FZR250-nél is próbálta a gazdája a hajtókarnál ezt a javítási eljárást, de ott is alapjáraton újra ledarálta a fémszórást. Lehet ha fel lenne hegesztve akkor tartósabb lenne, de ott meg a hővel van a gond sztem...
Hát ezaz. Autóknál sokszor alkalmazzák, és egyáktalán nem okoz gondot. Viszont ott nem úgy csinálják, h a rossz részt leszedik, edzik és nagyobb nyugvó csapágyakat raknak bele?
Nekem két SV 400 főtengelyem is volt csapágyas, felmerült a javítás, de előtte bevizsgálták gépműhelyben (Kacsó Gép, Taszár) és mindkettőben hajszálrepedések voltak, így el is lett vetve a köszörülgetés..
Szó se róla, csinos kis képek, hamar elveszik az ember kedvét a tengő köszörüléstől. Bár nekem pl van egy haverom, aki direkt főtengelyes motort vett nagyon olcsón, aztán valami fémszórással felhegesztették, visszaköszörülték, új csapágyak és évek óta gond nélkül túrázik, azóta már tízezezr kilométereket tett a felújított tengelybe. De olyant is ismerek, akinek meg 500km után ledobta a felszórt réteget, aztán adott a szarnak egy jó drága pofont a "javítással".
De ami inkább érdekelne. Miért törnek el köszörülés után? Az az 1-2 század anyagmennyiség, amit ilyenkor levesznek, ilyen mértékben csökkenti a teherbírást? Akkor rendesen pengeélen táncolnak a gyártók a fillérbaszáson a méretezésnél.
Csak kérdezd meg azt aki köszörülné, vállal-e rá garanciát. No nem olyat, hogy újra megköszörüli, ha elviszed neki, mert az nem ér lószart se, hanem olyat, hogy fizet mindent, tehát motormentést, blokk szét-össze munkadíjat, tömítésgarnitúrát, olajat-szűrőt...
Tapasztalt szerelő véleményét szeretném kérni, először csinálok ilyet, és már régen jártam iskolába :)
Az alany egy GS 500, egyik hajtókar egy csavarja megadta magát, teljesen széthullott. A csapágyfelek kiestek, és a hajtókar láthatóan "belemart" a főtengelybe.
Nos, kérdésem a következő:
Járható út e a fötengely köszörülés? Tudtommal motorkerékpárokhoz nem kapható túlméretes főtengely / hajtókarcsapágycsapágy, de úgy hallottam van cég aki gyárt méretre.
Így elég lenne egy bontott hajtókar + főt.köszörülés +csapágy legyártatása.
Vagy ez felejtős?
De ami inkább érdekelne. Miért törnek el köszörülés után? Az az 1-2 század anyagmennyiség, amit ilyenkor levesznek, ilyen mértékben csökkenti a teherbírást? Akkor rendesen pengeélen táncolnak a gyártók a fillérbaszáson a méretezésnél.
Én sem javasolnám.
vegyél bontott ftgt vagy blokkot
Megkérdezhetem mi volt a baj? Pusztán szakmai kíváncsiság
Tapasztalt szerelő véleményét szeretném kérni, először csinálok ilyet, és már régen jártam iskolába :)
Az alany egy GS 500, egyik hajtókar egy csavarja megadta magát, teljesen széthullott. A csapágyfelek kiestek, és a hajtókar láthatóan "belemart" a főtengelybe.
Nos, kérdésem a következő:
Járható út e a fötengely köszörülés? Tudtommal motorkerékpárokhoz nem kapható túlméretes főtengely / hajtókarcsapágycsapágy, de úgy hallottam van cég aki gyárt méretre.
Így elég lenne egy bontott hajtókar + főt.köszörülés +csapágy legyártatása.
Vagy ez felejtős?
Karácsonyra duplán kapott ajándékom eladó.Ha érdekel,írj vagy hívj.
4000/db