Ezeket amiket írtok mindet néztrm. Igen hagyományos benzin csap van rajta. Tű alítható. A fúvókákat már cseréltem kisebbre meg a gyárira is. Igen tudom a pontos méreteit. Meg találtam a szervíz könyvben. A levegő csavart kell 1+3/4re kitekerni az például szinte semmit sem csinál, de néztem nincs baja, megvan alátét gumigyürű,illetve rugó.. Szivató működik azzal nincs baj. A tűn is álítottam, lejebb engedtem semmi változás.
nem megbánta de vagy nagyon rosszul fogalmazol és mi nem értjük, vagy fogalmad sincs, hogy mi micsoda.
Nem tudom milyen motorod van (vákum benzincsap van rajta vagy hagyományos, a tű állítható-e a karburátorban vagy sem, esetleg CV karburátor van-e rajta) de!
Ha alapjáraton sokat kap akkor:
- alapjárati fúvóka mérete megfelelő-e (meg a főfúvóka is, de az most más tésztaÖ
- alapjárati levegő csavar jól van-e beállítva
- levegőszűrő tiszta-e
- benzinszint
-gyertyahőérték
Megjegyzem nincs olyan karbi, hogy "Nem a tűszelep. Mivel direktbe folyik a karbiba a benzin". Minden karbiba a tűszelepen kerezstül jut el a benzin, megkerkülni nem lehet.
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Egyenlőre még Próbálkozom. De úgy néz ki más lehet a baja. Nem a tűszelep. Mivel direktbe folyik a karbiba a benzin. És semennyi benzin nem ment 12 óra alatt a blokba. Szerintem be indítva van vele baj. Borzalmasan sok benzint kap valamiért. Fél perc alatt Full korom a gyertya. És túl van etetve a motor halatszik a hangján alapjáraton. Nagyon mély hangon pöfög és Füstől.
Egy rotax 123-as blokkot kellene beállítanom.A tünet az,hogy teljes gázra nem pörög ki csak visszaengedés után kapja el a fordulatot.A power szórakozhat esetleg vagy az anyag lenne sok neki?Tűt hova érdemes rakni?középre? Köszönöm!
Saját tapasztalat. Nem az alapoktól kezdve a komplett fórum találgatott 5 hónapon keresztül, hogy miért és mitől jelentkeznek a karburátor problémák nálam. A szerelői és főrum tippek összege közel járt az 500.000 Ft-hoz. Ha nincs tapasztalat ne fogj hozzá.
Az hogy fúvókát cserélsz, de mire? Honnan tudod a gyári méreteket? Vagy ami benne volt miért kellett cserélni? Látszott rajta a bővítés nyoma? És még lehetne sorolni.
Egy átlagos szerelőnek ez is egy motor. A karbi, benzincsap stb ugyanúgy működik mint más motoron. Nem a blokkot kell széthúzni, bár az is hasonló sok motorban a működési elve...
Akkor benzin csap:
a) ha vákumos a benzin csap akkor lehet:
- elzárható (csap van rajta) - ettől még lehet vákumos, de van rajta pri állás amikor járó motor nélkülis átfolyik rajta a benzin
- csap nélküli változat.
Bármelyik van, PRI állás kivételével álló motor mellett egyik helyen sem (se benzin cső, se vákum cső) nem folyhat a benzin.
Tűszelep.
Két féleképpen lehet ellenőrizni:
- szétszedett állapotban külső tartályról megtáplálva benzinnel az úszót felnyomva, hogy zár.e? Ez bizonytalan, lehet összerakva nem emeli meg a benzin szint az úszót a zárásig.
- összerakva. A leeresztő csavarokra átlátszó gumicsöveket húzol (persze előtte kinyitod a csavarokat) és a műanyag csöveket felemeled a tankmagaságig. Külső tartályból megtáblálod benzinnel. A benzinszinteknek valahol a karburátor úszóház fedelének a szintje közelében kell lenni. Ha e fölött van, akkor enged a tűszelep. (Vagy a vákumcsap vagy mindkettő)
Ha vákuumos a csapod, akkor az a normális, ha csak járó motornál folyik, vagy amikor indítózol, mert a szívócső depressziója( nem, nem a rockegyüttes) nyitja a csapot.
A tűszelepet is meg lehet nézni, egy nagyító alatt körbeforgatod és kopást, sérülést keresel a gumi hegyen(már ha gumis és nem teljesen fém).
Ugyanakkor én is azt gondolom, amit itt előbb is írtak, ha ennyire nincs fogalmad még alap dolgokról se, akkor jobban jártál volna már eddig is egy szerelővel, a felesleges fúvóka cserélgetések árán már valszeg lenne egy működő motorod.
Vagy olvass utána az arra a motorra vonatkozó leírásokra, vagy vidd hozzáértőhöz, olyanhoz, aki tudja mit csinál, amikor szétszed valamitl! . Ne próbálj tudatlanul hozzányúlni mert igen nagy bajt csinálhatsz, és akkor az általad olcsóbbnak vélt "szerelés" drágább lesz mint gondolod! Sajnos életem során sokszor találkoztam ilyennel ! De a Te motorod azt teszed vele amit akarsz!
na ahogy néztem most nyitott benzincsappal álló helyzetébe nem folyik bele a benzin az olajba. lehet csak akkor megy ha be van indítva. az mitől lehet?
A benzincsap membránját ki tudod deríteni, szét sem kell szedni, csak a csöveket lehúzni róla. Ha csöpög a vákuum csonkjánál, akkor az rossz. A csapból viszont - vákuum nélkül - nem jöhet a benzin. Ha rádugsz valami csövet a csap vákuum csonkjára, és megszívod, akkor jönnie kell a csapból a benzinnek - de természetesen nem a vákuumcsonk felé.
A motorodat nem ismerem, de más típusoknál előfordul, hogy a vákuumos benzincsap membránja lukad ki, és ott - a vákuumcsövön keresztül - szív fölös benzint a gép. De ez ritka hiba, a tűszelep kikopása meg nagyon gyakori.
tartósan magas(abb) fordulaton hogy viselkedik?