Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Lehet kéne nyitattni egy Helyesíras-nyelvtan-idegenszavak topic-ot?!? ;-)
Ja meg az, hogy magyarok vagyunk magyarba. 😊
A különbség annyi, hogy a síber még helyes is lehet, mivel a német "Schieber"-" Tolattyú" szó magyarosabb megfelelője
Elején azt csak változatosság kedvéért mondták/tukm, de volt aki a hülyeséget tanulta meg 😆
A síber se rossz a sÚber helyett! 😂
Ja és bocs hogy felhozom, én is utálom a "fékolaj" nácikat, de van az a szint amit érdemes kijavítani: "karbURátor."
Különben mindenkinek ez jut az eszébe nem a motor 😂
http://youtu.be/ilrx_4HO3gk
Régi Goldwing-nak nézem a profilképét.
Tegyük hozzá, hogy a gyári alapérték csak kiindulásnak jó a karburátor szinkron és csavarok beállításához.
Milyen motor? Evjarat, futasteljesitmeny? Akkor jo ha felporog , nem torpan, ez ha elveszed a gazt ejti a fordulatot.
Ez motoronkent valtozo, de jellemzoen 1 es 3 fordulat kozt van gyari alapbeallitas.
Szép napot
Tudna nekem segíteni valaki ?
Az volna a kérdésem h a karbúlator elején a van egy kis csavar valószínű levegő szabályozó , teljesen be tekert állapottól hány fordulatot kell issza tekerni.
Elöre is köszi
Eleinte az első hidrofékek olajjal voltak töltve és nem is hívták másképp csak fékolajnak a régi tankönyvekben is oszt mivel az olaj forráspontja már kevés lett ezért találták ki a más vegyi anyagokból kevert cuccokat ami már nem olaj.
Köszönöm szépen neked is a választ, a motor nagyon jó állapotban van, mind motorikusan, mint fékek, stb... Nálam ez egy extra lenne hozzá, mint anno a karbis SM610en is volt.Csak ott az Adly Kft csinálta rá, és a változás a gyári állapothoz képest hatalmas volt.Ha hasonló eredményt lehetne itt is kihozni belőle akkor nagyon elgondolkodtató a dolog.
Köszönöm a segítségedet!
Tudtommal PC V-t az autotune eszköz, vagyis instalálás után pont a lambda értékéböl számolva átírja a befecskendezési idöket, változtatva az a keverék minöségét. Az elönye az, hogy menet közben, tehát nem egy szimulált helyzetben méri és állítja a paramétereket. Kiseb változtatásoknal (legszürö-nyitott dob) könnyen leköveti a gyáritól való eltéréseket, ha már komolyabb bevatkozás történik, akkor viszont a maximum kinyeréséhez sokat segít a fékpad. A menetközbeni beállítás hátránya, hogy lesznek olyan foltok a befecskendezési térképen amik nehez "érhetöek" el, nehéz elég ideig ott tartani a fordulatot, hogy legyen megfelelö ideje a paraméter helyes megváltoztatásának. Vagyis pl egy magas fordulatszámon elég ideig énekeltetni különbözö gázkar állásoknál... Ezt a padon viszont simán szimulálható. Ott végiglépdel az operátor a különbözö gázkar állásoknál a összes lehetséges fordulatszámtartományom (250 ford/ perc felbontásban). Ès addig padozza még a paraméter már nem változik. Vagyis pl egy 20%-os gázkar állásnál elindul a padozás alapjáratról, mondjuk 1250 aztán ha kész 1500, utána 1750....elmegy a lépésekkel mondjuk 3750-ig...majd 40%-os gázkar állásnál is szépen megcsinálja a alapjárattól amig ezzel a fojtoszelep állással elforog a motor...majd 60-80-100%...ez vagy 250-350 mérési pont/ tartomány. Eböl persze lesz olyan, amit országutón soha nem fogsz érinteni, de lenne olyan is amit érintenél, de autotune nem biztos hogy rendesen be tudná löni.

Èn azt mondanám, hogy be kell szerelni a rendszert, menni vele, és ha nem lesz elég bársonyos, harapós, akkor lehet feltenni a padra és kihozni belöle a "maximumot". Azt viszont megjegyezném, hogy ennek az egésznek semmi értelme, ha motornak véres a torka. Azt elöbb normális állapotba kell hozni. A szelelhézagok legyenek tolerancián belül, ne egye az olajat, ne legyen szelepzárási, szeleplógási, szelepbeégési probléma. A fötengely , és hajtórúd csapágyak ne lógjanak. A befecskendezö fej legyen átmosva kitisztítva. Legyen benne normális, friss motorolaj, gyújtógyertya...egy kopott szar elhanyagolt blokkot nem sportszürö-nyitottdob PC kombóval kell az életbe visszahozni. Ès az esetleges megnövekedett teljesítményhez (5-15%) illik a fékeket-futómüvet is rendbe tenni. Normális fékbetétek, friss fékfolyadék (olaj), a telokban szintén friss teloolaj, rugóhossz ellenörzés, kormánycsapágy, lengövilla, himba csapágyazás ellenörzése. Jó állapotu lánc lánckerekek és persze gumiabroncsok. Különben egy zsák csigaházat nem ér az egész. Ès a gyújtásról majdnem megfeledkeztem. A gyújtógyertyán kivül érdemes ránézni a gyújtókábelre-pipára, gyújtásmodul, és csatlakozókra.kontaktokra. Ha szar állapotban vannak, akkor ahhoz lesz bepadozva...
A lényeg elöbb érdemes szintrehozni müszakilag a motort minden ponton, és ha ha még maradt "kedv", akkor megkoronázni pár szines -drága cuccal, mindem más csak "jákabkodás" (bohóckodás).
A tiedhez ahogy látom, a hivatalos oldalon csak egy opció van:
Szia,
A PC weboldalán láttam már előre beállított, letölthető térképeket különböző motor- és kipufogótípusokhoz, de az a véleményem, hogy ha már rááldozod a pénzt a PC-re és az új dobra, akkor ne sajnáld a lét a rendes programozásra se... A padon a Te motorodhoz lesz állítva minden. Sok függ a motor kopásától, egyéb saját jellemzőitől is. Kár lenne, "félig" megcsinálni. Szerintem.
Sziasztok!Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek.Adott egy 2009 Husqvarna SM610IE, ha E-s nyitott dobot szeretnék rá, és hozzá egy Powercommander V-öt, lambda szonda kiktatásával.Kell padra vinni a motort vagy Powercommanderen vannak előre beállítható térképek?
Az én logikám szerint az ABS-kockában a K.IStván által linkelt videó szerint az "egyes"/"normál" körben simán, a csere folytán cseréled a folyadékot minden hókuszpókusz nélkül. probléma a "kettes"/"kikerülő" körrel van, azt kellene valahogy nyitásra bírni. Gondolom, ehhez kell a szervizcsatlakozó/egyéb megoldás, ami szimulálja azt az esetet, amikor az "elkerülő" kör nyitva van.
Azt gondolom, mivel motorról van szó és se túl sok folyadék nem kell az egész fékrendszerhez, sem nem vészesen drága a fékfolyadék, én megoldanám a helyedben három lépésben:
- 1.: Lecseréled a folyadékot, mint máskor.
- 2.: Mész egy próbakört, ahol néhányszor blokkolásig fékezel, hogy működjön az ABS-->ezáltal kikerül az ABS-kockából a használt olaj, friss kerül a helyére.
- 3.: Újra cseréled a folyadékot.
Tudom, kicsit körülményes, de megoldható, szerintem.... Ha hülyeség, majd a többiek megmondják. 😀
Szeretném megoldani ezt a feladatot és jól kivitelezni! Próbálok logikusan gondolkodni(nem mindig megy) 1 lépés ABS tulnyomásbol dolgozik. Mikor épül fel a nyomás és a rendszer mely részén? Van 1 piros visszajelző lámpa gyujtásra világít jelentése:nem müködik. Elindulok kb15km/h nál elalszik rendszer működik felépült a nyomás. Ezt kéne szimulálni valahogy hogy ne kelljen forgó keréknél dolgozni. 🤔 No és a rendszer mely részén nyissak? Gondolom a fékkörök olaj(folyadék) 😁cseréje után jönne az ABS rész hogy a kinyomott régi olaj helyére friss kerüljön.😬 🙃 Nem biztos hogy sikerült logikusan gondolkodni még nem állöysze a folyamat 🤔
A mi nyelvünkben a fékfolyadék (a dotos) azért nem lehet olaj mert az olaj definiciójában benne van, hogy nem keveredik a vízzel, míg a fékfolyadék igen.
De a kutyát sem érdekli hogy ki hogyan nevezi csak jó tisztában lenni vele.
Hajtókar vagy hajtórúd… ugye ott is a mi nyelvünk az ami megszabja hogy az most rúd és nem kar 😃
👍️
Szerintem +mindkét szó helyes lehet. Folyadék gyüjtő szó. Minden folyadék ami nem szilárd! 😉🍺
Akkor gondolom te maradtál a drótnál 🤷🏼‍♂️
Hát igen a pösti népek meg az aszfaltra betont mondanak. A motrot is helyes szó, de motort én így használom. Nem semmi a nyelvünk na kérem. 🙂