Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia Brian! Tomcat R1 mondta hogy most kaptál gumikat.
Supermotora van-e valamid? A legjobb volna valami mintás amivel utcán és pályán is mehetek, de ha csak pálya az se gond. Mocimon most hátul 150/60 r17 van, (gyárilag 140/70) elöl 120/70. Előre is köszönöm.
Naneee
Én BT014-et használtam még annó. Nem volt rossz gumi, kicsit hamar elfogyott de cserébe odatette magát! Szerintem a Pirelli a legjobb (Corsa, Super Corsa), bár tavaly a Pilot Power is jól vizsgázott! Eddig nekem csak a Dunlop-al voltak gondok! Lehet ez most senkit nem érdekelt, de úgy éreztem le kell írnom!
Nekem a 08' 1000 RR-n BT 015 van gyárilag, nos szerény tapasztalataim szerint ez nem egy jó gumi.
A BT016 keverék kialakításnak utánanéztem, ott nincs jelzés, hogy nem 3/5 zónás lenne a kialakítás. Ettől függetlenül lehet igazság a dologban, szerintem a következő oldalról:
A gyári szállítások specifikációi arról szólnak hogy melyik gyár kerül be az eladott pl. 8000motorra 16000gumival.
Ilyenkor a motorgyártó versenyeztet, Mostanában egyre többször a jobb árú termék nyer tendert. Persze a gumigyártó ilyenkor spórol az anyagokon. Mint minden más alkatrészgyártó is.
A BT56 J nem nagyobb teherbírású mint a sima BT56, ugyanúgy 73 a terhelési index. Érdekes módon a 180/55- gumiknak is ez a terhelése.
Szerintem annyiban megegyezhetünk, hogy a gyártók azért nagyon sok dolgot eltitkolnak a gyártási procedúránál, viszont kommunikációban minden szép és jó.
Nem mindig sikerül a rengeteg típusú/teljesítményű/egyéb karakterisztikájú igényeknek megfelelni. Sajnos autókban is meg mindenhol van ilyen, amikor nem találja el egy-egy gyártó a pontos szövet/gumi összetételt.
Mindenesetre javaslom, hogy próbáld ki az utódját, ami azért teljesen más gumi.
Nézd meg youtube-n mit mond róla Stoner a press release-en. (jó, ennek a fele igaz kb. de az szerintem elég.)
Én nem akarok okoskodónak tűnni, meg biztos nem is értek úgy hozzá, mint te, de pl a BT016-osnak az OEM Suzuki változata pont hogy nem 5 zónás, hanem asszem csak 2 vagy három. Ezzel van tele a net, de a Superbike magazinban is lehet róla olvasni. Tudomásom szerint a J-Spec jelzésű BT56-osnak meg keményebb az oldalfala, hogy elbírja a Busa nem kicsi tömegét. Metzellerben is más volt a Sportec M1-nek a Hayabusa számára gyártott változata.
itt egy idézet a totalbike.hu-ról, akik egy amerikai fórumról vették az info-t:
Bridgestone BT56R J Spec Ezt a gumit kifejezetten a Hayabusahoz fejlesztették ki. 190-es méret, és úgy is néz ki, ahogy egy 190-es hátsónak ki kell néznie. Nagyon jól tapad, nagyon jól irányítható vele a motor, de kíméletlenül kopik. Ha ennél a verziónál maradunk, minden megtett 100 km után egy ezrest bedobhatunk a gumielőtakarékossági kasszába, hogy ne érjen váratlanul a minta elfogyása.

Bridgestone BT56R Sportmotorokra gyártott gumi, mint a Yamaha R1, Honda Fireblade, vagy a Suzuki GSXR. Nem pont a Hayabusáratalálták ki, ezt érezhető is. A motor idegesen viselkedik kanyarokban, viszont könnyebben beszerezhető.
most még amúgy sem aktuális. A BT14-el nagyon rosszak a tapasztalatok, az összes GSR-es dobálta le a motorról, aki nem az törte is.
Profi kérdés!
Nem sajnos.
Csak az előd, 014-ben létezik egyenlőre, vagy BT020(sport-túra).
Az új mintáknál minden gyártó először a KeySizes-ben(120/70, 180/55 stb.) kezdi el, kb egy év múlva jelenhetnek meg azok méretek, amik kisszériások.
és BT16 létezik 200/50-ben?
Hja ahhaaaaamm.
Na erre pont klafa lesz az említett BT003RS, gondolom, akinek ilyenje van, az már haladó kategória, és annak megfelelően is használja.
Aki kezdő/amatőrként használja, az szerintem a BT016-tal is elégedett lehet.

Azért ajánlom ennyiszer a 016-ot, mert OEM-ben is az utcai sportmotor 500+ kategórián sok gyártó választotta ezt.
Suzuki 1300 BK. 120/70 első 200/50 hátsó 6-os széles felni, 17 col.
180LE 1340ccm. Sport-túra.
Az autó-és motorgyártók gyakran megkövetelik, hogy az OEM (gyári szerelés) alkatrészeken a külsős beszállítók belevarrjanak egy gyári jelet. pl. VW csoport, Merci stb.
A gumiknál ez úgy nyilvánul meg, hogy pl. a BT056-ból is került OEM-ben több motorra gyáriként, ezért a minta mellett még egy J vagy G vagy egyéb betűvel tették "specifikácóvá".
Egyébiránt ezek az alternatív jelzésű gumik nem különböznek a 'sima' mintától.

Itt egy ajánlás a sportgumi termékcsoportról:
Miaza BKING?
Sajnos jobbára gumijainkkal vagyunk tisztában, nem feltétlenül az összes kiadott motor becézett változatával, de ha írsz hivatalos típust, megpróbálok ajánlani rá gumit.

Bridgestone aki rály
Nem kekeckedésként, de a 2004-ben gyártott és 2005-ben forgalomba helyezett Busámon Bridgestone BT56 Jspec volt, meg a repair manualban is ez volt az ajánlott, ami 2003-as szerkesztésű. Mindegy egyébként, csak megemlítettem.
CBR1100XX szintén BT56-tal jött ki 97-től.
E helyett szintén a BT016-ot ajánlom.
Márciusban lesz a sajtóbemutatója a vadiúj BT003 versenygumi utcai változatának, a BT003 RS (racingstreet) -nek a bemutatója Spanyolországban, akkor majd arról is írok, hátha érdekelhet Titeket. Májusra lesz ebből is készlet itthon.
GSXR1300 "Busa" 99- BT015-tel volt szerelve, 08-tól pedig BT56-tal.
Javaslom, hogy a friss termékkínálatból válasszatok.
Ajánlom ezen minták utódját, a BT016-ot.
Elöl3, hátul 5 zónás, zónánként változó keménységgel.
Ezt hőkezelési eljárással érik el.
Ajánljuk dinamikus utcai használatra, a futásteljesítménye tapasztalatok szerint 6000-7500km attól függően, hogy tolod neki.
0°-os, monospirál övszerkezet, visszarúgási hajlam minimális, íveken stabilabb mint az előd BT014.

Üdv Bridgestone
Üdv!

2 komponenses

Na, ilyet még nem hallottam.
Mi ennek a jelentősége?
D209GP "normál" nyomású: melegen 1,9-2,3 bar,
D211GP "alacsony" nyomású: melegen 1,6 bar
És mi a különbség a 211 és a 209 között?
Nem.
Csak van a D211GP-ben 3 keverékű IS, a többség abban is 2 komponensű.
Hmm
Tehát akkor csak a 211GP a 3 keverékű.
Valahol azt hallottam hogy van 209ben is, de akkor úgylátszik mégsincs.
Egyik sem 2 féle keverékű mind a 3 gumi.


A D211GP-ben van 3 féle keverékű.
Üdv! Köszi a gyors választ! Írtam neked! Miki