Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

gondoltam hogy nem érted
szal pont most jött rá mindenki hogy épp mi kell a motorjához. így bolondok házát csináltak a napomból, kikészítettem az alkatrészt le is fényképeztem, csak azon filóztam ki kérte tőlem!
Zx-9r C modelben a váltó tuti nem éri meg a 100000 km ! Még meg értenem ha a Yamaha-t fikaznad de a huhuki egyáltalán nem rossz gépeket gyárt
Jó az a Suzuki, nem mondom, hogy azért egy szívlámpás 750-est vagy ezredest nem próbálnék ki. Az a kedvencem Valószínűleg 750-es lett volna ha nem jön szembe a 9-es!
én már rájöttem mi bajod a suzukikkal valószinüleg jópárszor elpicsázott egy suzuki aztán meg a suzukis és ezt a lelki terhet nem birod feldolgozni de sebaj,segitekén neked egy fórum találkozó alkalmával ujra el picsázlak
És ez sem törvényszerű. Itt egy nagyon jó cikk a témában, ami laikusok nyelvén íródott: link
Tény és való hogy a "vékonyabb" olajjal hangosabb,zajosabb a motor.Tapasztaltam....10-50-es MOL,Castrol.
Mostmár 10-40-est raknék bele.Tuti halkabb lesz!
Remélem a Tibike is ezt rakja majd bele!
És valószínű hogy még annyit se fog csippantani belőle mint eddig(2-3 dl/6000 km)
Szerintem se menjünk bele, mert tényleg felesleges, mert annyira nem ért senki sem hozzá, mellesleg biblia méretű könyveket lehet vele megtölteni. Mindenesetre nem kell lég olajosnak lennie ahhoz, hogy 100 fok felett legyen az olaj...de ha beüsz egy olajhőmérős autóba akkor láthatod, hogy normál használat mellett is 105-120 fok között mozog. Versenypályán meg aztán , arról ne is beszéljünk...na szóval písz:) Az általad kiválasztott olaj egyébként fasza SM minősítés, már csak azért is megérte Főleg ha occó vót
Ez az olajos téma nagyobb, mint amit te írtál.
Annyit írni sincs most időm, mint te írtad, de van értelme bele a 10w50 nek.
Az meg rég rossz, ha folyamatosan 100fok felett egy olaj!
Nem légolajos szétesikszer ez!
Ott a fasza hőcserélő a vízkör fele!

Sőt maga a siklócsapágyas csapágyazásokról is oldalakat lehetne írni...

Másik: az olajnak ezer meg ezergy paramétere van, nem csak a 10w50 miatt megy bele Bel-ray EXS...
Nőhet ugyan, de nem feltétlenül, ez függ a motor állapotától is, meg magától az olajtól is. De inkább olajat töltök utána, mintsem csapágyakat cserélek. Olcsóbb és kevésbé macerás.
5 w nel meg meno az olaj fogyasztàs. De nem lesz akkora ellenàlàs. Amugy igazad van.
De ha te a Mamiban végeztél, akkor tudnod kéne ezeket. No offense...
Teljesen mindegy neki. El is mondom miért. Ezek a megadott sűrűség értékek bizonyos hőfokon vannak megadva. -25, 40 és 100 fok...namármost, ha rendesen meleg a blokk, akkor bizony az olaj nem 100 fok, hanem sokkal több. Érdekes módon ott nem adnak meg értéket a gyártók...vajon miért? Mert bizonyos hőmérséklet felett már szart sem számít, hogy 40 vagy 50 vagy 60-as az olaj, közel ugyanolyan "folyós" lesz mindegyik. Sokkal többet számít az, hogy milyen a minősítés és hogy szintetikus avagy sem, tehát hogy mennyire tartja meg a kenési jellemzőit a használat (pontosabban elhasználódás) során és mennyire stabil az olajfilm. Namost dugóban meg úgysem kap akkora terhelést, hogy szükség legyen ilyesmire, de mint mondtam, annyit magas hőfokon nem is számít már.
Ez az egyik. A másik, hogy amit nyersz valahol, azt máshol elveszted. Hiába többfokozatú az olaj, más a nagyobb (esetünkben 50-es) melegoldali viszkozitású olaj sűrűsége még 40 fokon is más, mint egy 10w40-esé, ergo hideg és langyos körülmények között nem a 60-as olaj a jobb.
Plusz, a motor nem csak hengerből és dugattyúkból áll, aminek elvben tényleg a vastagabb olaj lenne a jobb, de a siklócsapágyaknál meg pont az, hogy nem, ott a vékonyabb hasznosabb. Tehát, míg te azt hiszed, hogy nyersz a magasabb viszkozitási osztállyal, ez csak részben igaz, mert máshol valójában vesztesz.
Azt is hozzá kell tenni, hogy a motorok kopása hidegen a legnagyobb (nem véletlen, hogy a kábítós gyári olajteszteknél millió km-t fut az autó, mert le sem állítják, úgy könnyű...mindig meleg, alig van kopás), tehát éppen a hideg oldali viszkozitást kéne csökkenteni a kopás elkerülése végett. Tehát ha olyan jót akartál volna, akkor legalább 5w40-et vettél volna, vagy 5w50-et, ha nagyon ragaszkodsz az 50-hez.
Utolsó gondolat: bár ilyen erős motornál nem számít ugyan, főleg nem közúton, de a vastagabb olaj a teljesítményre is hatással van minimális mértékben, de ez elhanyagolható - főleg ha nem versenyzel.
De a lényeg: nincs olyan, hogy mindenhol jól teljesít egy olaj, nincs előny hátrány nélkül.
Mégvalami: ezt nem én találtam ki, hanem szakmában tanult emberek.
Ezt gondolod nyáron a kétheti 40fok melegben is, mikor a dugóban kell araszolni?
A cég kiküldött kukutyinba.
Felesleges neki az /50
mija lóf.szt csinálsz te ott
igen 2100-ban még mindig a 9
Tudom, azért mondom, ha előbb tudom múltkor elhozom.
Csavarok? Jön a jó idő és ki kéne szépíteni is a drágaszágot

Holnap jön meg 4liter Bel-ray EXS10w50
Szia, kérdeztem múltkor a 6r topikban a sárvédővel kapcsolatban. Nem kaptam választ.
van 4 db.
nem rossz az sem,főleg annyiért,de maradnék a 1000-nél