A válaszomban a hangsúly a használati módod melletti tárcsakopáson van: ha pl 2 tized per szezon, akkor hamar kell tárcsák után nézni, de ha használtan vetted a gépet és a tárcsa kopottsága is jött vele együtt (azaz nem nálad kopott ennyire el), várhatóan elmegy még 1-2 szezont. Ami még számíthat, az a betét anyaga, nyilván egy rossz párosítás esetén a tárcsa húzza a rövidebbet, holott fordítva kéne történnie.
(Amúgy meg lehet, hogy van a motorodban 60 ezer is(?) , ami nem probléma, ha jó (az imént néztem körül az apróban, egyesek műszerfalakat árulnak kevés km-rel - no comm.)).
Szasztok! Engem is érdekelt a dolog és megmértem 5mm-t mértem mindkét tárcsán,néztem nincs válla egyiknek se 38000km van most benne. 34000-el vettem, akkor valszeg az Olasz tulaja nem fékezhetett vészeseket! Vagy lecserélték mind kettőt?
Ha legközelebb a motor közelében leszek, mérek egy halál pontosat.
Az biztos, hogy rendesen kopott, mert a kölső szélén egy 1mm es szakaszon nem éri a féktárcsát a betét és itt tapintható is egy finom kis perem. De amikor lemértem nem törődtem vele, mert nem tudtam mi a határérték. Ezért csak az tudom mondani, ha jól emlékszem 4.5-nek mértem. De szerintem jól emlékszem.
Általában még pályahasználat mellet sem kopik ennyit egy tárcsa. A 7-esem vélhetően pályán is volt használva az előző tulajok által (vagy csak megfekvés után olcsóbb volt pályaidommal összerakni?), az órájában volt kb 26e, kinézetre viszont több (vagy elég mostohán tárolták/bántak vele), de 37e körül, az eladáskor kb. két garn. pályán elkoptatott elsőfék-betét (versenybetét is) után 4,9 mm volt mindkét tárcsája.
Nem ártana tudni, hogy milyen mértékben kopott a tárcsa mióta használod a motorod.. Nem szoktál néha rámérni tolómérővel? Mert ebből lehetne következtetni, meddig lesz még jó. Használni lehet tovább is, de gondolni kell arra, hogy a fékkar útja hosszabb lesz, ill. a dugattyúknak kijjebb kell nyomni a betéteket, főleg ha azok is kopottak. Ami kopott tárcsánál előfordulhat, hogy eldeformálódik, vagy durva esetben egyszerűen eltörik. Nyilván előbbi a valószínűbb, tehát kb. addig tudod használni, amíg nem kezd ütni.
Mondjuk pont nem a fék és a gumi az, amin spórolnék. Használtan valószínűleg olcsóbban is kapsz tárcsát, én anno 100k körül 800 km-es gumikkal vettem felnigarnitúrát gyári állapotó tárcsákkal, mindennel...
Látod? Erről beszélek.
Az elsőt már kiiktattam, de a hátsóval még ügyködnöm kell.
Bár ottlehettem volna abban a teremban ahol valaki kimondta, hogy ez legyen.
Én is pont ezért kérdeztem ki mit tud a dologról.
Ha valaki nem figyeli a gépe alkatrészeit pórul járhat.
De nem hiszem, hogy egy-két tizeden múlna az életem.
Ez a kevés pedig csúnyán sok km-t jelent.
Most nézegettem ezt a két képet, 6 vs 9. És így egymás után váltogatva, azért nagyon különbözik a 6 a 9-től. Vagy fordítva? Pedig első ránézésre olyan egyformának tűnnek (pl gsxr600/750) A legszembetűnőbb maga a tank ami csak egy lityivel nagyobb a 9-esen, mégis sokkal ducibb (kb ETZ150 vs 251).
Mondjuk a gyári előírások eléggé hülyebiztosak Egy (két) tized az még biztosan belefér, ha nincs más baja a tárcsának. Nem hinném, hogy elrepedne vagy deformálódna emiatt.
Az enyémben 45000 km-van és 4.5 a dolog állása.Gyárilag 5-4.8mm
Én elég lelkesen gyorsítok és ezt meg is kell állítani valamivel.
De ha még egy tized belefér az 10000 km-t jelent.
Egy pár féktárcsa 64000.
Csak azt kellene tudni, mennyire van bebiztisítva ez a határértékekkel.
A guminkat is ki kellene dobni 1.3mm-alatt, mégis csontig lejárjuk.
Cserélni féktárcsát? Ahhoz má igen komoly km-re van szükség (vagy valamilyen technikai hibából adódóan). Nekem 27e van a gépben, de szinte teljesen gyári állapotot mutat. Gondolom nem véletlenül találták ki a minimális vastagságot. Ideiglenesen lehet azért használni tovább, de mielőbbi csere szükséges. Fékkel, gumival nem érdemes játszani.
Találtam egy oldalt,ahol ábrás alkatrészkatalógusok vannak: www.megazip.ru
Nézzétek,és ha van aki tud oroszul,ossza meg a többiekkel is,hogy miként lehetne ezeket letölteni,sok tipushoz,és évjárathoz van...még árak is vannak,de azt nem tudom,hogy azok hol érvényesek.
Helló mi...Csimbi....
Tegnap nagyon vissza fogottak voltatok..még én is megvoltam lepődve...Mondjuk én sem álltam a valami jól fáradt voltam csak nem tom mitől....
Ja és most látom írtál..igen járok fel ide szép nagy eséseket nézni meg azt azt...
Na hali ...
Megjött a fejidom!Csak nem jó!Tényleg nem passzol a 6-osé a 9-esre.Valószínű,hogy el fogom adni...
Ahogy forgattam az én maradék fejidomomat,rájöttem,hogy nekem egy törött is jó lenne,amelyiknek a jobb oldala ép,hiszen két helyen kéne hegeszteni pár centit,és már kész is lenne.Tehát,ha valakinek van ilyen,vagy tud esetleg,szóljon...Egy jó tanács:ha igy jártok,minden darabot szedjetek össze,mert utólag bánhatjátok,mint én,hogy hanyag voltam,és a fejidomom, légbeömlőm darabjai most is ott hevernek valahol a Hungárián.Pedig valószínüleg egy müanyagos simán meg tudta volna hegeszteni.A lámpát nem,az KO.Azt valakinek neki adnám,ha még lát benne esetlegesen fantáziát,mondjuk egy balesetnél,csúszásnál a biztosítónak.Tehát mégegyszer:keresek olyan fejidomot,aminek a jobb oldala ép,nagyjából középtől,zx9-re.A 6-osra valót meg eladnám,rajta a plexi,és a légbeömlő müanyagja is,nekem 40-be van,az alatt nem adom,egyébként teljesen jó állapotú,egy pici repedés van rajta,könnyen orvosolható.
Sziasztok
Nem tudja valaki,hogy hol lehet szerezni sebességkijelzőt?Azt a vílágítós számút,ami zx9-re is jó?Láttam a youtube videókon,és megtetszett!A Gipro típusai között nem találtam zx9-re valót...
Tudom milyen volt, mert én festettem le , csak elbasztam, mert levált a maszkolás. Ennyiért nem tudom odaadni. Nekem csak az 1098-as lámpa lenne 110-115 és akkor még csináltatnom kell hozzá műanyagot, plexi, festés, új tartókonzol. Ha tudtok duki lámpát olcsón sikítsatok. A Triumph-é nem tetszik (bár az se sokkal olcsóbb). Ha kell ki tudom javítani a festést (csak 2 háromszöget kell belefestni, színe ua., mint az eredeti).
(Amúgy meg lehet, hogy van a motorodban 60 ezer is(?) , ami nem probléma, ha jó (az imént néztem körül az apróban, egyesek műszerfalakat árulnak kevés km-rel - no comm.)).