Hát, ez több mindentől függ. Igen, okozhatja az, hogy ha az alapjárati keverék nem tökéletes, de szerintem érdemes lenne megnézni hideg ÉS meleg motornál egyaránt. Ha hideg motornál ez nem jelentkezik (vagy jóval mérsékeltebb), akkor meglehet, hogy az alapjárati keverék pettyet dús és a hirtelen becsukott gáz és a lecsengő fordulat okozta magas vákuum miatt bedúsul a keverék. Ez a hideg motornak kevésbé "fáj". Ha ellenkező előjellel történik, azaz meleg motor esetén esik kevesebbet, akkor egy pici dúsítást meg lehet próbálni, de mindenképp tudd, honnan indulsz hogy vissza tudd tenni az eredeti állapotra.
Továbbá hogy a pilot csavaron nyitni vagy zárni kell-e azt porlasztója válogatja. Ha a pilot csavar a levegőt állítja (a karburátor szájánál van) akkor kitekerve szegényít, betekerve dúsít. Ha a pilot a porlasztó torkánál van a pillangó felől, akkor pont ellentétes a dolog.
Egyébiránt nem tűnik túl veszélyesnek a fenti tünet, illetve nekem az 1000-es fordulat is kicsit kilóg a képből, sornégyre inkább 1200-1300 környékét szokás állítani.
Persze mindez csak ötletelés és találgatás, ennyi infóból és látatlanban többre nem futja.
1000-res alapjárat. Ha alapjáratról húzok egy kövéret, elengedem a gázt. majd visszaesik a fordulat kb 800-ra, és onnan vánszorog fel pár másodperc alatt a beállított 1000-re akkor a pilot csavaron nyitni, ugye?
Sziasztok! Megint én! Remélem nem zavarom meg a topikot a havonta jelentkező, kerdéseimmel. Ha igen kérem a moderátort, hogy törölje.
Hosszas kínlódás után ugy döntöttem, hogy nem akarok "régi" értsd 10+ éves motort venni. Sajnos nincs időm kitanulni a karbizás tudományát. Sokat dolgozom , kevés szabad idő stb... mint ahogy a legtöbb ember. Elengedtem a ZRX, cb1300 vonalat. Megszabadulok a regi motorjaimtól és ugy döntöttem, hogy egyet veszek. Ami most fent maradt: cb1000r sc60 ABS ( max 20 ezer km-el) , gsx1000s (naked szintén kevés km-el) vagy esetleg egy z900 vadonat új, az 50 éves kiadás. TI mit vennétek hosszú távra?
(Bocsi ha nem ide jó a kérdés de ide írnak olyan szakik akiknek a véleményére adok)
Sokat tanulok amúgy az ilyen esetekből, csak hát aránylag ritkán használom a megszerzett tudást, így mire újra elővenném, egy része megfakul.
De azt legalább tudom, hogyha el is rontok valamit, lelkiismeretesen javítom ki, új alkatrészt veszek (nem tákolom a menthetetlent), stb. Nyugodtabb vagyok ha én szerelem.
Ez is egy alapvetés természetesen, hogy ha elbaszunk valamit, azért mindig más a hibás, de ha nem is tudunk mást okolni akkor is az asszony tehet róla mert elterelte a figyelmünket 😂
Én úgy felbasztam magam ezen az eseten, hogy a másikat (a kéket) már úgy raktam össze, hogy a dugót beleraktam a hengerbe, aztán ezt egyben felhúztam a tőcsavaroka és utána csatlakoztattam a dugót a hajtórúdhoz.
Háátt sajnos ez már csak ilyen. Baromi törékenyek. Én általában a dugattyúra, kézzel felrakáskor szoktam eltörni 😆
Hengert ráhúzni baromi óvatosan lehet, és nem árt ha 4 kezed van, vagy gyakorlatod, vagy dugattyúgyűrű összehúzód.
Alapvetően az sem drága.
Raktam én már be fordítva dugattyút kétüteműbe. Már majdnem be volt járatva (na jó ez nemigaz, de vagy 40 kilómétert elment, több indítással / leállítással), mire egy pirosnál ácsorogva kilehelte a lelkét. Mondjuk utána legalább nem volt kérdés a teljes generál, főci cserével.
Összerakáskor. Vélhetően nem voltam elég körültekintő / szakszerű. Gondolom elakadt a palástban, bár indokolatlannak tartom a történteket, nem erőltettem. 3 darabra tört, az egyik beesett a forgattyúsházba, egy órán át halásztam kifele 🤣
Ini ne aggódj, én úgy töröm őket mintha nem lenne holnap. Ezekkel az áldott kezekkel csak így lehet 😀
Mondtam neked ugye nem lesz ebből köszönet.
Továbbá hogy a pilot csavaron nyitni vagy zárni kell-e azt porlasztója válogatja. Ha a pilot csavar a levegőt állítja (a karburátor szájánál van) akkor kitekerve szegényít, betekerve dúsít. Ha a pilot a porlasztó torkánál van a pillangó felől, akkor pont ellentétes a dolog.
Egyébiránt nem tűnik túl veszélyesnek a fenti tünet, illetve nekem az 1000-es fordulat is kicsit kilóg a képből, sornégyre inkább 1200-1300 környékét szokás állítani.
Persze mindez csak ötletelés és találgatás, ennyi infóból és látatlanban többre nem futja.
Négyhengeres négyutemű motorrol van szó.
1000-res alapjárat. Ha alapjáratról húzok egy kövéret, elengedem a gázt. majd visszaesik a fordulat kb 800-ra, és onnan vánszorog fel pár másodperc alatt a beállított 1000-re akkor a pilot csavaron nyitni, ugye?
Hosszas kínlódás után ugy döntöttem, hogy nem akarok "régi" értsd 10+ éves motort venni. Sajnos nincs időm kitanulni a karbizás tudományát. Sokat dolgozom , kevés szabad idő stb... mint ahogy a legtöbb ember. Elengedtem a ZRX, cb1300 vonalat. Megszabadulok a regi motorjaimtól és ugy döntöttem, hogy egyet veszek. Ami most fent maradt: cb1000r sc60 ABS ( max 20 ezer km-el) , gsx1000s (naked szintén kevés km-el) vagy esetleg egy z900 vadonat új, az 50 éves kiadás. TI mit vennétek hosszú távra?
(Bocsi ha nem ide jó a kérdés de ide írnak olyan szakik akiknek a véleményére adok)
De azt legalább tudom, hogyha el is rontok valamit, lelkiismeretesen javítom ki, új alkatrészt veszek (nem tákolom a menthetetlent), stb. Nyugodtabb vagyok ha én szerelem.
Hengert ráhúzni baromi óvatosan lehet, és nem árt ha 4 kezed van, vagy gyakorlatod, vagy dugattyúgyűrű összehúzód.
Alapvetően az sem drága.
Ini ne aggódj, én úgy töröm őket mintha nem lenne holnap. Ezekkel az áldott kezekkel csak így lehet 😀