no süt a nap, megyek körbelesem cimbiket aztán belezargatunk 200-300km t és fogyasztjuk a szépkártyát valahol.
Pl. egy aszalt szilvával töltött szárnyas husit krumpli krokettel.
még november vagy december fele egyik topikban berakott fényképet a kulcsáról :)
Fényképről simán egy érettségi nélkül lakatos is csinál másolatot, ha jó szakember.
Én barátnőm lenne és szeretném biztos ami biztos alapon átcserélgetném a lamellákat a zárszerkezetekben és kapna új kulcsot a gép.
Lehet én vagyok túl üldözési mániás de pl. zárttechnologiás műszakira se viszek ezért se semmit.
Jó oké a sima műszakin is egy okostelóval lefényképezhetik egy laza pillanatban, ha nem vagyok a kulcs közelébe, de azért na...
Haverok rajtam röhögnek, mikor még éttermek előtt is rázárom a méregdrága kemény vastag abus lezárót is a mocira egy fém villanyoszlophoz.
Így igaz és nem árt évente, mivel extra szarok az utak itthon ezért több igénybevételnek teszed ki a csillapitófolyadékot.
új szimmeringet meg felesleges belerakni, ha cserekor nem sérül meg(tehát nem kontár cserél olajat).
De mint mondtam cimborám új 0km vásárolt gépén nemsokára benne a 100ekm és első gazdás, még szimmering nem volt cserélve, de gondozva annál jobban a teleszkóp(olaj csere,stb.)
Én gondolkodom a bölcsőhájjal átitatott elasztomer alkalmazásán a villaolaj helyett, mert azt sosem kéne cserélni, csak időnként letekerni a villa kupakját és belepruttyantani, ha kiszárad.
Nekem adamantium szimering van benne 4 ajkú de most tanulja az oroszt is akkor már 5 lesz, olyan szögben hogy fejjel lefele is tud dumalni wifi is van benne olyan rugóerő van benne hogy a krómszárat kell cserélni mert 3e km utan összeroppantja
Érdekes felénk több motorban is elmegy a gyári 60-90ekm -t
Ez függ a törödéstől mint írod, de a gondozáson kívűl van más is:
Nem mindegy milyen időtálló anyagból van, ha hamar öregszik akkor keményedik,repedezik és kevésbé rugalmas.
Nem mindegy milyen a tömitőajak kialakítása(1-2-3-4 ajkú hányfokos szögekben, hány rugóval 1vagy2 rugós,stb.)
Az se mindegy milyen rugó erő van, ugye utcára egy erősebb rugóerő többet ér, mint a gyenge.Inkább szorijjja jobban oda a szimmeringet a krómszárhoz...
Gondozás:
-minden motorozás után lekell takaritani a krómszárat
-idővel egyre sűrűbben finoman felhuzni a porvédőt és alatta kipucolni.(pl. öregebb korában lehet már 2havonta is)
-olajat minél sűrűbben cserélni, mert a hazai fos utakra a gyári idő is sok, de legalább a gyári időközönként
-legalább minden második olajcserénél kimosni a belsejében a kopadékot és a csapágyakat ellenőrizni, ha kuka csere!
Kopott csapágyaknál a gyári szimmering se megy el még egy évet se!
az a fekete szar semmit nem ér majd rá jön a barátod is mert x idő után megtörik és mindíg ugyan ott fog összehajlani az anyag és kidörzsöli a telószárat az meg drágább mint a szaros szimering amúgy is teló olajat illik cserélni persze mo-n nem divat de megéri aztán ha már úgy is szétvan mennyibe tart bele 2 új szimeringet beleverni
Elmondom barátocskám, hogy a gyári sem megy el 80ekm-t, mivel a gyári alá is bemegy a kosz és máris elkezd ereszteni. Csodák nincsenek. Igaz hogy az u.gy. egy évet ment el nálam, a gyári 3-at, de a gyári is elkezdett ereszteni ennyi idő után. Streetfighter barátaim neoprén krosszmotor krómszárvédőt használnak, ami védi a kosztól a merülőszárat és azóta nem ment tönkre nekik, pedig nem gyári van bennük és azokat nem kímélik, vagdossák egész nap a földhöz.
Ez az én véleményem!
Én le is zártam ezt!
Pl. egy aszalt szilvával töltött szárnyas husit krumpli krokettel.
Fényképről simán egy érettségi nélkül lakatos is csinál másolatot, ha jó szakember.
Én barátnőm lenne és szeretném biztos ami biztos alapon átcserélgetném a lamellákat a zárszerkezetekben és kapna új kulcsot a gép.
Lehet én vagyok túl üldözési mániás de pl. zárttechnologiás műszakira se viszek ezért se semmit.
Jó oké a sima műszakin is egy okostelóval lefényképezhetik egy laza pillanatban, ha nem vagyok a kulcs közelébe, de azért na...
Haverok rajtam röhögnek, mikor még éttermek előtt is rázárom a méregdrága kemény vastag abus lezárót is a mocira egy fém villanyoszlophoz.
Hány másolatot kérsz belőle?
új szimmeringet meg felesleges belerakni, ha cserekor nem sérül meg(tehát nem kontár cserél olajat).
De mint mondtam cimborám új 0km vásárolt gépén nemsokára benne a 100ekm és első gazdás, még szimmering nem volt cserélve, de gondozva annál jobban a teleszkóp(olaj csere,stb.)
Ez függ a törödéstől mint írod, de a gondozáson kívűl van más is:
Nem mindegy milyen időtálló anyagból van, ha hamar öregszik akkor keményedik,repedezik és kevésbé rugalmas.
Nem mindegy milyen a tömitőajak kialakítása(1-2-3-4 ajkú hányfokos szögekben, hány rugóval 1vagy2 rugós,stb.)
Az se mindegy milyen rugó erő van, ugye utcára egy erősebb rugóerő többet ér, mint a gyenge.Inkább szorijjja jobban oda a szimmeringet a krómszárhoz...
Gondozás:
-minden motorozás után lekell takaritani a krómszárat
-idővel egyre sűrűbben finoman felhuzni a porvédőt és alatta kipucolni.(pl. öregebb korában lehet már 2havonta is)
-olajat minél sűrűbben cserélni, mert a hazai fos utakra a gyári idő is sok, de legalább a gyári időközönként
-legalább minden második olajcserénél kimosni a belsejében a kopadékot és a csapágyakat ellenőrizni, ha kuka csere!
Kopott csapágyaknál a gyári szimmering se megy el még egy évet se!
Ez még tízszer több esetén is kevesebb, amit én megyek évente!
Ezt mondom egyik havernak is mióta a zx12r t lecserélte fos xx re :(
Pedig egy Kawa....