Csak aztán nehogy nagy szentségelés legyen az E85 vége. Bár tisztít meg minden de a mocsok valahol le fog ülepedni, ez pedig a karbi lesz. No meg az etanolt a mocik nem annyira díjazzák. Karbisok talán picit jobban, de a Suzukikkal a tapasztalatom az hogy minimálistól is tüsszögnek (20 literhez 2 liter például a saját mocimnál, 18 literhez 1 liter az egynyócnál) kis gázon rángatnak, motorféküzemben durrognak. Plusz az etanol elég korrozív anyag (legalábbis a megkötött víztartalma mindenképp), fém tankba talán nem kellene erőltetni
Nem olyan nagyonnagyon jó a félszint, hanem az pont a legkevésbé kompromisszumos ara amire neked kell.
A habosodás (fehér trutymó a beöntőkupakon vagy a megfigyelőablakon) a sok állástól, netán állás közben álló helyben járatástól felgyülemlő kondenzvíztől lehet leginkább. Normális jelenség ha az olaj üzemmelegre tud melegedni, viszonylag rövid idő alatt (nem tíz perc persze) meg fog szűnni a jelenség.
Jobbat mondok,bár biztos fent van boon-on. Debrecen után az M3-on (Debrecen felé) teljes útzár,egyik kocsi fejtetőn (valami dzsip) másik kocsi meg elég rongyos állapotban az oldalán. Itt nem volt motoros,de azért ez se lehetett semmi.
Ez már csak akkor jutott eszembe amikor rámjött a remegés, de akkor meg már mi a francnak álltam volna meg?
Persze ennek ellenére neki van igaza, meg kell állni amilyen gyorsan csak lehet és szusszanni.
Ha tudnád hányszor eszembe jutnak a tanultak! Amikor fejidommal nyitottam ki a sorompót az is annyira tipikus volt. Reggel még bágyadtan, egy kávé után repesztettem IDŐRE (nyitásra be kellett érjek) és ez hozta is a hibát. Se bágyadtan se kávéval tompítva a fáradtságot nem szabad motorra ülni és rohanni sem érdemes. max elkésik az ember, de ha hibázik egy nagyot lehet sose ér oda ahová indult.
Persze mindezt így utólag a fotelből kielemezve könnyű leírni, de olykor egy-egy necces helyzet után bevillan hogy bassza meg erről si volt ám szó. Igaz próbálom a necces helyzeteket amennyire tőlem telik minimalizálni.
Telót lehallgatják,figyelnek minket Jójó,vettem. Majd kutatok. Olaj árat már mondtál anno. Sm szerint API SF v. SG v. SE Szóval ez olyan,hogy épp mi akad a kezed ügyébe?. Értem,hogy a félszint nagyonnagyon jó,én se akarok versenyolajt. Most ami benne van,szerintem nem láttam jól,de mintha habos lett volna Lehet,hogy sör van benne
Biztos hogy azért integetett mert megismert?
Lehet hogy csak ki akart inteni igazoltatni te meg nem álltál meg neki, most meg körözik a piros SV-s renitenst.
Én mindig integetek mindegyiknek, de szoktam nézni hogy ismerem-e.
Az volt ni Jhaa de pénteken vagányság volt, mentem be Miskolcra motorral, jó dugó volt az útjavítás miatt, csorogtam sorjaközt, és a motorosrendőr srác megismert, integetett
Hát az akkor nem valami kellemes 9km alatt 5x állt le, ebből egyszer majdnem kilapított egy busz, aztán meg másfél utcát tolnom kellett a végén egy dombbal, amire persze hogy felfele kellett tolni
De most szombaton már mentem vele kb 150km-t bemutattam nagyiméknak Akkor meg eláztam De faszántos volt
Ma nekem is csak nagyon kevésen múlott hogy ki ne üssem a sínről a villamost a Szinvaparknál...
Jöttem a Búza felől, óvatosan osonkodtam a két sor között, ere látom ám hogy még van vagy két autó, de jütt a piros-sárga. nagy gáz nehogy valamék a zöldre kilőjön és elüssön, erre a sétálóról mikor már majdnem a sínnél voltam vagy 40-el, a balról időben áthaladó villamos takarásából elővágódott egy feltehetőleg NEKI már nem egészen szabad jelzésből jobbról is jött egy villamos. kicsit összeszartam magam, csak úgy csikorgott az első kerék, de sikerült megállni. vagy két sarokkal odébb meg rám jött a remegés meg az agyzsibbadás, de akkor már nem álltam meg, pedig kellett volna.
Ja! A mesterséges katyvasz (feltételezem a fullszintre gondoltál) egy cseppet sem mesterséges, ugyanúgy kutyaközönséges kőolajból készül mint a félszint vagy az ásványi motorolaj, csak a gyártástechnológia tér el.
Versenyolajok között biztos vannak más alapanyagból szintetizált olajok is de azoknak horror az ára és pöcshosszabbításon kívül utcai motoros semmit nem profitál belőle ha azt tölti a mocijába.
Keresd vissza a számom, akkura is tudok árat mondani. Le azért nem írunk ilyen áras dolgokat bizonyos már említett okokból.
A félszint olaj tökéletesen meg fog felelni a gépbe, a gyártástechnológia minimálisat szól bele a kenőképességbe (ezt lehet sokáig fejtegetni, de nem teszem) a kenőképességet a viszkozitás és a teljesítményszint (API utáni betűkombó) mutatja meg. Ez a korszerű félszint olajoknál API SJ, míg egy 5W-40-es AGIP fullszintnél API SL. Utóbbi már kicsit komolyabb olajra utal, de egy olyan gépnél ahol API SG az előírás, pont mindegy.
Érdemes inkább a viszkozitásra koncentrálni és abból is a gyár által ajánlott 10W-40-re. Ami többnyire félszintetikusban elérhető, bár már vannak jóval drágábban fullszintek is. De ez átlag motorosnak, átlag motorba, átlag felhasználásra szükségtelen.
Neked egy AGIP vagy REPSOL 10W-40-es félszintet tudok ajánlani, árat pedig telefonon tudok holnap mondani.
Nem tudom,talán nem kéne mesterséges kotyvasz. Kérdeztem egy havert,neki 636-os Kawája van,ő 10w40-es Castrollal jár télen-nyáron,pályán és közúton. Azt mondja,semmi baja vele,tökéletes. Arra emlkészem,hogy amit tudsz olaj 10w40,Repsol,félszint talán.És tényleg nem tudom,mit tegyek bele,nem szeretném,hogy valami fostól tönkrevágjam a gépet,vagy akármi baja legyen.Persze méregdrága cuccot se akarok. Biztosan ismered ezt a nézőpontot. Igazából akksi árra gondoltam.
nem szó szeint azt mondta "magyaral nem kötök üzletett!"
valami rossz tapasztalata lehet...csak nem tudom ,hogy ezt megteheti-e...
bár annak idején jártam így az osztrákoknál is..
A habosodás (fehér trutymó a beöntőkupakon vagy a megfigyelőablakon) a sok állástól, netán állás közben álló helyben járatástól felgyülemlő kondenzvíztől lehet leginkább. Normális jelenség ha az olaj üzemmelegre tud melegedni, viszonylag rövid idő alatt (nem tíz perc persze) meg fog szűnni a jelenség.
Persze ennek ellenére neki van igaza, meg kell állni amilyen gyorsan csak lehet és szusszanni.
Ha tudnád hányszor eszembe jutnak a tanultak! Amikor fejidommal nyitottam ki a sorompót az is annyira tipikus volt. Reggel még bágyadtan, egy kávé után repesztettem IDŐRE (nyitásra be kellett érjek) és ez hozta is a hibát. Se bágyadtan se kávéval tompítva a fáradtságot nem szabad motorra ülni és rohanni sem érdemes. max elkésik az ember, de ha hibázik egy nagyot lehet sose ér oda ahová indult.
Persze mindezt így utólag a fotelből kielemezve könnyű leírni, de olykor egy-egy necces helyzet után bevillan hogy bassza meg erről si volt ám szó. Igaz próbálom a necces helyzeteket amennyire tőlem telik minimalizálni.
http://automenedzser.hu/hirek/...
Lehet hogy csak ki akart inteni igazoltatni te meg nem álltál meg neki, most meg körözik a piros SV-s renitenst.
Én mindig integetek mindegyiknek, de szoktam nézni hogy ismerem-e.
Benzin legyen benne.
Nem kellemes a nélkül. Tapasztalat.
De most szombaton már mentem vele kb 150km-t bemutattam nagyiméknak Akkor meg eláztam De faszántos volt
Jöttem a Búza felől, óvatosan osonkodtam a két sor között, ere látom ám hogy még van vagy két autó, de jütt a piros-sárga. nagy gáz nehogy valamék a zöldre kilőjön és elüssön, erre a sétálóról mikor már majdnem a sínnél voltam vagy 40-el, a balról időben áthaladó villamos takarásából elővágódott egy feltehetőleg NEKI már nem egészen szabad jelzésből jobbról is jött egy villamos. kicsit összeszartam magam, csak úgy csikorgott az első kerék, de sikerült megállni. vagy két sarokkal odébb meg rám jött a remegés meg az agyzsibbadás, de akkor már nem álltam meg, pedig kellett volna.
Milyen volt?
Menni vele.
Versenyolajok között biztos vannak más alapanyagból szintetizált olajok is de azoknak horror az ára és pöcshosszabbításon kívül utcai motoros semmit nem profitál belőle ha azt tölti a mocijába.
A félszint olaj tökéletesen meg fog felelni a gépbe, a gyártástechnológia minimálisat szól bele a kenőképességbe (ezt lehet sokáig fejtegetni, de nem teszem) a kenőképességet a viszkozitás és a teljesítményszint (API utáni betűkombó) mutatja meg. Ez a korszerű félszint olajoknál API SJ, míg egy 5W-40-es AGIP fullszintnél API SL. Utóbbi már kicsit komolyabb olajra utal, de egy olyan gépnél ahol API SG az előírás, pont mindegy.
Érdemes inkább a viszkozitásra koncentrálni és abból is a gyár által ajánlott 10W-40-re. Ami többnyire félszintetikusban elérhető, bár már vannak jóval drágábban fullszintek is. De ez átlag motorosnak, átlag motorba, átlag felhasználásra szükségtelen.
Neked egy AGIP vagy REPSOL 10W-40-es félszintet tudok ajánlani, árat pedig telefonon tudok holnap mondani.
valami rossz tapasztalata lehet...csak nem tudom ,hogy ezt megteheti-e...
bár annak idején jártam így az osztrákoknál is..
http://www.boon.hu/miskolc/bal...
Sejtem mire gondolsz de inkább tisztázzuk pontosan mit szeretnél.