Szia! Köszönöm válaszod! Az a baj, hogy ez nem tölt egy picit sem. Gyanítom a feszszabályzó lesz a ludas, egy tekercs csak nem nyiffan ki olyan könnyen. Ha a generátor lenne rossz, akkor talán nem menne a többi rendszer sem? Amúgy hol vetted a ledes izzókat?
koszi a valaszt.
zek szerit egy dio tuning variator szettbol az fotengelyre szerelheto alkatreszeket tudnam hasznositani.
szerinted van ertelme egy ilyen modositasnak?valamit ugyanis kezdeni kellene a motorral,mert a fogyasztasa 3.8-4l/100km korul alakul. 25km-re jarok vele dolgozni kb fele varos fele orszagut 65-70el szoktam utazni lakott teruleten kivul.egy dayco szij van rajta kb 3000km van benne,ugyhogy a variatorta tippelek es ugy gondoltam lehetne talan valami sportosabb dolog.
Fontos dolog az hogy ha valaki ragaszkodik a katalizátor meglétéhez túl azon hogy megfelelő minőségű 2T olajat alkalmazzon még az is fontos hogy az olaj HAMU mentes legyen mert azt szereti a katalizátor! és nem mindegyik ilyen kialakítású!
Szia alapjáraton minimum13.5voltot kellene töltenie a rendszernek fordulaton 14-14.1voltnak kellene lennie lehetséges a feszültség szabályozó nem működik megfelelően illetve a túl terhelt a hálózat is pl ha valaki H4 65/55-ös izzót szerel az első világításba azzal tú terheli a rendszert de ezen lehet segíteni ledes izzók cseréjével pl a műszerfal világítás ledes rendszerű izzók alkalmazásával is lehet javítani a rendszer egyensúlyán! Magam még a hátsó kombinált(5/21w) is lecseréltem ledes kivitelűre ezzel minden gondom meg is oldódott!
Jó reggelt uraim! A katalizátoros kipufogó hosszabb távon minden féle képen kerülendő nem csupán abból az okból kifolyóan hogy csökkenti a teljesítményt hanem abból az okból kifolyóan is hogy magasabb belső működési hőmérsékletet hoz létre mint a motorban illetve a kipufogó rendszerben is ami a kipufogó rendszer korai szétégését okozza (sajnos az utóbbi időben sok ilyen katalizátoros rendszert kellett eldobnom e miatt) A saját tapasztalatom ez ügyben:vásároltam egy KYMCO SPACER 50 robogót amely az elején lévő idom sérülései kívül teljesen gyári kivitelü volt a javítás megkezdésekor szétszereltem a motort hogy a motorikus alkotó elemek állapotát is fel tudjam mérni évjárat 2006 03 havi kiadás és minden gyári fojtás tartalmazta a motor ezek a következőek voltak: 1 kaburátor és a szívó csonk között a bakelit tömítés furata 10mm-es volt szemben karburátor14 mm-vel 2a levegő szűrő box szívó nyílása is erősen szűkített keresztmetszetű kialakítást kapott gyárilag 3 a variátor vezető hüvelyén lévő váll is megtalálható volt 4 a kipufogó rendszerben is benne volt mindkét katalizátor is 5 CDI Ezeket a következő képen orvosoltam: 1 a karburátort cseréltem egy dellorto PHBN 16-ra amely kézi mechanikus dúsító(szivató)rendszerrel rendelkezett ehhez elvégeztem a gyári csonk átalakítását (a gyári csavaros-peremes a dellorto tömlő véges)továbbá a szívó csonk és reed szelep(szívó membrán)illesztését 2: légszűrő box kinyitásra került 3: a varó csúszó-vezető cső tengelyén lévő váll le lett esztergálva ezáltal a varió tárcsák teljes mértékben működnek (hosszabb lett a vég áttétel) ezzel egy időben az eredeti vezérlő görgő (12g) is cserélve lett 6g-os tömegűre(lassabban kúszik fel az ékszíj viszont magasabb motor fordulat mellett a megváltoztatott kapcsolási karakterisztika hatására lényegesen jobb lett a motor gyorsulása mellékesen jegyzem meg itt hogy ezzel a kuplung pofákra is a magasabb fordulat szám miatt nagyobb centrifugális erő hat ami jobb tapadási együtt hatót eredményez és csökkenti a kuplung pofák csúszását ami magával hozza azt is hogy ezáltal még a nagyobb terhelés mellett is a kuplung pofák hő terhelése csökkent mint ahogy a kuplung harang hő terhelése is ami növeli az alkatrészek élettartalmát és általános üzemi feltételeit ami magával vonja a megbízhatóság növekedését!(alacsonyabb működési hőmérséklet=hosszabb élettartamú varió szíj és kuplung szerkezet ergó alacsonyabb üzemeltetési költség) 4:kipufogó rendszer átalakítása ennek oka a gyárilag szerelt katalizátor rendszer áramlási mutatója illetve annak működési sajátosságai mi is ez a sajátosság? először is azt tudni kell gyári kipufogó rendszerekről hogy azok általában kompromisszumos megoldások és nem is van nagyon a közük az ideális megoldásokhoz a gyári rendszerek feladata a következők:összegyűjteni a a működés során keletkező kipufogó gázt azt megfelelően egy irányban terelni és szabályozni annak áramlását és ezzel együtt szabályozni az előírásoknak megfelelően a motor teljesítményét és a kibocsátott hangot a gyártó és az üzembe helyező ország előírásainak megfelelően(a honosítási és kategória szabályoknak megfelelően teljesíteni kell az emissziós és zaj szennyezési és adott esetben a maximális teljesítményt és az elérhető sebességi előírásokat is!)a katalizátor feladata és működése: a motor működése során keletkező kipufogó gáz kezelése az adott előírásoknak megfelelően pl EN EGB EURO 1,2,3,4,5,6 az én esetemben az euro 2 volt érvénybe és a motor annak a spedifikációnak felelt meg ebből adódóan a kipufogó rendszer katalizátoros kivitelű volt eredendően. A katalizátor szerkezete:(motorkerékpárok kis lökettérfogatnál) hordozó test mely általában hengeres cső test amelyben foglal helyet a speciális fém ötvözet amely méh sejt szerkezetű és úgynevezett felületi reduktív katalizálást tesz lehetővé A KUTYA OTT VAN ELÁSVA HOGY ehhez hogy a redukció megindulhasson elég magas hőmérsékletnek kell fennálnia a katalizátorban és ehhez az általunk szeretett technika (pl 50 ccm)nem termel elég mennyiségű hőmérsékletet ezt a gyártók úgy oldották meg sajnos kényszerűségből hogy minden ilyen kis öblű 2t motor dúsabb keverékkel üzemel a kelleténél(több benzin)és ehhez külső plusz levegőt adagolnak a kipufogó rendszerbe közvetlenül a kipufogó könyöknél ez egy fajta fűtés a magának a katalizátornak hogy meg legyen a működési hőmérséklet hogy meginduljon és fenntartható legyen a redukció és a kataklitikus folyamat ennek alapvetően 3 negatív hozadéka is van 1: a kipufogó rendszer sokkal magasabb hőmérsékleten működik mint az kellene és ez a fokozott hő terhelés csökkenti a szerkezet általános élettartalmát(szó szerint elég a kipufogó rendszer) 2:akár mennyire is trükkösködnek minden katalizátor rontja a teljesítményt kisebb nagyobb mértékben de csökkenti a teljesítmény mert növeli az áramlási veszteséget a megnövekedett áramlási ellenálásával!3:a dúsabb üzemelés hátránya az hogy az ideálisnál magasabb összetételű benzin-levegő keverék mint ahogy a szegény keverék is növeli a motor belső hő terhelését és ez negatívan és károsan befolyásolja az élettartalmat(fokozott hő terhelés a belső alkatrészeken A: dugattyú fokozottan melegszik fokozott korom lerakódás a dugattyú tetőn és a kompresszió gyűrűk hornyában ami fokozott gyűrű és henger kopást eredményezhet de nem ritkán a motor blokkban mozgó dugattyú megszorulását is magával vonhatja ami elég fájdalmas tud lenni adott esetben nem csak a pénztárcánknak fáj a dolog! Ezért és ebből kifolyóan eltávolítottam a katalizátort és a hozzá csatlakozó alkatrészeket és kiiktattam a CDI-ben lévő elektronikus fordulat szám határolót .Szerencsére ennél a modellnél ez nem okoz gondot hiszen gyárilag a CDI egység alján lévő vezetéket kell szét csatlakoztatni és ezzel meg is szűnik a korlátozás Általános tapasztalataim első verzió gyári karburátor katalizátor mentesített kipufogó rendszer 6gr-os görgők leesztergált varió hüvely a motor kigyorsításkor stabilan 8500 fordulatszámon üzemelt lényegesen jobban gyorsult végsebessége az eredeti 50km/ó-ról tartósan 65km/ó-ra növekedett tartósan 7000-7100 fordulat szám mellett érezhetően javult a teljesítménye még úgy is hogy az eredeti fő fúvókát kisebbre kellett cserélnem így az eredeti fogyasztás az 6.5-6L/100Km-ről 5.3-5.6l/100Km-re csökkent! Végleges verzió: 6gr-os varió görgők DELLORTO PHBN 16-os karburátor megnagyobitott levegő beömlő nyílás a levegő szűrő házon a blokk belső öntvénye is meg lett munkálva az egyenletesebb áramlás érdekében rezonátoros kivitelű hangolt illesztett kipufogó rendszert gyártottam és szereltem fel a blokkra a henger fej tömítés kihagyásával egy minimális kompresszió növelés is szerepet kapott elért eredmények: A mechanikus dúsító(szívató) berendezésnek köszönhetően minden időjárási körülmények között azonnal beindul a motor és a hideg indítási dúsítást tökéletesen tudom idomítani a külső környezeti viszonyokhoz így egy kis üzem anyagot is megtakarítok mert csak addig megy a szívató amíg ténylegesen szükséges a motor gyorsulása tovább javult kigyorsítás közben a fordulat szám 9000-es fodulatot tartja az eredeti konfiguráció ehhez képest egy bal lábas roller és semmi több fogyasztás 4-3.8l/100Km-es értéken alakul ami nagyon jó tekintve a motor nagy tömegét (131Kg) A maximális sebesség gyári áttétel mellett eredeti gyári hengerrel(50ccm)9500 rpm 82-85Km/ó tartósan 6900-7000 rpm mellett 70Km/ó körül alakul +/- 5Km/ó szél és domborzati viszonyok függvényében ezzel teljesen elégedett is vagyok figyelembe véve azt hogy az eredeti elképzelésemet maximálisan meg tudtam valósítani úgy hogy gyakorlatilag a karburátor és a kipufogó kivételével maradtak a gyári alkatrészek a motorban A karburátor csere oka:az eredeti nem volt képes megfelelően ellátni a megnövekedett teljesítmény által támasztott követelményeket -igényeket továbbá javítani akartam a hideg indítási hajlandóságot is amelyen maximálisan sikerült is!(-10celsius mellett is első kísérletre azonnal beindul)
Sziasztok! 2009-es 50-es 4 ütemű Agility Citym van. Az a problémám, hogy nem tölti az akksit, ami vadi új, cseréltem, mivel azt hittem az a rossz. Világítás és gyújtás van, a motor működik, csak néhány naponta fel kell töltenem az akkut. Közepes motorfordulaton ha rámérek az akkumulátor pólusaira, akkor 12,5 Volt van, de szerintem ennél többnek kellene lenni, ha töltene. Mi szokott ezen inkább elromlani? A generátor állórész, vagy a feszültségszabályzó? Vagy más? Előre is köszönöm a segítséget!
A kymco people 50 2t blokk különbözik valamiben a dio af 18-28 blokktól?
Úgy tudom ennek a blokknak a "másolata" van benne, a karburátor az egy az egyben ugyan az mint a kymco-n.
A kérdés azért lenne érdekes,mert kymco-hoz alap 50-es hengerszettet 30-40 ezerért találok neten diohoz meg kb a fele és van egy 70-es szett 18ezerért.
Érdemes vele foglalkozni szerintetek?
Valamint a variátora,végáttétele mivel egyezik meg ami ha tuningolni akarom olcsóbb mint ha kymco-ként veszem meg. Vario szijat pl láttam én is ugyan ebben a méretben vespa 125 4Tként 2-3 ezerrel olcsóbban mint ha kymco-ra vettem volna.
Ahol lakok (Sz-Sz-B megye) gyorsan mennek a hírek, hogy ki a jó és ki nem szóval próbálom a legjobbhoz vinni. A motornál üzemzavar nincs úgyhogy maradok ennél nem kell a macera! :)
Remélem normális szervizben nézik meg a robogódat és nem húznak le, ill. értenek is hozzá. Vannak olyan műszerek amelyek a gyújtás ráadásakor teszt üzemben önellenőrzést csinálnak, ilyenkor látható az a jelenség, hogy felfutnak a kijelzők a maximumig és vissza alaphelyzetbe. A katalizátoros kidörrentőt addig érdemes megtartani , amíg nem megy tönkre. Konkrétan a kerámiabetét nem ég szét benne, ezt általában zörgéssel jelzi, elszabadulnak a kicsi darabkák benne. Ha majd cseréled, akkor az új kipufogóhoz, hozzá kell hangolni a motort és a hajtásláncot is. Gyárit már nem veszek az biztos, mert annyi pénzt nem adok ki érte, ha jól tudom 100 000 Ft felett van az ára. Lényeg, nekem 7 éve a gyári van még fenn és kicsit már elégett a kerámiabetét, de még nem okoz üzemzavart, ezért egyelőre marad. Kicsit rozsdásodik, de az sem vészes.
Köszi a válaszokat szombaton már vihetem is a szervizbe ott megnézik a dolgokat, akkumulátort már vettem újat, szóval azzal sem lesz gond. De nem tudom, nektek normál működésnél le szokott forogni indításnál a két óra?
Illetve Csibever írta, hogy gyári katalizátoros-e, igen a teljes motor gyári és ahogy olvasgattam nem sokan ajánlják, hogy cseréjem le. Ti hogy vagytok vele?
Kymco Quannon -hoz szeretnék hátsó lánckereket, de eddig ahány üzletben jártam mindenhol JT katalógusból nézték...
amiben nincs benne csak elsö lánckerék.
Honnan tudnám Mo-n beszerezni, esetleg esztergáltatnom kellene egy szüz kereket?
Gondolom az üzemanyag sok a kipufogóban és az robban be. Feltéve ha gyári katalizátoros kipufogó van ott még gyakoribb, főleg ha előtte meg volt hajtva kicsit. A hajtást egyszerűen meg kell nézni mi okozza, esetleg kopott alkatrészrészek miatt csörög.
Sziasztok! Nem rég vagyok Kymco tulaj, Van egy pár problémám amit még nem sikerült megoldani.
1., Leállítás után pöffen egyet a kipufogó, ez nagy baj lehet?
2., Van amikor a kulcs elforgatáskor/inditáskor a kilóméter óra és a fordulatszám mérő óra leforog teljesen majd vissza, ez nem tudom mikor csinálja de nem mindig és zavar hogy nem tudom mikor és miért csinálja vagy éppen miért nem csinálja.
3., Elinduláskor és akkor ha nagyon lelassítok valami csörgés van a meghajtásnál.
2006-os modell van benne kb. 27000 km amióta nállamkb 1100 km et mehettem vele.
Érdekes módon eddig még nem történt egyszer se de most hétvégén az egyik utcára kanyarodtam rá egy kicsit befulladt aztán 400 méterre rá meg lőtt egy nagyot a kipufogó. Ezt se tudom miért lehet. Ha valaki tudja a válaszokat azokat nagyon megköszönném.
8 éve fent van a katalizátoros kipufogóm, nekem még nem volt vele gondom.
Kymco agility
A feszültségszabályzó hibás nagy valószínűséggel, de nem ártana méregetni sem, mielőtt cserélnéd.
zek szerit egy dio tuning variator szettbol az fotengelyre szerelheto alkatreszeket tudnam hasznositani.
szerinted van ertelme egy ilyen modositasnak?valamit ugyanis kezdeni kellene a motorral,mert a fogyasztasa 3.8-4l/100km korul alakul. 25km-re jarok vele dolgozni kb fele varos fele orszagut 65-70el szoktam utazni lakott teruleten kivul.egy dayco szij van rajta kb 3000km van benne,ugyhogy a variatorta tippelek es ugy gondoltam lehetne talan valami sportosabb dolog.
A Scooter-ben próbáltad már? Elvileg ők a Kymco márkaszervize.
A kymco people 50 2t blokk különbözik valamiben a dio af 18-28 blokktól?
Úgy tudom ennek a blokknak a "másolata" van benne, a karburátor az egy az egyben ugyan az mint a kymco-n.
A kérdés azért lenne érdekes,mert kymco-hoz alap 50-es hengerszettet 30-40 ezerért találok neten diohoz meg kb a fele és van egy 70-es szett 18ezerért.
Érdemes vele foglalkozni szerintetek?
Valamint a variátora,végáttétele mivel egyezik meg ami ha tuningolni akarom olcsóbb mint ha kymco-ként veszem meg. Vario szijat pl láttam én is ugyan ebben a méretben vespa 125 4Tként 2-3 ezerrel olcsóbban mint ha kymco-ra vettem volna.
Ahol lakok (Sz-Sz-B megye) gyorsan mennek a hírek, hogy ki a jó és ki nem szóval próbálom a legjobbhoz vinni. A motornál üzemzavar nincs úgyhogy maradok ennél nem kell a macera! :)
Remélem normális szervizben nézik meg a robogódat és nem húznak le, ill. értenek is hozzá. Vannak olyan műszerek amelyek a gyújtás ráadásakor teszt üzemben önellenőrzést csinálnak, ilyenkor látható az a jelenség, hogy felfutnak a kijelzők a maximumig és vissza alaphelyzetbe. A katalizátoros kidörrentőt addig érdemes megtartani , amíg nem megy tönkre. Konkrétan a kerámiabetét nem ég szét benne, ezt általában zörgéssel jelzi, elszabadulnak a kicsi darabkák benne. Ha majd cseréled, akkor az új kipufogóhoz, hozzá kell hangolni a motort és a hajtásláncot is. Gyárit már nem veszek az biztos, mert annyi pénzt nem adok ki érte, ha jól tudom 100 000 Ft felett van az ára. Lényeg, nekem 7 éve a gyári van még fenn és kicsit már elégett a kerámiabetét, de még nem okoz üzemzavart, ezért egyelőre marad. Kicsit rozsdásodik, de az sem vészes.
Illetve Csibever írta, hogy gyári katalizátoros-e, igen a teljes motor gyári és ahogy olvasgattam nem sokan ajánlják, hogy cseréjem le. Ti hogy vagytok vele?
Kymco Quannon -hoz szeretnék hátsó lánckereket, de eddig ahány üzletben jártam mindenhol JT katalógusból nézték...
amiben nincs benne csak elsö lánckerék.
Honnan tudnám Mo-n beszerezni, esetleg esztergáltatnom kellene egy szüz kereket?
Gondolom az üzemanyag sok a kipufogóban és az robban be. Feltéve ha gyári katalizátoros kipufogó van ott még gyakoribb, főleg ha előtte meg volt hajtva kicsit. A hajtást egyszerűen meg kell nézni mi okozza, esetleg kopott alkatrészrészek miatt csörög.
A 2. kérdésre ha jól sejtem az a megoldás, hogy gyenge az akkufeszültséged. Töltést neki néha.
1., Leállítás után pöffen egyet a kipufogó, ez nagy baj lehet?
2., Van amikor a kulcs elforgatáskor/inditáskor a kilóméter óra és a fordulatszám mérő óra leforog teljesen majd vissza, ez nem tudom mikor csinálja de nem mindig és zavar hogy nem tudom mikor és miért csinálja vagy éppen miért nem csinálja.
3., Elinduláskor és akkor ha nagyon lelassítok valami csörgés van a meghajtásnál.
2006-os modell van benne kb. 27000 km amióta nállamkb 1100 km et mehettem vele.
Érdekes módon eddig még nem történt egyszer se de most hétvégén az egyik utcára kanyarodtam rá egy kicsit befulladt aztán 400 méterre rá meg lőtt egy nagyot a kipufogó. Ezt se tudom miért lehet. Ha valaki tudja a válaszokat azokat nagyon megköszönném.