Na igen, de ha megnézed a te 1250-es meg egy görbevázas gépet akkor rájössz, hogy most vagy nem jól beszélsz vagy nem jó motort vettél
A görbevázason vannak lámpák, indexek, generátor stb. mint bármelyik gépen. Ezeken kívül van egy szem gyújtásvezérlő dobozka az ülés alatt és kész.
Nézzük csak az 1250-et milyen elektronika van benne: km óra, injektor, amihez járni szokott egy lambda szonda is, netán ABS. Egyszóval sokkal több elektronika van benne mint a régiekbe mégsem kérdőjelezi meg senki. A holnap az elektronikáé, aki ezt nem fogadja el az lemarad a fejlődéstől.
Pontosan így van. Az én felfogásom az, hogy viszolygok a többváltozós szabålyozóktól. Bonyolultabbak, nehezebb kiépíteni, drágább és a meghibåsodás valószínűsége a bonyolult elektronika miatt nagyobb. Autóban is fenntartåssal kezelem azt, amelyik tele van hiper szuper elektronikával. Az ilyen tulajok is általában nem a gépészet, hanem az elektronika miatt szívnak ha gáz van.
Hidd el, kár bonyolítani. Valami teljesen megoldhatatlanná válik, ha kellően sokat töprengesz rajta. Ami egyszerű, az egyben olcsó és a primitív kivitele miatt megbízható, stabil működésű. Engem pl. Abszolút nem érdekel, ha pirosnál lecseppen 3 csepp a láncra egy helyre. Majd széthordja ha elindultam. Egy fékolaj tartály 700 Ft, egy üzemanyag mágnesszelep a molnarautogaz.hu oldalról futárral 5500, EÜ összeköttetésből egy infúziós szett és egy 0,6mm külső átmérőjű injekciós tű. Egy óra kézimunka és kész. Nekem a kis lánckerék előtt kb 20 centivel cseppen a görgő közepére. A nagy láncsebesség miatt egy csepp a láncon szétporlad és sacc 20 centi láncot "beterít". Röviden és tömören ennyi.
Köszi! Azt hittem van valami vezérlés. Ha neked így is megfelel akkor nem is kell. Az enyémhez tervezek egy egyszerű vezérlést, összehozom a fokozatkijelzővel . Gondolkodom még milyen funkciót kellene beletteni. Bár először még egy használható motor kellene.
A biztosíték dobozából kapja a kapcsolt pluszt. Gyújtåsra kinyit, gyújtás levételre lezár. Semmi elektronika, semmi érzékelő, semmi csepegés variálás. Fél-egy percenként egy csepp pont a görgő közepére. Egy évig használtam 0,9mm külső átmérőjű tűvel, az kicsit túladagol. Egy hónapja cseréltem 0,6-osra. Fapados. Sima gravitációs. Motorolaj meg mindig marad itt-ott azzal meg szépen teszi a dolgát.
Nem kívånlak megtéríteni, de nyugodt szívvel mondom azt, bármilyen elmebeteg módon motorozol, folyamatos olajozással a láncod, lánckereked élettartama a háromszorosára nő. Ha elfogadod, ha nem. Ezek nem fotelfantazmagóriák, hanem tapasztalati tények. A lánc árát ráfújod spréből, amíg elhasználódik. Dzsuvázni, trutymózni kell vele. Itt meg 1 liter olajjal elmotorozol 20-40e kmt, mosáskor egy ronggyal csak letörlöd a láncot meg a lánckereket 5mp alatt és kész. 3 tank után belekukkolsz a tartályba, kell-e utántõlteni. Ennyi. Nekem 1 dl olaj 1500-2000km-re elég. Folyamatosan tiszta és csillogó a lánc, mindenféle foglalkozás, költség nélkül. Van, aki maradék olajokat használ el erre a célra. Enyém primitív, egy ejtőtartályból, egy mágnesszelepből egy injekciós tűből és egy méter szilikongumi tömlőből áll, mindössze 6300 ft költséggel és azt bánom hogy eddig nem csináltam meg. 39500-nál ment fel az új lánc, olajozóval megyek azóta, most 52 van benne. Még a feszítőhöz nem nyúltam. Döntő hányadban a párommal megyek aki nem szívbajos a motoron, én 90, ő 80 kg és a nagybandit 108 nm nyomatéka nem kifejezetten hajtáslánc és hátsó gumi barát, tehát a csőgáz-koppan a teló igénybevétel magyarázatod számomra megmosolyogtató.
Mi sok mindent nem csinálunk olyat mi ti "elmebetegek"!
Èn azt tudom, hogy a kipadozott 120 Nm-t a szerpentineken, két hajtű között emelkedőkön utassal csomagokkal kiterhelt motoron, van hogy több tucatszor is ráterhelem a láncra, és hajtű előtt meg tövig zárom, van hogy 2 fölé, de van hogy 2-est sem lehet váltani...van hogy 1-2 óra alatt a 30-35°C-os völgyből, felérünk a 2000 fölötti hágóra, ahol sózzák az utat, hóvihar van, és talán nulla fok...a motorom többet megy esőbe mint egy angol 3 árbocos Fregatt... ha este 3-600 km-megtéve megérkezünk, nem kell még mellétérdelni, láncot ápolni, ami nekem külön probléma, hogy a kipufogó elég jól akadályozza...
De mi akik ilyen kiegészítőt , használunk mégsem gondoljuk, hogy túl extra igényeket támasztanánk a lánchajtás felé...csak bízunk benne, hogy amikor a határai engedik, teszi a dolgát, meg az kenőanyag is amit "folyamatosan" felhord.´
De mindezen pár gondolat után is csak azt tudom neked mondani, hogy ugyanezen érveket megannyi motoros már előtted leírta ugyan úgy megalapozott tapasztalatok nélkül mint te magad is. Legtöbben zsigerből utasítják el a lehetőséget, de közben az is kiderül, hogy teszik ezt komoly szakmai ismerek nélkül ráadásul, és ami felettébb lesújtó, hogy közben minket néznek hülyének...
Szerintem ha van régi levetett láncod, nyugodtan megmérheted a szemeket tagokat, "piskótákat", csapközepeket, ott a gyártási toleranciánál nagyobb eltéréseket nem fogsz találni, amire a "nyúlás" mint a nylon szatyor esetében ráillene. Fogsz találni ellenben ha nem is akkora játékot, mint ami a 2 képen van, "egészen véletlenül " a nittelt szemnél pl.
A láncolajozós oldalról olvasva az akár 5 helyen "szakaszosan megnyúlt láncodról" azt mondom, hogy nem a motorral bántok keményen, hanem nem kap a lánc rendes szakszerű, elegendő kenést.
(Sokaknak nem új, de legtöbb nagy teljesítményű motoron gyárilag 532(!)-es lánc (lánckerék) van , és nem 530(!)-as. Mely két láncnak az osztása egyforma, de a gyári szélesebb, így 5-10%-al nagyobbak a felfekvő-terhelt felületek)
(Csak nagyon zárójelben jegyzem meg, hogy "Öreg Tasi" felhúzott gixerén CZ 530-as van, tudtommal 40 ezer km óta, és azt hiszem még sehol nincs a láncfeszítő, pedig ha csak fele annyit cibálja a szarvát mint amit mond, már neki is 2x kellett volna cserélnie.))
Szóval én szívesen elfogadom azt, hogy nem érdekel a dolog, mert nem látsz benne fantáziát, nincs időd-türelmed vele foglalkozni, de ebben az esetben szerintem akkor sokkal jobb lenne, ha ennyiben ki is merülne az ebben cipőben járók posztja, és elmaradnának a bugyuta ideológiák, és téves szakmai következtetések. Mindenki élete sokkal könnyebb lenne...
Ha csak a lanctrutymo takaritast megusznam a dekli alol es 50-600 ig elhuznam a lanc cseret mar megerne.
De eddig nem volt eleg turelmem a beallitasra.Valamikor lesz es jo lesz az.
Köszönöm a kimerítő választ. Sok mindent megértettem, de az álláspontomon nem tud változtatni, mert én és még pár "elmebeteg", máshogyan kezelünk egy motort, mint ti. Nálatok a dinamikus használatnál lehet, hogy előnyös, de nálunk sűrűbben kap akkora terhelést, ami nyújthatja akárhogyan is nyúlik. Gyanítom, h ti nem csináltok olyat, h 2be elforgatod 8000-ig, utána gáz elcsuk, majd mikor beült az első teleszkóp, utána ütközésig gázt húz... Ezen nem segít se a spray se az olajzó rendszer szerintem...
Szia
szerintem vidd vissza az elozo tulajnak es csinaltassa meg, nyilvan te mondod meg a szerviz helyet o pedig allja a szamlat. 1 napja vetted..ne viccelj azonnal jelezd neki
Van egy elmebeteg barátom, mindig az Ő példáját hozom fel...Ő kijelentette, h soha nem vesz láncspray-t, meg nem olajozza stb...max az eső keni...
Semmit nem csinál vele, és így is 15e-t kibír neki.
Tegnapi naptól boldog tulaja lettem egy nx650.
Szépen beindult. De menet közbe 1 2 km múlva ha visszaengedem a gázt hatalmasat durran es utanna gyorsul ki.. Es pl le akarnék térni el engedem a gázt es leáll. Játszani kell a gázzal h megmaradjon.. Pedig hidegen első indításra szépen van alapjárat.
Jah es van ugy h menetközben teljesen leáll mind1 hogy huzok gázt vagy sem. Se hogy se indul. Gyertyat cseréltem gyári elő írtra.
Nem javult meg szerintetek mi lehet a baj?
Még annyit az létezik hogy pár indítással le is meríti az aksit?ez normális?
nekem is ilyesmi légtömlőn megy az olaj
a ténérén olyan van hogy egy izs fékolajtartály, egy stihl benzinpumpa, egy kis puffertartály és a légcső a lánc fölé
még egy csavar kell a csőbe hogy ne folyjon túl gyorsan, mert elég híg olajjal használom
10ezer felé lehet a láncban ami elég jó eredmény a hondán 6 ezer után már kezdtek lepotyogni a görgők(és feszíteni nem kellett, a csapok hibátlanok voltak csak a homok megette a görgőket)
A görbevázason vannak lámpák, indexek, generátor stb. mint bármelyik gépen. Ezeken kívül van egy szem gyújtásvezérlő dobozka az ülés alatt és kész.
Nézzük csak az 1250-et milyen elektronika van benne: km óra, injektor, amihez járni szokott egy lambda szonda is, netán ABS. Egyszóval sokkal több elektronika van benne mint a régiekbe mégsem kérdőjelezi meg senki. A holnap az elektronikáé, aki ezt nem fogadja el az lemarad a fejlődéstől.