Ezért utálom a Ducatit..a kibaszott sirás miatt. Másrészt meg én azt egyetlen szóval nem mondtam, hogy Stoner gyengus volna. De, hogy egy hisztis hülyegyerek az biztos
Igen, nyert futamot Rossi, mivel O Rossi. A masik tag, aki mindennel tud nyerni! Erocsusztatni meg egyebek masik dolog. Az O szintjukon mindegyik tud, masok alatt megsem ugy megy a motor mint egy roedobika. Melandri is nagyon tud brutalkodni, O megis vagy utolso lett vagy elesett a Duksival. Amit vegkepp nem ertek a Stonernek osszeszegelt motor elmeleteben, hogy mikor Stoner rault a Ducatira es vilagbajnok lett vele, akkor az a motor Capirossinak volt osszeszegelve! Capirossi volt az 1. szamu versenyzo, aki mar evek ota a csapattal volt. Raadasul olasz. Es Melandri is. A superbike mas tema, ott 200-250 cmm elonye van a V2-esnek (Koszonhetoen eppen a Ducati lobbinak, raadasul igy is kikaptak a Hondatol, mikor a VTR-ek elemukben voltak). Szerintem igenis helytall, hogy mig pl. a minden Yamaha a mezony elso feleben szokott vegezni, addig Stoneret kiveve minden Ducati a mezony 2. feleben szokott vegezni. Toseland is surun befer az elso 8-ba, a tobbi Yamaha elotte.Hayden ritkan van 8-nal elorebb, a tobbi duksi meg hatrebb (bar Kallio eleg ugyes!).
Ne feldjük el hogy a SBK-ba a Ducati mindig kisirta magának a plusz 200ccm-et hogy versenybe legyenek
Stoner alatt a Ducati nem lehet szar ha ezeket tolerálja a gép! Stoner salakmotoros volt ha jól tudom és Kalio is, mind a ketten jól mennek a piros szörnyel!
Zárójelben megjegyzem nem mondom, hogy szar Stoner mert egy jó pilóta!
Ok...akkor Te most azt támasztod alá valóban okos érvekkel, hogy Casey egy zseniális motoros, és a Ducati valójában egy középszerű gépezet És, hogy az aktuális csapattársai, tulajdonképp nem is azért gyengék, mert ez a motor Stonernek van összeszegecselve?
Rendben...igazad is lehet akár. És nyilván más kategória,dee az SBK ban is abszolúte élmezőny a Duki, ami csak arra enged következtetni,hogy Bologna városában azért nem nagyon csinálnak másodvonalas gépeket. Igenis nagyon jó motor ez a Ducati. És ugyan lehetséges, hogy egy motor gyenge, nem ütőképes, lásd 2007 Yamaha, és a többiek.(de 2007-ben is nyert Rossi futamot, csak nem sokat )
De, hogy ugyanazon márka elvileg ugyanazon motor és az egyik versenyző mindenhol tarol, a másik, meg sehol, ne hát ezt én nem hiszem el. Szar motoron nem lehet jól menni. Meglehet , hogy ficánkol a motor, valóban tele van erőcsúsztatásokkal a menet, de Stonernek ez a stílusa. Csak épp más gépek ezt nem tolerálták, hanem elesett velük.A látvány csak azt mutatja, hogy épp a határon motorozik. És azért így is el tud esni, ha ezt túllépi...bár ez a motorversenyzés velejárója, és nem negatív minősítés.
2007-ben sem volt mas a helyzet, mint 2008-ban, vagy 2009-ben. Capirossi 166 pontot szerzett a Ducatival, Stoner 367-et! (A tobbi Ducati pedig abszolut a sor vegen (pl. Hoffman). Magyaran Capirossi ugyanugy hulyere volt verve, mint manapsag Hayden. A kulonbseg csak az, hogy akkor a tobbi motor gyengebb volt, igy Stoner folenyesen nyert es Capirossinak is jutott par dobogos hely. Egyebkent a 800-as motorok teljesen masok, mint a 990-esek, ezt ki is emeltem. Megintcsak fontos megjegyezni, hogy a 800-as era Ducatis szenvedoi kozul meg mindig Capirossi volt a legjobb, ami alatamasztja azt amit en mondok: O mindennel tud menni, mert nagyon tapasztalt es ugyes. Stoner pedig egyzeruen zseni, vagy nem is tudom mi. UFO. Mindig is furcsallottam, hogy miert mondjak azt, hogy a Ducati az elektronikaja miatt utokepes, mikor a statisztika szerint nem utokepes. Csak Stoner motorja gyors, viszont alatta ficankol is ugy az a motor, mint senki mas alatt. Osszevissza szital, pattog, meg farol. Ez lenne a nagyszeru elektronika? Es azt se feledjuk, hogy a tobbi csalodott pilota nem mindig ugy fogalmazott, hogy "sajnos az en stilusomnak enm fekszik ez a motor". Ezt csak addig mondtak, amig meg "jokedvukbe voltak". Utana kimondta melandri is, Haydeni is kerek perec: "ez a motor vezethetetlen". Kerdem en, akkor mitol olyan jo? Nem jo. A statisztika is ezt mutatja. Nem jo az a versenymotor, amit nem tudnak vezetni a motorosok.
Hát érdekes okfejtés. De én azért vitába szállnék vele. Elias a tavalyi idény vége felé kipakolt, és nagyvonalakban elmondta, hogy mi a helyzet a Ducatinál. Persze lehet, hogy savanyú neki a szőlő.
Az azonban különös, hogy még a 800-as éra előtt Capirex több futamot nyert a Dukival, sőt, ha Gibernau fel nem löki, komoly vb esélyei lettek volna. A 800-as motorral egy időben jött Stoner, és azt a gépet már nem tudta kezelni.(Capirex) Szerintem aki natúran versenyzett évekig, nehezen szokja azt a stílust, amit egy traction controllal, meg hasonló finomságokkal felszerelt vas megkövetel.
Nyilván a 800-as első szezont bealudták a Yamahánál (meg máshol is), abban a szezonban nem volt a Ducatinak ellenfele, ennek fényében nehéz volna azt mondani, hogy mezőny második-harmadik részében kapálgató masinka lett volna. Capirex mégsem tudta kezelni. Valami nem tiszta a képben, és valahol kettőnk közt van a kutya elásva, erről meg vagyok győződve.
Sok embernel a szimpatia a sztaralurok alapjan alakul ki, en kizarolag azzal foglalkozom, amit a palyan csinal, vagyis ahogy motorozik. A masik dologrol pedig azt gondolom, hogy ha pl. egy olyan motoros mint Capirrossi, aki 4-szeres 250-es vilagbajnok, vezette a idegbeteg 500-as 2T motorokat is es nyert versenyt korabban 990-es Ducatival is, szoval ha valakinek akkor neki minden szarral tudnia kellene menni. Es nem is gondolom, hogy nem tud, inkabb azt, hogy nagyon ugy fest, hogy a 800-as Ducati igenis egy mezony masodik felebe valo motor. Ha megnezed a statisztikat sulyozva akkor a 800-as Ducatik mindig is a mezony 2. feleben tanyaztak. Hayden, Melandri, Capirossi, Gibernau es az osszes szatelit motor az utolso harmadban bicikliztek mindig is, szemben a Yamahakkal, melyek mindig az elso harmadban. Csak egy Ducati van, ami megy az pedig kizart, hogy a Ducatinak erdeke lenne, hogy csak egy versenyzot segitsen. Egyszeruen Stoner ennyire jo versenyzo es hiaba nem voltak nagy eredmenyei korabban, ezt a MotoGP berkein belul eddig is tudtak. Maskepp nem kerulhetett volna a Ducatihoz.
Ebben is van igazság. Csak arra az aprócska dologra nem találok magyarázatot, hogy azt a motort, olyan kétségkívül kiváló versenyzők, mint Capirex, vagy Melandri nem tudták eredményre vezetni. De igazából ezen vitázhatunk, a tutit soha nem fogjuk megtudni. Arra azonban kiváncsi lennék, hogy Stoner mire lenne képes mondjuk Pedrosa motorjával. Én a magam részéről Stonert ebben a mezőnyben Rossi, és Lorenzo után sorolnám csak. És Lorenzo sztárallűrjei is sokkal szimpatikusabbak
Ne feledd, hogy a sok eses nem csak az elektronika hianya miatt lehet, hanem azert is mert valaki nagyon erolteti a sebesseget. Iden is volt Stoner higslide, amikor eroszakosan ment. Azon a bizonyos 2008 laguna secai futamon is bukfencig forszirozta a tempot, mert muszaj volt (az egesz verseny alatt vagy 10 jelenetet szamoltam meg, amikor mar reg el kellett volna esnie, maig nem ertem hogy kaparta ossze a motort). Nagyon tokos gyerek az es odateszi magat komolyan szerintem. A vetelytarsai is elismerik es tartanak tole.
Egyebkent ma mar szerintem a Ducati elektronikaja sem jobb, mint a Yamahae, ajanlom figyelmedben az onboard telemetriat: Lorenzo mindenkinel aggresszivebben ad gazt. Gondolom korabban is igy tett es repult is parszor, mint a gyozelmi zaszlo. Csakhogy iden mar a Yamaha is toleralja az aggressziv stilust es az eredmeny magaert beszel: Lorenzo szarnyal.
Ha nincs a Valentino Rossi es/vagy Yamaha akkor Casey Stoner iden harmadszor lenne vilagbajonok. Ha nem latnam amit csinal, nem hinnem el, hogy igy is lehet motorozni. Lattatok a razokovon egykerekezest lapratett motorral?
A "klasszikus". régisulis motorversenyzők nem tudják megfelelően kezelni a Dukit, a rengeteg elektronika miatt. Ezzel szemben Stoner addíg míg ezt a vasat nem kapta meg, gyakorlatilag folymatos kavicsgyűjtéssel foglalkozott motorversenyzés címén. Ember és gép szimbiózisának eklatáns példája
Talma és csapata egyeztetett a HRC Hondával, hogy az utolsó három versenyen még szorosabbá teszik a kapcsolatot és bíznak abban, hogy a HRC-től kapott segítség segít az eredményességben.
Talmácsi Gábor nyilatkozata:
"Az eleje megint jól ment, de utána újra visszaesett a motor teljesítménye. Legalább egy versenyen jó lenne, ha végig ugyanabban a tempóban tudnék motorozni, talán a következő versenyen Ausztráliában. A mérnökeimmel folyamatosan azon vagyunk, hogy megoldást találjunk."
Valentino Rossi nyilatkozata:
„Nagyon nehéz versenyen vagyunk túl. Több probléma is okozta a lassúságomat. A hátsó abroncsomnak sem volt meg a megfelelő tapadása, sőt a beállításokat sem sikerült tökéletesen eltalálnunk. Volt jó pár olyan kör, amit tényleg kínszenvedés volt teljesíteni és hiába akartam Stonert és Pedrosát utolérni, képtelen voltam a jó tempóra. Esélyem sem volt most a jobb eredményre és csalódott vagyok. Már csak három futam van hátra, amire felettébb kell összpontosítanunk. A következő helyszín Philip Island lesz két hét múlva, de addig mindenképpen kielemezzük a mostani problémáink forrását.”
És nyomás alatt /Rossi/ ez meg is látszik.