Mindennek van mindenre hatása egy karburátornál. Természetesen van köze az indítási hajlandósághoz az alapjárati keverék beállításhoz, meg kb. a gázreakciók alsó harmadához is.
Ha rosszul van beállítva akkor igen, tud nehezen indulni hidegen.
Ezt egy jó szaki sok tapasztalattal fülre, egy profi pedig műszerre állítja. A gyári "csavarj ki két fordulatot" csak arra jó hogy legyen honnan indítani a beállítást, főleg egy öreg motoron.
Szóval lehet ez is, de én is inkább a dúsító rendszerre gondolnék.
Illetve kérdés milyen benya van benne? Karburátorosok megszenvedik ezeket a fos E10-es löttyöket. Nekem a láncfűrészemmel (vadi új Stihl) is nehezen indul, de ha már egyszer jár akkor is kell neki pár perc mire kiöblíti magából, a rossz naftát, pedig ebbe hivatalosan lehet E10-et rakni. OMW100-assal nincs gond, csak annyi hogy az alapból dúsabb, több levegőt igényel, be kell állítani hozzá a karburátort.
Mindenesetre csodálom a kitartásod, de sok év szopás van még hátra, mire profi leszel a karburátor téren.
Lehet célszerű lenne elvinni olyanhoz aki ért hozzá, mert láttam már viccesen szét tekert karburátorokat lelkes laikusok kezéből.
Legviccesebb az volt amikor MZ Kupán az egyik versenytársamnak állítottam be a karburátort, és annyival jobb lett a gázreakciója, hogy csúnyán meg is előzött 😆
Szivárogni nem szivárog, nem látszik rajta semmi…
Lehúztam a benzin csövet jött is pici benzin onnan, szóval ha lejjebb ment volna az úszószint, akkor bele engedte volna az üzemanyagot az úszóházba gondolom, már ami a csőbe volt….
Az automata szívató szabályoz, mert ha beindul szépen felpörög majd ejti vissza a fordulatot lassan ahogy melegszik, én arra gondoltam, hogy úgy rossz, hogy nem tér vissza hidegen alaphelyzetbe és így nem kap annyi üzemanyagot hideg indításnál amennyit kéne….most picit állítottam rajta hogy nagyobbat nyisson a szívató, de ahogy melegszik még el is tudjon zárni, kíváncsi leszek, hogy így mit mutat, majd…..bár jobb lenne ha hidegebb lenne most, mert ilyen nagy melegben van hogy úgy néz ki hogy jó, aztán lehűl a levegő és nem indul!
Az alapjárati keverék csavarnak van hatása a szívatós hideg indításra? Nem ami a súbert emeli…
nem érted a mondanivalóm
ha a motor egy ideig áll a karburátor csészéből párolog a benzin, ha sokat áll szinte ki is szárad(ha sérült még gyorsabban kiürül)
aztán nehezen indul
ha beindult akkor már megtellt és pöccre indul
amúgy ha a szivató rossz akkor nem zár el, szóval hidegen akkor is jó, csak melegen sokallni fog
persze ha nem esett szét és zárt helyzetben marad, de akkor meg mindig szarul indul
Az akku zsír új benne, fullra fel is van töltve, meg melegen pöccre megy... itt az olajtartály van fent, a benzin lent van a trepnibe, úgy tolja fel egy vákumos pumpa, de az jól működik....
A membrán a karbi előtt ami a blokkba van okozhat ilyen hibát pl? vagy ha az volna rossz akkor gyenge lenne vagy el sem indulna?
megpróbálnám tesztnek autó akkuról indítani
lehet kicsit lassan tekeri és a vákuumos benzincsap nem nyit rendesen
rúgás meg intenzív egyből van nagyobb vákuum jobban folyik a benzin
én emiatt dobtam ki a vákuumos csapot és tettem elektromost helyette
amúgy ha gyenge az akku így is nehezen indul, rúgásra jobban
Párszori rúgásra indul, meg ugye úgy ahogy írtam...benzin nem folyik belőle
Kompressziót nem mértem, de erő az van benne rendesen! Igaz hidegen ha befogom a kipu végét akkor leáll, melegen már nem..... Most emeltem egy kicsit a szivatón, hátha elvan gyengülve a bimetál benne és nem megy vissza teljesen.....csak ugye most megint várni kell egy vagy két napot.... tegnap nagyon meleg volt, így hiába nem ment előtte, simán indult.....
Segítséget szeretnék kérni, adott egy Honda Dio AF35, egy nap állás után nem akar beindulni önindítóval, automata szívató működik, szabályoz is!
Reggel elindítom úgy hogy be fogom a karbi végét kicsit, utána aznap bármikor indul már hiába van kihűlve, fel is pörög rendesen, majd ahogy melegszik vissza is szabályoz a szívató…. De másnap már megint nem akar indulni….
Karbit szétszedtem, kipucoltam ….helyzet változatlan, mindig ha áll egy-két napot már nem akar indulni…
Köszönöm ha valakinek van ötlete mit nézték még meg..
Nekem Eddie Lawson miatt tetszik főleg , aki fiatal korom óta nagy példakép , és akit màr aktív versenyző korában gp legendaként emlegettek ! Volt nagy pószterom arrol a bizonyos KZ 1000-ről ! A zöld kawa fehér és sötétkèk csíkkal ááá mindent visz ! Nekem ő miatta lett a berögzülésem hogy csak a Kawa már 1990 óta ! 💚
Neked ez jott le abbol, hogy ki es hogyan valaszt alkatreszt???????
Neked komoly mentalis problemad lehet. Plane, hogy ezt amugy nem isveled beszeltem meg.
Az a hátsó tárcsa az egy vicc. Nem tudom azt hogy számolták.
Az oempartsos árak is legtöbbször drágábbak jóval mint ha felhívnád a márkaszervizt. Kizárt hogy egyszerre kelljen elől és hátul tárcsát cserélni.
De legyen, 500 ezerből csak ki tudják cserélni a féket.
Nem hiszem, hogy a dynojet sokat jelent. Csak ugye valaki bele nyúlt, szakértő vagy sem nem lehet tudni. Ha vissza rakom a légszűrőt akkor elvileg ujra kéne karburálni. Ki, hogyan? Ja amugy nem köteketek, örülök a véleményednek, több szem többet lát alapon. 1,5 millio pont határ eset azért, ugye mit vár az ember egy 25 éves motortól.... valóban a maiakhoz képest nem sokat, mert ma ez 6 lenne. Viszont azért hiába gyenge a forint azért megprobálom jól elkölteni az 1,5 öt. Kérdezni ingyen van alapon :D
Nincs itt vita.
Aki ért hozzá, az válogat, akinek nincs pénze az a legolcsóbbat és megideologizálja, aki nem ért hozzá, az meg gyárit.
Fékből mindenképpen.
Én bevallom, az ebbéli tudásom sokkal kisebb a gyári mérnökökbe vetett bizalomnál.
Így aztán, és főleg a problémás alkatrészeknél én soha nem gondolkodtam ezen. Visszapillantónál már megnézem, mi van az ebay-on.
:-)
Ha rosszul van beállítva akkor igen, tud nehezen indulni hidegen.
Ezt egy jó szaki sok tapasztalattal fülre, egy profi pedig műszerre állítja. A gyári "csavarj ki két fordulatot" csak arra jó hogy legyen honnan indítani a beállítást, főleg egy öreg motoron.
Szóval lehet ez is, de én is inkább a dúsító rendszerre gondolnék.
Illetve kérdés milyen benya van benne? Karburátorosok megszenvedik ezeket a fos E10-es löttyöket. Nekem a láncfűrészemmel (vadi új Stihl) is nehezen indul, de ha már egyszer jár akkor is kell neki pár perc mire kiöblíti magából, a rossz naftát, pedig ebbe hivatalosan lehet E10-et rakni. OMW100-assal nincs gond, csak annyi hogy az alapból dúsabb, több levegőt igényel, be kell állítani hozzá a karburátort.
Mindenesetre csodálom a kitartásod, de sok év szopás van még hátra, mire profi leszel a karburátor téren.
Lehet célszerű lenne elvinni olyanhoz aki ért hozzá, mert láttam már viccesen szét tekert karburátorokat lelkes laikusok kezéből.
Legviccesebb az volt amikor MZ Kupán az egyik versenytársamnak állítottam be a karburátort, és annyival jobb lett a gázreakciója, hogy csúnyán meg is előzött 😆