Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Olajzó használata esetén hogyan kerül olajfilm a lánc hevederlemezeinek KÜLSŐ oldalára? Magyarul mitől nem fog ott rozsdásodni? A spray-ből akaratlanul kerül oda is, tehát védelmet biztosít.
Az olajozó helyes beállítás esetén abszolút nem fröcsöl. Ez tévhit. A láncnak ugyanis nem szabad olajosnak lennie. Szabad szemmel nem is látod az olajat. Csak nagyon vékony olajfilm van mindenhol, ami csak akkor derül ki, ha ujjheggyel hozzáérsz. És mivel olajfilmes a fém, nem tapad meg rajta semmi. Vagyis folyamatosan tiszta. Nagyon pici egy mm nyomok voltak 900 km után ott, ahol előtte spré fekete ragacsot is találtam (rendszám tábla hátulja, index, túradoboz alja) összesen 27 db. Azt meg papírzsepivel 15mp alatt letöröltem.
Miért bántja ennyire a lelkedet ha valaki láncolajzót használ ? Elhangzanak itt érvek de Te csak azt tudod mondani hogy hát semmi értelme mert te fújkálod, nem pucolod soha mégis gurul. Még mindig az a helyzet hogy Te akarod meggyőzni azokat akik olajzót használnak hogy az felesleges...
tegyünk ide műanyag ívet meg oda,csak hogy ne fröcskölje össze a kereket.szerintem mz láncvédő bakelitet kell húzni rá.
tsanyi!
én motorozok nem parkolózok és nincs olajzóm,és egyáltalán nem pucolom a láncot,csak fújom,néha ha eszembe jut.repsolt használok ajándékba jön az olaj mellé és nem taknyos.
Ahogy nézegetem aki motorozik és nem csak parkolózik annak olajozó van....a többinek bármi más......nekem pl. egyik sem, igaz leszarom a láncot meg a puceválást, ha kedvem van ráülök és megyek ha esik ha fúj vagy legjobban ha süt (mondjuk az utóbbi időben nem sok kedvem van senyvedni, de régebben nem zavart annyira)....irigylem akinek van türelme és kedve minden percben pucolgatni, de engem a motorozás vonz nem a motor tisztasága.
Láttam egy nagyon ötletes megoldást V-stromon, nem egy zárt kaloda csak egy bizonyos ívet takar, és tisztítható, azt az ötletet kellene a típusra tovább gondolni, de valami egyszerű felszereléssel kimondottan extrém esetekre.
A sprayt használók még nem vettek észre olyat hogy nehezebben forog a kerék tisztítás előtt mint tisztítás után? Én mindig befújtam a motul ajánlása szerint, hátulról a görgőkre amikor azok fényesedni kezdtek, de így is érezhetően konnyebben forog a kerék lánctisztítás után.
Ezt is előnynek nevehzetjük. Persze aki évi 3-4ezret használja a motort annak ez is felesleges hiszen évente az 1-2tisztítás nem probléma, de pl én utáltam 2-3ezrenként pucolni, egy évben 5-7x...
Annak elkerülésére hogy a kerékre verje az olajat én feltennék egy műanyag ívet. Esztétikus is lehet ami biztosan megakadályozza hogy a gumira kerüljön az olaj, esőben amikor bőven locsolja az ember a láncot.
Nem baj hogy ezt írtad Sero, de legalább hozzád az is eljutott amit a körülményekről írtam, egyébként sokkal kevesebb cseppszámmal elmegy ez a dolog ideális körülmények között.
Igen, van az a helyzet amikor így néz ki, talán amióta nálam van a motor még ilyen nem fordult elő, csak én ezt is meg mertem mutatni, valahol azt is éreztem hogy támadási felület lesz, csak ugye az a bokánfosásos belépő...
Na,most poénból+kerestem...1979.07.17.-én kaptam meg.
Nincs lejárata
Még elfogadják...? Nekem a fiókban van a katonakönyv és egyéb ereklyék között...
Kismotorral én is csak a lovast viszem ! Már később a lovat kihúzták ha jól tudom !
cblaci én írtam hogy ez már túl olajos azért az rendesen kapta az olajat de tök igazad van ha egy túra után készült képről van szó.Nem kiállításra mentél és mindenki használja azt amit jónak gondol röviden ennyi.
Viszont és kellemesebb meleg időt !
A jó öreg Metzeler gumi befigyel... Nekem is vót... Most néztem az adatlapod,és kicsit nosztalgiáztam Nekem még megvan az a lovaskocsis hajtási engedély de nekem csak 10Ft vót Aztán a motor vizsga 350Ft+a B 400Ft...a kurvaannyát de régen volt... Bocs az offért...
Jó éjszakát kívánok!
Laci ! Most tényleg ne vesszünk már bele egymásba ! De most komolyan kérded hol olajos a gumid a képen ?! Az összes lefolyás a felni peremről a gumidon landolt , konkrétan az egész oldala csupa olaj , kosszal megszáradva ! Jó elegyet alkot ! És igen már nézem az időjárást , és van hogy tankolás után leülök a padkára azt előkapok egy rongyot ami esetleg waxos is már , letörlöm a felnit is , ahogy a sisakomról a bogarat ! Ennyi !
Az titok ! De neked megsúgom , egyszerű ronggyal letörlöm ! De nem igen kerül oda , a lánc nem attól lesz tartósab hogy olajba tocsog , hanem meddig marad bent a kenőanyag , a gumiprofilok meddig képesek benttartani ! A külső lkenés amit ráteszek nagyon kevés és csak is a görgő és a kerék fogai közé való ! Szerény véleményem és nem győzök meg senkit , hangsúlyozom még egyszer ! Több félét is használtam már , nekem a berner szintelen jött be legjobban !
Ekecselekrol beszelsz foggal korommel lekaparja es visszakeni a lancra
Igaze elek??
Még egy-két gondolat, függetlenül attól hogy ki mit használ. Amikor sáros útátfolyások vannak, előtte a murvás útról veri fel a kerék a port, aztán kapsz egy esőt... és ez így váltakozik, akár több napon keresztül. Mit csinálhattam volna, belemosom a patakba? Vagy keresek csak azért egy benzinkutat hogy nagynyomású mosóval leveressem? az jó ötlet? csak gondolkodok... vagy ülni az előrejelzések előtt és ahhoz igazodva kell túrát szervezni? Volt aki olajat látott a gumin... hol? Emelt olajozás volt a mostoha körülmények miatt, a felni polírozott szélén látszott néhány csík, de 800km alatt bakker... hülyének néztek hogy olajos futófelülettel motoroznék?
Ha olyan sokat motoroztál akkor ezeket miért nem gondolod át Te is?
Főleg ha 34 éve...
Nekem is ilyen polir peremű felnim van csak már bemattult erre valami csodaszer ötleted esetleg?
Ekecselek linkeld be légyszíves mi az pontosan amit használsz,hátha lesznek követőid.Milyen szerrel szoktad leszedni azt ami mégis a felnin köt ki?
Elhiszem és jónak tartom ! Esőbe hátrány , de én pl. nem motorozok esőben !