Nehogy azt hidd hogy a többi túragép nem ilyen. Bár más a súlyarány de a hátsó fék azoknál sem túl hatékony. Csak ha utassal vagy akkor tudsz igazán komolyat vészfékezni. Lassításra, nyomatékon tartásra megfelelő de komoly vészféknél majdnem stoppiezik a DL is és a legkisebb hátsó fékre is megindul a fara. A fékezés megindításakor lehet még összeültetni a hátulját és akkor nem emeli olyan könnyen és olyan magasra de az adagolását nagyon tanulni kell.
Az én kis seggrakétáimnak egy nagy hátulütője van. A 130 kilójából 100 jut előre, 30 meg hátra. Kigyorsításnál is figyelmet igényel, de egy elb...ott fékút nagyon meg tudja bosszulni magát, mert egy első keréken egyensúlyozva nem lehet olyat fékezni, amilyet a helyzet megkívánhatna...
Nem az tud gyorsan motorozni aki egyenesekben elrángatja csutkagázon aztán meg szétfékezi magát mert a kanyarodás az nem megy neki.
Az ilyen technikás egyenesek királyait egy kanyargósabb részen egy gyengébb mocival is ott lehet hagyni. De ehhez nagyon tisztában kell lenni a saját korlátaiddal, a motorod képességeivel és a vezetési sajátosságaival.
""És sose próbáld meg más tempóját felvenni,ha azt félelmetesnek találod"" Én tavaly utolsó előtti Bükközésnél belementem ebbe a hibába. Nekem épp nem félelmetes volt, egyszerűen csak tarthatatlan, mivel jóval nagyobb motorokkal mentek előttem, dehát ki, ha én sem, én megpróbáltam... Két elég húzós kanyar előtt fékeztem teljesen első keréken már, és így is csak nagyon a szélén adta ki. Innen jött némi önkontroll,és láss csodát,ezután közeledni kezdtek az előttem haladók...
Hali!
A tanulásban a fokozatosságot tartsd szem előtt és akkor baj nem lesz. És sose próbáld más tempóját fölvenni ha azt félelmetesnek találod.
Tanulásra egy kiváló lehetőség: Veztech tréning
Azzal csak az a baj,hogy elég rendesen alul koncentrálttá teszi az embert, mivel nincs, ami úgymond lekösse, és ez legalább olyan veszélyes tud lenni, mint a forszírozott tempó.
Nekem meg idén,úgy néz ki, újra kell tanulni a Czetkázást. Szeretném feléleszteni a régi járgányomat. Netről intéztem hozzá két új gumit egy 5-ösért,Bridgestone, és Metzeler. Intézkedtem főtengely ügyben is,aztán már csak össze kell dobni, meg át üzembentartóizni asszony nevére, ugyanis kivonva nincs vagy 6 éve, az meg már biztos elég sokban volna, így visszamenőleg...
2009-es szezon elején mentünk fel párszor két Edelényi sráccal, nekik először volt túra-sport motoruk, a Pannónia után "újra kellett vele tanulni" a motorozást. A 3. alkalomnál már sokkal magabiztosabban mentek.
Csak eleinte azt is érdemesebb vagy egyedül, saját tempójában, vagy, ha nincs helyismeret, akkor egy tapasztaltabb, de nyugodt riderrel közösen bejárni, kicsit megismerni a kanyarokat, a motort, és főleg a saját határaidat. Nomeg ilyenkor tavasszal, még a magunkfajta sok Bükki kirándulást megért ürgéknek is ki kell ismerni a magukat makacsabbul tartó vízátfolyásokat, sárfelhordásokat, poros kanyarokat.
Szombaton Szendrőládi kútig mentem, hazafelé már komoly hideg volt. No de majd ezen a hétvégén... 13-16 fok Még délelőtt Roburból láttam egy Kawát közlekedni a völgyön,de az nem a tiéd fajta volt,valami újabb. Inthettem neki, azt hitte,valami hülyegyerek lehetek. Meg se fordult a fejében, hogy hátha ez is motoros? Új ruha,stb? Lecserélted a dr. House bukót?
Szombaton kimentem Varbóra, aztán Berentéig jutottam, de visszafordultam, mert megfagytam. De jó volt ismét ráülni....
Kipróbáltam az új ruhát, csizmát, sisakot, kesztyűt.
Az ilyen technikás egyenesek királyait egy kanyargósabb részen egy gyengébb mocival is ott lehet hagyni. De ehhez nagyon tisztában kell lenni a saját korlátaiddal, a motorod képességeivel és a vezetési sajátosságaival.
A tanulásban a fokozatosságot tartsd szem előtt és akkor baj nem lesz. És sose próbáld más tempóját fölvenni ha azt félelmetesnek találod.
Tanulásra egy kiváló lehetőség: Veztech tréning
Olvasható az adatlapomon, hogy szinte nincs motoros múltam, ezért még sok mindent tanulni kell.
Kipróbáltam az új ruhát, csizmát, sisakot, kesztyűt.
Ilyen eee :D
http://youtu.be/hi3pbtrqy70