"Averagesimon
Posted June 24, 2017
Hi there and thanks for the replies!! OK so I managed to source an original Suzuki factory manual and in there it lays out how to do it. thedktor it's similar to your DR except there is a grove which is used for the alignment and it looks kinda wrong to my eye when you line it up but that's how you do it according to the manual. I would definitely say Suzuki got better at putting alignment marks on there later models. Anyway for anyone in the future who reads this I will upload scans of the pages of the manual on how to do it later on today. For the moment here is how you do it:
Obviously you need to gain access to the flywheel and the cam.
1. Rotate the flywheel so that the "T" meets with the mark on the crankcase which is about 10 o'clock. Like thedktor say it stands for Top Dead Centre.
2. Then you need to look for the grove on the sprocket end of the cam and it should be at the 9 o'clock position so that the the grove and the valve casing are aligned like this terrible diagram: ----- (--o ) -----
Yeah :lame: I know but it gives you a basic idea.
I'll upload some scans of the manual later and if I get really bored I might even scan the whole book and upload it to a free pdf site and link it here but we will see about that."
hát az szívás , aki szétszedte nem nézte meg csak nekiugrott mint borjú az új kapunak ? be lehet állítani jel nélkül is de biztos van jel is kell túrni a netet vagy konzultálni egy szerelővel a környéken
Sziasztok! Suzuki dr 400 - hoz kérnék segítséget! A vezérlést szeretném beállítani. A blokkon megtaláltam a jelzést, de a vezérmű tengelyen nem találok semmit! 😐️ tud valaki segíteni ebben?
lendkereken T jelzésű vonal a műanyag lendkerékkupakján levő nyílásban passzoljon a csücsökhöz , hengerfejen a vezérműlánc fogaskerekén lévő jel passzoljon a hengerfej öntvényen lévő nyílszerű valamihez ha minden passzol kétszer átforgatni kézzel ha utána is minden passzol nem akad lehet próbálni az indítást
elméletileg van menet fésű, gyakorlatilag a jóég se tudja merre van, kb akkor láttam utoljra amikor kezdő munkás koromban egy csigás íjhoz készítettem ideg eltartót , az is ilyen bénácska menet volt
Ja, ez valami imperialista vacaknak néz ki. Menetfésűd nincs? Nekem van rajta colos menetekhez való rész is. A szöge is más a menetároknak. 55fok asszem 60 helyett.
Ha jol meg van csinalva a tomites, nem vetemedett el a dekniteto, akkor olyan keves paszta kell, ha attol kevesebbet kennel fel, akkor mar nem is lenne ott paszta.
Tudom, vagyis erosen erzem, hogy kire gondoltok.
Mindig is mondtam, hogy a cipesz maradjon a kaptafanal, no a konyhaban. Szet van baszarintva a lakas, nem ferek a pc-hez,igy nem tudom megmutatni, hogy en milyent vagtam ki. Nem dicsekves, csak az, hogy mit gondolok a minimalisan elvarhatorol.
"Averagesimon
Posted June 24, 2017
Hi there and thanks for the replies!! OK so I managed to source an original Suzuki factory manual and in there it lays out how to do it. thedktor it's similar to your DR except there is a grove which is used for the alignment and it looks kinda wrong to my eye when you line it up but that's how you do it according to the manual. I would definitely say Suzuki got better at putting alignment marks on there later models. Anyway for anyone in the future who reads this I will upload scans of the pages of the manual on how to do it later on today. For the moment here is how you do it:
Obviously you need to gain access to the flywheel and the cam.
1. Rotate the flywheel so that the "T" meets with the mark on the crankcase which is about 10 o'clock. Like thedktor say it stands for Top Dead Centre.
2. Then you need to look for the grove on the sprocket end of the cam and it should be at the 9 o'clock position so that the the grove and the valve casing are aligned like this terrible diagram: ----- (--o ) -----
Yeah :lame: I know but it gives you a basic idea.
I'll upload some scans of the manual later and if I get really bored I might even scan the whole book and upload it to a free pdf site and link it here but we will see about that."