Vegyetek egy Kettenmaxot- sima petroleummal, kb fél óra átpörgetni- az alul összegyűlt koszosabb petro meg jó a fogaskerekekre és a blokk házra. Utána tiszta petroval kicsit még áthúzni és a lánc csak ilyen tiszta lesz tőle... A kis rozsda ne tévesszen meg senkit, az csak a motor vízzel való lemosása után keletkezett. Akit zavar még áttörölheti jobban és lejön róla.
A Brumi által linkelt teszt szerint mégis van gond ahogy eddig többször is mondtam bár nem tudtam igazolni mással mint tapasztalattal.....mondjuk én soha nem takarítok láncot, nem érdekel, fújom ha fényes oszt jónapot, elég sokáig eláll így, de az olajozással még sokkal tovább.
Ha jól veszem ki elég nagy az eltérés pedig csak egy napot áztak a gyűrűk, kb. ezt mondom Ininek amikor beteszi amit ilyenkor szokott, hogy mégsem jó ez így.....itt legalább mértek is és nem szemre állapították meg, hogy nincs bajuk.....elég ha csak egy kicsit megduzzadnak a gyűrűk akkor a mozgástól már szétszakadnak....
Én sima kimaradt motorolajjal szoktam. Egy ecsettel felviszem a láncra az olajat, majd kis idő után ronggyal letörlöm a trutymót. Hosszadalmasabb meló és pepecselősebb mint a lánctisztító spray, de nekem az a szubjektív véleményem, hogy a lánc tisztító spray kimossa a zsírt az o gyűrűk mellől is. Azt ami gyárilag ott van, és szerintem nagyon fontos a lánc élettartamának. De lehet petróleummal is. A brigecollal az a gondom mint a láncspray-vel. De szerintem majd meg mondják a tutit.
nem mondom hogy mosd benzinnel, mert mindenki elkezd kővel dobálni
ezért csak azt mondom hogy teszteltem a lánc o-gyűrűit és semmi baja nem lesz a benzintől
ez nem 1-2 napos teszt volt, hanem hónapokig ázott benne
Szevasztok!Kérdésem lenne azokhoz akiknek van tapasztalata REPSOL olajokkal.Van egy Yamaha R6-om,olajcserés lesz,kaptam 1 REPSOL Moto Sintetico 4t 10W40 olajat,perpillanat Motul 5100 10w40 van benne,tökéletesen meg vagyok vele elégedve.A kérdés,jó lesz e a motorba ez a fajta REPSOL vagy nem!
Szétszedni nem akarom,mert 2009-es a motor 10E km-el és nem hiszem,h nagyon gáz lenne a belseje. Én inkább csak arra gondoltam,h a gyári fékolaj találkozása a másikkal mit vált ki,mert pl. a 600, meg a 660-ról olvastam,h nem keverhető más olajjal. De természetesen ki akarom pumpálni az összes régi olajat belőle,plusz rendesen átengedni rajta az új olajat,h a régit kimossa belőle.
a munkahengert érdemes kipumpálni
már a 6-8 éves motorok munkahengerébe is van egy csomó zselészerű trutyi(kb senki nem cseréli a fékfolyadékot időben)
kb egy fél napos meló az összes fék pucolása
a karmantyú-porvédő(k) helyét ki kell kapargatni fémtisztára utána nem fogja majd úgy a tárcsát a betét
aztán szemrevételezéssel meg lehet látni milyen állapotú a porvédő, általában full ragya már a széle, szóval nem árt cserélni a gumikat
általában olyan 3-6 ezer/dugattyú a javítókészlet
nekem letakarítja a homok, az meg ingyen van
Motul C5 lánckenő pasztával van valakinek tapasztalata? Érdemes kipróbálni? Jobb mint a láncspray?
ezért csak azt mondom hogy teszteltem a lánc o-gyűrűit és semmi baja nem lesz a benzintől
ez nem 1-2 napos teszt volt, hanem hónapokig ázott benne
Lehet hogy hülye kérdés,de a láncot mivel érdemes takarítani?Brigéciol,féktisztító spray stb...... ?
Előre is köszi a választ.
Motul Scooter Expert 2T.
Én ilyet nyomok. Füstölésgátlós, fasza.
Milyen olajjal keverjem a benzint? márka,típusra gondolok :)
a motorom Suzuki lets 2 2ütemű
Grizliből nem koalából.
Nagyon kérlek ne tedd.
már a 6-8 éves motorok munkahengerébe is van egy csomó zselészerű trutyi(kb senki nem cseréli a fékfolyadékot időben)
kb egy fél napos meló az összes fék pucolása
a karmantyú-porvédő(k) helyét ki kell kapargatni fémtisztára utána nem fogja majd úgy a tárcsát a betét
aztán szemrevételezéssel meg lehet látni milyen állapotú a porvédő, általában full ragya már a széle, szóval nem árt cserélni a gumikat
általában olyan 3-6 ezer/dugattyú a javítókészlet