Az én esetem a következő:
Amikor vettem a motort, tele volt olajjal mindene, alig akart indulni. Világos volt, hogy beleszivárog a motorba.
Aztán év közben, ha két napnál többet állt, az első pár km-en nagyon füstölt, ami el is múlt menet közben.
Ebből lehetett tudni, hogy állás közben átereszt. Persze néztem én, hogy szállít e, avval nem volt baj, az olaj is pontosan fogyott a tartájból, így telt el a szezon, bő 10ekm-rel.
Aztán most ébresztésnél persze rettenetesen füstölt, sőt, köpte az olajat. Néztem szállít e és bizony egy csepp sem jelent meg a cső végén. Kivettem a pumpát, láttam, egy szimering van benne, csak ott folyhat el. De a hajtókerék is eléggé kopott volt, így a komplett csere mellett döntöttem. (ne tudjátok meg az árakat...)
Szóval lett új pumpa bontott áron (hála Roboqvad!) és most minden tökéletes, bár még nem tudom, hogy evvel mennyire füstöl hosszabb állás után.
Szia!
A tíz gramm elsőre elég nagy ugrásnak tűnik, a 250-es jamaháknál szoktunk 2grammonként lépni...
De szerintem kérdezd meg az üllői úti szervizt, -Roboqvad ha jól emlékszem- segítőkészek és minden ellenkező híresztelés ellenére nem lehúzós cég. Legalábbis én 8 éve nem tapasztalok negatívot náluk. Az olajozásos kérdésben is ők segítettek.
Az olajos tapasztalat pedig elfér, bárkitől, több szem...
Nem tudja valaki,hogy a people 50 2T variátorba hány grammos görgők vannak,vagy milyet érdemes belerakni.Nem versenyzésre használom,hanem 25km-re dolgozni járni 60-70 közötti utazó tempóban ugyhogy ha kicsit nehezebben érné el ezt a sebességet az sem lenne gond ha cserébe mondjuk alacsonyabb fordulaton működne a gép. A leirásban csak annyit találok,hogy 13-as átmérő. Gondolom 16x13-as kell akkor,de grammról nem találok semmit.
A Tomi robogójának olajadagoló meghajtása hibásodott meg, egész pontosan elnyalódtak a meghajtott tengely fogai. Gyárilag műanyagból készült, legalább is a régieknél. Az újak már fémből készültek, gondolom tanultak valamit a forgalmazók a meghibásodásokból. Először legyártatta fémből a tengelyt egy ezzel foglalkozó helyi céggel, de legjobb tudomásom szerint nem lehetett egész pontosan leutánozni az eredeti fogazást, így egy kicsit variálni kellett a tengely hézagolásával, amit alátét behelyezésével oldott meg. Későbbiekben ez is lepattant, így ha jól tudom ki lett iktatva a különolajozás és keveri a benzinhez az olajat. A kiiktatást úgy oldotta meg, hogy leköszörülte a fogakat, így nem kellett külön levakolni a tengely helyét. Sajnos nagy gond, hogy semmi nem jelzi az olajadagoló meghibásodását csak az esetleges időszakos ellenőrzés vagy súlyosabb esetben a motor sérülése enged következtetni a hibára. Nekem tavaly a működtető bowden tört el a diónál, szerencse, hogy észrevettem és orvosolni tudtam, mielőtt komolyabbra fordulhatott volna a dolog.
Lényeges, hogy lehetőleg minél gyakrabban ellenőrizni érdemes ezt a szerkezeti elemet, ha csak nem térünk át a keverékes üzemre.
Sajnos tényleg nem sokat fórumoztam mostanába. Dayco szij van rajta,majd ha lesz időm a tavaszi átvizsgálásra ki is derül hogy birta. Kb 3-4ezer km lehet benne,akkor láttam utoljára
Az olajzással volt gondom,mégpedig az,hogy szétszedtem és utána nem működött,mivel belevegősödött és nem tudtam kilégteleniteni hiába próbáltam. A service manual-ba amit küldtél még anno egyébként van hozzá leirás,hogy lehet légteleniteni és kell is,ha véletlenül kifogyna az olaj menet közben,nem elég egyszerűen fel9nteni. Nekem a következő képpen sikerült: tele tankhoz csináltam keveréket ami kellett a motornak és nem foglalkoztam a külön olajzással mivel mennem kellett a motorral melózni. 25Km oda 25Km vissza. Haza felé úton egyszer csak elkezdett őrült módon füstölni,ekkor indult meg az olajzás,gondolom kitermelte magából a levegőt fordulaton és azóta nem nyúltam hozzá,működik.
Csibe!
Ha jól tudom régebben volt problémád az olajpumpával, ha nem neked, akkor Tominak.
Hogy oldódott meg? Mert nekem is előjött egy érdekes jelenség. Vagyis nem most jött elő, de a tavaszi karbantartásnál lett egyértelmű, hogy nem szállít a pumpa...
Szinte az össze szintetikus 2T motor olaj hamumentes adalékkal van forgalmazva. A világítással kapcsolatos átalakításodhoz annyit hozzátennék, mielőtt hosszabb vitába keverednénk, nagyon nem mindegy milyen a motor elektronikája, pld.: miről megy a világítás. A pörkölthöz jó étvágyat, csak vigyázz meg ne feküdje a gyomrodat.
Csibe alapvetően az vele a gond hogy a legtöbb kereskedésben elfelejtik közölni a honpolgárral hogy csak hamu mentes olajjal lehet garantálni a tartós és megfelelő üzemelését a katalizátornak továbbá azt is hogy hosszú távon nem tesz jót pl a dugattyúnak sem! Azokat a változtatásokat amiket én a saját szervizemben elvégzek mindenkinek azt nem igazán sorolnám a klasszikus értelemben vett tuningnak inkább optimalizálásnak nevezném aminek a célja a hosszabb távú biztos üzemelés pl ha feleslegesen nem melegítem a dugattyút és vele együtt a hengert az jót tesz az élettartamnak minden bizonnyal és probléma mentesebb üzemelést tesz lehetővé ami nem egy utolsó szempont szerintem ez pedig sok elvégzett módosítás tapasztalata persze nem kényszer a kása evés magam is jobban szeretem a marha pörköltet mert annak teltebb a íze
Üdv. Hamarosan megérkezik a robogóm egy '08-as People S 300i (270ccm).
Van itt valakinek injektoros gépe? Van-e gyenge pontja a konstrukciónak? Mire érdemes figyelni?
Köszi,
Pitta
Én is azzal fogom kezdeni a szezon előtti felkészitést,hogy a karburátort be fogom állitani a szerviz füzet szerinti értékekre,mert most csak úgy kb be lett állitva a benzin szint,lehet ez is a baj.
Mondjuk ettől függetlenül a vario görgőkre is rá fogok nézni,mert azt vettem észre,hogy egy éjszakai állás után reggel mikor indulok vele az első gyorsitásnál mintha nehezebben indulna meg a fokozatmentes váltás,azaz felpörög jobban a motor,utánna működik rendesen.én kb 4ezer km-t mentem vele áprilistól augusztus végéig,a variátorhoz hozzá sem lett nyúlva,csak szij csere volt.az előző szij (bando)16mm-nél járt ekkor volt a motorban 9 és 10 ezer km között,ugyhogy ha azt nem cserélték szerintem esélyes,hogy a görgök is gyáriak még benne.már csak azt kell megoldanom,hogy hogy szedem szétt a variot légkulcs nélkül
Szia Zoli passz alapvetően a fogyasztást sok tényező befolyásolja és nem csak a varió hanem maga a porlasztó is nekem a dellorto-ra való váltás önnmagában fogyasztás csökkentést hozott a konyhára még akkor is ha abban nagyobb fő fúvóka van benne mint az eredeti porlasztóban mert fontos a porlasztás minősége és karakterisztikája is mind ahogy pont ezért végzem az általam szükségesnek vélt modósításokat jelszó OPTIMALIZÁLÁS
Csibe nem volt vele gondod na ne mond te panaszkodtál itt a fórumon hogy leég róla minden féle festék ez nem véletlenül van hehehe bizony meg aztán ha megbontanám és megnézném a te géped meg az enyém belvilágát azt hiszem meglepetés érne téged az enyém sem mai gyerek de még sokáig jó lesz az tuti na meg ahogy az enyém megy az egy más tészta
Szia a burkolat jobb oldalának leszerelése után könnyen hozzáférsz a gyújtás/generátor blokkból kijövő kábeleire a külön lévő fehér stekkert kell keresni amiben általában2-3 kábel van 1:zöld ez test(nem mindegyikben van ha eredendően nincs akkor is jó a testet nem onnan kapja rendszer 2:fehér vezeték ez TÖLTŐ SZÁL alapjáraton 20-22 volt minimum általában 3:világító áram erről működik direktben az autómata thermo dinamikus dúsító a stekkert széthúzod és multiméterrel szépen rámérsz és ennyi! Fontos tudnivaló hogy a gyárival azonos típusú feszültség szabályozót vegyél bele mert kívűlről sok azonos kialakítású van de láb kiosztása nem biztos hogy azonos
Meg aztán ha csökkented a teljes terhelést azzal csak stabilabbá teszed a rendszert mert van benne teljesítmény tartalék és így nincs kihegyezve a rendszer ha meg azon aggódsz hogy túl fog tölteni akkor semmi gond mert azért van a feszültség szabályozó ha meg nem akkor csere és új állja a helyét pl 80W a teljesítménye a generátornak akkor azt kell beosztani
Csibe gondolkodom tehát vagyok nem véletlenül cseréltem le az izzókat ledesre 2 éve nem kellett rátöltenem az aksira meg így lehetőség nyílott arra hogy lecseréljem a fényszóróm izzóját halogén H4 55/65W típúsra amitől a fényerő lényegesen jobb lett és a hálózatom is kiegyesulyozottabb lett 2 éve semmi gondom
Szia a ledes hátsó izzót a Csusza autós boltban rendeltem nagyon meg vagyok vele elégedve a műszerfalba pedig itt devecserben velem szemben lévő vas és műszaki boltban vettem nagyon jó áron!
Amikor vettem a motort, tele volt olajjal mindene, alig akart indulni. Világos volt, hogy beleszivárog a motorba.
Aztán év közben, ha két napnál többet állt, az első pár km-en nagyon füstölt, ami el is múlt menet közben.
Ebből lehetett tudni, hogy állás közben átereszt. Persze néztem én, hogy szállít e, avval nem volt baj, az olaj is pontosan fogyott a tartájból, így telt el a szezon, bő 10ekm-rel.
Aztán most ébresztésnél persze rettenetesen füstölt, sőt, köpte az olajat. Néztem szállít e és bizony egy csepp sem jelent meg a cső végén. Kivettem a pumpát, láttam, egy szimering van benne, csak ott folyhat el. De a hajtókerék is eléggé kopott volt, így a komplett csere mellett döntöttem. (ne tudjátok meg az árakat...)
Szóval lett új pumpa bontott áron (hála Roboqvad!) és most minden tökéletes, bár még nem tudom, hogy evvel mennyire füstöl hosszabb állás után.