Hát igen...engem is riogattak anno mielőtt belevágtam a dízelesbe, hogy részecskeszűrő, meg adagoló, meg turbó, meg kettős tömegű lendkerék.
Aztán beszélgettem egy taxissal Pesten.
2 éves autójába 112.000 km volt, minden gond nélkül.
Igen, bele lehet választani egy dízelesbe, meg el is lehet b@szni.
De ugyanezt egy benzinessel is előfordul6.
Sajnos abban igazad van, hogy erősen karcinogén, olyannyira, hogy Ámerikában már próbálkoznak a dízel adó bevezetésével, mivel nagyon szennyezik a levegőt.
Na de Zsolti, mondj egy olyat bárhol a világon, ami nem ártalmas az egészségre!
SEMMI nincs ilyen sajnos.
Kaja, levegő, meg sorol6nám....mind káros.
A régi adagolós technikák (ha jól emlékszem Ventod van) elcsettegnek a világ végére is. Alkatrészigényük és karbantartásuk alig igényesebb egy benzinesénél. Vegyél egy common railes dízelt és üzemeltesd úgy 6-8 évig évi 30-40e km futással. És az erdőre is vegyél egy V8-as Actrost a CR fajtából aztán majd beszélünk hogy mennyire megéri. A 8 CR elem ára ha beszarik akkor üti a millát Abból pedig sok gázolaj kijön.
Röhögni fogsz de Hayabusán a saját szememmel láttam a tavqalyi Hóbagoly partin. Egy cimbora szervezett téli találkozót Cserépváralján és bár full beteg voltam de elmentem megnézni őket (természetesen motorral) mit művelnek ott február közepén. Rendes sátortábor volt és egy busa hólánccal. Az idén is lesz az idén is elmegyek nézőnek. De ottalvóshoz puhány vagyok.
Sziasztok!
Tudom hogy nem kérdezett senki de szerintem a német autók a legmegbízhatóak!
Jó az alkatrész ellátotságuk! Egyébként az idősebbeknél a benzines a biztonságosabb vétel az újaknál a dieselekkel sincs gond! Ha nem űrhajó kilométerest veszel amit vissza állítottak egy 10 esért már harmadjára 114e kmre
VW, Opel
De egyébként egy igazi motoros nem is vezet autót :))))) Minek!
A mostani alkatrészárak fényében én inkább tovább etetem 2- literrel 100on a benzinesemet pár évig minthogy egyben fizessek ki egy kéttömegű lendkereket vagy cseréltessek turbót esetleg újíttassak fel adagolót 200-ért.
Ez a két csettegő kevesebbe került összesen mint egy adagolóelem egy PDTDI-be.
Bárhogy is van, a pénz azért nagy úr. Én annak idején a világ minden kincséért sem vettem volna dízelt, gondolván a téli szopásokra,magas javítási költségekre,stb. Igaz, amióta a jóval egyszerűbb benzineseket is agyonbonyolították mindenféle fiszem faszom kiszolgálószemélyzettel, azóta már azokat sem oly egyszerű szervízelni, mint hajdan egy 1200-es Ladát a Zsarnai piacról.Amikor aztán megvettem az első dízel csodámat, rövid úton kiderült, hogy az addigi benzinesnél éppen 4-szer annyira hatékonyabb ugyanannyi gázolajjal. Engem,,, ez ,,, meggyőzött, azóta szgk is csak dízel van... (amúgy ők voltak azok)
A kis szar Fordom specifikációit esetleg megkukkanthatod és asszem nagyot fogsz lesni. Az a két nyomorgós gyerekülés meg pont annyit ér mint egy pözsó. Áldozz sokszor fekete kakast és vess be egyéb vudu varázslatokat hogy az a dízel motor ne nálad adja be a kulcsot mondjuk egy kéttömegű lenderék hibával.
Azt pedig hogy ki talált ki és mit, talán kicsit tanulmányozd. A Diesel motor feltalálásához holmi csigazabáló borvedelő népségnek semmi köze. Rudolf Diesel mond ez valamit?
Ha arra gondoltál hogy a közös nyomócsöves dízelt ki találta ki akkor pedig a mobil rákgyárért (a korszerű dízelek által kibocsájtott korom képes bejutni a véráramba a tüdőn keresztül és iszonyú karcinogén!) a FIAT konszernnek mondhat hálát az emberiség. A pözső max a részecskeszűrőt fejlesztette ki, de kívánok neked sok-sok kilométert olyan járművek mögött az autópályán amik épp kiégetik a részecskeszűrőjüket. AZ eltömődött részecskeszűrő is áldásos tud lenni, na nem neked hanem a szervíznek amikor eléd teszik a hatszámjegyű számlájukat.
Nagyon jól mutatnak azok a nyomaték és teljesítményadatok amiket leírnak egy a baj velük hogy tudja az autó mondjuk 2 és 3e között. Az alatt csuklik-nyeklik várja a turbónyomás felépülését mint Karcsika a szülinapi zsúrt és aztán 3e felett elfúl mint egy asztmás a 200m gátfutáson. A nagyon új, kétturbós gépeknél valamit javítottak ezen a tulajdonságon, azok kicsit jobban bírják. Mellesleg egy atmoszférikus benzinest ne hasonlíts egy turbódízelhez. Tegyél mellé mondjuk egy turbós benyát. Hoppácska a Fordnak épp van ilyen blokkja. Közösen a Volvoval. Dikkha csak nem 200 lóerős? Nocsak-nocsak csak nem 300Nm-es a nyomatéka? Ráadásul a nyomaték értéke addig a rendelkezésre áll ahol a dízeleknél a fordulatszámmérő a pirosba csusszan. jaaa! hogy erről sokszor elfeledkeznek a dízelesek? Persze hiszen egy feltöltött/szívó motort sokkal jobb érzés összehasonlítani. Igaz egy szívó benzin 0-100-on még a legkorszerűbb dízeleket is képes lehagyni azonos ccm mellett, a dízel csak nyomatékrugalmasságban jobb és a fogyasztása mutat kedvezőbb képet. Minden másban SZARABB.
Jelesül ha már a diesel szaroknál tartunk a pug még sima örvénykamránál tartana ha a Fiat nem találta volna fel a közös nyomcsöves gépet és adta el bosch-nak.
Ami biztos:
-a peugeot csinálja (és találta fel) a legjobb diesel motort
-szeretnél te egy ekkora autót a,te kis szar ford-od helyet
-ebbe a ford-od 2* belefér..
-136le 280nm,és full extra..))
-vald be irigykedsz vazze..
-ja és 7 személy(5+2 gyerek)
Így hangzik, ha valakiből az írígység beszél!
Nagyon szeretne Zsolti egy olyan feketére festett Olasz sz@rt amit Fiatnak hívnak, és dízel, mint amilyen nekem van!
És szerencsére buzi sem vagyok!
Viszkozitásra azt ajánlom amit a gyár előír bele. Gépkönyvben megleled mi való bele.
Gyártmányra van AGIP/ENI (új csomagolása az AGIP-nak) REPSOL, LIQUI MOLY, MOÍBIL1 és MOTUL. Nagyjából ebben a sorrendben nő az áruk is. Viszkozitás ismeretében tudok neked pontosabbat írni, a 10W-40-es AGIP olyan 1500/liter környéke perpill.
Hát akkor ezt többszörösen is elbasztad. Mert ugye az olasz meg a francia autó nem más mint különböző színűre festett szarcsomó. Dízellel járni meg olyan mint buzinak lenni. Manapság már elfogadott de azért mégiscsak szar.
Aztán beszélgettem egy taxissal Pesten.
2 éves autójába 112.000 km volt, minden gond nélkül.
Igen, bele lehet választani egy dízelesbe, meg el is lehet b@szni.
De ugyanezt egy benzinessel is előfordul6.
Sajnos abban igazad van, hogy erősen karcinogén, olyannyira, hogy Ámerikában már próbálkoznak a dízel adó bevezetésével, mivel nagyon szennyezik a levegőt.
Na de Zsolti, mondj egy olyat bárhol a világon, ami nem ártalmas az egészségre!
SEMMI nincs ilyen sajnos.
Kaja, levegő, meg sorol6nám....mind káros.
De tudod te ezt!
Tudom hogy nem kérdezett senki de szerintem a német autók a legmegbízhatóak!
Jó az alkatrész ellátotságuk! Egyébként az idősebbeknél a benzines a biztonságosabb vétel az újaknál a dieselekkel sincs gond! Ha nem űrhajó kilométerest veszel amit vissza állítottak egy 10 esért már harmadjára 114e kmre
VW, Opel
De egyébként egy igazi motoros nem is vezet autót :))))) Minek!
Ez a két csettegő kevesebbe került összesen mint egy adagolóelem egy PDTDI-be.
Azt pedig hogy ki talált ki és mit, talán kicsit tanulmányozd. A Diesel motor feltalálásához holmi csigazabáló borvedelő népségnek semmi köze. Rudolf Diesel mond ez valamit?
Ha arra gondoltál hogy a közös nyomócsöves dízelt ki találta ki akkor pedig a mobil rákgyárért (a korszerű dízelek által kibocsájtott korom képes bejutni a véráramba a tüdőn keresztül és iszonyú karcinogén!) a FIAT konszernnek mondhat hálát az emberiség. A pözső max a részecskeszűrőt fejlesztette ki, de kívánok neked sok-sok kilométert olyan járművek mögött az autópályán amik épp kiégetik a részecskeszűrőjüket. AZ eltömődött részecskeszűrő is áldásos tud lenni, na nem neked hanem a szervíznek amikor eléd teszik a hatszámjegyű számlájukat.
Nagyon jól mutatnak azok a nyomaték és teljesítményadatok amiket leírnak egy a baj velük hogy tudja az autó mondjuk 2 és 3e között. Az alatt csuklik-nyeklik várja a turbónyomás felépülését mint Karcsika a szülinapi zsúrt és aztán 3e felett elfúl mint egy asztmás a 200m gátfutáson. A nagyon új, kétturbós gépeknél valamit javítottak ezen a tulajdonságon, azok kicsit jobban bírják. Mellesleg egy atmoszférikus benzinest ne hasonlíts egy turbódízelhez. Tegyél mellé mondjuk egy turbós benyát. Hoppácska a Fordnak épp van ilyen blokkja. Közösen a Volvoval. Dikkha csak nem 200 lóerős? Nocsak-nocsak csak nem 300Nm-es a nyomatéka? Ráadásul a nyomaték értéke addig a rendelkezésre áll ahol a dízeleknél a fordulatszámmérő a pirosba csusszan. jaaa! hogy erről sokszor elfeledkeznek a dízelesek? Persze hiszen egy feltöltött/szívó motort sokkal jobb érzés összehasonlítani. Igaz egy szívó benzin 0-100-on még a legkorszerűbb dízeleket is képes lehagyni azonos ccm mellett, a dízel csak nyomatékrugalmasságban jobb és a fogyasztása mutat kedvezőbb képet. Minden másban SZARABB.
http://www.sportmotor.hu/motor...
-a peugeot csinálja (és találta fel) a legjobb diesel motort
-szeretnél te egy ekkora autót a,te kis szar ford-od helyet
-ebbe a ford-od 2* belefér..
-136le 280nm,és full extra..))
-vald be irigykedsz vazze..
-ja és 7 személy(5+2 gyerek)
Így hangzik, ha valakiből az írígység beszél!
Nagyon szeretne Zsolti egy olyan feketére festett Olasz sz@rt amit Fiatnak hívnak, és dízel, mint amilyen nekem van!
És szerencsére buzi sem vagyok!
Gyártmányra van AGIP/ENI (új csomagolása az AGIP-nak) REPSOL, LIQUI MOLY, MOÍBIL1 és MOTUL. Nagyjából ebben a sorrendben nő az áruk is. Viszkozitás ismeretében tudok neked pontosabbat írni, a 10W-40-es AGIP olyan 1500/liter környéke perpill.
PEUGEOT 307 SW 2.0 HDI 136 LE...
http://www.kepesmotor.hu/yamah...