Nem-nem, nem nittelős, hanem patentos.
Igaz, a munka kétharmadáig ugyanaz a feladat, ha a csapokra nem megy rá simán a "8-as" formájó ellendarab, a tk. külső láncszem.
Köszönöm a hozzám való jóságodat, de sajnos Kecskemét messze van.
A fogós megoldás jó. Amit láttam a neten, ott egy három csavaros fém szorító, kettő a szélén összehúzza magát a lánchoz szorítva magát, a harmadik középen meg présel.
Lehetne csinálni egyet, ha ebből élnék lenne is, de a fogó lesz holnap a tuti.
Arról beszél, gondolom a nittelőszemet akarod rögzíteni, ahhoz kell jó esetben a szerszám kevésbé szerencsésben meg némi gondolkodás ha van a garázsban elég hulladékfém amiből lehet szerszámot csinálni.
Ha jársz kecskemét felé neked is odaadom. Amúgy ahogy Bogyó írta, kis satu vagy valami nagyobb fogó amire rávariálsz egy olyan kis fémdarabot ami a csapokat nem nyomja, de az oldalát igen.
Aha.
Kis satum nincs, de ez az állítható áttétes fogóm van.
Én a lánc csomagjában patentosat kaptam, úgyhogy ez van, de mondjuk az nem is baj, mert nem ott baj.
Én a GS500-on magam cseréltem a láncot három éve, célszerszám nélkül. Könnyítésként a hátsó lengőkar ki volt szerelve, tehát kint végtelenítettem és egyben került a helyére.
Az alkalmazott eszköz: 100-as satu és egy darab, kb. 4 mm átmérőjű csapágygolyó.
Abban kérnék tanácsot, hogy lánccsere esetén a patentszem tengelyére ki mivel nyomta ár az ellendarabot?
Akinek van spéci szerszáma, az ne írja, hogy célszerszámmal, az lenne segítség, hogy akinek nincs, annak mivel sikerült ez a művelet.
Alkatrésze válogatja. Amiből van utángyártott megfelelő minőségű, azokat webshopokból, néha ebay, Loius ilyesmi. Típusspecifikus alkatrészeknél nincs nagy választék, marad a szakszerviz, nem drágább általában mint pl az oemparts, meg én személy szerint vezláncot, szelepfedél tömítést, dugót, gyűrűket ilyesmiket csak gyárit használok ha kell. Karbi felújítókat lehet kapni készletben a gyárinál sokkal olcsóbban, pl keyster vagy tourmax cuccok, de elég nagy a szórás a minőségükben, van akinek bejött, van aki megszívta és kidobott pénz volt. Ésszel csinálva, odafigyelve, előtte szervizmanualt beszerezve, utánolvasva nem ördöngősség egy karbi tisztítás, de az biztos, hogy az ultrahangos mosás összehasonlíthatatlanul jobb eredményt ad, mint a karbitisztító sprékkel meg kompresszorral ügyeskedés, de néha ezek is elegendőek egy duguláshoz. Esete válogatja, mire van szükség. Normál szerviz alkatrészeket idehaza leggyakrabban a nagyvasról meg a roadriderből szoktam rendelni. Egy négyhengeres motorból kivarázsolni a teljes karbisort elég macerás, gyakran szűk a hely, kell hozzá a türelem, szerszám sem árt hozzá. A beállítás gyári fúvókákat és tűket feltételezve inkább csak a benzinszint ellenőrzésre, szinkronra és a levegő csavar beállításásra korlátozódik. Ezekből az utóbbihoz kezdésnek elég a gyári érték, ami valahol 1.5-2 szokott lenni, de a pontos beállításhoz szükséges a műszer, meg a sarok csavarhúzó, a belsőkhöz sima szerszámmal már nem lehet a helyén hozzáférni, ott lehet hogy jobb szervízre bízni a beállítást, az már önmagában nem nagy meló. A szinkron egy házilag készített párszáz forintból összedobható U csöves "műszerrel" meglepően jól beállítható még a négyhengeres motoroknál is. Én sem vagyok szerelő, de ennek ellenére nem okozott gondot a zrx, egyszer kellett megcsinálnom, azóta is hibátlanul működik.
Zephyr 750-em van, ugy néz ki sikerült visszarakni. Te merről szoktál alkatrészeket beszerezni?
Gondoltam leszedem a karburátort és kitisztitom, vagy ezt inkább bizzam szakemberre? Ultrahangos mosóval?
Jah, az vastagon enne van. A kritikusok mind likvidálva vannak.
Jut eszembe, korábban pár hétig egyik ismerősöddel /falubeliddel melóztam együtt. Szóba jöttél valahogy.
nem buzdítok erre senkit, csak ilyen is van