Schumacher 1991-ben kerult a Forma 1-be. Elso futamgyozelmet 1992-ben szerezte, majd ezt 1993-ban is megismetelte. 1994-ben Senna ult a legjobb autoban, persze a "nagyszeru" Flavio Briattore termeszetesen csalt az autoval (nem vernem a versenyzo nyakaba), igy beszelhetunk egyforman jo autokrol? Egyaltalan nem emlekszem, de a wikipedia tanusaga szerint az imolai a 3. verseny volt. Az elotte levo ket futamon nem muszaki hiba miatt esett ki Senna. Egyszer kipordult az elrol, mert "menekult" Schumacher elol, masodszor Larinivel utkozott.
Hogy melyikuk volt jobb realisan eldonteni nem tudjuk, ezert nem mennek bele megegyszer.
Nem írtam, hogy 94-ről van szó de itt valaki írta, hogy verte Sennnát is a rosszabb technikával. Mivel Senna balesete 94-ben volt és az 1. vb címet 94-ben szerezte Sumacher így kizárásos alapon csak 94 ről lehetett szó. Ehez szóltam hozzá, hogy nem verte mert Senna mind három versenyen első helyről indult és onnan is állt ki műszaki hiba miatt.
Abban az évben leplezték le a Benettont, hogy tiltott rajtautómatikát segítő szoftver van a gépben. (ez már önmagában csalás de azt mondták, hogy bennemaradt és nem használták)
A kocsi fenéklemeze 30 %-al vékonyabb vol a megengedettnél.
A tankoló gépből kivettek egy szűrőt ami az áteresztő képességét növelte.(ez lehet, hogy 95-ben volt)
Az évzáró futamon a sérült autóval már nem tudta volna befejezni a futamot és ezért a mellette elhaladó Hillre ráhúzta a kormányt és így az ő autója is olyan mértékben sérült, hogy nem tudta befejezni a versenyt.
94-ről volt szó.
Minden versenyen Senna vezető helyről állt ki műszaki probléma miatt. Erre írtam, azt, hogy nem verte Sumacher. A csalások abban az évben pedig szintén tények. Mit nem lehet ezen érteni?
Ezert nem is valaszoltam az "ervekre". Korabban mar leirtatok a helyes meglatasokat. Multibajnok az lesz, aki nem csak gyors, hanem hosszu tavon stabil es muszaki erzeke is van, tovabba van annyi szerencseje, hogy nem tori ossze magat. Az is bonusz, ha esetleg nem tul eros a mezony azidotajt. Ezek kozul Schumachernek gyakorlatilag minden megadatott, Sennanak csak a gyorsasag jutott. Ez is eleg volt 3 VB cimhez, igen eros mezonnyel szemben, ami nagyon nagy dolog!
" Amikor Ayrton meghalt, akkor Schumi mar verte Ot a gyengebb autoval" Mikor verte? Olyankor amikor műszaki problémája volt Sennának.
Az autó sem volt gyengébb illetve a sok csalásnak köszönhette a Vb. címet.
A Rossival kapcsolatban irtakkal teljesen egyetertek. Egy finom megjegyzeskent irtam le, hogy kizarolag azzal "igazolni" Rossi zsenialitasat, hogy sok VB cime van es ugyanilyen alapon utasitani el Stoner zsenialitasat (mert csak egy VB cime van) nem helyes. Hiszen nincs olyan motoros a foldon, aki az emlitett Kevin Schwantzot ne tekintene zseninek (motoros ertelemben) pedig mindossze 1 olebe hullott VB cime van. Hiaba nyert sok futamot (tobbet mint Rainey), ez nem volt eleg. Nem lehet multibajnok valaki, aki szupergyors, de 200% hasznal egy szar motort, kockaztat, rengetegszer elesik es allandoan torott csontokkal all rajthoz. Viszont ha ezt nem teszi, akkor futamot sem nagyon nyerhetett volna Schwantz egy olyan mezonyben, ahol Rainey, Doohan, Gardner, Spencer es hasonlo nevek az ellenfelek kozuluk 4-5-en egyszerre a palyan. En csak finoman megjegyeztem, hogy Rossinak nem kellett sohasem ilyen eros mezonyben mennie. Lehet, hogy ha kellett volna, akkor is siman multibajnok lenne, de ezt mereszseg lenne biztosan allitan, plane latva azt, hogy a nem zseniknek tartott versenyzok kozul 3-an megvertek Rossit az elmult 5 evben. Persze. Hayden szerencsevel, Stoner a jo(?) Ducatival, Lorenzo szerencsevel. Lehet. De VB-cim az VB-cim, ha igy vesszuk.
Ketsegtelenul Schumacher is szerencses idoszakban jutott a csucsra, bar nem hiszem, hogy Senna jelentosen meg tudta volna fosztogatni cimektol. Amikor Ayrton meghalt, akkor Schumi mar verte Ot a gyengebb autoval. Schumacher Rossihoz hasonloan egy atom pontos es okos versenyzo, aki nagyon gyors is. Senna sok hibat vetett, korant sem volt olyan jo a futamok alatt, mint amilyen gyors volt az edzesen. Mert az ketsegteleul igaz, hogy 50 evente szuletik olyan ember, aki ugy tud autot vezetni, ahogy O tudott. Senna 65 polebol csinalt 41 futamgyozelmet. Schumi 67 polebol csinalt 91-et. Ha statisztikusan nezzuk, Schumihez kepest Senna a fasorban sincs, pedig mindenki tudja, hogy igenis zsenialis pilota volt. Szerintem Casey Stoner is az.
Egyebkent itt elolvashattok egy tisztan statisztikai alapont felallitott rangsort. En azt mondom, hogy ugy-amennyire fedi a valos kepet, legalabbis a mar inaktiv pilotak kozott. A listara fel sem kerult szerencsetlen Gilles Villeneuve, akit az autosport valaha volt leggyorsabb pilotainak gondolnak sokan (valaki irja is kommentben). Rene Arnoux, Niki Lauda es meg sokan masok ezt nyiltan kimondtak, Enzo Ferrari fogadott fiakent tisztelte versenyzojet. A zsenialitas tehat nem mindig fejezheto ki papiron.
Ebben biztos, hogy van valami de az például biztosan nem Sumacher eredménye volt a Ferrarinál, hogy az állandóan müszaki motor problémák miatt kiálló de egyébként gyors kocsit műszakilag megbízhatóvá tette.
De itt a motoroknál is olyan színtű visszajelző szenzorok vannak, hogy a versenyzőkre ebből a szempontból kissebb feladatot rónak a mérnökök.
Én arra alapozom, hogy tudni kell elmondani a mérnököknek mi a jelenség különben nem tudják beállítani. Az ő csapattársai tudtak eredményesek lenni nem ők más mellett. Persze ehhez kell a csapat akik megértik, hogy mit mond és úgy tud győzni bármivel, hogy megcsinálják jóra + amikor a teljesítő képességük határán vannak kevesebbszer hibáznak mint a többiek.
Nem tudom, hogy mire alapozzátok, hogy a Rossi, és a Sumacher tudott a motorhoz autóhoz alkalmazkodni, és vagy jó irányba változtatni rajtuk.
Ha megnézitek akkor Sumacher egyetlen stábbal tudott Vb. lenni. Azokkal akik követték a Benettontól a Ferrarihoz. Ott volt csapatfőnöktől a mérnökig.
Ugyaner a Rossinál is a helyzet ha a királykategóriát nézzük. A Hondától együtt mentek a Yamahához és most szintén együtt mennek a Ducatihoz. A következő idényre butaság lenne azt gondolni, hogy neki azokkal a problémákkal kell majd kűszködnie mint Stonernak.
A mostani teszteken esetleg még igen de jövőre biztos nem. Tehát azért nem kell beállítani Rossit olyannak, hogy bármilyen motorral is nyerni képes, annak ellenére hogy a legnagyobb motoros.
Egy szösszenet: Rossi és Schumacher is az a pilóta aki tudja, hogy mit kell változtatni a járművön, hogy jó legyen míg a többiek hozzájuk mérten kevésbé. Gibernau jól tudott menni mikor kapott egy jó motort, a nyalókás úgyszintén Stonert nem tudom mert ő mindig a tapadást kifogásolta de lehet nem tudta hol a határ mert az igazán zsenik attól zsenik hogy nem vagy csak ritkábban hibáznak. Stoner még számtalanszor éles helyzetben bukott elölről.
Én nem vagyok egy hatalmas Rossi fan, de szerintem nem csak napjaink, hanem az eddigi legjobb motoros a világon. Lehet, hogy lesz majd nála jobb, de eddig még nem volt.
De ez csak az én véleményem.
Mert lehet, ha Senna nem hal meg akkor Schumi nem 7szeres Vb. De mint azt írtam a "ha" szónak nem sok jelentősége van a múltban.
Ami viszont vitathatatlan az az, hogy igen kemény csatákat fogunk látni az elkövetkező években és ez nekünk nézőknek igen csak jó. Mert nem hiszem, hogy volt valaha is ennyi tehetség jó motoron egyszerrre a MotoGp-ben.
Szerintem az nem vitás, hogy Rossi a mai idők legkiválóbb motorosa. A VB címeit is megérdemelten nyerte, ez sem lehet vita téma. De én abban egyetértek FeherCapa380-nal, hogy valóban van olyan időszak Rossi pályafutása alatt, mikor nem volt igazán tudásban hozzá illő ellenfele. Persze ez nem von le semmit az ő álltal elért eredményekből.
De most Stoner és az álltalam nem kedvelt nyalósás srác sokkal közelebb van tudásban a Doktorhoz.
Ezért lesznek jó évek a következők, mert e 3 srác között presztizs csaták fognak zajlani 800 majd 1000-res motorokkal is!
Már alig várom!
Igazándiból az van, hogy az akkori ellenfeleik úgy Schumachernek mint Rossinak nem tudtak állandó jó teljesítményt nyújtani. Schumacher azért tudott már a Hungaroringen Vb lenni mert nem volt egy állandó vetélytársa hanem folyton cserélgették egymást. Egyszer a Montoya szorongatta utána ő kiesett 2X és a Coulthard lett második stb. stb. Rossinál ugyan ez. A Gibernau ment vele egy ideig aztán eldobta a vasat párszor. Volt olyan év, hogy a Barros az utolsó 4 futamon több pontot szerzett mint a Rossi. De addig meg nem volt sehol. Szóval nem az ellenfelek sebességével van a baj hanem a megbízhatóságukkal. Lorenzo nem lett gyorsabb tavaly óta csak nem hajlandó elesni. Stoner sem lett lassabb csak állandóan elesik. Biaggi idén egyszer sem esett verseny közben. Meg is nyerte a VB-t.
Vettel is azért tudott VB lenni a sok műszaki hiba ellenére (teljesen megérdemelten) mert hol a Ferrari volt jó, hogy a McLaren de állandó jó teljesítményt egyik sem nyújtott.
Szóval nem hiszem, hogy Rossinak könnyebb lett volna VB címet szereznie mint bárkinek sőt! Ilyet mikor láttunk utoljára a GP-ben? Féltávnál 5-en cserélgetik egymás közt az első helyet. http://youtu.be/7R6JtyuTs8I
Stoner jó motoros az biztos, még akkor is ha én nem szeretem. De megmagyarázni Rossi sikerszériáját azzal, hogy nem voltak nagy ellenfelei az sem korrekt szerintem. De az idő majd bebizonyítja. Ha Rossinak nem fog menni a ducatival az már lehet, hogy jelent valamit. De nekem sosem tetszett ha valaki azt mondja azokról az emberekről mint pl.: Schumi, Rossi vagy akár Loeb, hogy nem volt igazi ellenfelük. Persze az állításban van valami, de a mi lett volna ha dolognak a múlt időben semmi jelentősége sincs. Ők a maguk idejének a koronázott és nem "koronázatlan mi lett volna ha" királyai. Ezen nincs is mit vitatkozni mert ezek már tények.
Stoner fiatal még és előtte a jövő. Azt is alá írom, hogy nehezebb dolga lesz mint Rossinak. De, hogy ez azért lesz mert erősebbek az ellenfelei vagy azért mert régen Rossi sokkal jobb volt mint az akkori ellenfelek azt nem hiszem, hogy bárkinek joga lenne eldönteni.
En pedig azt mondom, hogy egy versenyzo zsenialitasat nem ellenfele eredmenyeiben merik. Nyilvanvalo, a szamok nem hazudnak. Rossi hatalmas motoros! De jokor volt jo helyen, szerencses idoben valt csillagga. Sokaig nem volt komoly ellenfele, Biaggi, Capirossi, Gibernau, Hayden, Pedrosa szerintem nem ernek fel vele. Emiatt sikerult ennyire megszednie magat VB cimekkel. (Pl. Schumachernek is emiatt sikerult, mert "csak" Hakkinen es Villeneuve ellen kellett kuzdenie. Egesz mas volt, amikor Prost, Piquet, Senna, Mansell, Lauda egyszerre nyomtak az F1-ben.) Amiota Stoner a "Rossi ellen" versenyez, azota Rossinak 27 gyozelme van, Stonernek 23. Itt mar nincs az a lehengerlo foleny, sehol nem latom a kiemelkedo Rossit. Es ezalatt Rossi mindig "csak" nehany hellyel vegzett csapattarsai elott, mig Stoner 10 helyeket fixen ravert csapattarsara akkor, mikor jo szeriaja volt. (Sot, emlekem szerint volt olyan, mikor Stoner mar latta maga elott Marco Melandrit, amikor diadalittasan at egykerekezett a celvonalon.) Meg nem toltott el sok idot a MotoGP-ben Rossihoz merten. Most az VB cimek szamaval ervelni nem gusztusos szamomra. Ha 10 ev mulva is "csak" egyszeres vilagbajnok lesz, akkor alairom, amivel ervelsz. Most nem.
Tipikus elvakult Rossi fun hozzászólás.Aki lealázta már néhányszor azzal a kezelhetettlen Ducatival a nagy doktor urat, az nem zseni? Igen szelektív memóriája van itt egyeseknek. Csak nehogy túl nagy falat legyen a Ducati. És igen nem vagyok Stoner rajongó.
Stoner akkor se zseni.Egy piszok gyors versenyző,de nem több.
A Ducati-val egymásra találtak és nyert 1VB-t,szerintem nem is fog többet nyerni.9év alatt azért egy zseni kicsit többet mutatott vo
Rossi-t meg lehet utálni,de attól még ő a 9x-es VB és jó pár évtizedig nem döntik meg a rekordjait.
Hogy melyikuk volt jobb realisan eldonteni nem tudjuk, ezert nem mennek bele megegyszer.