KTM SXF 250es motorban szeretném kicserélni a gyertyát, de sajnos a sima gyertyakulcsok nem férnek hozzá. Azt szeretném kérdezni, hogy van-e valamilyen külön kulcs hozzá, vagy milyen módon lehet kiszerelni a gyertyát? Előre is köszönöm.
A tapasztalatlan, elvakult ember csak ennyit tud mondani a KTM-ről:"mindig szerelni kell, drága az alkatrész stb"
Persze fura hogy általában olyan emberek mondják akiknek még sohasem volt KTM-ük, sőt talán még ismerősének sem volt, csak neten olvasta, vagy látott már olyat aki hallott már olyanról akinek a szomszédjának a nagybátyjának volt már KTM motorja.
Mint ahogy a múltkor kezdte el kifejteni nekem egyik ismerős hogy:
van egy közös haverunk, akinek van egy 250-es Suzuki RM-je és egy 450-es Sherco SM-ja, és hogy hogyan lehet az hogy a 250-es brutálisabb mint a 450-es, ő ezt nem tudja elhinni, ez egyszerűen nem lehet
Jelzem mondja ezt felháborodva, emelt hangnemben.Miután megkérdeztem hogy vezetett-e már ilyen motort, jött a válasz hogy:NEM!
SŐT!Még NEM is vezetett motort soha
Csak Ő nézett a youtube-on videókat róla...
Ezek kemény versenymotorok, nem várhatod el tőlük hogy ne kelljen hozzájuk nyúlni.Ha egyszer jól összerakják ez is ugyanannyit kibir mint bármi más.De ha kontár a szerelő ugyanolyan hamar szétmegy egy RM, YZ, CR, KX is.
Szia!
Először is ki mondja?Van KTM-e hogy ennyire értenek hozzá?Érdemes rákérdezni mert általában kocsmai szóbeszéd.2000től elég kiforrott technika van a 2T KTM-ekben teljesítmény leadásban veri a széria japánokat.Vagyis én így tapasztaltam.Futómű és fék szempontjából is a japánok előtt van.Persze ha rendesen karban van tartva.Alkatrész nem drágább sőt ha a gyári cuccokat veszed még olcsóbbak is mint a japcsi gépek és hamarabb itt van a cucc általában ha jó helyről rendelsz!Használt árban is nyugodtan meg lehet tekinteni hogy semmivel nem drágább a KTM 25-ös a többi japcsinál.Egy CR-t sokszor többér nyomják fel mint egy SX-et.Persze nagy a diferencia.Ha venni akarsz minél gyáriasabb állapotban és minél fiatalabb évjáratot válassz!Nekem ennyi az infóm
Sziasztok!
Szeretnék majd venni egy 125-ös 2t crossmotort. (DE!). KTM-et szeretnék de mindenki lebeszél róla mert, hogy mindig szerelni kell, drága az alkatrész stb. Szeretnék kérni tőletek néhány infót a KTM-ekről hogy tényleg elromlanak-e, mert azt tudom hogy nem a legolcsóbb márka, bár szerintem a minőséget meg kell fizetni ;) Tehát összegezve: pár infó hogy miért jobb egy KTM a japán crossoknál és hogy a 125SX modellből melyik évjárat az ajánlatos.
(feltételezem hogy megbirkóztok a rátok bombázott kérdésekkel :D)
Amúgy kezdő crossos vagyok, nem mentem még ilyen gépekkel :(
Az akkuig csak 12,6 v jön fel fordulaton. Csatlakozók ellenőrzése tisztítása rendben Azt szeretném kérdezni hogy a generátortól mennyi szál jön fel milyen színűek és milyen feszültséget kellene mérnem közöttük.
Ez a szaki mogyoródi, és tényleg több generáció óta ezt csinálják. Ugyanabból az anyagból dolgoznak, mint a gyár. Minden tömítéshez kivágó szerszám, stb. Csak rugalmasabb, mint a gyár...
Anno a régi vasamhoz itthon nem nagyon lehetett rendelni hf tömítést elmentem a hengerfejesekhez (agyilag is hasonlók) mert ők vállaltak tömítés gyártást.
Vittem a mintát ilyen kell.Ok kérdezem mennyi lesz az annyi azt mondja max 4-5 ezer mondom ok, mire elkészült telefonon szólt hogy mégsem 5 ezer lesz hanem 8mert hogy blab bla mondom akkor köszi nem kell veszek fórumtárstól 7 ezerért gyárit jaj várjak mán akkor 7 ért adja számla nélkül ok? Haha tuti utána néztek mennyi a gyári és az alapján kalkulálták ki.
Na így keletkeznek a városi legendák...itt a közelben van 3. generációs tömítéskészítő mester, akinek sok tömítés azonnal van polcon, de minta után félóra és kész a legbonyolultabb forma is. De...amíg a boltba mondjuk 6.000,- egy HF tömítés, akkor nála 5.000,- és így tovább. Ő sem hülye, tisztában van az árakkal a piaccal. Akkor veszek nála valamit, ha gyorsan kell...a bowden téma szintúgy. KTM-hez duplaszálas gázbowdent már 10 körül lehet venni...egy bowden belső csere, ha a külső nem sérült, akkor 3-3.500,- pénz, ha a külsőt is kéne (de ugye a KTM-nél az speciális a gázmarkolatnál), akkor 5-6.000,- szálanként. Ja, és be kell autózni érte Pestre, ami a mai üzemanyag árak mellett elég combos lassan. Akkor most drága a gyári, vagy sem?
Ilyenkor jó ha ismer az ember olyan helyet, ahol tudnak vágni tömitést hozott anyag alapján, akár lézerrel, akár vizsugaras vágóval, akár számitógép vezérelt pengével vagy bármi más technológiával.
Ezek a hülye tömitések nem azért ilyen drágák mert maga az anyaguk ilyen drága, hanem azt a szerszámot kerül retek sok pénzbe elkésziteni amivel ezeket kivágják a táblákból 1 lépésben.
Ezekkel ugye közrejátszik a fogyás is mert nyilván mondjuk egy Suzuki Swifthez amiből van az országban mondjuk 300.000db több tömités fog fogyni mint mondjuk az egész országban lévő 1500 KTM-hez.
Vagy lehet ül 100 öregasszony bent a gyárban és körömvágó ollóval metszik ki a tömitéseket havi 7-800e Ft-ért
Oszt azért ilyen drága
Jó ha ismertek ilyen helyeket ahol megcsinálnak mindent ami kellhet, mint mondjuk valaki mondott olyan helyet Pesten ahol ugyancsak hozott minta alapján tudnak bowdent sodorni fillérekért.
Az is kitudja mikor kellhet, de mondjuk ha elszakad a gázbowden vegyél már egyet 15-20-ért, vagy bemész odaadod hogy ez kell és megcsinálják mondjuk 2000ft-ért
Azért elmennek a picsába hogy egy tömítés garnitúra egy dugattyú ára.Jó a hf tömítés van vagy 6-7 ezer kb az a legdrágább része ha úgy nézzük meg talán a talptömítés nade 40e áhh.
Akár mint a régi Audimba egy karburátor tömítés garnitúra 15 ezer azt nincs benne szinte semmi de külön nem lehet megvenni egyik részét sem de15-ért meg hengerfejet lehet hozzá kapni meg 2használt karbit.
Nevetséges...
Sziasztok!
Valaki lesz olyan szíves és megmondja nekem, hogy a vezérműláncoknál a sok betűjelzésnél mit kell figyelembe venni?
Illetve hogy a 400 és 520 EXC vez.lánca megegyezik? (jól értelmezem a csatolt képen található infókat?)
A képen látható adatok alapján 97 szemes kell bele, de nekem 110est ajánlottak bele?! (akkor melyik a helyes?)
Egyet viszont nagyon válassz meg és az a szerelő!
Nekem olyan csinálta a gépet aki évek óta KTM-eket javít és az se tudta hogy kell az lc4 be szabályosan olajat rakni...
Na de a fő probléma nem ez volt hanem hogy nagyobb dugót rakott bele és megragadt.
Azt csak hab a tortára hogy igen csak jelképes összeg volt a munkadíj.
Azóta is bánom hogy nem magam csináltam 3 szór annyi idő lett volna de jó lett volna...
KTM SXF 250es motorban szeretném kicserélni a gyertyát, de sajnos a sima gyertyakulcsok nem férnek hozzá. Azt szeretném kérdezni, hogy van-e valamilyen külön kulcs hozzá, vagy milyen módon lehet kiszerelni a gyertyát? Előre is köszönöm.