Igen, ezt en is olvastam. Edwards mondta elkepedve, hogy nem lehet ugy kigyorsitani, ahogy Casey csinalja. 10 meterrel elobb ad gazt, mint barki, tobben nem ertik, hogy hogyan. Ezen a versenyen is volt egy jelenet, amikor ugy allt fel alatta kerekre a motor, hogy a terde meg majdnem let volt a foldon es meg csak kezdett nekimenni a kijarati razokonek. Full lapon volt a gep, mikor mar a levegoben volt az elso kerek. Soha eletemben ilyet nem lattam....
Talma számára nagy valószínűség szerint a királykategóriát illetően a Scot Racing marad az egyetlen opció, viszont a hírek szerint a magyar motoros az Apriliától kapott ajánlatot egy Moto2-es szereplést illetően, amely szerint Gábor ismét az olaszok gyári versenyzője lenne. Meglátjuk, hogy mit hoz az elkövetkezendő pár hét, hiszen bizonyára már nem kell sokat várnunk és hamarosan fény derül arra is, hogy Talma hol fog versenyezni 2010-ben.
jó a téma,érdekes. én rossinak szurkolok, DE stoner nem semmi arc,nem ok nélkül a legjobb dukis,ő belead mindent,folyamatosan táncol alatta a motor..Hayden alatt érdekes nyugodtabb,de annyival lassabban is megy. Rossi meg télleg nagyon finoman kezeli a motort,ezt tény.
Fékelektronika?Ráadásúl pont a féktáv volt a ducati gyenge pontja,instabíl volt. Stoner motorján a kipőrgésgátló úgy van beálítva,hogy kevésbé avatkozzon be.És azért gyorsabb a többi ducatisnál a telemetria szerint,mert előbb teszi rá a gázt,pont úgy mint a hondán 2006-ban.
Hálisten, olyat nem olvasni a Talma-honlapokon, hogy a motoron kívül mással is lenne gond. Azt is írja/-ják, hogy egyszerűen elgyengült a motor a végére, pedig négyüteműnél ki gondolna ilyet?!
Lehet, hogy kitolásból az aprilia 250-es blokkot csempészték a vázba nekije?
Nem azt irtam hogy később fékezett meg hamarabb gyorsitott hanem azt hogy Kigyorsításon ahol más fokozatosan adja rá a gázt Stoner rögtön tövig húzza hogy majd szabályozza az elektronika féket ugyszint.
Én nagyon bízom abban, hogy Talma és csapata megtalálja helyes beállításokat. Nagyon nehéz helyzetben vannak és elég nagy a pörgés az edzéseken. Egy Motogp-motor beállításhoz rengeteg minden kell, és itt nagy lemaradása van a csapatnak. A versenyeken 5-10 körig tud lépést tartani, utána nagy kontrolt veszít és hirtelen veszít a tapadásból és ez nagy hatással van a vezethetőségre-kezelhetőségre. Én úgy gondolom nem úgy van beállítva a motor, mint amire Talmának szüksége lenne.
Először nem Stonernek szegecselik össze a ducatit.2007-ben is Capirossi fejlesztésével lett világbajnok,elsőre kb 20 kőr után gyorsabb volt vele mint Capirex.Másodszor,az ő kipőrgésgátlója avatkozik be legkevésbé a mezőnyből,bárki ugyanígy beálíthatja az övét is.Ezért ficánkól alatta a motor.A telemetria szerint 8-10 méterrel előbb ráteszi a tüzet kanyarból kifele,mint bárki a mezőnyből.Ezt megpróbálták páran utánozni,vagy elzárták a gázt rögtön,vagy kavicságy.Féktávon volt sok gondjuk,mert ott nagyon instabil volt a duki.Harmadik ez a mikór fékez-gáztad összehasonlítás.Két különböző motor,más stílusú versenyző.Azért fékezett később,mert megszerette volna előzni Rossit,a gáz ráadást már leírtam.Persze ha ez a fék-gáz összehasonlítgatás fórdítva lett volna,akkor az lenne,hogy Ú Rossi mennyivel jobb,mert később fékez,előbb teszi rá a gázt.Lehet lenézni,de még csak annyit,hogy a mezőnyhöz képest gyengébb,elmaradottabb motorja volt 2006-ban mint most Talmának.Mindig az első 6-ban végzett,de volt második is.mikor esett akkor is az első 6-ban.
A ficánkolásra érted? Ez teljesen független attól, hogy kinek milyen rendszere van. Ez inkább attól függ, hogy Casey nagyobb kúszással használja a kipörgésgátlót, tehát többet enged neki vagyis később avatkozik be. Másrészt ezt csak tavaly és tavaly előtt lehetett észre venni, most már sokkal kezelhetőbb köszönhetően a carbon váznak. Ugyanis Preziosi szerint a csőváz már nagyon a határon volt és ezért volt nehezen vezethető-kezelhető a motor a kanyar kigyorsításoknál. A teljesítmény leadása is már hasonlít a Hondához, tehát sokat fejlődtek. Jövőre érdemes lesz odafigyelni a Ducatira, jövőre várható a Ducatitól egyfajta "ugrás" vagyis előre lépés. Komoly fejlődési potenciál van a motorban.
Nem nem Versenyek közben szokták mutatni néha hogy elsö és a mögötte lévő versenyző hogy kezeli a gázt és a féket.Egyik versenyen pont igy jött ki hogy 1:Rossi mögötte Stoner volt és a kommentátor is mondta hogy mekkora a külömbség a két versenyző közt mert stoner teljesen rábízza magát az elektronikára és kigyorsitáson is rögtön tövig húzza a gázt féktávon a féket addig Rossi sokkal finomabban kezeli a gépet.Nem nehéz kitalálni melyikhez kell nagyobb tudás...És Stonerrel kapcsban azt irtam hogy Rossit utánozza Pl:féktávon ezzel a láb himbálással...meg Stoner olyan egyhangú nincs egyénisége.
Véletlen nem úgy van hogy a dukik vannak leggkevésbbé tele elektronikával? Ha jól tudom nekik ez a kipőrgés gátló vagy mi a fasznak hívják sincs.Ezzért mennek keresztbe hosszába a pályán.
Stoner-rel kapcsolatban annyit fűznék hozzá, hogy Stoner egy kivételes tehetség, de nem UFO. Tavaly Filippo Preziosi az nyilatkozta róla, hogy idézem " Casey-nek a mezőnyben kimagasló versenyzési és műszaki intelligenciája van, ennek köszönhetően jobban magához tudja állítani a motort és ez volt a legnagyobb különbség Melandri és Casey között."
Az elektronikáról annyit, ezen a területen a Ducati-t a Yamaha 2008 év közepén érték utol,azóta a Yamaha szoftvernél előnybe van.
Remélem Rossi jövőre sem okoz csalódást biztos ott lessz az elején...Lorenzo eleinte nem volt szimpi de el kell ismerni hogy nagyon jó versenyző ugyh ő is biztos ott lessz..Stoner-t kezdettöl fogva nem birom azzal meg hogy Rossit utánozza azért meg főképp maradjon ő csak a yamahák mögött... Pedrosa csak startolni tud jól utána nem tudja tartani a tempót...Spies-t amennyire ismerem hamar hozzá fog szokni a GP-hez biztos jol fog menni...Simoncelli szintén nagyon tud de nem hiszem hogy nagyon szorongatni fogja Rossit vagy Lorenzot...Mindent egybe vetve:Hajrá Vale!
Azt a saját ökörségének köszönheti, be is vallotta, nem a nyomásnak.
Voltak emberek akik ott motoroztak körülötte, de mind csak néhány kör erejéig, a verseny meg nem néhány kör. Na ezért nem érzett ő még sosem nyomást. Tessék vissza emlékezni régebbre is! Pl. Max, asszem amikor még ő ment a Yamahával utolsó időmérő utolsó másodpercek és az esetek 70 %-ban megfutotta a polt.
A versenyen meg 40%ban elesett a meccselés közben.
Félre ne érts nem elvakult Rossi fan vagyok, csak ő nem ember hanem UFO. (vagy van másik teóriám is de sokan biztos megbántódnának BUZI! /azt is tudjuk hogy sokmindenbenjók/) Én Biaggi mellé tettem le a voksot, még ma is neki drukkolnék.
Azért az esetek többségében nem ő hibázik, ha nyomás alatt van. (mármint Rossi) Nyilván elesik néha elkerülhető szituációkban, de hát ez nem pinpong . Ettől függetlenül Lorenzo fejlődése e tekintetben is tagadhatatlan.
Idén Rossi talán egyszer került nyomás alá Indianapolisban. Mi is történt? 2006-ban csak be kellett volna érnie az első 5-be. Eredmény szintén ismert. Szóval ha bestresszeli magát ő is tud hibázni csak a legtöbbször ki is jön belőle. Néha meg nem.
de azon se lepődnék meg, ha a pénze nélkül senkinek nem kellene...
Lehet, hogy kitolásból az aprilia 250-es blokkot csempészték a vázba nekije?
Az elektronikáról annyit, ezen a területen a Ducati-t a Yamaha 2008 év közepén érték utol,azóta a Yamaha szoftvernél előnybe van.
Majd kiderül itt mit motorozik Ben. Sztem kb 8-12.hely.
Voltak emberek akik ott motoroztak körülötte, de mind csak néhány kör erejéig, a verseny meg nem néhány kör. Na ezért nem érzett ő még sosem nyomást. Tessék vissza emlékezni régebbre is! Pl. Max, asszem amikor még ő ment a Yamahával utolsó időmérő utolsó másodpercek és az esetek 70 %-ban megfutotta a polt.
A versenyen meg 40%ban elesett a meccselés közben.
Félre ne érts nem elvakult Rossi fan vagyok, csak ő nem ember hanem UFO. (vagy van másik teóriám is de sokan biztos megbántódnának BUZI! /azt is tudjuk hogy sokmindenbenjók/) Én Biaggi mellé tettem le a voksot, még ma is neki drukkolnék.
Rossi,Lorenzo,Stoner,Pedrosa,Spies,Simoncelli..
..Remélem Aoyama is ott lesz az elejében