Valentino Rossi az idei Wroom nevű rendezvényen taníthatja móresre Fernando Alonsót, aki még 2006-ban szólt be az akkori hétszeres világbajnoknak. Alonso először a gyorsasági motoros világbajnoki sorozatot fitymálta le, miszerint „egy kis edzéssel bárki felállhat a MotoGP dobogójára”, év végén pedig a forma1-es Ferrarit tesztelő Rossi autóversenyzői képességeit kérdőjelezte meg. Valentino Rossi természetesen egyből visszavágott, és autós-motoros párbajra hívta Alonsót: az eredeti felállás szerint egy MotoGP motorral, egy Forma1-es és egy WRC versenyautóval kellett volna az általuk kijelölt pályákon egy-egy kört menniük, azonban a spanyol – időhiányra hivatkozva – megköszönte a lehetőséget, és nemet mondott. A szópárbaj elég nagy port kavart: Rossi és Alonso nyilatkozatokban, a sajtón keresztül üzengettek egymásnak – ebbe a párbeszédbe végül Flavio Briatore is belekeveredett. Lassan öt év telt el azóta, de a rajongók még mindig arról elmélkednek, ki nyerte volna a gigászok csatáját. Az idei Wroom-on pont kerülhet a dolgok végére: a forma1-es Ferrari és a motogp-s Ducati által szervezett, immár hagyományosan minden év januárjában tartott közös sajtótájékoztatón összevághat a két sztársportoló. A Madonna di Campiglio olasz síterepen rendezett médiaeseményen túl ugyanis mindig tartanak egy bemutató jellegű háziversenyt is a két csapat pilótái között. Először gokartokkal, majd összkerékhajtású Fiat Pandákkal kell a jégborítású pályát teljesíteni – természetesen a leggyorsabb nyer. Igaz, a Rossi által még 2006-ban megjelölt harcnemektől a fentiekkel alaposan eltérnek, azonban a szurkolói tábor egyértelműen a revansot látja a január 10-i játékban.
Az olasz egyébként gőzerővel készül a legközelebbi tesztekre – rövid időn belül közleményben is elmondhatja ducatis tapasztalatait, hiszen a yamahás szerződése miatti némasági kényszer december 31-én lejárt. A motorja is épül. A Ducati mérnöke, Vittoriano Guareschi szerint abszolút abba az irányba mennek, amerre Rossi és Burgess tereli őket, azonban leszögezte: a Desmosediciből soha nem lesz Yamaha M1. „A yamahások jól beilleszkedtek, és az ott eltöltött évek után végre értékelni tudják a Ducati lelkületét.” – mondta. „Jeremy [Burgess] gyakran meglátogat, és ilyenkor nyugtatni is próbál. Nem kell Yamaha M1 klónt csinálnunk, mondja mindig, csupán fejlesztenünk kell a mostani verzión, és akkor jó lesz.”
Valentino Rossi hét évnyi együttműködés után hagyta el a Yamahát. Távozásának hallatán a főszponzor Fiat 2011-re nem kívánta meghosszabbítani a csapattal kötött szerződést.
Még Aprilia WSBK is lehet:
„Beszéltem az Aprilia-főnök Gigi Dall' Ignával, aki biztosított a támogatásáról. Gyári csapatnál nem tudnék versenyezni, de motort kapnék tőlük, és Haga Norijuki csapattársa lehetnék. A részletekről egyelőre nem esett szó, csak az elvi lehetőségekről."
ez a hír számomra kicsit meglepőőőőőőőőőő!
a dorna szerez neki csapatot!
elias, biaggi, és még más kvalifikált versenyzőnek is a dorna tolna motort és csapatot a segge alá?
mint ha elkelne a favarró kapcsolatrendszere, egy beülős szerződésre, de most ha jól látom már elfogytak azok és csak befizetős helyek maradtak szabadon!
sokkal nagyobb eredményeket elérő nevek sötétednek a kisebb bajnokságok vagy sorozatok homályába, tehát talma is csak a imidzsébe bízhat amit néha megfakított egy két évközbeni átszerződés!
végre megnyugtatták a közvéleményt. az a hiba a beszállítók nem megfelelő minőségű termékére vezethető vissza, de még csírájában felfedezték így könnyebb javítani mint mikor esetleg szétesett vagy vezető hír lesz egy motoros média címlapján.
Véleményem szerint, ezek a hibák nem tesztelési és fejlesztési hiányosságok, hanem gyártástechnológiai hibák. Nyilvánvalóan ilyen fatális hibákkal nem küldték volna piacra. Másrészt ha konstrukciós hibák lennének, azok már a szimulációs tesztpadon fennakadtak volna. Egyébként ebből egy gyár sokat tanulhat, hogy mire lehet visszavezetni (pl: a gyártás során melyik területen hibáztak, beszállítói hibák stb.). A probléma az, hogy ezek hibák nem a gyártósoron akadtak fenn. Végül is (rossz esetben) így fejlődik a gyártástechnológia.
"Azt továbbra is vizsgálják, hogy a rengeteget tesztelt WSBK specifikációjú, és az újságírói teszteken remekül szerepelt modellek esetében miért nem észlelték a hibát.
Mostanra az is világossá vált, hogy a visszahívás nem csak az amerikai piacra terjed ki: az angliai hivatalos, nagyszabású bemutatót határozatlan időre elhalasztották, de Európa többi országában sem juthatnak hozzá a potenciális vásárlók az új Ninjához."
Csúnyán elkalapálta volna Vale
Az olasz egyébként gőzerővel készül a legközelebbi tesztekre – rövid időn belül közleményben is elmondhatja ducatis tapasztalatait, hiszen a yamahás szerződése miatti némasági kényszer december 31-én lejárt. A motorja is épül. A Ducati mérnöke, Vittoriano Guareschi szerint abszolút abba az irányba mennek, amerre Rossi és Burgess tereli őket, azonban leszögezte: a Desmosediciből soha nem lesz Yamaha M1. „A yamahások jól beilleszkedtek, és az ott eltöltött évek után végre értékelni tudják a Ducati lelkületét.” – mondta. „Jeremy [Burgess] gyakran meglátogat, és ilyenkor nyugtatni is próbál. Nem kell Yamaha M1 klónt csinálnunk, mondja mindig, csupán fejlesztenünk kell a mostani verzión, és akkor jó lesz.”
Valentino Rossi hét évnyi együttműködés után hagyta el a Yamahát. Távozásának hallatán a főszponzor Fiat 2011-re nem kívánta meghosszabbítani a csapattal kötött szerződést.
várjunk még azzal...
.
„Beszéltem az Aprilia-főnök Gigi Dall' Ignával, aki biztosított a támogatásáról. Gyári csapatnál nem tudnék versenyezni, de motort kapnék tőlük, és Haga Norijuki csapattársa lehetnék. A részletekről egyelőre nem esett szó, csak az elvi lehetőségekről."
a dorna szerez neki csapatot!
elias, biaggi, és még más kvalifikált versenyzőnek is a dorna tolna motort és csapatot a segge alá?
mint ha elkelne a favarró kapcsolatrendszere, egy beülős szerződésre, de most ha jól látom már elfogytak azok és csak befizetős helyek maradtak szabadon!
sokkal nagyobb eredményeket elérő nevek sötétednek a kisebb bajnokságok vagy sorozatok homályába, tehát talma is csak a imidzsébe bízhat amit néha megfakított egy két évközbeni átszerződés!
Mostanra az is világossá vált, hogy a visszahívás nem csak az amerikai piacra terjed ki: az angliai hivatalos, nagyszabású bemutatót határozatlan időre elhalasztották, de Európa többi országában sem juthatnak hozzá a potenciális vásárlók az új Ninjához."