Friss fotók mosás előtt. Semmi nincs törölve. Keressétek az olajpöttyöket. Nincs. A lánc viszont tiszta és nagyon vékonyan olajos. Engem nem zavar a Lada tartály az ülés alatt. A decis tartályom félig. Valamikor nyáron töltöttem. 7e ft volt a cucc meg egy óra munka. Nincs elektronika, nincs szabályozás, szivattyú. Ejtőtartály, mágnesszelep ami gyújtásra nyit, levetelre zár, egy 0,5-ös tű, ami jó cseppszamot ad fixen. Olcsó, egyszerű és mégis nagyon jó.
Nekem se kell a feszítőhöz(csavar) nyúlni hogy kivegyem a kereket van a tengelyen egy elem ezt támassza meg a feszítő csavar
Aztán ha nincs ott az elem teljesen előre tud csúszni a kerék tengely
Utóirat.
Egy hónapja tettem fel az olajozót a Bandit fórum legádázabb, habzó klaviatúrával olajozó ellenes és a motorjára rendkívül piperkőc tagjának, Maxxynak. Olyan gazdája egy motornak nincs ebben az országban, mint ő. Szó szerint azon a motoron a légy seggre ül. Többször beszéltem azóta vele. Ha bármi kifogása volna, úgy kibaszta volna a motorjából, hogy csak úgy füstöl. Hívom, röhög: -Te bazmeg ez kurva jó.....
Olyan még nem volt. Pedig a 0,5-ös tű kurva vékony, csecsemőknél használják. Viszont ha ne adj isten előfordulna, az olaj megszűnése esetén (dugulás, tartály kifogyás) az olaj utánpótlás nélkül 200-300 km-t kitart. Amikor felülök, mindig ránézek, amikor leszállok, szintén. Látszik hogy dolgozik. Olyan hog, nem, még nem volt. Írtad régebben, hogy a repcéhez ingyen kapod a sprét. Ha a spré árát kihúzzuk az indoko közül, akkor előny a gondozásmentesség és a 2x 3x annyi láncszett futásteljesítmény. Volt egy pár hete itt szóló, aki 25e km-nél nyúlt először a feszítőcsavarhoz. Megismétlem: nem akarok senkit megtéríteni. Nem leszek rosszul attól, ha valaki nem az én felfogásom szerint gondolkodik. Csak azt tudom, hogy a fokozatjelzőm mellett a legjobb húzásnak tartom eddigi motoros életem során. Ráadásul aki megcsinálta, aranyért sem térne vissza a pucolós sprére.
Azért szemed csak van ha néha rá nézel a motor hátuljára látszik hogy van e olaj a láncon vagy se. Nekem úgy van állítva hogy kissé bővebb és enyhén pöttyöz de leszarom mint ezt a meddő vitát a jaaaj jobb ez jobb az bizonyítsd. Én eddig spreztem 20 ezer km óta lánc olajzok. Kurvára nem érdekel ki rakja fel ki nem és kurvára nem segítek benne senkinek sem.
Vita lezárva..
A mérnökök pl a Hondánál terveztek rá a 70-es években...Ezért pl én is meglobogtattam a mérnöki diplomám és terveztem, építettem, teszteltem és használok egy pár féle automata olajozást.
Pár apró ellentmondás az ellenérvek között úgy általában az ilyen viták esetén:
- lusták vagytok azt a kis idöt rászánni a motorra, hogy lefújjátok a láncot. Végülis ezen a téren pl én az vagyok, helyette 100 órákat töltöttem tervezgetéssel, kísérletezgetéssel, szereléssel, mert az robot-monoton dolgokat nem szeretem, föleg ha egy kicsit megerőltetve magam egy kiegészitö készülékkel azt simán el tudom hagyni.
- csórók vagytok venni a sok más költség mellett egy szett láncot. Ha azt veszem, hogy az egyik luxus -olajozóm ára kb 200€-t kostál, akkor is zsugori vagyok gondolom. mert ezt akár LED-es indexre, meg felnicsíra is meg egyéb bazár baromságokra is költhettem volna...
A valós élet és fórumviták között hatalmas ellentmondást látok. Az elmúlt másfél-két évtizedben vettem is meg szervizeltem is jó néhány motort. Egyik sem volt ilyen "eminens" gazdától való. Öklömnyi behordott / szétdobált /felragadt "ragacs" uralta a lánc körüli részeket, szakaszosan volt a lánc megkopva fogalmuk sem volt egyeseknek, hogyan kéne valóban ápolni a láncot. Volt oly csoró tulaj akinek busán foghegyre ment a szanaszét kopott lánc, elszakadt, kiütötte a forgattyús ház oldalát. Lassan 8 éves viták alatt kiderült, hogy még "neves" szerelök sincsenek tisztában azzal, hogy a "mindentudo" mérnökök hogyan méreteznek egy lánchajtást. Egy biztos, hogy nem élettartamra vagy üzemórára!!! Hanem terhelésre!!! Mert sokan azt gondolják, hogy az erös motor , meg kigyorsítás "nyújtja" a láncot. Ilyen nincs, annak nincs diplomája akik nem a rugalmas "tartományba" méret, hanem a szakadási nyúlásba.
Ezért én nem nagyon tudok elképzelni( persze szívesen tanulok újat) olyan doksit ahol élettartamot adnak meg a lánchajtásnak. Azon résznél mindig egy olyan kék, van, hogy mennyire tudod elemelni a lánckerékről a láncot, meg néhány típusnál van egy matrica a lengővillán a hátsó tengelynél, hogy meddig húzhatod hátra a kereket, és mikor cserés a lánc.
Egyet viszont jó szem elött tartani, hogy egy jól kent (nem érdekel ki hogyan éri el) lánc esetén nem kell feszíteni a kopás miatt folyamosan hosszabbodó láncot, nem lesz ferdén beállított kerék esetenként, nem kinozzák a meneteket, feszítöket, föleg egy rosszul kent lánc utolsó 1-2 ezer km a csere elött. Jól kent láncnál nem lesz szakasos (nyúlás) kopás, aminél már nem lehet rendesen feszességet állaítani, aminek folyománya lehet egy foghegyre futás -láncszakadás...
Nem tudom a régi GSXR 1100 még sportmotornak számít -e, de nekem mind a kettön automata ken. Akár a GSX 1400- motoromon, aminkét kipu van, és mikor melegen akarod kenni a láncot spray-vel, hát én ezt égési szérülések nélkül nem úztam meg...ciki az is, mikor a 3-4 ezer km -es túrán 6-7 napból 5 nap esöben kell menni, és eset még láncfesszéget is kell állítani...meg mikor csak kedvezmény nélkül a német kisker áron AFÀ-val tud megvenni egy flakon spráy-t aranyáron, és nincs is kedven csak valami ismeretlen, mert esö miatt fújkálni kell állandóan. Nyugaton sokkal népszerűbbek ezek a automata rendszerek, mert kb 200-250 euro egy szett meg hozzá a nyugati szervidíj amiért láncot cserélnek, már többen "elkényelmesedtek".
Nekem 4 motoromon van automata szett, lassan forgalomba kerül az 5. is, de elötte még tervezek rá egy olajozót, mert új lánc kerül rá, és nincs kedvem vele utána bibelödni. Nem szeretek a mélygarázsban vakoskodni, vagy az utcán a porában. :-D
én sem pucolok,és nem fordítottam rá egy forintot sem,ha eszembe jut spray-zek(1perc),és megyek vele.ha szarrá menne a lánc cserélném,de nem kell cserélni mert bírja!
egy kérdésem volna a láncolajzót használókhoz.ha netán eltömődik,persze persze tudom mitől tömődne el,de azért legyünk reálisak,kerülhet oda mocsok,akkor azt mikor veszitek észre?na mert hogy szerintetek nagyjából gondozás mentes,tehát nem nézegetitek mert nem kell.
Nekem felső ágon a kis lánckerék előtt kb. 10-15centire cseppent a 0,5-ös tű 1 és 2 perc között szabalyozás nélkül, fixen, a görgő közepére egy mákszemnyi cseppet. Kurva jó. Jöttem délutanosba dolgozni, ha a főnökeim hazamentek, csinálok egy valag közeli képet mosás, törlés előtt, mivel most full retek, kb 600 km van benne mosás óta.
Néhány gondolat az előttem szólók hozzaszólásaihoz:
Nem vagyok sem hittérítő, sem érdekelt az olajozásban. Annyit tudok, hogy van összehasonlítási alapom a spré és az olajozó használata között. Tapasztalom a lényegi különbséget. Röviden ég és föld. Ráfordítottam mindössze 7 ezret és azóta nem pucolok, a lánc 100 ezret elmegy, 1300 Ft
/liter lancfűrész olaj költségével motorozok gondtalanul 50 ezer km.-t. Nem olajos semmi, csak a lánc. Nincs szabályozás, csak csepeg gyújtásra. Össz teendőm vele évente 2x utántölteni.
"valamivel kisebb légréssel, van létjogosultsága"
Hát igen, nem egy nívódíjas darab, elismerem! :)
Otthon elkövetett konyhai rablásból származnak az alkatrészek, majd kisipari módszerrel összetákoltam.
Végül is nevezhetném prototípusnak is, majd egyszer, ha lesz rá érkezésem finomítok rajta. A falunkban van egy aranykezű lakatos mester, de mint az ilyenkor lenni szokott, soha nem ér rá, annyi munkája van, így inkább magam kezdtem el barkácsolni.
Nagyon egyszerűen. Amikor a csepp leér a sebesen közeledő görgősorra, akkor a görgő szétverik, porlasztják a cseppet. Az meg terít vékonyan. Amikor mosom a motort, csak áttörlöm egy lazán tartott száraz ronggyal ami tisztít is, meg szét is keni ami rajta van egy olajfilm mindig van rajta, mindenhol. Ráadásul az olaj terül a fémen magától, még álló helyzetben is. Ezért olajfilmes mindenhol, kívül-belül nagyon vékonyan.
Falra hányt borsó sajnos, kinagyítottam a gumimat ami állítólag csupa olaj... aztán egy korábbi esetből okulva (egy lamella csere kapcsán két gyártó ajánlását is kimásoltam, de persze az is meg lett magyarázva) inkább hagyom a francba, ha olajat akar látni akkor úgyis látni fogja...
Egyébként jó az ötlet TJ, valamivel kisebb légréssel illesztet megoldáson én is agyalok, a tieden már egészen jól működött, szerintem van létjogosultsága.
A lánckenő vitához meg csak annyit, hogy mi lenne, ha mindenki kicsit belegondolna abba, hogy a motorhasználatnak nem csak az az egyetlen lehetséges módja van, amit Ő ismer, és másfajta felhasználáshoz másfajta kenési módok esetleg célszerűbbek... Avagy mindenki kenje úgy a láncát, ahogy neki jól esik (vagy akár ne kenje).
Ami a térítést illeti, én is írtam tapasztalatokat a láncolajzóról pl., ugyanúgy ahogy előtte írtam láncspray-ről is, vagy pl. gumiról, motorolajról, prémiumbenzinről, gerincprotektorról, téli kesztyűről stb. stb., amiket mind kipróbáltam, és nem csak egy futó alkalom erejéig. Le szoktam írni a tapasztalatom, főleg ha pozitív, mert talán valaki másnak hasznos lesz. Ezt kicsit törlesztésnek is érzem, mert rengeteg hasznos dologra bukkantam én is a neten, amiket nem tudtam volna meg, ha valaki nem veszi a fáradtságot és írja le a tapasztalatát. Általában azt is leírom, hogy miért csinálom a dolgokat úgy, ahogy, miért választottam az adott dolgot, mert szerintem a használat módja, az elérni kívánt cél sokszor kulcsfontosságú.
Azt viszont soha nem írom, hogy mindenki másnak is kötelezően így kell csinálnia, vagy hogy másnak nem lehet eltérő tapasztalata.
Az enyém egy vélemény, leírom, hogy tudja az olvasó, van ilyen is. Aztán feltételezem felnőtt ember, önálló döntésre képes, meghallgat más véleményeket is, mérlegel, gondolkodik, döntést hoz. Nem üt szíven ha nem az általam preferált megoldást választja. Ennyi a célom csak, egy vélemény leírása, ami vagy segít a döntésben. vagy nem; ezt nem érzem térítésnek.
Már linkeltem korábban, de aki lemaradt róla: ha valaki sima kézzel nyomkodós olajzót szeretne, szerintem van a Cobrránál jobb alternatíva, az a Cobrra szerintem egy nagyon túlárazott cucc, ahhoz képest, amit tud. Pl.: http://www.loobman.co.uk/ is ilyen "kézi vezérlésű", de jóval olcsóbb. De némi keresgéléssel biztos lehet még találni hasonló szimpla rendszereket olcsón. Vagy tényleg magának is összerakhat egyet az ember, ha van ideje/kedve barkácsolni.
A hóakadály miatt kupaktanácsot tartottunk, majd délről kerültük meg a Pádist, ahol tökéletes szerpentin, csodálatos panoráma és dermesztő hideg várt ránk. Két Pádis nap között Torockó környékén kalandoztunk, száraz napos idő volt, ekkor lőtte Lecsó a harmadik képet. A motor lámpáinak sejtelmes fényei még egy motorkerékpár katalógusban is jól mutatnának! :)
Ez már jó lett! :) Nekem 1200 km lett a túra vége, mivel messzebbről startoltam és messzebbre érkeztem mint cblaci.
Itt egy kép, hogy milyen út fogadott a Pádis tetején!
"Láttam egy megoldást V-Stromon, nem egy zárt kaloda csak egy bizonyos ívet takar"
cblacival együtt gurultunk Húsvétkor a Szigethegységben, a három nap útviszonyai és időjárása sűrítve: murvás poros út, havas, jeges úttest, eső és hideg, agyagos elázott saras erdei út, majd szikrázó napsütés, de a láncom még mindig tökéletes! :) A kép éjszaka készült, hazaérkezés után. Biztos emlékeztek, nekem szemtelenül alacsonyra van állítva az adagolás. :)
Rengeteg :D Csabu többször írt erről, lpg boltban réz benzincsap ami elektromos. Te szerintem elektronikát is tudnál összerakni hozzá így nem a tűvel hanem a szelep nyitvatartásával lehetne mennyiséget állítani.
Aztán ha nincs ott az elem teljesen előre tud csúszni a kerék tengely
Egy hónapja tettem fel az olajozót a Bandit fórum legádázabb, habzó klaviatúrával olajozó ellenes és a motorjára rendkívül piperkőc tagjának, Maxxynak. Olyan gazdája egy motornak nincs ebben az országban, mint ő. Szó szerint azon a motoron a légy seggre ül. Többször beszéltem azóta vele. Ha bármi kifogása volna, úgy kibaszta volna a motorjából, hogy csak úgy füstöl. Hívom, röhög: -Te bazmeg ez kurva jó.....
Vita lezárva..
Pár apró ellentmondás az ellenérvek között úgy általában az ilyen viták esetén:
- lusták vagytok azt a kis idöt rászánni a motorra, hogy lefújjátok a láncot. Végülis ezen a téren pl én az vagyok, helyette 100 órákat töltöttem tervezgetéssel, kísérletezgetéssel, szereléssel, mert az robot-monoton dolgokat nem szeretem, föleg ha egy kicsit megerőltetve magam egy kiegészitö készülékkel azt simán el tudom hagyni.
- csórók vagytok venni a sok más költség mellett egy szett láncot. Ha azt veszem, hogy az egyik luxus -olajozóm ára kb 200€-t kostál, akkor is zsugori vagyok gondolom. mert ezt akár LED-es indexre, meg felnicsíra is meg egyéb bazár baromságokra is költhettem volna...
A valós élet és fórumviták között hatalmas ellentmondást látok. Az elmúlt másfél-két évtizedben vettem is meg szervizeltem is jó néhány motort. Egyik sem volt ilyen "eminens" gazdától való. Öklömnyi behordott / szétdobált /felragadt "ragacs" uralta a lánc körüli részeket, szakaszosan volt a lánc megkopva fogalmuk sem volt egyeseknek, hogyan kéne valóban ápolni a láncot. Volt oly csoró tulaj akinek busán foghegyre ment a szanaszét kopott lánc, elszakadt, kiütötte a forgattyús ház oldalát. Lassan 8 éves viták alatt kiderült, hogy még "neves" szerelök sincsenek tisztában azzal, hogy a "mindentudo" mérnökök hogyan méreteznek egy lánchajtást. Egy biztos, hogy nem élettartamra vagy üzemórára!!! Hanem terhelésre!!! Mert sokan azt gondolják, hogy az erös motor , meg kigyorsítás "nyújtja" a láncot. Ilyen nincs, annak nincs diplomája akik nem a rugalmas "tartományba" méret, hanem a szakadási nyúlásba.
Ezért én nem nagyon tudok elképzelni( persze szívesen tanulok újat) olyan doksit ahol élettartamot adnak meg a lánchajtásnak. Azon résznél mindig egy olyan kék, van, hogy mennyire tudod elemelni a lánckerékről a láncot, meg néhány típusnál van egy matrica a lengővillán a hátsó tengelynél, hogy meddig húzhatod hátra a kereket, és mikor cserés a lánc.
Egyet viszont jó szem elött tartani, hogy egy jól kent (nem érdekel ki hogyan éri el) lánc esetén nem kell feszíteni a kopás miatt folyamosan hosszabbodó láncot, nem lesz ferdén beállított kerék esetenként, nem kinozzák a meneteket, feszítöket, föleg egy rosszul kent lánc utolsó 1-2 ezer km a csere elött. Jól kent láncnál nem lesz szakasos (nyúlás) kopás, aminél már nem lehet rendesen feszességet állaítani, aminek folyománya lehet egy foghegyre futás -láncszakadás...
Nem tudom a régi GSXR 1100 még sportmotornak számít -e, de nekem mind a kettön automata ken. Akár a GSX 1400- motoromon, aminkét kipu van, és mikor melegen akarod kenni a láncot spray-vel, hát én ezt égési szérülések nélkül nem úztam meg...ciki az is, mikor a 3-4 ezer km -es túrán 6-7 napból 5 nap esöben kell menni, és eset még láncfesszéget is kell állítani...meg mikor csak kedvezmény nélkül a német kisker áron AFÀ-val tud megvenni egy flakon spráy-t aranyáron, és nincs is kedven csak valami ismeretlen, mert esö miatt fújkálni kell állandóan. Nyugaton sokkal népszerűbbek ezek a automata rendszerek, mert kb 200-250 euro egy szett meg hozzá a nyugati szervidíj amiért láncot cserélnek, már többen "elkényelmesedtek".
Nekem 4 motoromon van automata szett, lassan forgalomba kerül az 5. is, de elötte még tervezek rá egy olajozót, mert új lánc kerül rá, és nincs kedvem vele utána bibelödni. Nem szeretek a mélygarázsban vakoskodni, vagy az utcán a porában. :-D
egy kérdésem volna a láncolajzót használókhoz.ha netán eltömődik,persze persze tudom mitől tömődne el,de azért legyünk reálisak,kerülhet oda mocsok,akkor azt mikor veszitek észre?na mert hogy szerintetek nagyjából gondozás mentes,tehát nem nézegetitek mert nem kell.
Néhány gondolat az előttem szólók hozzaszólásaihoz:
Nem vagyok sem hittérítő, sem érdekelt az olajozásban. Annyit tudok, hogy van összehasonlítási alapom a spré és az olajozó használata között. Tapasztalom a lényegi különbséget. Röviden ég és föld. Ráfordítottam mindössze 7 ezret és azóta nem pucolok, a lánc 100 ezret elmegy, 1300 Ft
/liter lancfűrész olaj költségével motorozok gondtalanul 50 ezer km.-t. Nem olajos semmi, csak a lánc. Nincs szabályozás, csak csepeg gyújtásra. Össz teendőm vele évente 2x utántölteni.
Hát igen, nem egy nívódíjas darab, elismerem! :)
Otthon elkövetett konyhai rablásból származnak az alkatrészek, majd kisipari módszerrel összetákoltam.
Végül is nevezhetném prototípusnak is, majd egyszer, ha lesz rá érkezésem finomítok rajta. A falunkban van egy aranykezű lakatos mester, de mint az ilyenkor lenni szokott, soha nem ér rá, annyi munkája van, így inkább magam kezdtem el barkácsolni.
Egyébként jó az ötlet TJ, valamivel kisebb légréssel illesztet megoldáson én is agyalok, a tieden már egészen jól működött, szerintem van létjogosultsága.
Ami a térítést illeti, én is írtam tapasztalatokat a láncolajzóról pl., ugyanúgy ahogy előtte írtam láncspray-ről is, vagy pl. gumiról, motorolajról, prémiumbenzinről, gerincprotektorról, téli kesztyűről stb. stb., amiket mind kipróbáltam, és nem csak egy futó alkalom erejéig. Le szoktam írni a tapasztalatom, főleg ha pozitív, mert talán valaki másnak hasznos lesz. Ezt kicsit törlesztésnek is érzem, mert rengeteg hasznos dologra bukkantam én is a neten, amiket nem tudtam volna meg, ha valaki nem veszi a fáradtságot és írja le a tapasztalatát. Általában azt is leírom, hogy miért csinálom a dolgokat úgy, ahogy, miért választottam az adott dolgot, mert szerintem a használat módja, az elérni kívánt cél sokszor kulcsfontosságú.
Azt viszont soha nem írom, hogy mindenki másnak is kötelezően így kell csinálnia, vagy hogy másnak nem lehet eltérő tapasztalata.
Az enyém egy vélemény, leírom, hogy tudja az olvasó, van ilyen is. Aztán feltételezem felnőtt ember, önálló döntésre képes, meghallgat más véleményeket is, mérlegel, gondolkodik, döntést hoz. Nem üt szíven ha nem az általam preferált megoldást választja. Ennyi a célom csak, egy vélemény leírása, ami vagy segít a döntésben. vagy nem; ezt nem érzem térítésnek.
Itt egy kép, hogy milyen út fogadott a Pádis tetején!
cblacival együtt gurultunk Húsvétkor a Szigethegységben, a három nap útviszonyai és időjárása sűrítve: murvás poros út, havas, jeges úttest, eső és hideg, agyagos elázott saras erdei út, majd szikrázó napsütés, de a láncom még mindig tökéletes! :) A kép éjszaka készült, hazaérkezés után. Biztos emlékeztek, nekem szemtelenül alacsonyra van állítva az adagolás. :)