Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ezen van mán valami kímélőmosás, meg ilyen gázbuborékolás vagy mi a szar
Kűdd ide a millákat van új mosógép az asszonynak majd tisztára mossuk mi bogyesz
Nehogy jimyéknél a keverőtárcsásban sérüljenek a bankók
Mi akadálya lenne ezt motorokon is alkalmazni
persze utcaira gondoltam ahol egy 4-5 kg-nyi plussz nem számít
Mazda 6 a dízelekhez 2002 óta adja, +5 fok alatt magától bekapcsol.
Jimy,majd irj már vissza hogy meg érkezett e a számlátokra az a pár millió amit mosni akarok remélem nem a lottónyertesnek utaltam el
És motorkerékpárban van-e ilyen technológia
Gyorsabban üzemmeleg lehetne a motor, mint percekig röfögtetni alapjáraton. Meg nem is kopna
Csimbikém pont a béjemvé
Az én ötletemmel gyártja a foss autónak nem nevezhető szarjait
Helyes
Ne aggódj pipi én már én már szervezem a védelmeteket.
1.Jó reggelt
Annyira nem jársz távol az igazságtól, az állófűtés, amellett amire való, nagyjából ezt a célt is kielégíti, szóval ott melegítve van a vízkör és ezáltal melegszik a blokk és az olaj is, hamarabb bemelegszik, kevesebb a kopás.
Ami a régi olajokat illeti, arra szerintem egyszerűen a technológia miatt volt szükség, amikor a kenéstechnológia sem volt ilyen szinten, meg a léghűtéses motorok is gyakoribbak voltak. A vízhűtéses motorokra mondja, hogy nem fontos a külső hőmérséklet, de majd a második részben meglátod, hogy ez is csak részben igaz...nah a lényeg, összetett dolog ez nagyon
Ugy kb 10 éve a BMW
Szeki EMAIL küldtem
Fürdőzés közben még az eszembe jutott, hogy mi van akkor, ha a 100 fokra felmelegített olaj "összetalálkozik" a jéghídeg hűtővizzel
Mivel nem vagyok sakkozó enyire nem látok előre
visszahűtheti-e kisideig a hidegebb hűtővíz a felmelegített olajunkat a motor beindításának kezdeti szakaszán, Mondjuk terjeszkedésnél a robbanás pillanatában szerintem ezer fok is lehet
De ez nem probléma, mert párhuzamosan a zárt rendszerű vizet ugyanezzel a tecnikával melegíthetjük az olajjal eggyütt, legfeljebb egy kicsit nagyobb munkaaksi kell bele
Na modjuk a motorfelújítással foglalkozók, nem fognak agyon ajnározni a szabadalmam miatt, asszem nekik is kell vetnem valami csontot, nehogy eltegyenek lábalól
Na az első részen átrágtam magam
Hát itt esett szó sokmindenről lett is katymasz a fejembe
Valami azért szemet szúrt
Ez azt írja, "régen" előírták a téli időben és nyári időben milyen viszkozitású olajat kell használni és azt is írja, hogy ennek pedig nincs jelentősége, mert a külső hőmérséklet nem igazán fontos
Pár mondattal (lentebb, vagy föntebb) meg azt írja, hogy a motorok kopását 90 %-ban a hidegindítás okozza.
Akkor, hogy is van ez? Az egyik mondatával cáfolja a másikat, pont mint egy valamire való parlamenti képviselő

Persze ettől függetlenül írt sok okos dolgot de most nem is ez a lényeg Olvasgatás közbe-közbe kitaláltam a spanyol viaszt

HIDEGINDÍTÁSI PROBLÉMA LETUDVA

Na írom a lényegét: A cél, az olajteknőben lévő motorolaj üzemi hőmérsékletre történő melegítése a motor indítása előtt.
Ennek a technikai kidolgozása már részletkérdés Valami merülőforraló félét vagy egy olyan izzítógyertyás dolgot mint a dízel gépekbe van, bele kell szerelni az olajteknőbe, miközben a teknőben lévő olajat egy szivattyú lassan keringeti, az olaj minél gyorsbb üzemi hőmérsékletre történő melegedésének érdekében. (azért nyílván olyan hőmérsékleten melegítsen, hogy ne gyulladjon be az olaj ) Bár ha oxigént nem kap akár izzhat is
Természetesen ezt egy külön áramforrás végzi, hogy ne huzza le a delejt az indítóakksiról, viszont motorműködéskor a generátor azt is feltöltse

Na holnap jártamba-keltembe beugrok a találmányi hivatalba és szabadalmaztatom az eljárást.
valami nevet kell neki adni
Mondgyjuk:
Pipi Oil-tech system. azaz POTS
Amikor már kurva sok motorblokk elkelt ezzel az én általam kiötlött rendszeremmel ami után szépen bekaszálom a db-onként járó jogdíjat vagy minek nevezik akkor néhány év múlva kijövök egy továbbfejlesztett változattal, ami annyiban fog többet tudni az előzőnél, hogy már el is fogja jutattni az üzemi hőmérsékletre melegedett motorolajat a kenési heylekre, olajjáratokba, ,még mielőtt a hüvelykúj a start gombot piszkálná
Apropó start. A műszerfalon egy start felíratú led pirosan fog világítani egész addig, amíg el nem éri az olaj a megfelelő hőfokot, majd miután zöldre vált lehet indítózni
ennek a rendszernek Pipi oil-tech system varriant vagyis (POTSV) lesz az elnevezése.
Na holnap veszek egy széfet is a sok lóvénak, a bankba hiába raknám már majdnem mínuszt kamatozik, ráadásul a nav szeme is ellát odáig.
Persze reménykedem ezt a tecnolkógiát még ezidáig nem találta ki senki Mondjuk holnap ez is kiderül
Sziasztok.

SOS segítség kellene...Átépítés alatt van 99-es évjáratú mocim, viszont szerelőm kissé elakadt a műszerfalnál. Valaki tudna esetleg egy kapcsolási rajzot küldeni, vagy ha megtalálható valahol a neten azt elárulni? A 2001-es műszerfala kerül rá, a kábelköteget viszont nem szeretném lecserélni. Viszont utolsó információim szerint csak egy pár vezetéket kell átkötni.
Megint? Mentsd el könyvjelzőbe
Akkor ma csak az első részt rágom át
Holnap linkeld a másikat
1. rész
2. rész
Készítsd be a sört/bort/páleszt mert hosszú lesz.
Na akkor erőt veszek magamon hol az a link
Na, akkor tessék még egyszer elolvasni amit írtam, mert ugyanazt írjuk!
Épp ezt mondom, hogy amíg nem meleg, addig van a legtöbb kopás, éppen ezért a hidegoldali viszkozitás a legfontosabb, nem a melegoldali. A melegoldali is fontos, de attól, hogy 50-est raksz bele, nem lesz jobb hidegen, sőt! Tehát igazából a 0W valamit kéne venni, de nincs olyan olaj a világon, ami hidegen elég "folyós" lenne (a 0W sem).

Olvasd el amit linkeltem, illetve annak van egy első része is. Nagyon szépen leírja, hogy milyen összefüggésben vagy egymással az olajnyomás és a kenési képesség...illetve ezek miként viszonyulnak a viszkozitáshoz, és hogy miért felesleges az ilyen csoda 50 meg 60-as olaj. Mindez mérésekkel, számokkal alátámasztva, ész érvekkel megmagyarázva, nem levegőbe mondva. Azt is megmagyarázza, hogy miért kell szarni (vagyis iránymutatóként kezelni) a kézikönyvben lévő viszkozitás értékekre. Csomó tévhitet eloszlat a cikk. Érdemes egyszer elolvasni.
Nem vagyok ebben az olajos témában szakértő még csak műkedvelő sem de szerintem nagyon nem mindegy mi a viszkozitás. Te azt írod, ha rendesen meleg a blokk teljesen mindegy milyen az olaj
De az a szerencsétlen blokk nem meleg rendesen
Rendesen majd akkor lesz meleg ha már bemelegedett
És addig?
Van olyan, hogy kora tavasz amikor reggel 6-7 fok van nagyjából ennyi a motorblokk hőmérsékelete. És vannak azok a rohadás kánikulai hónapok amikor éjszaka sem megy 26 fok alá a hőmérséklet. azért egy tavaszi reggelen hidegindításkor nem olyan fasza, amikor a kulimájsz sűrű benne mint a szurok eltelik ott jó néhány másodperc mire a kenési felületek olajba futnak. Azt azért sejteni lehet ez a legkritikusabb annak a szerencsétlen motornak és sejtésem szerint ekkor kopik a legtöbbet, nem amikor üzemi hőmérsékelten veretik neki. aZT MÉG KÜLÖNÖSEN SZERETEM AMIKOR A DELIkVENS HIDEGINDÍTÁS CÍMSZÓVAL RÁBASSZA A SZÍVATÓ TÖKIG ÉS ÚGY MELENGETI A MOTORT Vannak aranyárban lévő mindenféle olajmisztikumok De olyan ami minden külső környezeti hőmérsékletre jó lehet egszerűen nem létezhet.(szerintem mint laikus)
Igazságszerint ezeket az évszakok vagyis a hőmérséklet függvényében cserélni kellene. Mondjuk ilyenről még nem halottam, mert ki az aki ezeket a méregdrága olajakat lefutás előtt többször is cseréli Mindenki csak azt nézi beleszaladt-e a 6000. Sokaknak ennyi sem jön össze egy szezonra.
Vastag olajat meg nyáron csak eladás előtt kell belerakni, lehet javítani a minőségen
Isten mentsen attól hogy 400 legyen a juro akkor magyar orszag le húzhatja a redőnyt az meg nekem se jó. Mert majusba takarodni akarok Innen haza