Teljesen igazad van!
Én a VFR-be vettem CBR 964 es rugóstagot! 15-ért!
Minden fasza csak az a baj hogy a CBR 954 rugó 14,6 kg/mm -tud a gyári VFR 15,3 kg/mm rugóhoz képest!
És elmondom ez a kis különbség Óriási!
Két személynél teljesen elő kell feszíteni a rugót és a nyomófokozati csillapítást is be kell tekerni hogy használni lehessen!
Egyedül használva tökéletes. Sokkal finomabban működik a hátulja!
Tehát kurvára nem mindegy honnan és milyen rugóstagot építesz be!
Meg kell keresni az adott rugónak az adatait illetve a beépítendőnek! Inkább legyen erősebb a rugó mint gyengébb!
Egyébként meg úgy csinálsz, mintha az átlag paraszt bármit is megérezne ezekből. A legtöbb motoros le se szarja, még az elejét sem, nem hogy a hátulját. Mellesleg a cserebere átka a 98-99-nél, hogy az újabbak hosszabbak 1-2 cm-rel, tehát feljebb lesz a segge...nos ez lehet jó is meg nem is. A 04-05 10-es rugója mellesleg keményebb, tehát 90kg alatti ridernél nem érdemes 9-esbe berakni.
Csak éppen nem adnak 15-ért itthon 04-05-ös alkatrészt (usa-ban már lehet kapni, de a nem leéltek ott is 20-25 körül kezdődnek - végigjártam ezt az utat). Mellesleg inkább járok egy tökéletes csillapítású, de régebbi típusú hátsó rugóstaggal, mint egy olyannal, ami lehet, hogy újabb, csak épp nincs benne olaj és/vagy gáz, ergó egy FOS. Tehát ugyanúgy fel kell újítani...
15-ért tudtam venni 0 km-es 1098 alkatrészt. Innen indul egy felújítás ára is.
Inkább vennék 10-12-ért egy 2005-ös alkatrészt, mint egy 98-assal járjak.
Hát, nem feltétlenül igaz...egy lefosott gátló, ami szarul csillapít, az mindenhogy szarul fog csillapítani. Ha vesz egy 2005-öset zx10-ből akkor lehet, hogy ahhoz sem nyúltak hozzá már 8 éve...szóval azt is fel kell újítani - ami kb. 20 ezer, megvenni pedig jóval több.
Nem kell bántani, ha két nehéz ember ül rá, akkor talán érdemesebb keményebb rugóban gondolkodni, de mivel két személlyel úgysem ontod a belét, ilyen szinten érdemes rá költeni. Más tészta, ha egyedül komolyan pályázol, de akkor elöl-hátul hozzá kell nyúlni.
Inkább újíttasd fel rendesen (olajcsere, gáztöltés), mert általában a hátsó rugóstagra nagy ívben szarnak a tulajdonosok és a tizenéves motorok is a gyári töltéssel futnak! Ha nagyon cserélni akarsz, akkor a C-be belemegy a C-E-F 9-esek rugóstagja, illetve a zx10r 04-05 és 07-08 évjárat cuccai is, de szerintem inkább a felújításra verd el a lóvét.
Én a VFR-be vettem CBR 964 es rugóstagot! 15-ért!
Minden fasza csak az a baj hogy a CBR 954 rugó 14,6 kg/mm -tud a gyári VFR 15,3 kg/mm rugóhoz képest!
És elmondom ez a kis különbség Óriási!
Két személynél teljesen elő kell feszíteni a rugót és a nyomófokozati csillapítást is be kell tekerni hogy használni lehessen!
Egyedül használva tökéletes. Sokkal finomabban működik a hátulja!
Tehát kurvára nem mindegy honnan és milyen rugóstagot építesz be!
Meg kell keresni az adott rugónak az adatait illetve a beépítendőnek! Inkább legyen erősebb a rugó mint gyengébb!
Inkább vennék 10-12-ért egy 2005-ös alkatrészt, mint egy 98-assal járjak.
Inkább újíttasd fel rendesen (olajcsere, gáztöltés), mert általában a hátsó rugóstagra nagy ívben szarnak a tulajdonosok és a tizenéves motorok is a gyári töltéssel futnak! Ha nagyon cserélni akarsz, akkor a C-be belemegy a C-E-F 9-esek rugóstagja, illetve a zx10r 04-05 és 07-08 évjárat cuccai is, de szerintem inkább a felújításra verd el a lóvét.