Sajnos ezek típushibák voltak. A következő szériáknál módosítottak is sok alkatrészen...( szerencsére kompatibilis lefele sok minden, ezt igyekeztem a sajátom esetében kihasználni.)
Barom ember kezében még a barkas szelep is meggörbülhet ! Viszont van Rábapatonán egy 1100-as kati jóval 100e km felett makulátlan , és Bp-en is tudok egy szalonállapotúról , ami egy 30 millás bimotával cimborál egy helyen !
Nem is lehet labor nélkül hasonlítani egymáshoz , még a görgő terheléses látvány berendezéssel sem , mert míg a görgő nem kopik , mert kiváló a kenés , addig fogalmad sem lehet hogy a lamellák közül milyen gyorsan skerázik ki a leves ! Vagy pl. többen panaszkodnak hogy hígabb olajat eszi a vas . Ez igaz , de a hígabb olaj ojan helyekre is befészkel ahova egy sima ásványi bakter lámpával sem talál be !
Mondok egy példát is ! 92-ben volt először mozdonyom , és akkor merült fel a probléma ezeknél a vasaknál hogy a harmadik henger hajtókar csapágya a ferde furaton keresztül nem kap elég olajat , és hajlamos beállni ! Aztán jöttek az ötletek hogy nívó fölé kell önteni azt úgy a tuti ! De mivel ez nem fűnyíró szóróolajzással , a rájderek csak magukat nyugtatták a tultöltéssel ! A megoldás viszont a gyakoribb olajcsere , mivel 10e fordulaton berregő motor már 4-5e km alatt is eltüzeli az olajat , ill. sokat veszít a vizkozitásából magyarul csak lötyög de lószart sem ken . Vagy a másik /álltalam is preferált/ híg olajat használni akár az olajfogyasztás rovására !Évente olajcsere mégha csak 100 km van benne , akkor is . Akkor a ZZR-be gyorsulásokon is a castrol racing syntec 10-60-ast használtam ,minden probléma nélkül , amióta létezik a JASO parasztvakító szabvány én is vakulok , és a castrol power1 10w-50-et tüzelem ! 2000 km-en megeszi a féllitert , de biztos vagyok benne hogy nyári 40fokban is mindenhol kielégítő a kenés és aggodalom nélkül cibálom a fülét ! Ja és a magyar fasza benzinek miatt a felsőkenő sem marad el , de ez már másik téma !
Egyébként hiába jobb a comp4 nél a pro4 a az xx 97-es fejlesztés a Honda gn4 olaj ásványi volt, ezzel töltötték öket a szervizekben most legtöbbször castrol 10w-40
Itt az igazság ! Rohadtul nem mindegy milyen adalékok vannak benne ! Hogy a fogaskerekek is jóízűen eltudják-e nyírni azt a levest , és a kuplunglamelláknak se kelljen körbenézni hogy van-e olaj közöttük mikor simulnának egymáshoz ! A verseny motorok oldalán a reklámok parasztvakítás , ill. a sponzor muszály felirat ! Közben egész más lötyög a vasban ! A 90-es években gyorsulási versenyeken/ZZRés usa V8-al/ szerzett információim alapján !
használtam motul 5100 at ,
volt benne Mobil extra 4t kb 20 percig :( ott valami griz volt, igy cseréltem rögtön ismét Motul 5100 ra...
Aztán két szezont Fuchs silkolene comp 4 majd most pro 4
a comp4 et jobbnak éreztem az 5100 nál. havernak az X11 be most motul 5100 után fuchs silkolene pro4 került.
Pár km után már finomabbnak érezte a váltót...
A Motulon kívül is van élet..
Egyébként akitől veszem, azt mondta mind ugyanaz az alapolaj csak az adalékolás különbözteti meg őket...
Mondok egy példát is ! 92-ben volt először mozdonyom , és akkor merült fel a probléma ezeknél a vasaknál hogy a harmadik henger hajtókar csapágya a ferde furaton keresztül nem kap elég olajat , és hajlamos beállni ! Aztán jöttek az ötletek hogy nívó fölé kell önteni azt úgy a tuti ! De mivel ez nem fűnyíró szóróolajzással , a rájderek csak magukat nyugtatták a tultöltéssel ! A megoldás viszont a gyakoribb olajcsere , mivel 10e fordulaton berregő motor már 4-5e km alatt is eltüzeli az olajat , ill. sokat veszít a vizkozitásából magyarul csak lötyög de lószart sem ken . Vagy a másik /álltalam is preferált/ híg olajat használni akár az olajfogyasztás rovására !Évente olajcsere mégha csak 100 km van benne , akkor is . Akkor a ZZR-be gyorsulásokon is a castrol racing syntec 10-60-ast használtam ,minden probléma nélkül , amióta létezik a JASO parasztvakító szabvány én is vakulok , és a castrol power1 10w-50-et tüzelem ! 2000 km-en megeszi a féllitert , de biztos vagyok benne hogy nyári 40fokban is mindenhol kielégítő a kenés és aggodalom nélkül cibálom a fülét ! Ja és a magyar fasza benzinek miatt a felsőkenő sem marad el , de ez már másik téma !
egyrészt tapasztalat, másfelől zzr1400 és hayabusás tulajok is rengetegen használnak félszintetikus olajat megelégedésükre..
Egyébként hiába jobb a comp4 nél a pro4 a az xx 97-es fejlesztés a Honda gn4 olaj ásványi volt, ezzel töltötték öket a szervizekben most legtöbbször castrol 10w-40
volt benne Mobil extra 4t kb 20 percig :( ott valami griz volt, igy cseréltem rögtön ismét Motul 5100 ra...
Aztán két szezont Fuchs silkolene comp 4 majd most pro 4
a comp4 et jobbnak éreztem az 5100 nál. havernak az X11 be most motul 5100 után fuchs silkolene pro4 került.
Pár km után már finomabbnak érezte a váltót...
A Motulon kívül is van élet..
Egyébként akitől veszem, azt mondta mind ugyanaz az alapolaj csak az adalékolás különbözteti meg őket...
nem fog csalódást okozni!