Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Van valami karbon/réz keverékük is az a "közepes". A sima organikusat nem venném soha.
Na, itt 83.860,- forint az a féktárcsa, ami az oem-en 89.565,- forint.
És. Amikor még a GS500 volt, itt vettem EBC betétet, akkor gondolkodtam (kezdőként), hogy mit vegyek, aramid, sinter, egyik kopik de fog, a másik nem annyira kop, de nem is annyira fog...
Aztán az okos megmondta, ne agyalj ezen, azt kell venni, amit a gyárban a féktárcsához párosítottak, az lesz a LEGJOBB. Tudom, vannak a könyökön kanyarodó pro user-ek, azok tudják a tutit, de aki nem ilyen, az maradjon meg a gyárinál.
Legyen az bármilyen.
https://ebcbrakes.hu/motor-fek...

Tudom nem gyári (!) amcsi utángyártott, de tényleg jó minőség és tartós, jó áron. És ugye nem azért mert Dodor is reklámozza a vidijeiben. :)
Aztán felőlem mindenki azt vesz amit csak akar, vagy a lehetőségei engedik.
Tudjunk időben mindig megállni.
F.Levi
Nagyjából 150-180ezer km után belefér egy 200ezer forintos költés, nem ? A hátulja úgyis hamarabb cserés de legalább nem drága.
válasz | előzmény
#5777757 | 2022. június 8. 21:17
freelac
...hát, mi lesz, ha egyszer mind a három tárcsát és fékgarniturát ki kell cserélni?

Én tárcsát és fékgarniturát kérdeztem, talán betétet kellett volna írnom így, de lényegtelen is, 150-180 km után biztosan több lesz még az anyag is (gyári), mint a 200.000,- forintos számla.
Példa nálam:
első féktárcsák: 89.595 + 89.605,-
hátsó tárcsa: 83.623,-

Már nem is megyek tovább, már ezzel túlléptem a 200.000,- határt.

Oem parts árak.
lassan 25 éves motor, és még megy, hová akarsz ettől több bizonyítékot az örök élet igéretében?
és szerinted jelent bárnit hogy van benne egy dyno jet?
az a lófasz direktszűrő nekem se a kedvencem, és ha neked se tetszik kidobod
én inkább a 25 éves futómű és féken agódnék, még akkor is ha jó állapotúak
Én most nem értem miről beszélsz. Elkopik a fékbetét, kicserélem.
A tárcsa cseréről volt szó, ha azt cserélem, veszek hozzá új betétet.
Csak halkan mondom, a hátsófék sokkal hamarabb elkopik mint az első.

Tehát a matek mégjobb mert fékbetét amúgy is kellene, hiszen az amúgyis elkopik. Így már ha kicsavarva fondolkodom, csak tárcsára és esetleg a felújítóra kell költsek ami messze nem lesz együtt 150. Mert ugye a betét előre azt nem számolom, amúgy is cserélni kell.
https://www.hasznaltauto.hu/motor/kawasaki/zrx_1100/kawasaki_zrx_1100-18261065#sid=2eccf16f-6311-4948-a912-5297f26b554b

Itt van pl ez, kinézetre nagyon tetszik. De van benne korabeli tuning, ami nem biztos sajnos, hogy az "örök élet" titka. Legalábbis a légszürő. Ki tudja vajon, hol ki hogyan karburálta...
...akkor 150-180 ezer km után csak többet kell fizetni...
Ha (160.000 km) 4*40.000,- az első betét, az már 160.000,- plusz a hátsó, plusz a tárcsák, mert ennyi km után egyszer tuti kell cserélni, plusz ennyi km. után egy féknyergek felújítása is kinéz.
És ez csak ugye anyagár, és ez miatt ennyinél nem áll meg mindenkinél. Fogalmazhatnék úgy is, hogy többnél többe, mint az anyagár.
Köszi, ez kimerítő válasz volt. Szerintem marad a gsx1400 vagy zrx 1200R. Ha nem találok valami nagyon extra patika zrx et (ami szerintem fehér hollo) akkor nézelődök majd a Suzuki térfelén.
Hat, ha mar ott maszatol az ember es nem sajnalja a dohanyt gyari tarcsakra/betetekre, akkor a karmantyut se hulyeseg cserelni
Termeszetesen elofordulhat, hogy kutya baja. Szedtem mar szet huszoneves motort ep karmantyuval es eleg volt a a hornyat dremellel kipucolni.
A karmantyúk és csapok nem biztos hogy kellenek.
A hátsó tárcsa ára egy vicc. Nem értem hogy lehet ilyen drága.

Na de, elgurul 150ezret egy gyári tárcsa biztosan, ha nem éri sérülés és kitalálták az anyagpárosítást jól. (Japánoknál ebben azért kételkednék)
Én a saját motoromra nem sajnálnám a gyári alkatrész felárát a biztos minőségért. Mert hiába mondja mindenki hogy milyen jó az ebc, ferodo vagy bármilyen utángyártott alkatrèsz, én nem bízom benne. Pár esetet leszámítva szinte mindig a gyári volt a legjobb. (Utcai normál motorokról beszélve)
Nem én néztem, kérdeztem valakit, aki ebben dolgozik. Mostani euró árfolyammal számolt és ex has, szóval persze, lehetnek csúszások - pláne ahhoz képest, ha Yamahánál veszel mindent egyben.

De akkor OEM-parts árakkal, ugyanez:
56eFt x 2 az első tárcsák, 66eFt a hátsó.
Első fékbetétek 17 ezer x 4 szett (68eFt), 28 a hátsó betét.
Hátsó fék gumi alkatrészek, csúszócsap, légtelenítő efféle még egy huszas.
Első fékre ugyanezek (4 csap, karmantyúk, porvédők, csúszócsapok, légtelenítők) kb. 38 rongy.
Ez így is 332 ezer. Ha kedvezménnyel tudod venni a Yamahától, tán kicsivel 300 alatt megáll.
Nem tudom te hol nézed. Az oem-partson ami nem épp a legolcsóbb 54 az első tárcsa darabja, 25 a betét/nyereg.
A hátsó tárcsára 70-et ír, ez mondjuk vicc, nem tudom mi kerülhet ennyibe de biztosan nem raknál bele.
Legelső dolgom lenne cikkszámozni és valamelyik yamahát felhívni, sanszos hogy olcsóbb lenne ès még kedvességet is kapnék 🤷🏼‍♂️
2005 utáni FJR-re:
80 ezer a hátsó, 2 x 70 ezer az első tárcsa.
60 ezer a 4 pár első betét, 25 ezer a hátsó betét.
Plusz karmantyúk, vezetőtüskék, tömítések még cirka 50.
350-360 anyagáron, ha mindenből gyárit veszel.

Az öregebbik se olcsóbb, mert ugyan kevesebb betét és csellentyű kell, de a gyári tárcsák darabja majd 120 ezer.
Hát figyelj, nekem 40ezrenként 40ezer forint az első fékbetét. 80ezernél, nem mértem de szemre teljesen jók a tárcsák, darabja 60, a gyári, nem unix nem ebc hanem gyári. 🤷🏼‍♂️
Hat, az meg talan csak nem, de sose mond, hogy sose.
Ha annyi lenne, nem is szolnek.
Pontosabban annyibol is lehetseges, hogy menne, de gyariboll annal azert tobb. Es elobb.

Azert nyomatekositanam, nem az en motrom, de kicsit mellbevagott az osszeg. Tudom, a majom es a banan esete, csak amikor ezzel valaki visszael, az nem tetszik.
Nagyjából 150-180ezer km után belefér egy 200ezer forintos költés, nem ? A hátulja úgyis hamarabb cserés de legalább nem drága.
Cofidis. 😬
ki kell fizetni
nekem 7-8 éve 20+ ezer volt egy 22 centis átmérőjű 4mm vastag lemezből készült hátsó brembo tárcsa, ekkor az opelra 11 ezer volt a két első öntött féktárcsa ugyancsak brembo gyártmány
7 ezer körül volt a motorra a 2 kis lófasz hátsó ferodo fékbetét, az opelra meg 9ezer a 4 db 3x akkora textar betét

kibaszott nagy lehúzás van ebben a témában is
...hát, mi lesz, ha egyszer mind a három tárcsát és fékgarniturát ki kell cserélni?
nem verhovina az tény de egy endúró teleszkóphoz képest szinte olyan
Nem tudom, hogy milyen anyagokat raknak bele, akár gyárit is, de kellékanyag volt, szimering meg asszem még valami gumigyűrű (?). Persely biztosan nem volt.
De értem azt, hogy egyrészt nem is Verhovináról beszélünk, másrészt meg akármi, kicsit a végösszeg látványa elszomorított.
HA és amennyiben tényleg gyári alkatrészt rak bele, és HA cseréli a perselyeket, porvédőt. Teljesen korrekt ár. Én sem cserélek csak szimeringet, ha már szét kell szedni, kicserélek mindent, csak gyárira. Nem utángyártott szarokra. Az enyémben 70ezer volt amikor kicseréltem, durván 40ezer az anyag, gyáriban. Ennyit megér szerintem.
Ja, ez nem az én motorom, meg már otthagyták a helyszínen (küldték az árajánlatot).
Amúgy megnéztem, a munkadíj bruttó 38.000,- forint, a többi az anyag.