Sziasztok!
Tudnátok segíteni abban, hogy hogyan kell Honda pcx robogóban (2013-as) véghajtás olajat cserélni? Erről a szervizfüzet annyit ír, h. két évente kell és h. vigyem szervizbe. Hol kell leengedni illetve betölteni ezt az olajat?
...még szerencse, hogy tudod mi miért van és tudod hgy mit csinálsz ! :)
Legközelebb: elég ha kinyitod a pohár alján a leeresztö csavart, és kiengeded túlfolyt mennyiséget...
Amúgy érdemes megnézned, hogy a vákuummebrános benzincsapod is jól zár -e...vagyis ha nem jár a motor, akkor ON/RES álláson nem folyhat üzemanyag. Ìgy kisebb az esélye a túlfolásnak is.
Köszi a válaszokat, megoldódni látszik. Ezen nincs automata szivató, és úgy fest, hogy nehezebb tulfolyó portlasztóval indítani, mert indítás után le is állt szinte rögtön. Kiszedtem a karbit, megrázogattam kicsit majd visszakötöttem a benzincsapra és most már hál istennek nyoma sincs a folyásnak ;) Remélem visszaszerelve sem fog újra folyni :D és az indítással sem lesz gond.
Köszi
Automata szívató 😁
Teljesen igazad van, csak MZ/Jawa és társainál soha nem problémáztam ilyeneken, azoknál szinte természetes állapot volt, hogy ha nem jár a motor, akkor felakad az úszó, de ha épp le is zárt, akkor is szivárgott csak lassabban.
Indítás előtt közvetlenül nyitottam csak a benzincsapot, és leállítás után egyből zártam is, így nem okozott problémát ez a jelenség.
Ezt a problémát küszöbölték ki a vákuumvezérelt benzincsappal.
2005-ös DRZ400E motoromon bütykölgettem kicsit, miközben le is fektettem a jobb oldalára. A karburátorhoz nem nyúltam, de most próbamenet előtt visszanyitottam a benzincsapot, és sajnos folyamat csöpög az üzemanyag a karburátorból.
Felakadt az úszó? A karbi kiszerelése után mit kéne tennem hogy meggyógyuljon?
A sportdob megfozi az ECU-t?
Igen, nagyon közel van a dob az ECU-hoz, de a sportdobnak nagyobb a hőleadása.
Tettem én plusz lemezt, de hiába, akkor már sz@rakodott az ECU.
Fú, röviden.
Menetközben, időjárástól és megtett km-től függetlenül leállt a gép.
Minden átnéztem már, amit tudtam meg amiket írtatok.
Végül az ECU cseréje maradt.
Találtam egyet jó áron, kicseréltem a hétvégén.
Visszatettem a gyári kipufogót, mert több helyről mondták, hogy a sportdob megfőzi az ECU-t hosszútávon.
Az előzményekben ott van a sztorim.
Kb. ennyi.
Ha esetleg érdekel valakit.
99-02 Suzuki SV 650S-hez gyártott tároló konzol, első-hátsó.
Nekem már nincs rá szükségem, 1 tálca sörért viheti, akinek kell.
Üdv Mindenki!
Az M0-nak köszönhetően annyit sikerült tesztelnem a Ninján az új szivattyúval, hogy a terhelés mentes melegedésnél nem produkálja a leállást. Pedig a dugóban a kocsik közt többször is 100 fok körülire melegszik a víz, de hibátlan a működése. Vasárnap teszek egy újabb próbát egy hosszabb túrára, remélem Visegrádnál messzebb jutok. Majd jelentek. :)
Sziasztok!
Vettem egy Yamaha Neos 2T,mert az előzőt kiütötték alólam.A mostani nagyon jó állapitban van,de egy ideje szívat.Ha lassítok vele(pl.kanyarodásnál) és visszaveszem a gázt,leáll.Olyankor letolom az útszélére,felállítom sztenderre,és 2-3 rúgásra indul és irány tovább.(önindítóval nem indul,de csak ilyenkor)De ha megint lassítanom kell,újra ezt csinálha.Mikor megvettem,takarítva lett a karbija.Mi lehet a baja?
Így igaz. Viszont nem is a rugó a baj hanem a pálca a furatot oválisra koptatja emiatt nem marad feszes. Azaz nem reteszel már ezért vissza ugrik. A manuális amit te emlitessz nem ugrik sehova. Mint a manuális vezérműlánc feszítő.
Nem kopik el, csak a rugója gyengül meg szép lassan. Először csak zörög a lánc, azt is jól hallani, aztán ahogy a gyenge rugó ellenében egyre nagyobbakat rúg vissza rajta a lánc, szépen elkezd hozzáérni egy egy pillanatra kuplunghoz, ezt már nagyon jól hallani, és az olajbetöltő kupaknál benézve a kis beverődések is láthatók, ilyenkor még mindig időben van a csere, de a fakezű és fafülű faparasztoknál el tud jutni addig, hogy már nem csak összeér, hanem össze is akad a forgó kosár az álló feszítővel. Eredmény a szemléltető fotón. 😆 Ismert probléma az összes ezt használó típusnál, ZZR, GPz, ZRX, az amcsiknál olcsón kapható átalakító, ami kiveszi a rugót a képletből, csak azzal idönként kézzel kell utánállítani. Ez egy kicsit drágább történet lesz, mint időben cserélni.
Ilyen hajtásokat bordás tengellyel szoktak összerakni, nem csavarral, ilyen kis erőkarral, mert borítékolható hogy elnyírja a csavart akármilyen jó anyag.
Esetleg a szíjkerék külső szélén illene odacsavarozni a kerékhez, nagyobb erőkarral, és akkor sincs gond.
Tudnátok segíteni abban, hogy hogyan kell Honda pcx robogóban (2013-as) véghajtás olajat cserélni? Erről a szervizfüzet annyit ír, h. két évente kell és h. vigyem szervizbe. Hol kell leengedni illetve betölteni ezt az olajat?
Előre is köszi: Peti
Legközelebb: elég ha kinyitod a pohár alján a leeresztö csavart, és kiengeded túlfolyt mennyiséget...
Amúgy érdemes megnézned, hogy a vákuummebrános benzincsapod is jól zár -e...vagyis ha nem jár a motor, akkor ON/RES álláson nem folyhat üzemanyag. Ìgy kisebb az esélye a túlfolásnak is.
Köszi
Teljesen igazad van, csak MZ/Jawa és társainál soha nem problémáztam ilyeneken, azoknál szinte természetes állapot volt, hogy ha nem jár a motor, akkor felakad az úszó, de ha épp le is zárt, akkor is szivárgott csak lassabban.
Indítás előtt közvetlenül nyitottam csak a benzincsapot, és leállítás után egyből zártam is, így nem okozott problémát ez a jelenség.
Ezt a problémát küszöbölték ki a vákuumvezérelt benzincsappal.
2005-ös DRZ400E motoromon bütykölgettem kicsit, miközben le is fektettem a jobb oldalára. A karburátorhoz nem nyúltam, de most próbamenet előtt visszanyitottam a benzincsapot, és sajnos folyamat csöpög az üzemanyag a karburátorból.
Felakadt az úszó? A karbi kiszerelése után mit kéne tennem hogy meggyógyuljon?
Előre is köszi.
Igen, nagyon közel van a dob az ECU-hoz, de a sportdobnak nagyobb a hőleadása.
Tettem én plusz lemezt, de hiába, akkor már sz@rakodott az ECU.
Valamikor egy hosszabb túra, ott ki jön a hiba, ha még fenn áll.
De remélem megoldottam.
A sportdob megfozi az ECU-t? 😲
Es ezek csereje utan mi ujsag?
Menetközben, időjárástól és megtett km-től függetlenül leállt a gép.
Minden átnéztem már, amit tudtam meg amiket írtatok.
Végül az ECU cseréje maradt.
Találtam egyet jó áron, kicseréltem a hétvégén.
Visszatettem a gyári kipufogót, mert több helyről mondták, hogy a sportdob megfőzi az ECU-t hosszútávon.
Az előzményekben ott van a sztorim.
Kb. ennyi.
99-02 Suzuki SV 650S-hez gyártott tároló konzol, első-hátsó.
Nekem már nincs rá szükségem, 1 tálca sörért viheti, akinek kell.
ECU-t cseréltem a hétvégén, visszaraktam a gyári kipufogó rendszert.
Így már remélem jó kesz.
Az M0-nak köszönhetően annyit sikerült tesztelnem a Ninján az új szivattyúval, hogy a terhelés mentes melegedésnél nem produkálja a leállást. Pedig a dugóban a kocsik közt többször is 100 fok körülire melegszik a víz, de hibátlan a működése. Vasárnap teszek egy újabb próbát egy hosszabb túrára, remélem Visegrádnál messzebb jutok. Majd jelentek. :)
Csak láttam hogy szétesett a kuplung, direkt teljesen más problémát írtam.
Vettem egy Yamaha Neos 2T,mert az előzőt kiütötték alólam.A mostani nagyon jó állapitban van,de egy ideje szívat.Ha lassítok vele(pl.kanyarodásnál) és visszaveszem a gázt,leáll.Olyankor letolom az útszélére,felállítom sztenderre,és 2-3 rúgásra indul és irány tovább.(önindítóval nem indul,de csak ilyenkor)De ha megint lassítanom kell,újra ezt csinálha.Mikor megvettem,takarítva lett a karbija.Mi lehet a baja?
Esetleg a szíjkerék külső szélén illene odacsavarozni a kerékhez, nagyobb erőkarral, és akkor sincs gond.