Köszi! Igen, erre én is gondoltam, csak... ezt kissé könyebb egy CB750-en, mint egy ZZR-en.
Magyarul, aggódtam amiatt hogy ha leveszem a tankot és az airboxot, akkor amúgy is bejut az anyag. De megpróbálom!
Köszi!
Nekifutok mégegyszer, szétszedem és különösen igyekszem figyelni hogy sehol ne kapjon falsot. Háthamá végre elfogadható lesz :/
Szinkron nem játszik egyenlőre, nincs semmi spéci motorszerelős eszközöm. Csak általános gépész dolgok.
(De lehet hogy még jól is járok így, mert egy drága szereléssel már gtk lehetett volna eladás előtt... meglátjuk.)
Vicces ugyan, de a red baronban egész jól szervizelnek, ilyen karbi gondot még nem is túl drágán oldanak meg nem beszélve, hogy minden alkatrész helyben van nekik.
Sziasztok! Biatorbágy/Tatabánya környékén nem tud véletlenül valaki egy megbízható szerelőt? Feleségem hornetje 2 évet ált és sajnos nem jut a karbikba benzin! A Mányi szerelő mester felejtős😁 köszönöm előre is
Nyilvan nem tudhatom, mit es hogy csinaltal, de par dolog mindenkeppen eszembe jutott.
Az egyik, hogy minden karbis matatas utan, amikor a porlasztosor meg van cibalva (kiveve/beteve) a szinkront ujra megnezni nem egy hulye otlet.
A masik az, hogy a membranok es a fuvokak mellett a sok apro jarat is igenyelhet torodest - ha olyan helyen van dugulas, lehet csak az ultrahangos furdo segit.
Harmadreszt a porlasztok koruli matataskor a vakuumcsovek, csatlakozok, sapkak es egyebek mocorognak. Ezeken a helyeken falsolhat, ha valahol valamelyik cso kicsit megrepedt, lecsuszott, nem ul a helyen jol. Ha a szivocsonkokat is leszedted, azoknal is lehet tomitetlenseg.
A mersekel falsolas egyebkent elegge egybecseng a tunetekkel, amiket tapasztalsz. A fentebb emlitetteken kivul a membranok ajkainal fellepo illesztesi pontatlansag es tomitetlenseg szinten falsolast okoz.
Sziasztok!
Az alany egy ZZR 600 (E sorozat)
Tavaly sajnos egyszer nem 100-ast tankoltam a motorba, mire észbekaptam volna már teljesen odavolt az eredetileg gyönyörű sima járása.
Közben egy membrán is megadta magát - ezt először ragasztottam, majd bontottra cseréltem, szerintem mindkét megoldás jó lett.
Legalább háromszor átfújkáltam a karbikat, mosogattam a fúvókákat, de nem lett jó. Érezni rajta hogy nem kap elég anyagot, húzni húz, de alapjáraton sántikál és óbégat össze-vissza (nem ejti egyből/normálisan a fordulatot).
Már ott tartok hogy látni sem akarok négyhengeres motort és/vagy karburátort! Komolyan...
Szétszedni mégegyszer nem látom értelmét, valamit rosszul csinálok. Akihez ilyen helyzetben fordulni szoktam egyáltalán nem ér rá, mást meg nem ismerek.
Valaki tud esetleg segíteni rendbetenni, vagy ajánlani megbízható embert akinél érdemes próbálkozni?
Budapest - és attól (észak) nyugatra bárhol (a motor Győrben van)...
Teljesen felesleges a vákumos egy motoron. Fékezd meg, mozgasd meg az abs-t mert a legtöbb motorban lehet soha nem is működött. Utána veszel szilikoncsövet ahogy tanácsolták. Meglazítod a legtelenítőt, rajta a cső, fent öntöd bele a friss folyadékot és pumpálod át rajta jo gyorsan. Nem kell elzárogatni. Annyira kell “szoros” legyen a légtelenítő csavar hogy ne tudja visszaszívni azonnal amit kinyomott. Lehet hogy a 2dl helyett 3dl fékfolyadék fog kellene de nem hinném hogy számít.
Aha. Erre mondjuk nem is gondoltam, meglátszik a rendszeres szervizmunkák hiánya.
Holnap megnézem, hogy egyáltalán van-e nálunk ilyen üzlet.
(Amúgy gondolom van.)
Allatorvosi bolt, 250ml fecskendo plusz atlatszo cso.
Nagyon sokoldalu eszkoz, tartok parat villaszervizhez es fekszervizhez is, de porlaszto javitasanal is praktikus (pl. tuszelep ellenorzes)
Az túl egyszerű lenne...
Végigolvastam, de nincs ilyen benne. És igen, alapos akarok lenni, és leszek is.
Már gondolkodtam, hogy veszek vákuumos eszközt, de aztán rájöttem, hogy kétévenkénti cseréhet egy motoron felesleges.
Igaz, ha a helyi szervizesnek van (gondolom), akkor lehet, egyszerűbb lenne vele.
A motor kiskonyveben lehet van valami errol. Pl. valami Yamahanal hallottam olyanrol, hogy a mmuszerfalon valamit nyomkodva bekapcsolhato az ABS szervizallas es akkor X masodpercig mukodik a pumpa. Lehet a tied is tud olyat, nem tudom.
Igen, kb. az a dolog lenyege, hogy ujra telerakod a tartalyt, a legtelenites lepeseit ismetelve (avagy imitalva) pedig az ABS-bol kiszabadult, oregebb folyadekot is kilokod a csovekbol. Persze eleg kis mennyisegrol van szo es sokan nem is aggodnak miatta, ezert is irtam, hogy "ha alapos akarsz lenni" .
Értem én, csináltam már ilyen párszor, de másodszori légtelenítést nem vágom. Vagyis csak ismételten "cseréljek folyadékot,,.
Sohasem volt ABS-es motorom, az ABS-től kicsit tartok. Pláne, hogy direkt kell az ABS-t működésre bírni.
Amikor legtelentitesz, tolod elore a folyadekot a rendszerben. Ami kijott az ABS pumpabol, ki fog jonni a legtelenito szelepen. Elvileg a szinen latni fogod, mikor, felteve hogy kelloen regi a folyadek.
A tukor azon kivul hogy toldoval is nehezen lattam hatra,es a 20 as verzio nekrm jobban tetszik semmi baja nem volt,most is polcon van.
A lampa ketterepedt.
Valszeg kavics miatt.
Köszönöm.
De a légtelenítést nem értem, azt igen, hogy amikor működik az ABS, akkor az abban lévő folyadék is cserélődik, de légtelenítés megint? Elvileg zárt a rendszer (előtte is, utána is).
Igen, a folyamat azonos a motorok tobbsegen. Azonban az ABS egysegben marad valamennyi a regibol, a folyadek csereje utan celszeru nehanyszor olyan uton fekezni, ahol az ABS bekapcsol es az is atobliti magat. Ha alapos akarsz lenni, ismet lelegtelenited/atoblited az ABS megjaratasa utan is.
A markaszervizek esetenkent hasznalnak kis elektronikat, ami fekfolyadek cserejekor megjaratja az ABS pumpat is es igy helyben meg van oldva, hazilagosan az ember kenytelen a fentebb vazolt modon megoldani.
Segítséget kérnék tőletek, az ABS-el szerelt motorokban ugyanúgy kell cserélni a fékfolyadékot, mint a sima fékkel ellátott motoroknál?
(Töltögetés, pumpálás, légtelenítőnél régi folyadék kiengedése)
Magyarul, aggódtam amiatt hogy ha leveszem a tankot és az airboxot, akkor amúgy is bejut az anyag. De megpróbálom!
http://youtu.be/oKVHqCJN2LU
Nekifutok mégegyszer, szétszedem és különösen igyekszem figyelni hogy sehol ne kapjon falsot. Háthamá végre elfogadható lesz :/
Szinkron nem játszik egyenlőre, nincs semmi spéci motorszerelős eszközöm. Csak általános gépész dolgok.
(De lehet hogy még jól is járok így, mert egy drága szereléssel már gtk lehetett volna eladás előtt... meglátjuk.)
Az egyik, hogy minden karbis matatas utan, amikor a porlasztosor meg van cibalva (kiveve/beteve) a szinkront ujra megnezni nem egy hulye otlet.
A masik az, hogy a membranok es a fuvokak mellett a sok apro jarat is igenyelhet torodest - ha olyan helyen van dugulas, lehet csak az ultrahangos furdo segit.
Harmadreszt a porlasztok koruli matataskor a vakuumcsovek, csatlakozok, sapkak es egyebek mocorognak. Ezeken a helyeken falsolhat, ha valahol valamelyik cso kicsit megrepedt, lecsuszott, nem ul a helyen jol. Ha a szivocsonkokat is leszedted, azoknal is lehet tomitetlenseg.
A mersekel falsolas egyebkent elegge egybecseng a tunetekkel, amiket tapasztalsz. A fentebb emlitetteken kivul a membranok ajkainal fellepo illesztesi pontatlansag es tomitetlenseg szinten falsolast okoz.
Valami jó karbipucolós videóba nem futott bele valaki?
Ez nincs messze, hívom is őket (majd ha kinyitnak)! 👍️
https://xn--gyrjbart-fza9v57a.cylex.hu/ceg-info/b%C3%B6r%C3%B6czki-motorker%C3%A9kp%C3%A1r-szerviz-787186.html
Ebben biztosan nem működött, alig van benne km és egy hölgytől vettem.
Az alany egy ZZR 600 (E sorozat)
Tavaly sajnos egyszer nem 100-ast tankoltam a motorba, mire észbekaptam volna már teljesen odavolt az eredetileg gyönyörű sima járása.
Közben egy membrán is megadta magát - ezt először ragasztottam, majd bontottra cseréltem, szerintem mindkét megoldás jó lett.
Legalább háromszor átfújkáltam a karbikat, mosogattam a fúvókákat, de nem lett jó. Érezni rajta hogy nem kap elég anyagot, húzni húz, de alapjáraton sántikál és óbégat össze-vissza (nem ejti egyből/normálisan a fordulatot).
Már ott tartok hogy látni sem akarok négyhengeres motort és/vagy karburátort! Komolyan...
Szétszedni mégegyszer nem látom értelmét, valamit rosszul csinálok. Akihez ilyen helyzetben fordulni szoktam egyáltalán nem ér rá, mást meg nem ismerek.
Valaki tud esetleg segíteni rendbetenni, vagy ajánlani megbízható embert akinél érdemes próbálkozni?
Budapest - és attól (észak) nyugatra bárhol (a motor Győrben van)...
Holnap megnézem, hogy egyáltalán van-e nálunk ilyen üzlet.
(Amúgy gondolom van.)
Nagyon sokoldalu eszkoz, tartok parat villaszervizhez es fekszervizhez is, de porlaszto javitasanal is praktikus (pl. tuszelep ellenorzes)
Végigolvastam, de nincs ilyen benne. És igen, alapos akarok lenni, és leszek is.
Már gondolkodtam, hogy veszek vákuumos eszközt, de aztán rájöttem, hogy kétévenkénti cseréhet egy motoron felesleges.
Igaz, ha a helyi szervizesnek van (gondolom), akkor lehet, egyszerűbb lenne vele.
Igen, kb. az a dolog lenyege, hogy ujra telerakod a tartalyt, a legtelenites lepeseit ismetelve (avagy imitalva) pedig az ABS-bol kiszabadult, oregebb folyadekot is kilokod a csovekbol. Persze eleg kis mennyisegrol van szo es sokan nem is aggodnak miatta, ezert is irtam, hogy "ha alapos akarsz lenni" .
Sohasem volt ABS-es motorom, az ABS-től kicsit tartok. Pláne, hogy direkt kell az ABS-t működésre bírni.
A lampa ketterepedt.
Valszeg kavics miatt.
De a légtelenítést nem értem, azt igen, hogy amikor működik az ABS, akkor az abban lévő folyadék is cserélődik, de légtelenítés megint? Elvileg zárt a rendszer (előtte is, utána is).
A markaszervizek esetenkent hasznalnak kis elektronikat, ami fekfolyadek cserejekor megjaratja az ABS pumpat is es igy helyben meg van oldva, hazilagosan az ember kenytelen a fentebb vazolt modon megoldani.
(Töltögetés, pumpálás, légtelenítőnél régi folyadék kiengedése)
Köszi