Szia Brian! Tomcat R1 mondta hogy most kaptál gumikat.
Supermotora van-e valamid? A legjobb volna valami mintás amivel utcán és pályán is mehetek, de ha csak pálya az se gond. Mocimon most hátul 150/60 r17 van, (gyárilag 140/70) elöl 120/70. Előre is köszönöm.
Naneee
Én BT014-et használtam még annó. Nem volt rossz gumi, kicsit hamar elfogyott de cserébe odatette magát! Szerintem a Pirelli a legjobb (Corsa, Super Corsa), bár tavaly a Pilot Power is jól vizsgázott! Eddig nekem csak a Dunlop-al voltak gondok! Lehet ez most senkit nem érdekelt, de úgy éreztem le kell írnom!
A BT016 keverék kialakításnak utánanéztem, ott nincs jelzés, hogy nem 3/5 zónás lenne a kialakítás. Ettől függetlenül lehet igazság a dologban, szerintem a következő oldalról:
A gyári szállítások specifikációi arról szólnak hogy melyik gyár kerül be az eladott pl. 8000motorra 16000gumival.
Ilyenkor a motorgyártó versenyeztet, Mostanában egyre többször a jobb árú termék nyer tendert. Persze a gumigyártó ilyenkor spórol az anyagokon. Mint minden más alkatrészgyártó is.
A BT56 J nem nagyobb teherbírású mint a sima BT56, ugyanúgy 73 a terhelési index. Érdekes módon a 180/55- gumiknak is ez a terhelése.
Szerintem annyiban megegyezhetünk, hogy a gyártók azért nagyon sok dolgot eltitkolnak a gyártási procedúránál, viszont kommunikációban minden szép és jó.
Nem mindig sikerül a rengeteg típusú/teljesítményű/egyéb karakterisztikájú igényeknek megfelelni. Sajnos autókban is meg mindenhol van ilyen, amikor nem találja el egy-egy gyártó a pontos szövet/gumi összetételt.
Mindenesetre javaslom, hogy próbáld ki az utódját, ami azért teljesen más gumi.
Nézd meg youtube-n mit mond róla Stoner a press release-en. (jó, ennek a fele igaz kb. de az szerintem elég.)
Én nem akarok okoskodónak tűnni, meg biztos nem is értek úgy hozzá, mint te, de pl a BT016-osnak az OEM Suzuki változata pont hogy nem 5 zónás, hanem asszem csak 2 vagy három. Ezzel van tele a net, de a Superbike magazinban is lehet róla olvasni. Tudomásom szerint a J-Spec jelzésű BT56-osnak meg keményebb az oldalfala, hogy elbírja a Busa nem kicsi tömegét. Metzellerben is más volt a Sportec M1-nek a Hayabusa számára gyártott változata.
itt egy idézet a totalbike.hu-ról, akik egy amerikai fórumról vették az info-t:
Bridgestone BT56R J Spec Ezt a gumit kifejezetten a Hayabusahoz fejlesztették ki. 190-es méret, és úgy is néz ki, ahogy egy 190-es hátsónak ki kell néznie. Nagyon jól tapad, nagyon jól irányítható vele a motor, de kíméletlenül kopik. Ha ennél a verziónál maradunk, minden megtett 100 km után egy ezrest bedobhatunk a gumielőtakarékossági kasszába, hogy ne érjen váratlanul a minta elfogyása.
Bridgestone BT56R Sportmotorokra gyártott gumi, mint a Yamaha R1, Honda Fireblade, vagy a Suzuki GSXR. Nem pont a Hayabusáratalálták ki, ezt érezhető is. A motor idegesen viselkedik kanyarokban, viszont könnyebben beszerezhető.
Profi kérdés!
Nem sajnos.
Csak az előd, 014-ben létezik egyenlőre, vagy BT020(sport-túra).
Az új mintáknál minden gyártó először a KeySizes-ben(120/70, 180/55 stb.) kezdi el, kb egy év múlva jelenhetnek meg azok méretek, amik kisszériások.
Hja ahhaaaaamm.
Na erre pont klafa lesz az említett BT003RS, gondolom, akinek ilyenje van, az már haladó kategória, és annak megfelelően is használja.
Aki kezdő/amatőrként használja, az szerintem a BT016-tal is elégedett lehet.
Azért ajánlom ennyiszer a 016-ot, mert OEM-ben is az utcai sportmotor 500+ kategórián sok gyártó választotta ezt.
Az autó-és motorgyártók gyakran megkövetelik, hogy az OEM (gyári szerelés) alkatrészeken a külsős beszállítók belevarrjanak egy gyári jelet. pl. VW csoport, Merci stb.
A gumiknál ez úgy nyilvánul meg, hogy pl. a BT056-ból is került OEM-ben több motorra gyáriként, ezért a minta mellett még egy J vagy G vagy egyéb betűvel tették "specifikácóvá".
Egyébiránt ezek az alternatív jelzésű gumik nem különböznek a 'sima' mintától.
Miaza BKING?
Sajnos jobbára gumijainkkal vagyunk tisztában, nem feltétlenül az összes kiadott motor becézett változatával, de ha írsz hivatalos típust, megpróbálok ajánlani rá gumit.
Nem kekeckedésként, de a 2004-ben gyártott és 2005-ben forgalomba helyezett Busámon Bridgestone BT56 Jspec volt, meg a repair manualban is ez volt az ajánlott, ami 2003-as szerkesztésű. Mindegy egyébként, csak megemlítettem.
CBR1100XX szintén BT56-tal jött ki 97-től.
E helyett szintén a BT016-ot ajánlom.
Márciusban lesz a sajtóbemutatója a vadiúj BT003 versenygumi utcai változatának, a BT003 RS (racingstreet) -nek a bemutatója Spanyolországban, akkor majd arról is írok, hátha érdekelhet Titeket. Májusra lesz ebből is készlet itthon.
GSXR1300 "Busa" 99- BT015-tel volt szerelve, 08-tól pedig BT56-tal.
Javaslom, hogy a friss termékkínálatból válasszatok.
Ajánlom ezen minták utódját, a BT016-ot.
Elöl3, hátul 5 zónás, zónánként változó keménységgel.
Ezt hőkezelési eljárással érik el.
Ajánljuk dinamikus utcai használatra, a futásteljesítménye tapasztalatok szerint 6000-7500km attól függően, hogy tolod neki.
0°-os, monospirál övszerkezet, visszarúgási hajlam minimális, íveken stabilabb mint az előd BT014.
Supermotora van-e valamid? A legjobb volna valami mintás amivel utcán és pályán is mehetek, de ha csak pálya az se gond. Mocimon most hátul 150/60 r17 van, (gyárilag 140/70) elöl 120/70. Előre is köszönöm.
Naneee