Ez lesz az utolsó alkalom, hogy ebben az évben új fejlesztéseket gyárt a Kawasaki a Hayate Racingnek. Március végétől tehát gyakorlatilag is privát alakulatként fog tovább működni Marco Melandri csapata.
A jelenleg Hayate néven futó volt gyári Kawasaki alakulat a jerezi tesztet követően gyakorlatilag is a saját útját járja majd, hiszen semmilyen nemű támogatást, ill. fejlesztést nem fognak kapni a zöldektől. Most azonban még javában folyik a munka Japánban, mivel Melandriék a legújabb alkatrészeket Jerezben fogják megkapni, azonban az évben hátralévő részében semmire sem számíthatnak. Ez a jelenlegi forgatókönyv, persze „útközben” még bármi változhat. Ahogy mondani szokták: „A remény hal meg utoljára” Az új csapatfőnök, Andrea Dosoli, azonban váltig állítja, hogy év közben a szükséges fejlesztéseket ők maguk is képesek lesznek megoldani.
„Azt hiszem, hogy év közben nem fog problémát okozni a motorunk fejlesztése, mivel kiváló mérnökeink vannak. Mindazonáltal úgy gondolom, hogy elegendő alkatrészünk van és lesz is ahhoz, hogy az egész évre kitartson. Véleményem szerint technikailag szinte biztosan nem fogunk lemaradni a többi csapattól. Az viszont tény hogy e hónap végétől valóban nem fogunk több új alkatrészt kapni a Kawasakitól.”, mondta a csapatvezető. Kérdéses tehát, hogy ilyen feltételek mellet milyen módon tudják majd versenyképessé varázsolni a Hayatet, habár nem lehet tudni, hogy a gyár búcsúajándékként milyen különlegességet ad majd „gyermekének” a március végi jerezi próbára és egyben egész évre.
Nemhogy elszomorító, egyenes ágon felháborító! F@szért kellett DiMegliot is 250-be felhozni... Akkor Tóth Imi adja oda Talmának a gyári vasát, neki elég egy vas is... Jellemző magyar mentalitású szponzorálás! Azért Bautista megkapja a magáét... Akkor mégsincs Aspar Martineznek akkora anyagi háttere, hogy saját csapatot tudott volna a MotoGP-ben futtatni. 07-es világbajnokunknak meg nem futja második számú 250-esre, ráadásul uccsó éves szereplésük ezeknek a gépeknek... Kiábrándító dolgok ezek!
Hoppa remek !
2009. 03. 17.
Talmácsi Gábor managementje tegnap az estorili tesztet követően két komoly tárgyalást folytatott Jorge „Aspar” Martinez úrral, melynek célja a jelenlegi válság hatásainak mérlegelése volt, valamint közös megoldás találása a kialakult helyzetre.
Jorge Martinez spanyol szakemberként eddig is és ezek után is minden tőle telhetőt megtesz a világbajnok magyar motoros pályafutásának építése érdekében. Saját tőkéből finanszírozta a magyar csapat létrehozását, saját tőkéből állta Talma tesztelését, minden lehetőséget megadva ezáltal, hogy Gábor összeszokjon az új versenygéppel, tapasztalatokat gyűjtsön, azonban elérkezett az anyagi lehetőségeinek korlátaihoz és bármennyire is szeretne segíteni, bármennyire is bízik Talmában, a 2009. évi VB szezonra nem tud két versenymotort biztosítani számára csak egyet, ami köztudottan óriási hátrányba taszítja Talmát.
Hogy miért?
Az eredményes szerepléshez 2 motor szükséges, hiszen idén már csak egy időmérő lesz, és az az 50 perc dönt a rajtsorrendről. Viszont, ha történik valami technikai probléma a motorral, ne adj’isten hibázik Talma, nincs tartalék motor, ráadásul a rendelkezésre álló edzés idő is adott, így a szereléseket, javításokat is kapkodva kellene elvégezniük a mérnököknek, ami vagy belefér az időben, vagy nem. De megtörténhet az is, hogy Talma remek rajthelyet szerez, jól teljesít a bemelegítő edzésen is, azonban ezt követően történik valami technikai probléma a motorral és a versenyen már nem tud rajthoz állni.
Továbbmenve a tavalyi tapasztalatokból kiindulva Assenban például Talma két motorja két különböző beállítással várt rá a boxban, hiszen egyszer vizes volt a pálya, egyszer száraz. Ha visszaemlékezünk a verseny még szárazon kezdődött, majd eleredt az eső és Gábornak volt lehetősége átülni a másik előre beállított motorjára. Ő ezt akkor azzal „hálálta meg”, hogy visszament a pályára és megnyerte a versenyt. Mindez azonban egy motorral lehetetlen, pedig tudása, tapasztalata megvan hozzá. Nem igazságos, hogy pont Talmával, pont azzal a magyar sportolóval történik mindez, aki nem keveset tett le az asztalra. „Szegény ember legkisebb fiaként” keményen dolgozott, küzdött, soha nem adta fel, példát mutatott, sokak példaképpé vált.
Sajnos azonban a válság - Jorge Martinez és Stefano Favaro minden eddigi küzdelme ellenére - utolérte Talmácsi Gábor magyar alakulatát is.
A Faster Management és Talma már a probléma előszele után úgy határozott, hogy személyes szponzoraitól kapott támogatás 100%-át a magyar csapat megsegítésére fordítja, átszabják teljes költségvetésüket, ott spórolnak, ahol csak tudnak. De másként alakultak a dolgok, hiszen több korábbi szponzor is kiszállt, akkor, amikor talán a legnagyobb szükség lett volna támogatásukra. Persze a helyzet lehetne még rosszabb, még kilátástalanabb, ha a MOL Nyrt., a T-Mobile, a Henkel Mo. Kft, Observer Médiafigyelő Kft. és a Dreher Sörgyárak Zrt. nem biztosították volna továbbra is bizalmukról Talmát. Ők továbbra is hisznek benne, mögötte állnak, de nagyon nagy szükség lenne további segítőkre.
Az utóbbi időben a híradások hatására egyre több érdeklődés volt az együttműködés iránt, viszont nem bővült a támogatói kör, így nem sikerült egyről a kettőre lépni. Pedig valami varázslatnak történnie kell, hiszen van egy magyar csapat, van egy kiváló, világbajnok magyar motorversenyző, aki 2007-ben már megmutatta mire képes. Sporttörténelmet írt.
De úgy tűnik hiába minden. Hiába egy remek magyar versenyző, hiába egy magyar csapat, ha egyetlen magyar támogató sem áll mögéjük. Ha nincsenek - a spanyol! befektetőkön kívül: Logistic Land, Grupo Milton, Sedesa - olyan magyar vállalatok, akik milliárdokban nyilvántartott tiszta nyereségükből áldoznának a magyar motorsportért, a magyar csapatért, a magyar álmokért, Talmácsi Gáborért. A management megkeresett számos multicéget ajánlatával, melyben nem csak kértek, hanem viszonzásul adtak is volna nem keveset, kölcsönös előnyöket jelentett volna mindkét fél számára az együttműködés, de a válasz sorban elutasító, nemleges volt.
A mai napon egy cél elérése a biztos: Talma kategóriát váltott. Idén már a 250cc géposztályban bizonyíthatna, ami régóta nagy álma és azt gondoljuk, hogy nem csak az övé, hanem még nagyon sok magyaré is, akik szeretnék Talmát győzni látni, küzdeni a dobogós helyekért, viszont versenyképes technikai háttér nélkül, motor nélkül, motorversenyzőként, egymagában ő sem tud csodát művelni. Patt helyzet. Elszomorító.
2009. Március 13., Péntek
Egy évre szól a kontraktus. Melandri állítja, tudja, hogy mi a baja a motornak. A kérdés: lesz-e megoldás a szezon kezdetéig.
Marco Melandri részt vesz a teljes szezonban az idei MotoGP kiírásban, dőlt el véglegesen. A Hayate Racing csapat és az olasz versenyző érvényesítette a szerződést, amely a 2009-es évre szól, a Kawasakival korábban megkötött kétéves kontraktus pedig természetesen érvényét vesztette. Macio egy Ninja ZX-RR-rel indul a bajnokságban, sem az együttes, sem az akashi anyagyár nem vállal be fejlesztési kötelezettségeket az idényre.
"Tető alá hoztuk a szerződést. Anyagilag nagy kompromisszumot kellett hoznom, de amit akartam, elértem - ez pedig nem volt más, mint visszanyerni a bizalmamat az egészben" - mondta Melandri. "Nincs vesztenivalóm. Egy hónappal ezelőtt nem volt semmi kilátásom világbajnoki motorra, ma legalább van egy csapatom, amely kizárólagosan értem dolgozik. Szeretném jól csinálni a dolgokat, azért is, hogy bebizonyítsam a Kawasakinak: hibáztak, hogy itt feladták."
Most, hogy formálisan minden a helyére került, Macio kis noteszében az első számú feladat megtalálni a megoldásokat a Katarban felmerült számtalan problémára. A Losailon nem ment túlzottan gyors köröket, a mérvadónak tekinthető utolsó tesztnapon végig az utolsó helyen tartózkodott a Hayate. Ám a versenyző biztosan tudja, mi okozza a bajt, ami lelassította őt. "Mindenekelőtt a hátsó kerék rossz tapadása az, ami gond, a lemaradásunk 80%-a ebből fakad. Ebben a tekintetben nagy a hátrányunk."
"Nem voltunk gyorsak, ez mérhető, de a motor jó visszajelzéseket adott. Nem tudom, mennyire sikerül majd felfejlődni a bajnokság kezdetére. Én bízom a csapat szavában, odaadó munkáról biztosítottak március végéig" - így az egykori vb-ezüstérmes.
Melandrinak eléggé rosszul sikerültek az elmúlt szezonjai a Hondával, majd a gyári Ducatival is. A kilátásai most a legkevésbé rózsásak, ezt tudja jól. Ennek ellenére pozitív a hozzáállása: "Hiszek abban, hogy a munkánk meghozza a gyümölcsét. Ha a motor csak egy kicsit is képes lesz javulni, akkor már meg tudok ragadni a mezőnyben, és meccsben leszek a helyezésekért. Persze ha minden vasárnap utolsóként intenek le, akkor elég nehéz lesz végigcsinálnom ezt az idényt. De ennyire nem akarok előregondolni."
Már minden német honlap is megírta, h nem pótolják a futamot, úgyhogy ne is áltassuk magunkat Hungaroring átépítéssel stb. Ott már évek óta az F1 az elsődleges attrakció, úh a 2010-es futamba talán lehet reménykedni. Bár már alapkőletételnél is lehetett tudni, hogy USA-ban dőlnek be a bankok és hatása lesz a vilálágkereskedelemre.
A világbajnokság 2009-es módosított programja
Április 12.: Katari Nagydíj, Losail – éjszakai futam
Árilis 26.: Japán Nagydíj, Motegi
Május 3.: Spanyol Nagydíj, Jerez de la Frontera
Május 17.: Francia Nagydíj, Le Mans
Május 31.: Olasz Nagydíj, Mugello
Június 14.: Katalán Nagydíj, Barcelona
Június 27.: Holland Nagydíj, Assen
Július 5.: Amerikai Nagydíj, Laguna Seca – csak MotoGP
Július 19.: Német Nagydíj, Sachsenring
Július 26.: Brit Nagydíj, Donington Park
Augusztus 16.: Cseh Nagydíj, Brno
Augusztus 30.: Indianapolisi Nagydíj, Indianapolis
Szeptember 6.: San Marinó-i Nagydíj, Misano
Október 4.: Portugál Nagydíj, Estoril
Október 18.: Ausztrál Nagydíj, Phillip Island
Október 25.: Malajziai Nagydíj, Sepang
November 8.: Valencia Nagydíj, Valencia
Ha esetleg valamit a honatyáink humbukolnak, akkor ez gyönyörü lesz a másik fél szeméből... mi cigányozunk, és őket okádjuk.... nem hinném hogy egy ilyen után ide hoznák a pénzüket szerény hazánkba. Remélem nem ez a szitu áll fent....
Suchman Tamás, kiemelt fejlesztésekért felelős kormánybiztos keddi nyilatkozata szerint a spanyol beruházó még nem nyújtotta be hitelkérelmét a sávolyi motorospálya megépítéséhez, így nincs realitása a szeptemberi futamnak.
"A spanyol beruházó nem nyújtotta be eddig a hitelkérelmét a felerészt hitelből megvalósítani tervezett sávolyi motorospálya megépítéséhez, így nincs realitása annak, hogy a beruházás a tervezett szeptemberi határidőre elkészüljön" - jelentette be Suchman Tamás, a kiemelt fejlesztésekért, ezen belül a sávolyi MotoGP hatósági előkészítéséért felelős kormánybiztos.
A gyorsaságimotoros-világbajnokság Magyar Nagydíjára szeptember 20-án kerülne sor az új Balatonringen.
Suchman Tamás leszögezte, a magyar fél a feltételeket biztosította, kiemelten kezelte a beruházást és teljesítette a vállalásait. "Az ügynek prioritást adva, rendkívüli szigorral folytatták le a hatósági egyeztetéseket, így a pálya pár héten belül megkaphatja az építési engedélyt" - tette hozzá.
Ehhez a befektető jelentős beruházása révén megépült Sávoly község csatornahálózata, és hamarosan megkötik a szerződést a tisztítómű megvalósítására is.
A kormánybiztos beszámolója szerint a spanyol Sedesa vezette konzorcium a költségeket fele részt önerőből, fele részt a Magyar Fejlesztési Bank által nyújtott hitelből kívánta állni, azonban az ehhez szükséges hitelkérelme a mai napig nem érkezett be. Márpedig e nélkül nincs meg a fedezet a versenypálya szeptemberi határidőre tervezett megépítéséhez. A határidő betartásához nemcsak a hitelfelvétel ügyében kellett volna megtenni az első lépéseket, hanem a sávolyi helyszínen is, ami szintén nem történt meg.
Suchman Tamás álláspontja szerint a gazdasági válság vezetett a beruházás elhalasztásához, amiről a spanyol fél, ígérete szerint csütörtökön, közleményben ad majd tájékoztatást.
Doviziosora legutóbb kemény feladat hárult Qatarban, hiszen csapattársa Dani Pedrosa sérülése miatt nem vett részt teljes egészében a teszten, ezért egyedül az olaszra végzett el minden feladat. Elmondása szerint a Hondának a végsebességgel vannak gondjai és a csapaton belüli megkülönböztetés ismét jelen lehet a gárdánál, miszerint Pedrosa versenyképesebb csomagot kap. „Korai lenne még bármit is mondani, de én egy versenyképesebb csomagra számítottam. Nem tudom, hogy mennyi van Pedrosában vagy hogy mennyi van a Hondában, de úgy gondolom nem sok változás történt az elmúlt időszakban.” – nyilatkozta Dovizioso, aki szerint jelenleg több területen is változtatást igényelne a Honda.
Pedrosa kihagyja a jerez-i tesztet!?
2009. Március 5. 15:57
A dolgok jelenlegi állása szerint, a hétfőn balesetet szenvedő Dani Pedrosa nem vehet részt a március végi, Jerezben sorra kerülő tesztelésen. A spanyolnak minumum négy hétre van szüksége a felépüléshez.
A Repsol Honda pilótájának Dani Pedrosának nem jó hír, hogy minden valószínűség szerint, ki kell hagynia a szezon előtti utolsó jerezi tesztet. A spanyolnak szerdán megoperálták a bal térdét és a kezét.
A beavatkozás, amire Barcelonában került sor, kétszer három órán át zajlott, ami alatt egy titánium darabot rögzítettek a törött kezébe és bőrátültetést hajtottak végre a bal térdén. Az első diagnózisok szerint, Pedrosának négy hétre lesz szüksége, hogy ismét mozgatni tudja majd a lábát, így veszélybe került szereplése a március 28-án és 29-én Jerezben sorra kerülő tesztelésen. Az operációt végző Dr. Bartolome Ferreira a következőket nyilatkozta: „Várnunk kell legalább három hetet, hogy meglássuk, hogy gyógyul a seb. Ez alatt az idő alatt, könnyű mozgásokat már fog tudni végezi a beteg, de a teljes hajlékonysághoz legalább négy hétre lesz szükség. Egyelőre Dani Pedrosa a korházban marad a következő 72 órára.”
Ez lesz az utolsó alkalom, hogy ebben az évben új fejlesztéseket gyárt a Kawasaki a Hayate Racingnek. Március végétől tehát gyakorlatilag is privát alakulatként fog tovább működni Marco Melandri csapata.
A jelenleg Hayate néven futó volt gyári Kawasaki alakulat a jerezi tesztet követően gyakorlatilag is a saját útját járja majd, hiszen semmilyen nemű támogatást, ill. fejlesztést nem fognak kapni a zöldektől. Most azonban még javában folyik a munka Japánban, mivel Melandriék a legújabb alkatrészeket Jerezben fogják megkapni, azonban az évben hátralévő részében semmire sem számíthatnak. Ez a jelenlegi forgatókönyv, persze „útközben” még bármi változhat. Ahogy mondani szokták: „A remény hal meg utoljára” Az új csapatfőnök, Andrea Dosoli, azonban váltig állítja, hogy év közben a szükséges fejlesztéseket ők maguk is képesek lesznek megoldani.
„Azt hiszem, hogy év közben nem fog problémát okozni a motorunk fejlesztése, mivel kiváló mérnökeink vannak. Mindazonáltal úgy gondolom, hogy elegendő alkatrészünk van és lesz is ahhoz, hogy az egész évre kitartson. Véleményem szerint technikailag szinte biztosan nem fogunk lemaradni a többi csapattól. Az viszont tény hogy e hónap végétől valóban nem fogunk több új alkatrészt kapni a Kawasakitól.”, mondta a csapatvezető. Kérdéses tehát, hogy ilyen feltételek mellet milyen módon tudják majd versenyképessé varázsolni a Hayatet, habár nem lehet tudni, hogy a gyár búcsúajándékként milyen különlegességet ad majd „gyermekének” a március végi jerezi próbára és egyben egész évre.
2009. 03. 17.
Talmácsi Gábor managementje tegnap az estorili tesztet követően két komoly tárgyalást folytatott Jorge „Aspar” Martinez úrral, melynek célja a jelenlegi válság hatásainak mérlegelése volt, valamint közös megoldás találása a kialakult helyzetre.
Jorge Martinez spanyol szakemberként eddig is és ezek után is minden tőle telhetőt megtesz a világbajnok magyar motoros pályafutásának építése érdekében. Saját tőkéből finanszírozta a magyar csapat létrehozását, saját tőkéből állta Talma tesztelését, minden lehetőséget megadva ezáltal, hogy Gábor összeszokjon az új versenygéppel, tapasztalatokat gyűjtsön, azonban elérkezett az anyagi lehetőségeinek korlátaihoz és bármennyire is szeretne segíteni, bármennyire is bízik Talmában, a 2009. évi VB szezonra nem tud két versenymotort biztosítani számára csak egyet, ami köztudottan óriási hátrányba taszítja Talmát.
Hogy miért?
Az eredményes szerepléshez 2 motor szükséges, hiszen idén már csak egy időmérő lesz, és az az 50 perc dönt a rajtsorrendről. Viszont, ha történik valami technikai probléma a motorral, ne adj’isten hibázik Talma, nincs tartalék motor, ráadásul a rendelkezésre álló edzés idő is adott, így a szereléseket, javításokat is kapkodva kellene elvégezniük a mérnököknek, ami vagy belefér az időben, vagy nem. De megtörténhet az is, hogy Talma remek rajthelyet szerez, jól teljesít a bemelegítő edzésen is, azonban ezt követően történik valami technikai probléma a motorral és a versenyen már nem tud rajthoz állni.
Továbbmenve a tavalyi tapasztalatokból kiindulva Assenban például Talma két motorja két különböző beállítással várt rá a boxban, hiszen egyszer vizes volt a pálya, egyszer száraz. Ha visszaemlékezünk a verseny még szárazon kezdődött, majd eleredt az eső és Gábornak volt lehetősége átülni a másik előre beállított motorjára. Ő ezt akkor azzal „hálálta meg”, hogy visszament a pályára és megnyerte a versenyt. Mindez azonban egy motorral lehetetlen, pedig tudása, tapasztalata megvan hozzá. Nem igazságos, hogy pont Talmával, pont azzal a magyar sportolóval történik mindez, aki nem keveset tett le az asztalra. „Szegény ember legkisebb fiaként” keményen dolgozott, küzdött, soha nem adta fel, példát mutatott, sokak példaképpé vált.
Sajnos azonban a válság - Jorge Martinez és Stefano Favaro minden eddigi küzdelme ellenére - utolérte Talmácsi Gábor magyar alakulatát is.
A Faster Management és Talma már a probléma előszele után úgy határozott, hogy személyes szponzoraitól kapott támogatás 100%-át a magyar csapat megsegítésére fordítja, átszabják teljes költségvetésüket, ott spórolnak, ahol csak tudnak. De másként alakultak a dolgok, hiszen több korábbi szponzor is kiszállt, akkor, amikor talán a legnagyobb szükség lett volna támogatásukra. Persze a helyzet lehetne még rosszabb, még kilátástalanabb, ha a MOL Nyrt., a T-Mobile, a Henkel Mo. Kft, Observer Médiafigyelő Kft. és a Dreher Sörgyárak Zrt. nem biztosították volna továbbra is bizalmukról Talmát. Ők továbbra is hisznek benne, mögötte állnak, de nagyon nagy szükség lenne további segítőkre.
Az utóbbi időben a híradások hatására egyre több érdeklődés volt az együttműködés iránt, viszont nem bővült a támogatói kör, így nem sikerült egyről a kettőre lépni. Pedig valami varázslatnak történnie kell, hiszen van egy magyar csapat, van egy kiváló, világbajnok magyar motorversenyző, aki 2007-ben már megmutatta mire képes. Sporttörténelmet írt.
De úgy tűnik hiába minden. Hiába egy remek magyar versenyző, hiába egy magyar csapat, ha egyetlen magyar támogató sem áll mögéjük. Ha nincsenek - a spanyol! befektetőkön kívül: Logistic Land, Grupo Milton, Sedesa - olyan magyar vállalatok, akik milliárdokban nyilvántartott tiszta nyereségükből áldoznának a magyar motorsportért, a magyar csapatért, a magyar álmokért, Talmácsi Gáborért. A management megkeresett számos multicéget ajánlatával, melyben nem csak kértek, hanem viszonzásul adtak is volna nem keveset, kölcsönös előnyöket jelentett volna mindkét fél számára az együttműködés, de a válasz sorban elutasító, nemleges volt.
A mai napon egy cél elérése a biztos: Talma kategóriát váltott. Idén már a 250cc géposztályban bizonyíthatna, ami régóta nagy álma és azt gondoljuk, hogy nem csak az övé, hanem még nagyon sok magyaré is, akik szeretnék Talmát győzni látni, küzdeni a dobogós helyekért, viszont versenyképes technikai háttér nélkül, motor nélkül, motorversenyzőként, egymagában ő sem tud csodát művelni. Patt helyzet. Elszomorító.
1. Marco Simoncelli (olasz, Gilera) 1:41.282 (44 kör)
2. Barbera (olasz, Aprilia) 1:41.298 (85)
3. Di Meglio (francia, Aprilia) 1:42.011 (53)
4. Debon (spanyol, Aprilia) 1:42.668 (27)
5. Talmácsi 1:42.804 (53)
2009. Március 13., Péntek
Egy évre szól a kontraktus. Melandri állítja, tudja, hogy mi a baja a motornak. A kérdés: lesz-e megoldás a szezon kezdetéig.
Marco Melandri részt vesz a teljes szezonban az idei MotoGP kiírásban, dőlt el véglegesen. A Hayate Racing csapat és az olasz versenyző érvényesítette a szerződést, amely a 2009-es évre szól, a Kawasakival korábban megkötött kétéves kontraktus pedig természetesen érvényét vesztette. Macio egy Ninja ZX-RR-rel indul a bajnokságban, sem az együttes, sem az akashi anyagyár nem vállal be fejlesztési kötelezettségeket az idényre.
"Tető alá hoztuk a szerződést. Anyagilag nagy kompromisszumot kellett hoznom, de amit akartam, elértem - ez pedig nem volt más, mint visszanyerni a bizalmamat az egészben" - mondta Melandri. "Nincs vesztenivalóm. Egy hónappal ezelőtt nem volt semmi kilátásom világbajnoki motorra, ma legalább van egy csapatom, amely kizárólagosan értem dolgozik. Szeretném jól csinálni a dolgokat, azért is, hogy bebizonyítsam a Kawasakinak: hibáztak, hogy itt feladták."
Most, hogy formálisan minden a helyére került, Macio kis noteszében az első számú feladat megtalálni a megoldásokat a Katarban felmerült számtalan problémára. A Losailon nem ment túlzottan gyors köröket, a mérvadónak tekinthető utolsó tesztnapon végig az utolsó helyen tartózkodott a Hayate. Ám a versenyző biztosan tudja, mi okozza a bajt, ami lelassította őt. "Mindenekelőtt a hátsó kerék rossz tapadása az, ami gond, a lemaradásunk 80%-a ebből fakad. Ebben a tekintetben nagy a hátrányunk."
"Nem voltunk gyorsak, ez mérhető, de a motor jó visszajelzéseket adott. Nem tudom, mennyire sikerül majd felfejlődni a bajnokság kezdetére. Én bízom a csapat szavában, odaadó munkáról biztosítottak március végéig" - így az egykori vb-ezüstérmes.
Melandrinak eléggé rosszul sikerültek az elmúlt szezonjai a Hondával, majd a gyári Ducatival is. A kilátásai most a legkevésbé rózsásak, ezt tudja jól. Ennek ellenére pozitív a hozzáállása: "Hiszek abban, hogy a munkánk meghozza a gyümölcsét. Ha a motor csak egy kicsit is képes lesz javulni, akkor már meg tudok ragadni a mezőnyben, és meccsben leszek a helyezésekért. Persze ha minden vasárnap utolsóként intenek le, akkor elég nehéz lesz végigcsinálnom ezt az idényt. De ennyire nem akarok előregondolni."
Április 12.: Katari Nagydíj, Losail – éjszakai futam
Árilis 26.: Japán Nagydíj, Motegi
Május 3.: Spanyol Nagydíj, Jerez de la Frontera
Május 17.: Francia Nagydíj, Le Mans
Május 31.: Olasz Nagydíj, Mugello
Június 14.: Katalán Nagydíj, Barcelona
Június 27.: Holland Nagydíj, Assen
Július 5.: Amerikai Nagydíj, Laguna Seca – csak MotoGP
Július 19.: Német Nagydíj, Sachsenring
Július 26.: Brit Nagydíj, Donington Park
Augusztus 16.: Cseh Nagydíj, Brno
Augusztus 30.: Indianapolisi Nagydíj, Indianapolis
Szeptember 6.: San Marinó-i Nagydíj, Misano
Október 4.: Portugál Nagydíj, Estoril
Október 18.: Ausztrál Nagydíj, Phillip Island
Október 25.: Malajziai Nagydíj, Sepang
November 8.: Valencia Nagydíj, Valencia
van szó motorokról is. www.gpmotogp.hu
MTI | 2009. március 10. 19:49 |
Suchman Tamás, kiemelt fejlesztésekért felelős kormánybiztos keddi nyilatkozata szerint a spanyol beruházó még nem nyújtotta be hitelkérelmét a sávolyi motorospálya megépítéséhez, így nincs realitása a szeptemberi futamnak.
"A spanyol beruházó nem nyújtotta be eddig a hitelkérelmét a felerészt hitelből megvalósítani tervezett sávolyi motorospálya megépítéséhez, így nincs realitása annak, hogy a beruházás a tervezett szeptemberi határidőre elkészüljön" - jelentette be Suchman Tamás, a kiemelt fejlesztésekért, ezen belül a sávolyi MotoGP hatósági előkészítéséért felelős kormánybiztos.
A gyorsaságimotoros-világbajnokság Magyar Nagydíjára szeptember 20-án kerülne sor az új Balatonringen.
Suchman Tamás leszögezte, a magyar fél a feltételeket biztosította, kiemelten kezelte a beruházást és teljesítette a vállalásait. "Az ügynek prioritást adva, rendkívüli szigorral folytatták le a hatósági egyeztetéseket, így a pálya pár héten belül megkaphatja az építési engedélyt" - tette hozzá.
Ehhez a befektető jelentős beruházása révén megépült Sávoly község csatornahálózata, és hamarosan megkötik a szerződést a tisztítómű megvalósítására is.
A kormánybiztos beszámolója szerint a spanyol Sedesa vezette konzorcium a költségeket fele részt önerőből, fele részt a Magyar Fejlesztési Bank által nyújtott hitelből kívánta állni, azonban az ehhez szükséges hitelkérelme a mai napig nem érkezett be. Márpedig e nélkül nincs meg a fedezet a versenypálya szeptemberi határidőre tervezett megépítéséhez. A határidő betartásához nemcsak a hitelfelvétel ügyében kellett volna megtenni az első lépéseket, hanem a sávolyi helyszínen is, ami szintén nem történt meg.
Suchman Tamás álláspontja szerint a gazdasági válság vezetett a beruházás elhalasztásához, amiről a spanyol fél, ígérete szerint csütörtökön, közleményben ad majd tájékoztatást.
www.gpmotogp.hu
2009. Március 5. 15:57
A dolgok jelenlegi állása szerint, a hétfőn balesetet szenvedő Dani Pedrosa nem vehet részt a március végi, Jerezben sorra kerülő tesztelésen. A spanyolnak minumum négy hétre van szüksége a felépüléshez.
A Repsol Honda pilótájának Dani Pedrosának nem jó hír, hogy minden valószínűség szerint, ki kell hagynia a szezon előtti utolsó jerezi tesztet. A spanyolnak szerdán megoperálták a bal térdét és a kezét.
A beavatkozás, amire Barcelonában került sor, kétszer három órán át zajlott, ami alatt egy titánium darabot rögzítettek a törött kezébe és bőrátültetést hajtottak végre a bal térdén. Az első diagnózisok szerint, Pedrosának négy hétre lesz szüksége, hogy ismét mozgatni tudja majd a lábát, így veszélybe került szereplése a március 28-án és 29-én Jerezben sorra kerülő tesztelésen. Az operációt végző Dr. Bartolome Ferreira a következőket nyilatkozta: „Várnunk kell legalább három hetet, hogy meglássuk, hogy gyógyul a seb. Ez alatt az idő alatt, könnyű mozgásokat már fog tudni végezi a beteg, de a teljes hajlékonysághoz legalább négy hétre lesz szükség. Egyelőre Dani Pedrosa a korházban marad a következő 72 órára.”
Az M1 adja majd jelen állás szerint.
Nincs új hír arról, hogy az eurosport mégis közvetíti a motogp-t? Mintha teletexen valami ilyesmit olvastam volna.