Megnézem ma este, mert egyelőre nem tudom megmondani. Csak annyit láttam, hogy a kábel bemegy a lámpatestbe, ott akartam este kimérni, hogy kap-e jelet, de már késő volt.
Köszönöm a válaszodat, este megnézem.
az elég csúnyán kopog terhelésre jobban , a karterdeknit kell levenni és rézpelyhek lesznek az alján akkor szinte biztos hogy hajtókar de a lánc is ocsmányul tud benne zakatolni az is látszik a karterdekni levételekor lehet csak az
Sziasztok
Van egy honda hornet 2003 pc36 gépem. Ma cseréltem az indexeket mert valaki lecsapta az elsőt. Igy uj ledesre cseréltem. Szétszedtem minden rendben ment, gondoltam átnézem az izzókat meg miegymást is. Na most addig fajult a dolog, hogy a féklámpámmal valami gond van. Lábfékre tökéletesen reagál, de első kézi fékre nem, egyáltalán. Az első lámpában megnéztem a csatlakozókat, mert ott is mahináltam, de rendben van, legalábbis úgy látszik. Van valami ötletetek, hogyan tudnám kideríteni a hiba okát? Gondolom gyújtáson is mennie kellne a fékkarral a féklámpának. Beinditasra nem volt lehetőség a gyerek miatt este, de tuti menni kell ugy is, szóval más a gond. Ötlet/ tapasztalat?
Owner's Manual írja a 20W50-et is.
Klímafüggő igazából. Nálunk erősen mediterrán jellegű, én speciel minden léghűtésűmbe, amit nem hajtottam/tok 5C alatt 20W50-et teszek.
A Zephyr esetében Motul 5100 15W50-re mennék rá.
Hát, vannak házi módszerek, de az elég durva kottyanás esetén ad értékelhető/érezhető eredményt.
A főtengelyt épp csak átfordítod a felső holtponton és csak egy icipicit elindulsz a dugattyúval lefelé. Majd benyúlsz a gyertyanyíláson egy fa pálcával és megnyomod a dugattyút lefelé. Ha kattan vagy érezhetően megmozdul, akkor lóg.
Persze ha 0.05 a kopáshatár és 0.08-0.1 a hajtókarcsapágyban a hézag, akkor már van egy kis zaja, de azt kézzel nem nagyon fogod detektálni. Max ha rutinos vagy.
Milyen olaj van most benne?
Amugy az az érdekes, de persze lehet többet látot szakikszámára nem az, hogy új olajjal sokkal csendesebb. Da az kb 1000km ig tart, aztán jön a zakatolás...
Köszi, én is számolgatok napok óta, ebay stb. Lehet lerakom aztán elmegy veteránnak vagy nem tudom.
Azt sem igazán tudom, hogy miből leheg megállapítani ha hajtókaros. Csak hang alapján? Nyilván méréshez szét kell szedni.
csak kíváncsiságból ránéztem kb 1300 euró egy új főtengely kopaszon hajtókar siklócsapágyak nélkül 290 euró a primerlánc szóval ha új dugók is kellenek gyűrűkkel 800 ból esetleg bontott főtengellyel menne a szekér .... az meg azért kicsit sok mert nem egy kuriózum gép persze ha valakinek ez a szíve vágya beleöli a zsét és nézegeti ... a primer lánchoz meg ha jól emlékszem nincs semmi feszítője, ott a gond az újabb ZR-7 nek már van meg a gpz-nek is ebből kispórolták
Igaz, sajnos nincs erre emberem. Fel fel bukkanak nevek a forumokon és a facebokon. Nem szívesen bíznék ismeretlenre 800ezer forintot, hogy tegye patikává a blokkot. Ez legalább akkora ha nem nagyobb dilemma mint hogy egyátalán érdemes-e megcsinálni.
"egy nagyon jó refenciákkal rendelkező szakemberre bízom"
Ilyened már van, mert úgy hangzik, hogy azt is találni kéne. Azért mielött bevásárolsz, párhuzamosan ilyet "szakembert" is kéne keresni, mert mintha azok túl lennének terhelve...meg ajánlatokat is be kéne gyüjteni, mert az is tág határok között mozoghat. De gondolom nagyon nem mondok vele újat.
Akkor neked nagyon bejött a gsx 1400. Ami miatt még szimpatikus az az, hogy nem karburátor eteti. Super és szép technika a karburátor, neked mint hozzá értőnek kihívás is. Bevállt dolog, de talán ma már egy stabil injektor rendszer kevesebb törődést igényel.
Részben ez miatt is zárom ki a zrx 1200r-t.
Most még a vizes 1250 es Bandit került képbe.
Ha felújítatom a blokkot akkor azt csak egy nagyon jó refenciákkal rendelkező szakemberre bízom. Magam nem tudnám megcsinálni. Egyenlőre nézelődöm hátha akad itthon esetleg egy bontásra váró motor aminek lehetne hallani a hangját.
Az 1400 sok mindenre jò, pl motorozni. ;-) Még màsok a szervizbe jarnak a motorokkal, addig az 1400-es elvisz Görögorszagtol az Alpokig…Ugyan a fizika torvenyeit nem tudja felülirni, de kisebb nagyobb kompromisszumokkal mindenhol megallja a helyet. A markolatot szüziesen kezelve apàca àrtatlansàgàval tüstenkedik, ha visszarugod 6-bol 3-ba, akkor megnyilik a „csillagkapu“.
Az elsö 1400-est 2002 decembereben vettem 800 km-es futasteljesitmennel (2002.08-as volt) majd 2003 szeptemberben 15500 km-rel becsereltem egy ujra. Ez be lett padozva, b-kingröl tettem ra föfekhenger, meg femhalos fekcsövekez. Igy fog a fek a hegyekben sokat gyötörve is, meg takarekos is tud lenni (5.5). Ma mar persze bamilyen vizibiciglivel klasszikusan szolva „ körbemotorozzak“, de nyomatek es kenyelem terén még tartja magat.
Bontott blokk: nyilvan minden tartogat kockazatot, de a felujitas is könnyen felre tud sikerülni. Ezert mondom, hogy jobb, ha azt valaki ( akinek van hozza kanala) maganak ujjitja fel lelkiismeretesen, aztan max magat hibaztathatja. Ezek azert nem rutin dolgok, merni kell, szamolni, jot rendelni, varni, varni, varni… es közben a motoros szezon meg telik…ez nem gond, ha több motoros is van…;-D én igy csinalom. Van pàr ami indulasra kesz a többi meg restauralas, javitas, felujitas alatt…
Gondolkodtam a bontott blokkon, valóban költséghatékonyabb lenne. Persze garancia nincs rá, hogy az jó-e ha igen akkor meddig. Ha szerencsém van akkor 30 ezerrel bontották ki, és karban tartották akkor elvileg van még a primerláncnak 20 ezer km-e. Azt mondják az okosok Kawasakinál 50 ezer a primer lánc. Ha nincs szerencsém 80 ezerrel bontották, lánc szól, de legalább nem hajtókaros. Nagy szerencse kéne egy tökéletes blokkhoz.
Most nincs nálam a forgalmi, de 1997es Zephyr 750, ha jól emlélszem zr750... nek kezdődik a motorszám.
Te a gsx 1400-et új ként vetted? Zephyr 750 után mennyire más? Ugy értem kezelhetetlen? Vagy el lehet vele boldogulni ha tisztelettel bánik vele az ember?
Nem akarok hazabeszélni, de a gsx 1400 nekem 2003 óta nem sok fejtörést okozott a 19 év alatt. Anno 20 évre vettem, de szerintem egy 20 év még van benne...Ha nem estek vele, akkor túl sok baja nem lehet, egy két apró hibát leszámítva. A régi suzuki lég-olaj hütéses blokkokban (gsx 1100, gsxr 1100, bandit/imazuma 1200 ) csak vezérmüt hajtja lánc, minden más fogaskerék hajtás. Ellenben tényleg egy két versenytárs eröforrásával amiben több lánc van mint egy kakukkos órában. A hondákat nem ismerem csavarra lebontva, sikerült elkerülni öket. Lehet finom kidolgozásuak, és pontos technika van bennük, de ha bármit is csinálni kell rajta, azt érzed, hogy az volt a szerelöszalagon az elsö alkatrész ami köré a többit építették. Nyilván ez a feszhasználót nem érdekli amikor használja...akkor kerül csak látókörbe mikor bele kell túrni.
Esetleg még a bontós piacon néznék körül, mert jó forrásból lehet olcsóbb lenne egy komplett blokk, amiböl aztán át lehet pakolni a cuccokat vagy lezavarni egy hivatalos blokk cserét. A németéknél néha elég jó találatok vannak, és még az áruk is káprázatosan nyomott.
Mi az évjárata motorkódja ennek vérestorkunak?
Ha kiszállnék belőle akkor 2.5 millioig mennék el a másik motorra fordítható összegben.
Cb 1000 r sc 60, valamint a gsx s750 környékén nézelődöm. Az igazi vágyam egy cb 1300 vagy gsx1400 lenne de nem hiszem, hogy koruknál fogva van belőlük értékelhető darab, ami nem akkora szopás lenne 1-2 éven belül mint a Kawasaki motorfelújítása. Primer lánc nélküli motort szeretnék, 4 hengerest és fő a megbízhatóság, ezért szemeltem ki ezeket. Ja és naked. Persze ha nem újítom fel a Zephyrt. Most még agyalok.
Ilyen komoly belenyulas a blokkba inkabb azoknak éri meg akik maguknak meg tudjak csinalni. Ahogy leirod a te esetedben a gazdasagi totalkar esete forog fent. Lehet motorhibasan meghirdetnem nyomott aron. Bar nem tudom milyen a piaci helyzet, hogy egy esetleges eladas utan milyen ùjabb szoporollerra ülnel rà…
Kérdéssel fordulnék hozzátok. Adott egy Zephyr 750-es. Szerelő szerint hajtókarcsapágyas lett. Óra szerint 57 ezer km, de ez szerintem lényegtelen. Azt mondja a szétszedjük, illene primer láncot is cserélni, nagyon zörög az biztos. De lehet más is akár fúrás, dugó is, mivel az olajat is kellet néha utána tölteni. Ha minden új kb 600-750 ezer között állna meg a felújítás. A motor amugy patika, rengeteg dolog új és rendszeres karban tartott. Van aki szerint meg kell csináltatni és használni, van aki szerint ez a Kawasaki eleve hibás és szar konstrukció, emiatt nem szabad vele foglalkozni, bontás. De ahogy említettem amugy a motor rendben van. Kb 300 ezeres bukom lenne ha elbontanám , mert rengeteg dolgot cseréltem rajta gyárira. Kinek mi a véleménye ezzel kapcsolatban? Nem tudom mit tegyek.
https://motomike.eu/de/ta/4/ca... lehet nézegetni , különben annyira nem lényeg a 0.02 de ha szerelsz évek alatt összejön mindenféle méret csak mindig az nincs ami kellene 😄
Szerintem olyat talán gyáriban mert a többi hyártó csak 0.5-ös ugrással készít (legalábbis én nem találkoztam mással) viszont a lejjebb írt módon egy gépműhely simán megcsinálja.
Köszönöm a válaszodat, este megnézem.