Egy kis dialektika:
- van aki Repsol spray-t használ, az biztosan jobbnak fogja találni a láncolajzót, mint azt a sz*rt. Ha viszont a teflonos MOL-osat veszed, már nem biztos hogy akkora a fölény.
- ha van középállványod, a spray-zés pillanatok alatt korrektül elvégezhető, ha nincs (vagy nem is lehet a motorhoz venni) akkor megint a láncolajzó a praktikusabb megoldás.
Bár bennem még mindig maradt kérdés: az automata láncolajzó (ha fél év szopással sikerül jól beállítani ) hogyan tudd alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez? Eső, hidegebb/melegebb időjárás, sár, por? A spray-vel elég ránézni a láncra és látom hogy kell-e fújni, vagy még fölösleges. Ha kell 100 km eső után, ha nem kell, akkor meg ráérek 5-600 km-enként. A láncolajzóval mit csinálok ilyenkor, cserélgetem az injekcióstűket?
Anno az Er5 ön szégyen nem szégyen 6 év után cseréltem olajat. Egyszerű teló. Cseréltettem bocs. Az olaj kinézete nem hazudok mint az új olyan volt. Tiszta semmi kosz benne. Kicserletuk a szimmeringet és porvedot is de minek? Semmi bajuk nem volt. Lényeg. A futomu újra kemény lett előtte puhabb volt. Ennyi ..
Tehát innen az úgynevezett saját tapasztalat.
Elhiszem nem kell meggyőzni hogy sűrűbben kéne. Nem fogom. Köszönöm.
Te így látod más amúgy. De mégsem esnek neked, ha jól láttam Csabi meg cblaci is normálisan próbált válaszolni nektek.
Lehet te ilyen koloncot nem raksz amúgy 20 deka az egész, de lehet hogy ha pesti lennél egy akkora Abus lanccal szaladgálnál hogy 5 kiló az egész. Ki így ki úgy.
Nem számít.
Nincs ezzel baj csak már olyan embereket fikaztok meg próbálok kigunyolni akiket személyesen is ismerek és tudom hogy ha lehetséges minden jót megadnak a motorjaiknak. Amúgy nem te vagy a gépert hanem fordítva.
Kezd elharapozni esztelen őrületbe átmenni ez az olaj téma is.
Inkább próbáljunk emberek maradni. A motor jó dolog de csak egy tárgy. És ennyi..
Értem én ini de van aki nem megy ebbe a témába ennyire bele. Aztán cserélnek olajat stb neki utána meg jé mintha új motorom lenne.
Nincs evvel baj mindenki ahogy érzi..
gondolom ez nekem is szólt.de,én sosem állítottam hogy módszer nem jó.én amit ezzel kapcsolatban mondtam,röviden tömören az az hogy:
-én biztos nem raknék ilyen plusz koloncokat a motoromra.
-semmivel nem bonyolultabb befújni,időnként mint ezt használni.
-megosztottam hogy az én láncom hogy van használva és hogy hogy bírja,mint ahogy más is ezt tette.
de nem győzött meg.tudom ez senkit nem érdekel,nem is azért írtam.
Egy igazi vitának akkor lenne alapja amikor mindkét fél kipróbálja a láncolajozó tehnikákat és megvitatják hogy kinek melyik módszer terszett-nem tetszett és miért
De ehy olyan vitának semmi értelme amikor az egyik fél mereven elzárkózik az egyik módszer kipróbálásától, de tapasztalat nélkül állítja hogy az a módszer nem jó
Ez kb olyan mintha én fikáznám a majonézt hogy szar íze van, pedig még sosem kóstoltam....
De mond meg miért ne vitázzunk ? az egyet értés még soha nem szült találmányt , mert minden újat vita , ellenszenv előz meg ! Azért van ez a tetves fórum hogy megvitassuk a témát ! Csak inkvizíció nélkül kellene leírni a véleményt és tapasztalatot ! Ha valaki él a lehetőséggel építkezik ha nem akkor nem ! Tudom én hogy ezt is ez a szar idő hozza ki a ríderekből , majd ha motorozunk akkor a balkéz elemelkedik a markolatról , kinél jobban kinél hanyagabbul , a lényeg a lődörgés !
Utcai gépeket nem nagyonismerem de a terepen 20-30 óra után észre lehet venni a különbséget
Leginkább azokon ahol nyomó-húzó fokozat állítás van esetleg gyors-lassú berugózás is más állítás, itt elég bonyolult a belső rész ha kicsit változik az olaj akkor már másabb lesz a futómű
Egy régu fz400 elejét takarítottam már, hát az picsa egyszerű volt, ott tuti nem számít semmit 1-2 év pluszban....
Amúgy ha már futóművezünk a rugót is kellene cserélni néha.... a ténérébe cseréltem vétel után nem sokkal, hát nagyon tuti eleje lett, előtte meg egy okádék puha fos, szűk 30 év odabaszott a rugónak is
Amúgy abba is 2 évente cseréltem olajat, elég okádék volt ennyi idő után is
Földim nem akarlak toszogatni de ugye mondtam menjünk motorozni meg talizzunk, és akkor saját guluiddel láttad volna hogy botorsag olyat kérdezni hogy mitol lesz olajos kívül a lánc az olajzonal. Ez egy sörödbe fog kerülni amit a pubban törleszthetsz!
Senki sincs elfoglalva a lanccal csupán erről kezdtetek vitázni meg beszélni. Csabu elmondta hogy véleménye szerint mit okoz a lancolajzo használata. Ezzel nem azt akarta kifejezni hogy a teló olaj csere nála 10 évente van vagy nem érdekli. Csupán újra ott tartunk hogy ha nincs mibe bele kötni akkor kitalaltok más témát amit vissza akartok vezetni a lancolajzohoz.
Érdekes elmélet de én Cocat iszom neked hagyom a Pepsit.
Cseréld mikor jónak látod ha lehet havonta akár.
Én meg majd amikor én akarom meg gondolom.
Köszönöm hogy tiszteletben tartod a véleményem!
- van aki Repsol spray-t használ, az biztosan jobbnak fogja találni a láncolajzót, mint azt a sz*rt. Ha viszont a teflonos MOL-osat veszed, már nem biztos hogy akkora a fölény.
- ha van középállványod, a spray-zés pillanatok alatt korrektül elvégezhető, ha nincs (vagy nem is lehet a motorhoz venni) akkor megint a láncolajzó a praktikusabb megoldás.
Bár bennem még mindig maradt kérdés: az automata láncolajzó (ha fél év szopással sikerül jól beállítani ) hogyan tudd alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez? Eső, hidegebb/melegebb időjárás, sár, por? A spray-vel elég ránézni a láncra és látom hogy kell-e fújni, vagy még fölösleges. Ha kell 100 km eső után, ha nem kell, akkor meg ráérek 5-600 km-enként. A láncolajzóval mit csinálok ilyenkor, cserélgetem az injekcióstűket?