak.
Az eladó korrekt volt, váltig állította, hogy a pumpának nem lehet baja, de küldjem vissza neki megnézi és megjavítja, ha hibás. Én nem akartam pumpa nélkül (de főleg motor nélkül) maradni, igy amig felszereltem közben megrendeltem az új pumpát, hogy addig se maradjak pumpa nélkül rendeltem egy másikat (Ha vissza küldöm természetesen visszaadja az árát.)
Mivel relére kötöttem (tévedésből hibás lábra) igy állandóan bekapcsolt állapotban volt és 2 óra után megjelent a lánc alatt az olajfolt (kilégtelenítette magát).
Szóval az elaldónak igaza volt (én voltam türelmetlen). A rendszer teszi a dolgát, felni, gumi teljesen olajmentes.
Ez a cobra jó és nem kéne vele pöcsölni és nincs hangulatom a mennyiségekkel szórakozni, marad a kenegetés és fújkálás ha eszembe jut ha meg nem így járt a lánc.
Ma voltam a junixnál, hááát, nem adnak többet mint 10%-ot így 26 fölött lenne valamivel, azt mondta a figura lehet, hogy eleinte megadták a szokásos kedvezményt, de jelenleg csak 10% van rá így meg már nem olcsó.
És akkor a csapágyhézagokról még nem is beszéltünk...
Szerintem ha valaki beletölti a 0w20as olajat egy utcai superbike/supersport motorba, hogy ő most pályán használja és az kell bele, akkor az ne számítson hosszú élettartamra.
Akkor mégegyszer idemásolom, csak a lényeget:
"Valószínűleg ez a magas üzemi hőmérsékletek (sportautó) miatti fokozott olajsűrűsödés (öregedés folyamán) miatt van.
..... Az olaj ún. vastagodásához a hidegebb éghajlat, illetve a kiszűrhetetlen szennyeződések is hozzájárulnak. Úgy gondoljuk, inkább legyen egy olaj higabb, mint vastagabb."
Inkább versenymotorokra gondolsz nem? Ott azért használnak hígat, mert nem számít a kopás, a motor élettartama, viszont a nagy teljesítmény fontos és ehhez elengedhetetlen a nagyon híg olaj.
a performance meg a gp olajok még nagyon újak eneosnál...pár honapja kezdte forgalmazni a szakálmetál itthon magyarországon. nekem a céghez küldtek is repianyagot meg kedvezménylistát év elején.
tavaly még csak a citymax 10w40 v 10w30 olajokat ajánlották az utcai motorhoz. használtam gs500ba, gsr600(az talán közel is áll a te sportmotorodhoz,tudtommal ugyanaz a blokkjuk).
épp pár napja vitt egy barátom 4t performance olajat a k8 gsrjébe...de még nem rakta bele, tapasztalata nincs...castrolt fogja váltani.
árérték arányban igen jó olajok...
föleg ha kedvezménnyel kapod esetleg... ezügyben dobj rám egy emailt,hátha tudok segiteni.
ezek verseny felhasználású olajak. nem kifejezetten 4t motor olaj . ez verseny téma nemis lehet kapni bárhol . vannak egyfokozatú olajak is 5w - 10w ezeket a f1 es autokba használják
ez pont ojan mint a verseny benzin azt se veszel bárhol . szászhalomvattán lehet venni 40 e ft 50l racing 102+
Nem értem az összefüggést abban amit idemásoltál és abban amit én írtam.
Ktm990smt, 7500km a csereperiódus és a gyári ajánlás a10-50,10-60.
Azt írja hogy szobahőmérsekleten sűrüsödik, pláne a nem szintetikus. Így van, hidegben sűrűbb, ha elhasználódik hígabb.
Olyan motorba aminek van hőcserélője abban mindig csak a gyárinál célszerű maradni 10-40mondjuk, de amiben nincs, beleteszed a 10-40-est, nyáron a 40fokban amikor az aszfalt tolja vissza az 50fokot, el fog melegedni a 40es olaj. Ezt valaki vagy erzi vagy nem.
a pálya motorokba 0w15 0w20 olajokat használnak . az széria gépel felmegy a pályára a koma ,és azt hiszi magáról hogy ö Alex Barros . önti bele a 50 es olajakat . egy utcai sport gépet nemtud az átlagos felhasználó meghajtani hogy változtatni kéne a elöirt olajminőségen
"Néhány exkluzív sportautó gyártó 7500 km-re, vagy még sűrűbbre vette vissza a kötelező olajcserék intervallumát, ráadásul több is pártolja a fél éves időszakhoz kötést is. Valószínűleg ez a magas üzemi hőmérsékletek (sportautó) miatti fokozott Egy szobahőmérsékleten még hígfolyós 10w-xx olaj, tovább csökkentve a hőmérsékletet már nagyon besűrűsödik, főleg ha nem szintetikus.olajsűrűsödés (öregedés folyamán) miatt van. Az olaj ún. vastagodásához a hidegebb éghajlat, illetve a kiszűrhetetlen szennyeződések is hozzájárulnak. Úgy gondoljuk, inkább legyen egy olaj higabb, mint vastagabb. Az utóbbi években egyre vékonyabb és vékonyabb motorolajok vannak az előírásokban, a forróbb erőforrások, turbófeltöltők stb... ellenére. A tendencia mégis az, hogy az emberek inkább xx-50-es olajat töltenek a motorba, mint xx-30-ast, ha xx-40-es van a gyári előírásban. Sokkal jobban tennénk ha inkább xx-30-as olajat használnánk, ha már eltérünk a gyári xx-40-es előírástól. Eddigi kutatásaink és tapasztalataink alapján merjük tényként leírni az előzőeket. " http://www.mazda-auto.hu/motor...
ez kőolaj finomitó benzint kerozint gázolajat csinálnak . a világon 5 helyen állitanak elő szintetikus alap olajakat ezekből van az összes motorolaj . mit a japan eneos megveszi a alapolajat és adalékólja .
Az olajok sokat fejlődtek, minden tulajdonságuk jobb lett (lerakódás, üledék, kopásvédelem, oxidáció elleni védelem, stb.)
Az API minősítésű olajok visszafelé kompatibilisek, nem látom okát ragaszkodni a gyengébb minőségi szintű olajokhoz.
http://www.pdoiler.co.uk/mini%...
Történet lényege, hogy megrendeltem a szettet és felszereltem. A pumpa csak nem akart működni (vagy legalábbis nem úgy nyomta az olajat mint ahogyan vártam) - pedig a csövek buborék mentesek voltak.
Az eladó korrekt volt, váltig állította, hogy a pumpának nem lehet baja, de küldjem vissza neki megnézi és megjavítja, ha hibás. Én nem akartam pumpa nélkül (de főleg motor nélkül) maradni, igy amig felszereltem közben megrendeltem az új pumpát, hogy addig se maradjak pumpa nélkül rendeltem egy másikat (Ha vissza küldöm természetesen visszaadja az árát.)
Mivel relére kötöttem (tévedésből hibás lábra) igy állandóan bekapcsolt állapotban volt és 2 óra után megjelent a lánc alatt az olajfolt (kilégtelenítette magát).
Szóval az elaldónak igaza volt (én voltam türelmetlen). A rendszer teszi a dolgát, felni, gumi teljesen olajmentes.