Ezt légyszives fényképezd le és tedd ide be. Én még soha egyik könyvben sem láttam olyat hogy X ezer km-nél csere a lánc. Olyan van a könyvben hogy ilyen és ilyen kopásnál csere. Na most a láncolajzóval hosszabbítod a lánc élettartamát ha tetszik ha nem.
Bántás nélkül ! Ha valaha is így nézne ki a motorom hátsó kereke akkor simán lefosnám a bokámat mert az már úgy is mindegy ! Hát hogy a retekbe lehet ilyen kerékkel motorozni ? Ja és olajzó ellenes vagyok , viszont nem lánc spayt fújok !
meg nem mondom most így hirtelen hogy mennyit ír.rendeltetésszerű használat!nem egy bonyolult dolog ez.sem az egykerék sem a pálya motorozás és még sorolhatnám nem rendeltetésszerű használat.szerintem nem kéne hogy ezt neked magyarázzam mert pont olyan mint az üzemórás motor,ott is pontosan meg van adva mit hány üó-nál kell cserélni.és nincs meghatározva hogy azt hol és hogyan használták. és mi az eredmény?valaki előbb szorul a cserére valaki bőven túl megy a perióduson.de a gyár megadja.
Erdélyben egy kb. 800km-es túra után (por, sár, eső, hideg) így nézett ki a lánc és a környezete. Minimálisan emeltem a 3,5 perc/csepp átlagos adagolási értéken a mostohább körülmények miatt, ezt leszámítva egyszer se kellett beavatkozni a 3 nap alatt. Eső után hiába fújnám rá a spray-t nem érne sokat, ha meg nincs eső a por is jobban rátelepedik a pray-re. Van viszonyítási alapom, régebben én is fújkáltam és soha nem tudtam állandó olajfilmet fenntartani. Sportmotornál nincs tapasztalatom, viszont túragépeknél (ami rendesen ki is van használva) szerintem óriási előny.
hát igen,a sárban minden megoldás kevés.amúgy szerviz intervallumoknál fel van tüntetve a lánc és lánckerék cseréje is,nekem legalábbis.egész pontosan úgy van feltüntetve hogy minden második lánc cserénél kell lánckereket cserélni,de ugye ezt senki nem tartja be.
amúgy nekem nem az élettartam a fontos 6-10 ezrenként le szoktam dobálni a picsába mert a görgők elkopnak
az a lényeg ne nyikorogjon, és hogy ne kelljen baszakodni a spray-vel útközben, endúróban minimál csomaggal toljuk és ott nincs helye a spray-nek
ezt a futásteljesítményt honnét vetted? tuti valami drogos álomból......
a láncnak nincs futásteljesítménye akkor kell cserélni amikor x hosszt megnyúlik meg van határozva mennyi csap távolságon kell mérni
ha egy olajos fürdőben futna a lánc mint pl a vezérműláncok csúnya sok km távot elmenne hiszen nagyon lassan tudna kopni az olajfürdő miatt
"a régi tovább marad új"?tudod mi az új?amit kicsomagolsz.szóval akármennyire is fáj a használt láncodat tartod életben.mert szarrágó vagy és azt akarod hogy minél tovább életben maradjon az a lánc,aminek amúgy meg van határozva a futásteljesítménye.
oké,maradjunk a túramotornál.ugye azt túrára tervezték,mint a neve is mondja.tehát tervezték!ha annyira nagy és kényes problémát jelentene ez a lánc dolog akkor tálán hanyagolnák a láncos túramotort,de minimum lenne rajta gyárilag olajzó.de hát nyilván ti okosabbak vagytok a mérnököknél és ti raktok rá mert ők elfelejtettek tervezni rá.
látod ebből indulnak ki a tévedések
itt nem életben tartod a régit, hanem a "réginek" lassabban kopnak el az o-gyűrűi a folyamatos olajozás miatt
szóval a régi tovább marad új
mert amikor nyúlik a csapok kopnak, ezek csak akkor kopnak ha a gyári kenőanyag kimegy
namármost ha megvan a folyamatos olajfilm akkor még ha kopik is az o-gyűrű nem megy bele a víz mert az olaj miatt nem tud
kb ennyi a lényege
itt az a macera amíg kitalálja az ember hogy építse be, gondolom minél "sportosabb" a motor annál kevesebb a hely, és a beállítás se könnyű mivel nem mindegy milyen olaj milyen hosszú cső stb stb
de mivel ezekre a beállítási problémákra megvan szinte minden megoldás ez sem lehet probléma
aki a sprayban hisz higyjen, de nem egy gépkönyvben olvastam hogy sima motorolajjal kell kenni a láncot, és volt ahol a le is írták hogy a láncspray károsíthatja a láncot......
Én egyáltalán nem érzem úgy hogy itt bárkiis meg akarja győzni a másikat hogy jobb a láncolajzó. Túramotoron jobb, egyszerűbb, könnyebb, igénytelenebbnek is nevezhetjük. Akinek nem nincs rá szüksége az nem csinálja meg, de akkor miért írod pl te is hogy felesleges időpazarlás? Én nem írom neked hogy szereld fel. Akinek van az tudja hogy jobb mint a spray, de nem minden motorra és nem minden felhasználásra!
eszembe sincs senkit semmiről meggyőzni.használjátok!kicsit tényleg olyan ez itt mint a vidám vasárnap.minél több embert meggyőzni és üdvözölni a klubban!"gyere térj meg hidd el megéri,segítek hogy hogy kell megcsinálni,hogy aztán te is használd velünk együtt,mert neked ez jó!ámen."
Ha Te mondod, biztos úgy van. Nekem nem hiányszik. Mellesleg ismerek olyat aki elmegy 60e km-t egy láncszettel mindenféle olajzó nélkül. (szerintem is hihetetlenül hangzik, de személyesen ismerem az illetőt). Takarítani kell a láncot évente 1-2-szer. Akinek ez sok vagy lusta az vegyen/csináljon láncolajzót. Akit meg nem zavar az meg nem vesz, ennyi. Itt nincs jó válasz, mindenki saját igényei szerint dönt.
Itt ha értelmezed amit olvasol akkor vannak akik tudják hogy ez jó, tudják miért jó és vannak akik meg akarják győzni ezt a tábort hogy hamisak a tapasztalatok és nem is úgy van ahogy ők ezt több év alatt kitapasztalták.
hát én meg sem lusta nem vagyok sem szarrágó.inkább cserélem a láncot előbb,és akkor tudom hogy új láncom van,mint hogy próbáljam életben tartani a régit.
80éves nagymamát is ki lehet sminkelni attól még öreg marad a máz alatt!
Hagyjad, ez már-már vallási téma. Nem érdemes vitatkozni. Valakinek tetszik és használja, valakinek meg eszébe sem jut, hogy kéne és jól megvan nélküle. Mások meg próbálják meggyőzni a "tudatlanokat", hogy kell avagy nem kell az nekik. Mondom, mint egy vallásháború.
hát kb.akkora ügyet csinálnak ebből a lánckenésből......,saját maguknak bemesélik hogy így aztán a lánccal 2x annyit elmennek.mit 2x?4x annyit!
meg aztán befújni a láncot kb 1,5óra naponta.
és ez a 20 ezer "normális" tempó vagy 20ezer egykerekezés?
mert lusta vagyok fújni
az a lényeg ne nyikorogjon, és hogy ne kelljen baszakodni a spray-vel útközben, endúróban minimál csomaggal toljuk és ott nincs helye a spray-nek
a láncnak nincs futásteljesítménye akkor kell cserélni amikor x hosszt megnyúlik meg van határozva mennyi csap távolságon kell mérni
ha egy olajos fürdőben futna a lánc mint pl a vezérműláncok csúnya sok km távot elmenne hiszen nagyon lassan tudna kopni az olajfürdő miatt
itt nem életben tartod a régit, hanem a "réginek" lassabban kopnak el az o-gyűrűi a folyamatos olajozás miatt
szóval a régi tovább marad új
mert amikor nyúlik a csapok kopnak, ezek csak akkor kopnak ha a gyári kenőanyag kimegy
namármost ha megvan a folyamatos olajfilm akkor még ha kopik is az o-gyűrű nem megy bele a víz mert az olaj miatt nem tud
kb ennyi a lényege
itt az a macera amíg kitalálja az ember hogy építse be, gondolom minél "sportosabb" a motor annál kevesebb a hely, és a beállítás se könnyű mivel nem mindegy milyen olaj milyen hosszú cső stb stb
de mivel ezekre a beállítási problémákra megvan szinte minden megoldás ez sem lehet probléma
aki a sprayban hisz higyjen, de nem egy gépkönyvben olvastam hogy sima motorolajjal kell kenni a láncot, és volt ahol a le is írták hogy a láncspray károsíthatja a láncot......
80éves nagymamát is ki lehet sminkelni attól még öreg marad a máz alatt!
meg aztán befújni a láncot kb 1,5óra naponta.