Köszi a válaszokat és a segítséget mindenkinek !
Már egy két nap állás után is szokta, de nagyon változó. A szivattyú indul azonnal. Részleteket nem mondott a szerelő. Majd ránézek az üzemanyag szűrőre és leellenőriztetem az injektorokat. És mi a helyzet a kissé egyenetlen alapjárattal ? Szelepekkel lehet probléma esetleg ?
Szia gabesz78, az injektorokat le kell ellenőrizni,mert azok miatt indulhat nehezen,de az iridiumos gyertyákat sem komálja egy két motor.A szivattyú azonnal indul a tankban mihánt rá adod a gyujtást?
Az 1200 még erősebb, a nicasilos hengerétől nem kell félni, ugyan olyan tartós mint az 1100. Nagy felára inkább a zöld fehér Lawson replikáknak van, nem véletlenül, azok a legszebbek.
Tulzas, hogy ismerem... volt par közös munka projektem a sraccal, meg adtam neki tanacsot a porlasztokkal- szinkronizalassal kapcsolatban, de ennek mar minimum 6-7 ève...
Elvileg a hétvégén barátom megnéz nekem egy 1100 est München mellett. 1200-re vadásznék , de jó állapotban 2000 e -vel magasabb az ára. Majd meglátom, lehet az 1100-es is bejönne, ha patika állapotban van.
Amugy mit mondott aki a szinkront-szervizt csinalta?
Esetleges, kezdeti falsolas a pillango tengelyeknel? Milyen volt a nyomaslefutas a szinkron közben?
A befecskendezök lettek mar tisztitva?
Üzemanyagszürö volt tisztitva, ellenörizve, cserelve?
Sziasztok !
Van egy Honda cbf 1000 fa (Sc 64) motorom és az lenne a probléma, hogy elég gyakran nehezebben indul a kelleténél.
Ez azt jelenti, hogy 4-5 másodpercig is indítózni kell mire beindul. Nem minden alkalommal csinálja, de gyakrabban mint amit már tolerálnék. A másik, hogy a hosszú indítózás után pedig egyből szépen indul, nem az hogy elkapja és leáll majd újra elkapja. Bár már azt is csinálta egyszer-kétszer, de nem ez a jellemző.
Valamint az alapjárat minimálisan, de nem egyenletes se hidegen, se melegen. A fordulatszámmérő mutatója nincs odaszögezve egy ponthoz, apró kilengései vannak folyamatosan. Iridiumos gyertyák vannak benne, amik még fele km-t futották, levegőszűrő rendben, szelephézag állítás, injektorszinkron megtörtént egy hónapja, de nem változott semmi. Megjegyzem szelephézag állításra nem is volt szükség, mert gyári értéken volt mind. Prémium 100-as Shell benzinnel járok, menet közben pedig minden rendben. A motorban 77000 km van.
Mi lehet a probléma? Vagy van egyáltalán probléma ?
A választ előre is köszönöm: Gábor
A típust nem ismerem, de motor felépítéséböl és a hiba leírásból kb ez következik. Meg itt ott megerösítés végett beleolvastam a pár külföldi fórumba..., nem dicsérik a kawa váltóját, és szokott gond lenni a kapcsolókörmökkel-kapcsolózsebekkel-léptetövillával ennél a típusnál. Ott a megoldás (mint általában) a kevesett futott bontott váltó volt.
Amúgy máskor nem lenne rossz, ha begépelnéd a tipúst, évjáratot...tudom, hogy pár hónapja "jártál ", és ugyan nincs nagy forgalom, de nem vár el, hogy kutatgassunk utána...máskor még a cipöméretét is megosztja mindenki, itt meg egy összecsapott-összetett mondatból kéne korrekt diagnosztikát adni...legyünk már egy picit igényesebbek, ha kérhetem.
Csak 4.be és és magas fordulatról motorféken. Pl: 12 ezereig elhúzod és elengeded a gázt akkor picit van motorfék majd ránt egyet és leesik 10ezerre és így tovább szakaszosan és olyan 6-7 ezernél már nem csinálja. Tippünk szintén a léptető villa volt sajnos de ezek szerint ez már nem csak tipp lesz.
Elforgatod a motort 10k-ig, majd elcsukod a gázt teljesen. Ilyenkor rendes esetben teljes motorféknél folyamatosan csökken fordulatszám a motor "bársonyosan" teszi a dolgát mint egy kompresszor. Nálad viszont néha mintha extra "fék" lenne, és bársonyos motorfék helyet egyes fordulatokon(?) vagy idöközökben(?) be-befog, berángat!? Ès ha jól veszem ki, erösödik a motorfék, mintha megnöne a motor belsö ellenállása...
Elsöre azt mondanám, hogy mechanikai eredetü jelenség, hiszen, ilyenkor nem "dolgozik" az elektronika?! Vagy van benne valami "okosság" mint kipuba szerelt exup szelep...a másik végén a befecskendezönél meg azt csinál amit akar, ha te elzárva tartod a pillanó szelepeket. ha üzemanyag jönne be, akkor "felugrana" a fordulat, nem lefele...
Csak 4-es fokozatban csinálja? Mert ha igen, akkor inkább másfele kéne kutakodni, mondjuk a váltónál kopott a léptetövilla...
De, azon az öntvényen van a motorszám, és jól mondod, egyel több komplikáció forrása lehet. Egyébként általában együtt árulják a felső és az alsó öntvény felet, úgy, ahogy az készült a megmunkáló gépen.
sziasztok a segitségeteket szeretném kérni. Van egy yamaha xvs 650 2003 om. a minap szegény szomjan halt tele tankkal. kicseréltem a benzin pumpát mer nem akart semilyen folyadékot felszivni a tesztelés során. visszont az uj pumpa amikor direkt akksira kötöm bereg müködik de a motoron már meg sem nyikan ha jol csináltam ( megmértem az áramot akkun jo) akkor a pumpa már nem kap áramot legalábis nem mértem semmit. melyik relé vagy biztositék az amit keresnem kell mert a fö 4 biztositék amit találtam nem hibás. válaszotokat elöre is köszönöm ha a reléröl van kép azt is megköszöném amit esetleg cserélnem kell. ja a motor ha benzint öntök a karburátorba gond nélkül elindul.és megy 😵
A motorszám, nem ezen az öntvényen van a hondánál (is)?
Mert akkor ez tovább bonyolítja egy kopott hengersorral való foglalatosságot...ha nem javítható, akkor egy csere hivatali és müszakivizsgás történettel is bövül.
Pérsz én értem, hogy honda megsporolt jónéhány technológia lépést mind a megmunkálás és összeszerlés során. Ès ezek ráadául költséges lépések, ha külön van a hajtómüház, meg a hengersor...
Igazíból lehet csak Magyarországon ekkora gond, hogy a motorszám is benne van a forgalmiba. Némtbe találok egy kis futásteljesítményü komplett blokkot, aztán egy éjszaka alatt kicserélem , másnap megyek tovább, ha véres lenne a torka...
Ha arra gondolsz, hogy egy hasonló állapotú (az újtól, a még használható állapotúig valahol elhelyezkedő) hengersor olcsóbb , mint a hengersorral egybeöntött ház, akkor ez nem vitás.
"Az, hogy a hengersor egybe van öntve a forgattyúház/sebváltó ház egy részével, semmit nem befolyásol a hengerpalást mindenkori állapotával, annak megmunkálhatóságával, szükség esetén javításával kapcsolatban. "
En a gsxr- hez veszek egy alacsony futasteljesitmenyu henger-dugosort- es lecserelem a kopott sort kulonosebb muhely-gepmunka nelkul... erre gondoltam. A honda konstrukcional ez nem ilyen egyszeru. Vagy felreertjuk egymast?
"-Tudtommal, csak honda annyira "korlátolt", hogy egybe van öntve a hengersor a hajtómüház felsö részével."
Az, hogy a hengersor egybe van öntve a forgattyúház/sebváltó ház egy részével, semmit nem befolyásol a hengerpalást mindenkori állapotával, annak megmunkálhatóságával, szükség esetén javításával kapcsolatban. Szakműhelynek rutin feladat. Max. a több zeg-zug miatt több időt igényel a megmunkálás után az alapos tisztítás.
A hengerpalást felújításának költségei valóban eltérhetnek, attól függően, hogy újra nikasilozás (ha szükséges hegesztési munkával, újra fúrással), vagy perselyezés.
"Akkor ezek szerint a váltó probléma fenn állhat de javítható is. "
-Minden javítható (szinte), csak a gazdságosság szokott határt szabni neki.
"Ha ez a nicasil megsérül,elkopik akkor az a motorblokk kuka?"
-Tudtommal, csak honda annyira "korlátolt", hogy egybe van öntve a hengersor a hajtómüház felsö részével. A zxr esetében egy henger-dugósor cserével (nyilván azért ilyenkor a nyugvócsapágy cserével) mehet tovább a bringa. De legrosszabb esetben ha a konstrukció engedi és minden kötél szakad, lehet behúzni, hagyományos öntöttvas perselyeket a hengersorba, de sok pénzért vannak cégek akik bevonják újra kerámiával a hengerfalat, ha sérült kopott..., de itt lép elö a gazdaságosság.
Már egy két nap állás után is szokta, de nagyon változó. A szivattyú indul azonnal. Részleteket nem mondott a szerelő. Majd ránézek az üzemanyag szűrőre és leellenőriztetem az injektorokat. És mi a helyzet a kissé egyenetlen alapjárattal ? Szelepekkel lehet probléma esetleg ?