Ja,az kuka lett! Pénteken még nem tudom hogy merre leszek.A szombat az biztosabb!De én nem szedem le neked az biztos. Kijössz,megnézed,aztán ha kell,leveszem.
"tervezése már-már inkább a mérnöki munka határait súrolja."
Csak nem éppen alúlról, hanem felűlről.
Gp szinten nem egy ember csinálja hasraütés szerűen. Áramlás modellezésekkel, mérésekkel keletkezik egy-egy cső.
Így hogy részt veszek féktermek építésében, hát így elből egy életemben nem kerestem annyi pénzt c. műsort eltudnék mondani, hogy mennyi műszer nem ártana. Komoly CFD-s háttér, esetleg direkt szimulációs célszoftver, meg neadj isten egy éles pad PIV-es mérőrendszerrel (Particle image velocimetry), hát azzal már egészen jól lehetne dolgozni. Ez már úgy egy hasracsapásszerű 200 millából talán kijönne. :)
Van egy ilyen mucsamotor nevezetű videóm, S70-ről, azon is egy maszek cső volt. Meg az összes többi szaromon.
Mondjuk szerintem nem egyszerű egy tényleg igazán jó csövet csinálni
A fő gond az, hogy a mikéntet és miérteket elég jól meg kell érteni, a motoros és a motor milyenségét, karakterét összegyúrni, és a kettő közötti kompromisszumot megtalálni.
Lehet egy igenjól eltalált széria csőnél is erősebbet kreálni, de nem biztos hogy kezesebb lesz, és lassabb leszel vele. És ez fordítva is igaz.
meg még az is, hogy van-e benne hajlás (a 250 excnél 3 is van), meg aztán a dob is számít. szóval egy komplett rendszer készítése vagy tervezése már-már inkább a mérnöki munka határait súrolja.
és akkor még nem emlitettük hogy a rezonátor működését befolyásolja a választott anyag minősége vastagsága is... szoval nem egyszerü a téma, de anyira nem is bonyolult.
na akkor annak akit érdekel a rezo téma, egy kis szakirodalom mi minden befolyásolja a dolgot..
A rezonátor legfontosabb mérete a rezonáns hossz, amely a dugattyú élétől a konfúzor (ellenkúp) feléig tart. Ha ez a hossz illeszkedik a motorhoz, már jó úton vagyunk.
Könyökcső (leömlőcső): A mi esetünkben (szériamotor) a leggyakoribb, hogy a gyári könyököt használjuk. Rövid könyökkel magasabb fordulatra tevődik át a csúcs, hosszabbal alacsonyabb fordulaton muzsikál. Lehet variálni vele, nem annyira éles a helyzet, az elhelyezhetőség is szempont, de az is, hogy ha pl. negatív középrészt kapok, akkor rövidítem picit a könyököt, és így lesz középrészem. Fontos, hogy a könyökcső hosszába bele kell venni a kipufogócsatorna hosszát is a hengerben.
Diffúzor: Ez a darab befolyásolja a teljesítmény felfutását a maximumig. A félkúpszög szériamotorokon 3-4 fok között van. Kisebb szöggel, 3 alatt a hatásfoka még nem elégséges, és nagyon hosszúra jön ki a mérete, 4 foknál nagyobb pedig azért nem alkalmas, mert a tágulás túl gyorsan történik, a kúp fala mentén örvénylések indulnak, ez zavarja a működést. 4 fok fölé menni csak többrészes diffúzorral lehet, de ahogy már volt róla szó, szériamotoroknál ez nem indokolt.
Középrész: átmérője elég, ha a könyök 2,5-szöröse, de akár 3,5-ig is elmehet, az űrtartalom és az elhelyezhetőség is szerepet játszik a meghatározásban. A középrész hosszúsága a szerkesztésből adódó, előre nem meghatározott méret. Ha negatív hosszúságúra jön ki, akkor ezt többféleképpen orvosolhatjuk. Rövidíthetjük a könyökcsövet, kisebbre vehetjük a hangolás fordulatszámát és a középrész átmérőjét a megadott határok közt, vagy pedig a kúpszögeket kell növelni szintén a megadott határok közt.
Konfúzor: Bezárja a rezonátor-edényt, döntően a teljesítmény leadásának módjára van hatással. Ha nagy szögű az ellenkúp, akkor számszerűen nagyobb lesz a csúcsteljesítmény, de csak egy szűk fordulatszám-tartományban. Ha laposabb szöget választunk, kisebb lesz ugyan a teljesítmény, de sokkal szélesebb tartományban érezhető a rezonátor hatása. A meredek kúp a csúcs után levágja a további fordulatszám emelkedést, a laposabb kúp messze a csúcs felett engedi forogni, és nem hirtelen leeső a "vége", inkább hosszan elnyújtott. A konfúzor félkúpszöge szériamotorokon 5-től 7 fokig terjedhet (versenymotorokon 12 fokig elmennek). A végére még csak annyit, hogy általában a diffúzor félkúpszögének megközelítőleg a kétszerese adja a konfúzor félkúpszögét, ezt egyébként meg is figyelheti mindenki a gyári rezonátorokon.
Végcső: Ezen át hagyja el a kipufogógáz a rezonátort. Elsődleges feladata a légkörinél nagyobb rendszernyomást fenntartani a rezonátor belsejében, valamint megakadályozni, hogy örvényessé váljon a diffúzorban az áramlás. A végcső átmérője nagyon lényeges. Ha ugyanis kisebb átmérőt választunk, szélesedik a rezonátor működési tartománya, de a szűk végcső miatt lényegesen jobban melegszik a motor. A nagyobb átméretű végcső szűkebb tartományt eredményez ugyan, de a fordulat-felfutások gyorsabbak lesznek, „virgoncabb” lesz a motor, és messze biztonságosabb a hőháztartása. Elvileg 0,5 D1-től lehet a végcsőátmérő, de ez kissé kockázatos, érdemesebb nagyobb értéket választani. 0,7 D1 méretig lehet elmenni. A végcső hossz 7-10 D5 között vehető fel.
tudom hogy lehetett kapni tuning kipuffot, csak érdekelt a dolog, hogy én magam tuningoljam (egy-két hengert kukába is dobtam ), de aztán valahogy elment a kedvem a kísérletezgetéstől. azóta úgy vagyok vele, hogy minek tunigoljak, egyszerűen megvettem a gyári erősebbet és kész.
régebben én is tuningolni akartam még a simót, akkor én is olvasgattam ilyen kipuffos szakirodalmat, még szereztem tervező programot is . aztán ahogy megláttam hogy mennyi minden befolyásolja a kimenetet , ráadásul még utána karburálni kell az új rendszerhez, akkor azt mondtam, hogy ezt inkább a gyárakra bízom.
kis délelötti kipufogo áramlástan oránk következik.
A rezonátor egy olyan elmés áramlástani szerkezet, amely képes akár jelentősen megnövelni motorod teljesítményét és megváltoztatni karakterisztikáját. A töltéscsere-folyamatot rendezi és változtatja meg úgy, hogy végeredményként a hengertérben több friss keverék marad. A leírás kétütemű motorokra vonatkozik, négyütemű motoroknál teljesen más a helyzet.
A rezonátor működésének fizikai alapja röviden a következő: ahogy a hengerteret elhagyó kipufogógázok nyomáshulláma a diffúzorhoz (a gázok áramlási irányához képest táguló kúphoz) ér, egy negatív nyomáshullám, azaz erőteljes szívás indul el a hengertér felé, ami gyorsítja a kipufogógázok távozását. Ez eddig nagyon kedvező a számunkra, hiszen gyorsan és hatásosan kiürítjük a hengerből az elégett gázokat. Kellő pillanatban azonban véget kell vetnünk ennek a szívási folyamatnak, hiszen az átömlőkön érkező friss keverék is a kipufogógázok után zúdulna, és nem kis részük kihasználatlanul távozna a kipufogón. A nyomáshullámok hangsebességgel közlekednek, és miután a középrészen áthaladtak, a konfúzornak (a szűkűlő kúp) ütköznek, visszaverődnek onnan, és a hengertér felé veszik irányukat. (A hang is nyomáshullámok sorozata, amelyek, mint ismeretes, ha falba ütköznek, visszaverődnek. Visszhang-hatás). Ez a pozitív nyomáshullám egy rövid időre megfordítja az áramlás irányát, és a könyökcsőbe kiszökött friss keverék visszaáramlik a hengertérbe, nem hagyjuk tehát veszendőbe menni a már könyökben utazó friss keveréket, hanem - jó hossz megválasztása esetén - visszatöltjük a hengerbe. Ez a pozitív nyomáshullám ideális esetben az átömlőcsatorna zárása környékén ér vissza, ekkor még a kipufogócsatorna nyitva van.
milyen kipufogók ezek te jó ég....
ezek valami gyárból kitolom kipuffok csak? a hirdetésben egyik sem 125ös,de még ha az is lenne,ezek a rezók olyan kis soványkák nem? rezo 1 rezo 2
jah és önindító rajtuk,szal valóban 250 és 300as exc-ről van szó
Ja arra, de gondolom ezek szerint már az nem él.
Mindegy a lényeg, a héten pénteken járok délelőtt győrben. Ha te is, akkor összefuthatunk a városban a cserére. Ha nem, akkor meg kimegyek érte péntek v szombat délelőtt hozzád.
Szeretnék bukógombát, nézegettem
esetleg, hogy ilyet hol tudok beszerezni? 2005-ös 640 LC4 supermotora kéne