Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Motorok szervizelését, felkészítését a szezonra vállaljuk,keress bátran!
En sem tudtam.

Van egy ujranikaszilozott rotax122 es hengerem, amit a felujitotol honolva kaptam meg, azota csereltem dugattyut is, es a kifenyesedett a hengert ujrahonoltattam, uj dugattyut raktam bele.

Miutan beleraktam ebbe a masodik dugattyuba 2000 versenypalyakilometert, kivancsi vagyok, milyen hibajelensegek johetnek elo egy ujrahonolt nikaszilretegnel.
Szia,

Elnézést hogy ismét vitatkozom, de rendszerint nem szabad hónolni a szilicium-karbid réteget ( ezt is kevesen tudják kis hazánkban rendesen megtenni, a több fokozatú gyémántszemcsék miatt) . A feltapadt aluminiumot savval le kell szedni. A hónolást csak akkor ha nagymértékű hosszirányú karcok vannak és csökkenteni akarjuk a hatásukat.
De szivesen beleszállok szakmai vitába, úgy látom itt értelmes emberek vannak
De kell. Ha dugot cserelsz, a nikaszilos hengernel is kell honolni.
A hengeren van a betu, ami alapjan be lehet loni, hogy kuka-e vagy sem, a dugattyun ne nezz betut, az isten szerelmere, olvasd el rendesen amit irtam.
Ha 1 mm lenne az illesztesed kb 100 fordulat mulva letorne a dugattyu szoknyaja.
Igen nicasilos a henger.Tehát se fúrni se semmit nem kell.A dugó tetején egy D van.Inkább olyan 1mm körül van az illesztése a hengerhez képest, ezért is sokallom a kottyanást.
Jajj jajjj jajjj
Bar nem ismerem az elozmenyet ennek a hsznek de a rotax az aluhenger nikaszil.
Vidd szakemberhez, vagy ha nekem nem hiszel, akkor nézd meg mennyi az AL.-tágulása adott hőfokon, és mennyi az öntött, acélé pl.95Cfokon.!
Namost a kerdesre nem tudok valaszolni, de azert persze beirok.

Tolomerovel nem lehet pontosan dugattyut merni, ezt az erteket ne vegyuk alapnak. Az, hogy mekkorat kottyan, szemre, ugyancsak nem arul el semmit a motor allapotarol, csak ha nagy baj van.
Bar a rotax konyv akar 2 szazados henger-dugattyu illesztest is ir, amit en ki is probaltam, es valoban nem akadt meg, (nagy csodalkozasomra), az a henger nem valoszinu hogy 54.

A helyes sorrend az lenne, hogy megnezed a betujelet a hengerednek. Megmered a hengert, ha a manual alapjan turesen belul van, es hasznalhato, honolni kellene es ezutan kellene ujra megmerni es dugattyut rendelni hozza, amit ugyancsak meg kellene merni, mert nem mindig akorra, ami ra van irva.
Sziasztok!

Ballassagyarmat - Vác vagy környékén tudna esetleg segíteni,vagy hol tudnám a hengerem pontosan megméretni? Új dugattyú vásárlása miatt érdekelne a pontos méret.Jelenleg tolómérővel mérve 53.85mm-es dugattyú van benne,ami szerintem eléggé kotyog is... Gyárilag az alapméret 54.00 lenne.Rotax 123-as blokk egyébként.Szerintem ez így nem az igazi...bár működött ment,dugó is épp csak picit égett át de korrekt felújítást szeretnék,biztos ami biztos. Köszönöm előre is segítséget!
Akkor legalább motorozhatna is.
Áhh, marad az öreg járgány - egyre kevesebbet motorozom a porckorongsérv és a reumám jóvoltából, tavaly már csak 4000 km jött össze, idén lehet még annyi sem lesz. A jó öreg GS500 makulátlan állapotban van, semmi nem késztet egy cserére - bár lehet hogy lesz még alattam NC700X vagy valami hasonló. Komolyabb egyszerűen nem kell, inkább a kényelem miatt váltok, ha egyáltalán.
Bogyoba, szia.
Nem szemetelnem ossze a topicot, de remelem lecserelted a gs 500 ast valami jo ducatira, asszem az a kedvenc motorod :D
Rég láttalak, Persu!
Ertem, ma sem volt hiaba felkelni, mostmar ehhez is ertek.
még csak 2 fajtát próbáltam, de én nem találtam meg vele minden hibát. De lehet hogy vannak sokkal jobb anyagok, vagy még precízebb emberek, mint én, vagy jobb mikroszkópok
több tényező is van de rendszerint ez a fő probléma. Az európai motoroknál rendszerint van több tartalék, gyakran plusszos csapágyak is vannak hozzájuk és MEGFELELŐ MÓDON köszörülhető.
Japánok "ki vannak méretezve" nagyon. kevés olyan használt főtengely van ahol nem indultak meg hajszálrepedések. Egy köszörüléssel a probléma hogy éles sarkot hoznak létre és ha ez találkozik egy hajszálrepedéssel akkor ott törés lesz.
Hány ftg felújító helyen van röntgen? kik kezelik és milyen alaposan nézik át? A lekerekítéseket nézzétek meg köszörülés után akár egy autó esetén. Szinte nincs!.
Balansz? ki csinál dinamikus balanszot?
Amúgy feltétlen kell röntgen?
Van ilyen mágneses festék készlet ami kirajzolja a legkisebb repedést ha ráfújjuk.
Ez így korrekt.
Ahogy nézem a korábbi hozzászólásokat, a korábbi, figyelmen kívül hagyott sérülések miatt törhetett akkor, nem pusztán a köszörülés miatt.
Tehat sikertelenseg eseten eleve rossz fotengelyt ujitanak fel, rontgenes vizsgalat nelkul, igy a fotengelytores nem a felujitas kovetkezmenye?
bocs, a polír a lekerekítések után van
akkor mondom egy kicsit másképp. aki tudja mit csinál az meg tudja megfelelően köszörülni. A nitridált réteg lejön, de ez nem nagy gond, csak legfeljebb 50kt megy el ezután.
folyamat: röntgen, pontos köszörülés, polírozás, lekerekítések, statikus balansz, dinamikus balansz,röntgen ismét, csapágyfuratok mérése a házban, csapágyhézag mérés plasitgauge-el.
Ezek közül ha bármi kimarad akkor gond van.
Kevesen csinálják ezt így.
A vékony felületi edzés csak a surlódó felületek kopásállóságát szolgálja, egy 3-4 centi átmérőjű csap esetében ezeknek a század vékonyságú részeknek nem lehet a teljes átmérőre vagy teherbírásra ekkora hatásuk., épp ezért érdekelne hogy a törés miért következménye a köszörülésnek magának. Vagy csak simán arról van szó, hogy a köszörülés közvetlen következménye csak egy hirtelen megszorolás, és a törés ennek a megszorulásnak a következménye.
Esetleg a helyes valaszt megoszthatnad velunk