Nagyon jól néz ki a masina próbáld ki aztán meg góóóóóóóóóóóóóó ha valami kérdésed van akkor írj minden kérdésre válaszolok akkor is kérdezz hogy ha hülyeségnek gondolod én szívesen segítek ha azonnal nem válaszolok akkor dolgozom (kamionozok belföldön de tel számom megtalálod visszább) ja az adatlapodat tölcsed ki légyszives köszönöm!
Amúgy kiegészítőket hol vegyek? bukósisak, kesztyű stb.
Bár egyenlőre nem tervezem a hosszabb utat vele,de nyáron néha elmennék nagynénémhez ami oda-vissza 120 km. Milyen sisakot javasoltok, valami retro stílusú érdekelne. Motowell sisakról mi a véleményetek,tapasztalatok?
Nyugodtan vedd meg nem fogod megbánni ! nem az minőséggel van ennél a gyártónál hanem a szerviz minőségével sokan csak forgalmazzák érteni meg nem értenek hozzá sőt leszarják de itt mindenben kapsz segítséget csak kérdezz bátran amúgy helyileg merre vagy?
Tudod valamit akarok hagyni magam után amire emlékezni fognak mert sajna a fiam az odalett így hát maradtak a motorok és a motorosok nekem ők a családom és ezért is támogatom a fiatalokat
Sziasztok!
Új motor vásárlás előtt állok!Mivel első motorom lenne ezért nem is gondolkodom nagyobban csak 50 cm3. viszont 191 centi vagyok és 110 kiló kisebb nem jöhet szóba! Ami nagyon tetszik az a kymco like 50 2T!Remélem elférek rajt és nem ütközik a lábamba a kormány!Amúgy mi a véleményetek róla? Eddig akivel beszéltem mindenki lebeszél róla mert "kínai" pedig külcsínre nagyon tetszik, de félek tőle mert folyamatosan lebeszélnek róla mert kymco! Pedig itt azt olvasom akinek van szereti!Kérlek segítsetek,javasoljatok!Kezdő vagyok!
Szia tudod az olvasás tudománya folyamatos tanuláshoz vezetett mert hát fejlődni kell míndíg van új a nap alatt nem lehet leragadni csak egy bizonyos dolognál mert az nem vezet sehová
A Spacer robogóm nagyon jól teszi a dolgát tavasszal kap egy fényezést aztán totál kész van aki leszólja ezeket a motorokat az nem is ért hozzá jó minőség minden szempontból nagyon meg vagyok elégedve vele az olaj visszáramlás nálam is fent állt amíg meg nem változtattam az olaj bevezetési pontját bevezettem a szívótorokba így nincs visszaáramlás a kipufogó herélés is jó lett este leszek
Neked is jó reggelt az az igazság hogy rövidebben úgy hogy laikusok számára is érthető legyen rövidebben nem lehet írni a témáról mert akkor nem érti meg a lényeget mert a tuning nem úgy működik ahogy sokan elképzelik mert egyik változtatás hozza a másikat mert ez egy rendszer és nem lehet felborítani az egyensúlyt
Jó reggelt uraim! Ahogy ígértem itt vagyok és leírom a saját tapasztalataimat. KIPUFOGÓ: a 4t motoroknál álltalába (széria nem versenysport) egy jó minőségű rendszer 2-3 jó esetben 4-5% teljesítmény növekedést szokott hozni álltalába! Másik hozadéka a dolognak a motor karakterisztikájában beálló változás ami sokszor fontosabb mert kezelhetőbbé teszi a motorunkat több nyomaték simább egyenletesebb nyomaték leadás ezáltal kihegyezett helyzetben (tapadás határon,gyors kanyarokban .kigyosításoknál ) jobb kezelhetőség finomabb gázreakció ami ugye növeli a pilóta önbizalmát és nem elhanyagolható szempont Azonban ez nem olyan egyszerű dolog mint ahogyan hangzik mert típusa válogatja hogy csak dobot vagy egész rendszert kell cserélni a kívánt hatás eléréséhez továbbá el kell végezni a motor optimalizálását a megváltozott működési feltételekhez. Karburátor és vagy a befecskendező rendszert át kell hangolni a megváltozott üzemi körülményekhez. Erre találták ki dyon jet készleteket a karburátoros modellekhez illetve a injektoros modellekhez a power comader nevű készüléket amik alkalmazásával hangolható a motorblokk üzemanyag ellátása a megváltozott körülményekhez.A legújabb injektoros modelleknél ahol gyárilag programozható a befecskendezés és esetenként vele együtt gyújtó elektronika coputere ott teljesítmény mérő padon (DYNO) lehetőség van a felszerelt komponensek műszeres és objektív mérésére kiértékelésére valamint össze és behangolására! TELJES TUNING: Itt már komolyabb változtatásokat eszközölünk a motorblokkban első lépés:hengerfej gépi és kézi megmunkálása ekkor több feladatot is el kell végezni 1 kipufogó és szívó csatornák megmunkálása: keresztmetszet növelés szelepvezető síkra való lemunkálása nagyobb átmérőjű szelepek és szelep üledékek beépítése 2 kompresszió azaz a sűrítés növelése ennek több módszere van az adott motorblokk típusa határozza meg a teendőket(marás vagy vékonyabb hengerfej tömítés) 3 vezérlés módosítása itt is több lehetőség vagy sport vezérmű tengely nem fokolható illetve fokolható (állítható szögű) vezérmű tengely kerül beépítésre továbbá sport célokra kifejlesztett vezérmű lánc és láncvezetők kerülnek beépítésre a megnövekedett terhelés miatt 4:üzem anyag ellátás 5 gyújtó elektronika e kettő komponens a mai korszerű tervezési elvek szerint épített motorkerékpároknál e két komponens együtt kerül módosításra itt is több lehetőség van akár mindkét komponens cseréjére is sor kerülhet akár egy nagyobb kapacitású injektor és vele összeköttetésben lévő alrendszerek is cserélve lehetnek a mennyiben ez szükséges illetve egy úgynevezett nyitott epromú teljesen programozható motorvezérlő elektronika kerül beépítésre ami lehetővé teszi a injektor jellegtérkép illetve a gyújtás jellegtérképének az adott viszonyokhoz való beállítását kifinomult esetekben akár menet közben is függően az üzemelési feltételek fügvényében itt a lehetőségek a mai korszerű számítás technika ismeretében megletösen széleskörűek lásd moto gp nos ennyit dió héjban a témáról akit érdekel a téma jelezze akkor fojtatom e szösszenetemet mert még sok sok tényező van ami bővebb kifejtést igényel
Nos egy 4t motornál általában pár százalékot szokott hozni így igazából a civil életben nem sok értelmét látom a dolognak de ugye a verseny sportba már nem mindegy hogy mennyi az annyi de teljesítményen felül változtathat a motor karakterén is ami egyes típusoknál javíthat a motor általános karakterisztikáján pl. jobb gázreakció több nyomaték.....stb majd a hét végén még írok ezzel kapcsolatban Ramy csinos a masina!
Több próbálkozásunk is volt a négy ütemű robogóknál:
- kipufogó csere
- nagyobb porlasztó felszerelése
- hengerfej átdolgozása
Ezek közül a megoldások közül egyik sem hozott áttörő sikert.
De nem azt írja,h abszoludte nem,hanem,h nem átütő...
4T mocinál(( nem elegendő,csupán a kupufogó cseréje) a nagyobb teljesítmény növekedéshez!
Mint írta vala ,van de nem oly látványos a külömbség! Én úgy nevezném,h oly csekély,h nem éri meg a befektetett energiát(pénzt) a kipu csre ez esetben!
Bár egyenlőre nem tervezem a hosszabb utat vele,de nyáron néha elmennék nagynénémhez ami oda-vissza 120 km. Milyen sisakot javasoltok, valami retro stílusú érdekelne. Motowell sisakról mi a véleményetek,tapasztalatok?
Köszi a tanácsot már csak rá kéne ülnöm, hogy elférek e rajta kényelmesen! Amúgy fehérben szeretném!
Új motor vásárlás előtt állok!Mivel első motorom lenne ezért nem is gondolkodom nagyobban csak 50 cm3. viszont 191 centi vagyok és 110 kiló kisebb nem jöhet szóba! Ami nagyon tetszik az a kymco like 50 2T!Remélem elférek rajt és nem ütközik a lábamba a kormány!Amúgy mi a véleményetek róla? Eddig akivel beszéltem mindenki lebeszél róla mert "kínai" pedig külcsínre nagyon tetszik, de félek tőle mert folyamatosan lebeszélnek róla mert kymco! Pedig itt azt olvasom akinek van szereti!Kérlek segítsetek,javasoljatok!Kezdő vagyok!
Szépen kifejtetted a témát.
Te még nem láttál diót...
Igen sajna ez így van,4T-nél nem érdemes csak a kiput buherálni! Nagyobb beruházásra van szükség.
Köszi a válaszokat. Ha szinte észrevehetetlen a javulás, akkor nem ölöm bele a pénzt. Kinézetre meg így is tetszik a gépállat, úgyhogy marad így!
http://www.egumotors.hu/tuning...
Több próbálkozásunk is volt a négy ütemű robogóknál:
- kipufogó csere
- nagyobb porlasztó felszerelése
- hengerfej átdolgozása
Ezek közül a megoldások közül egyik sem hozott áttörő sikert.
De nem azt írja,h abszoludte nem,hanem,h nem átütő...
4T mocinál(( nem elegendő,csupán a kupufogó cseréje) a nagyobb teljesítmény növekedéshez!
Így néz ki......
Még Xciting R feliratok hiányoznak..1-2 apróság!
Mint írta vala ,van de nem oly látványos a külömbség! Én úgy nevezném,h oly csekély,h nem éri meg a befektetett energiát(pénzt) a kipu csre ez esetben!
Ma igazán fárasztó napot fogtam ki.
Elmondanád hogy miért okoz teljesítmény növekedést a 4 ütemű motornál a kipufogó cseréje?
Akkor teljesen felesleges lecserélnem. Kinézetre ugyanis ez is tetszik, a hangja meg világbajnok!
A kipufogó csak a 2 ütemű motornál javít a leadott teljesítmény tekintetében, 4 ütemű motornál csak a hanghatás illetve a kinézet a lényeges változás.