Azt hittem, a Kawas eleg szuk reteg.... a 7-es tulajok meg meg szukebb...de azert csak befert ide is egy "okos"!
B*zzmeg, minden motoroso esemenyen lehet hasznalt cuccot is kapni, a semmnel az is jobb. Nem er meg szaros 50eFt-ot az eleted!?!? Ezek utan inkabb maradj csendben.
Na, hogy valami a 7-rol is legyen... Egyesben feljon gazra (nagy gazra!), de kettesben csak kuplunggal...ahogy a 750-esek altalaban. Es igy hallatszik: http://www.sfvbikenight.com/ho...
Bazz.. Ruhán ne spórolj (már ha nincs bőrcuccod), legalább valami használtat vegyél: ha taknyolsz és a fele bőröd elkopik (akár 40-nél), az utána is fáj, de ha a bőrruha bőrével történik ez, akkor az nem panaszkodik és javítható, vagy ha nem is, hát normál eséstől ki nem szakad. (Én ha farmerban megyek, már akkor úgy visszaveszek, mintha valami 250-500 naked motoron túráznék.) Ez ismét a javadat kívánja, nem sértés. No, meg a bokaprotektoros lábbeli nagyon fontos: én anno eldőltem 5-10 km/h-val, ami okán: újra be kellett állítani a bal tükröt, meg fel kellett tenni egy fekvőgipszet. A bokám csak kicsit tört, de így se lett a régi, pl. biciklizésnél is érzem.
A kezelési útmutató fontos, ahogyan pl. egy gyári szerelési útmutató is, mely alapján a teljes motor (az utolsó csavarig) szétszedhető-javítható-összerakható.
Kapaszkodni meg senki után nem próbálok, vagy megy nekem is úgy (ill. a motor), vagy motorozok egyedül. Pontosabban többnyire egyedül motorozom. A pályán viszont kapaszkodom bárki után aki után csak bírok.
Én nem vagyok jó motoros, csak gyors...
Nem pályázom, mert még bőrruhára sincs pénzem, nemhogy pályázgatni, ráadásul nincs is a közelben...
Tankolok, megyek, tankolok, megyek(közben azért költök a motorra is)...
Szóval, ha láttok egy kawa 7-est, viszonylag dinamikusan közlekedni 200ezres bőrruha nélkül... na az vagyok én
Ja, és hagyjuk a kezelési útmutatóból kimásolt adatokat...
ui.: próbáljatok meg egy zx10 után kapaszkodni, majd meglátjátok, hogy előbb kifogy a benzin a hetesből... tíz liter alatt nem jön ki...
Figy, beszélgetünk, így szerintem nem mindegy, hogy ki mit mond azaz állít. Azzal, hogy a 200-as utazót autópályán kívül értelmetlennek is meg veszélyesnek is tartok, még nem állítottam, hogy pillanatnyi sebességként elfogadhatatlan volna számomra. Ha mégis így látod, kérlek idézd azon mondatom, ami félreérthetetlenül ezt állítja. Az ellenkezőjét sugallót előbb találsz, mert a kresz legrugalmasabban kezelhető részének a sebesség helyes megválasztását tekintem. A lakott területnél ezt kevésbé tekintem szabadon választhatónak magam (sok munkám árán szerzett motorom) és mások épsége, esetleges tévedése miatt.
A motorom milyensége hogy jön ide? Változtathat a rólam alkotott képen?
Tegnap itt-ott egy-egy 1-2 km-es szakaszt elég gyorsan tudtam le, az út többi 170-190 km-ét meg 100-110-el. Számomra a sportmotor birtoklása nem azt jelenti, hogy ha kell, ha nem tépjem a száját. Azt majd a ringen, bár a 7R-em eladása ezt eltolja a pálya 7R megépítéséig. Addig a jelen bringa és a közút marad.
Én nem aggódom. Szerintem a 200 ezzel a módszerrel teljesen biztonságos. Autópályán 2X volt valódi vészhelyzetem. De az jóval 200 felett volt. Elősször az M7-es 3 sávos szakaszán egy taxis mercis egylendülettel átjött a legszélsőből a legbelső sávba. Még éppen elmentem mellette (280).
2X-or én voltam a hülye. Az M1-es egyik emelkedőjén mentem föl ugyan ilyen tempóban és volt egy ilyen toldás az úttesten. Na azon olyat lökött a moci (a futómű példásan tette a dolgát), hogy a fejem össze-vissza járt. 2 másodperc alatt kb. 3X-or néztem el a szélvédő felett il. alatt, ennek köszönhetően semmit sem láttam. (No fókusz). Ez alatt utól is értem a túristabuszt amit persze pont akkor akart megelőzni egy autós. Úgy, hogy kemény vészfékezés következett.
8 körül. Szombathelyre nem tudok lemenni ele egy tankkal.(Budapestről). Azon a bizonyos május.1-én 12 litert evett. Ja de pl. egyszer voltam vele Citadellás felvonuláson na ott is megette a 9 litert. Nem is mentem soha többé. Bár nem csak ezért.
Leslie,nem fogjuk kikiálltani divatmotorosnak,de ő az egyetlen közületek aki le merte irni,hogy gyorsan megy,és nem kellett neki Bécsbe elmenni ehez!De ahogy néztem nem a kawasakisok közül való!Had kérdezzem meg,hogy neked pontossan milyen motorod van?
A lassítás miatt lehet, hogy téged is divatmotorosnak fognak kikiáltani.
(Egyébként mennyit eszik 200 utazónál egy ilyen bringa? Anno a GPZ-mmel jöttem haza a lehetőségekhez mérten az autópályán, de különösebben nem vált iszákosabbá, de ez betudható a szerényebb képességeinek is.)
Autópáylán nekem 200 az utazó, de ha már több autó van egymás mögött a szélső sávban akkor már lassítok. De egyszer az M3-on május.1-én 250-es átlagot futottam. 2-3 percenként találkoztam egy autóval.
7R:
A jó motoros nem csak attól jó, hogy tudja kezelni a motorját, hanem hogy mindenkor megfelelő sebességet választ :) A motorozási tudás egy része mérhető közúton, de egy másik része - épp, amelyik téged izgat - csak pályán. Körbementél már bármelyik ringen legalább egyszer úgy, hogy nem köröztek le 5 percen belül? :)
Egy digitális hőfokmérővel ellátott mkp. kézikönyvében van leírva, hogy 130 fokig nyugodtan haladj tovább. (Afelett állj meg hűteni). Magyarán 130 fokig egészséges használni. Ez városi tökölésben /a vásárlás napján, kevéssel a minimum alatti hűtőközeg mennyiséggel/ max. 115 fok volt. Mivel a hűtőrendszer túlnyomásos, a _normál egyszerű víz_ forráspontjának túllépése nem probléma, már csak azért sem, mert a hűtőközeg nem víz, hanem egy adott anyag 50%-os vizes oldata.
Olvasni meg nem bűn, ellenben hasznos: pl. szélesíti az ember látókörét.
Lehurrogni nem különösebben akartam senkit, csupán a 200-as utazót továbbra is irreálisnak=kivihetetlen tartom: utazósebesség számomra az, amivel _állandóan_ haladhatok. Az összes többi pillanatnyi sebesség. 200-as utazót max autópályán pl. Bécsbe tudnék elképzelni, ha nem lennének ezek az automata traffipaxok, bár akkor se sietnék annyira. Visszatérve: gáz-fék-gáz üzemmódban a 200 "utazót" nem tartom a hosszú élet titkának továbbra sem. Ha ez lehurrogás, akkor mérvadóbb vagyok mint gondoltam(?!), egyébként vélemény nyilvánításnak szántam, amit lehet figyelembe venni, lehet nagy ívben letojni, de zokon venni?
Motoros tudás tekintetében se büszkélkedésre, se szégyenkezésre nincs okom: eddig sikerült a saját és az adott pillanat nyújtotta korlátokon belül maradni. Nemigen szállok úgy le a motorról, hogy "ezt már nem kellett volna, majdnem ottmaradtam".
Sajnálom, hogy számodra a kresz betartásának, vagy a lakotton a megengedett _közeli_ tempó említése egyenlő a kullogással. Ne gondolkodj ennyire végletesen, vannak finom átmenetek is...
Egyébként a szabályokat betartani valóban szükséges, ha nem is mindet, de az adott helyzetre vonatkozó legfontosabbat. Pl. előzés: van (1)sebességkorlátozás, esetleg (2)záróvonal és az (3)előzés szabályai (szembejövő semmilyen mértékben nem zavarása(!), dupla -belátható!- úthossz, megfelelő sebességkülönbség, stb). Ezek közül a harmadik (3) maradéktalan teljesülése fontos, a másik kettő (1 és 2) mellékes, mivel biztonságosan végrehajtható.
"milyen jót motoroztatok,és nem haltatok meg máma sem a nagy sebességtöl":
Ez így igaz, tegnap jót motoroztam és nem haltam meg a nagy sebességtől.
Volt anno olyan is, hogy M5-ön 16-17-et mutatott a km-óra, mikor a nyergesvontató elémsorolt a belsőbe 8-9 közötti tempóval. Nem szoktam stoppizni (csak ilyen esetekben), de akkor muszáj volt és úgy se tudtam lelassulni időben: mellé kellett gurulnom kb 1métert, különben a motor eleje reccs. Van, ahol lehet gyorsan menni, van ahol szintén, csak nem érdemes (ez az ilyen és ehhez hasonló esetek tanulsága).
"50"-et a 7R-en 6. helyett 4-ben megyek, szvsz nem eredményez fogyasztásnövekedést, tekintve, hogy a motor inkább 4000 felett van az optimális tartományához közel, mint alatta (a gázt is könnyebben veszi/reagálja le).
kawa7r:
A hűtős témát te adtad, megnyomva egy "köztudott" szóval. Reagáltam rá 1 adott motor esetén konkrét hőfok adatokkal, tehát tényekkel. (De ha a hozzászólásod képletesen volt értendő, akkor a mi hozzá(d)szólásaink általad sérelmezhetőnek vélt részeit is tekintsd képletesen írtaknak.)
Adott esetben 120-nál (~32 m/s, reakcióidő alatt 3-9m) még tehetsz valamit azzal, amit 200-nál (~55 m/s, reakc: 5-20 m) már csak kisebb rossz választásával élhetsz át.
A segítséget alighanem megkaptad, plusz némi egyebet, ami szerinted és a hasonlóan gondolkodók szerint álszent okoskodás, szerintem meg a hasznodat/épséged megőrzését esetleg segítő vélemény volt. Ezzel kapcsolatban elég furcsa, hogy az ilyet elég sokan személyes sértésnek veszik. Ennyire finom, törékeny lelkűek a mai férfiak? A tökös motorosok?
Egykerék: 6-8000 körül egyesben hirtelen becsukod a gázt, majd rárántod + esetleg belekuplungolsz.
Kormánylengés-csillapító és forgalommentes hely nem árt hozzá. A korábban említett alkatrészek idő előtti elhasználódására pedig számítani kell.
Leslie motoros társamnak még azt üzenném,hogy te 6.fokozatban méssz akkor is ha a motorod 50-nel mégy és 3000-ret pörög,talán ha visszaváltanál,akkor a fogyasztásod is megugrana,tudod úgy mint a pályán!
Nem azt írtam,hogy 80-nál!Ha te tökölsz a városban,akkor egészséges neki a 130-fokos víz?Biztos neked van igazad,mert te olvastad a kézikönyvben!Mit olvastál még a könyvedben,azt hogy nem szabad egykerekezni,meg gyorsan menni!Kiváncsi lennék a ti motoros tudásotokra,mert mást könnyü lehurrogni!Mert ugye ti betartjátok a közlekedési szabályokat,felültök a ZX-7-re és végig kulloktok az utakon,hazaértek és örültök,hogy milyen jót motoroztatok,és nem haltatok meg máma sem a nagy sebességtöl!15-évvel ezelött,aki ZXR-750 et vett,nem azért vette hogy lassan menjen,de ma már ez nem így van!
nem tudom miért kell ennyit lovagolni ezen a 80-as hűtős témán?
csak képletesen próbáltam kifejezni magam
a másik, hogy teljesen tisztában vagyok vele: nemhogy kétszázzal, de százhúsznál sem tudok mit csinálni, ha kijön elém valami
én egyáltalán nem gondoltam, hogy amit írok az itt nagyképűségnek számít az hittem itt mindenki úgy mint én, vagy NÁLAM SOKKAL JOBBAN MOTOROZIK azért is kértem a véleményt az egykerékről...
csak ennyit akartam: egykerék?
mert ez itt a sportmotor nem?
és ezért is van a fórum, hogy segítsünk egymásnak.... vagy nem?
ui.: 5-ös bmw-m volt és ha akadt bármi kérdésem a fórumon pl.: sper vagy bármi, nem kérdezték meg, hogy én miért akarok pörögni...
Mi itt nem dobunk követ, ellenben figyelmesen végigolvassuk fórum/típustársunk gondolatait, majd leírjuk néhány sajátunkat: érvelünk.
37 fokban városban max egy léghűtéses motornak lehet gondja, hiszen a "vízköpeny" azért van, hogy pl. egy ezres sportgép kézikönyve szerint teljesen normálisan lehessen használni 130 fokos hűtőközeg hőmérsékletig. Ezt a hőfokot hibátlan hűtőrendszerrel, 80 km/h mellett nemigen hiszem, hogy elérheti: ezért van venti a hűtőn - némelyiken több is. Talán elmulasztották a hűtő időszakos karbantartásait (folyadék, ill. tömlőcsere (x évente), tisztítás, stb.), akiknek szétrobbant. Ettől függetlenül 80-nál nonszensz, ott egy sportgép vize 75-90 fok között lehet termosztáttól függően.
Kődobálás: ismétlem, nem dobálunk. Sőt, halálra is száguldhatja magát, ha muszáj: nemigen teszik ezt szándékosan, tehát ha mégis úgy jön ki, ott valami nem úgy történt mint ahogy móricka elképzelte. Nyilván ép ésszel nem fogom mórickát bíztatni, hogy jól nyomod, csak így tovább, helyette inkább jelzem az ellenkezőjét. A többi az ő dolga: ha ügyes/óvatos 1000-ből 1000, ha nem, akkor mindegy, hogy 500-ból 500, de 1000-ből 523-nál valami nagyon nem a többi 522 esethez hasonlóan történt. Emiatt miért tör ki annyi hiszti, nem értem: akinek igaza van, olyan valódi fajta, az nem tör ki hisztiben amiatt, ha valaki megkérdőjelezi azt..
Sziasztok,motoros társunk szerintem arra gondolt,hogy 37fok melegben,ha a városban sokat motorozik az ember,nagyon melegszik a motor.Meg motoros találkozón a felvonuláson biztos találkoztatok olyannal,akinek megmelegedett a kecskélye,és elnyomta a vizet!Örűlök neki hogy ti ilyen nyugodt vérnérsékletüek vagytok,és az dobja rá az első követ aki nem próbált egykerekezni,gumit füstöltetni,és kurva gyorsan menni!
Szerintem nemigen emberkedett senki, talán téged kivéve, hiszen ótópályán kívül nem tudom hol lehetne 200-as utazót menni. Kivéve persze, ha a szomszéd településig jutás is utazásszámba megy. Botránkozás nem történt, csak az ésszerűségét vontuk páran kétségbe. Valószínűleg nem a hosszú élet titka, de számodra ennek egyszerű közlése is vérig sértésnek minősült.
Osztán kaptál jó tippet a kuplungra is, azzal meglesz az egykerék ha olyan muszáj, de talán abban is csak a sértést láttad.
Arról itt nemigen esett szó, hogy lenne olyan a megszólaló, aki ne forgatta volna le a 6. fokozatot amennyire csak lehetett legalább egyszer, de aki a képességei határát keresi, többnyire a pályán találja meg, pontosabban a pályamotorozás új távlatokat nyit (és jó nagy réseket üt a tárcán), miután az utcai nyélgáz-üzem elveszti az értelmét. Ha azt mondom, hogy utcán még 6-ban is 9000 felett pörgetve se (na nem egyfolytában) volt 7 liternél több a fogyasztás, pályán meg 11, és hozzáteszem, hogy a kihasznált lóerők megmutatkoznak a fogyasztásban, nyilvánvaló, hogy utcán-e, vagy pályán sikerült-e több lovat szabadon engedni.
Mivel, többen emlitették fantomas úrnak,hogy töltse ki az adat tábláját.Most én is kérem ,mert már nem merem felrakni mere mocizom,de invitálni szeretném.Vagy nem is létezik?Nem értem miért kell névtelenűl bármit is leírni.A témához hozzá szólva pedig:160 max 180 az a tempó ameddig tudod a dolgokat úgy befolyásolni "ahogy" tudod.Ezek tények.A fék még jó,a forgalmat átlátod stb.Ja fan-tomasz úr!Tegnap kint voltál az ingyenes pályamocizáson?Lehet,hogy átgondolnád a dolgokat mikor az er6-al körbemociznak,vagy a célegyenes végén kifékez pedig kapott az egyenesben 50 métert.Aki ismer az tudja stabilan megyek a közúton és ha jön a kanyar vissza váltok és élvezem az életet.
bar azt igertem, hogy nem kommentalom, megis megteszem, nem banto szandekkal, inkabb csak elgondolkodtataskent...
tobb mint tiz eve motorozok nagyobb sportmotorokkal (750 es felette ), de meg soha nem tortent meg velem, hogy felrobbant volna a huto (pedig volt olyan, hogy tartos 80-nal kozlekedtem, mert eppen olyanom volt), nem is hallottam ilyenrol senki ismerostol... igazabol a technikai okat sem ertem, mivel van rajta tulfolyo, tehat maximum kinyomna a vizet, ha tulmelegedne... a hutovel ellentetben azonban a blokknak hamarabb vege lenne ilyen esetben... felrobbant blokkot (hajtokarrol leszakadt dugo, ami aztan kibelezte a blokk belsejet , esetleg szetvagta a blokk oldalat) nem is egyet hallottam, sot van otthon ketto is... de ezeket egyiket sem a tartos 80km/h okozta (bar nem vagyok egy motorszerelo,ezt azert ki merem jelenteni...)
Ez a felrobbant huto inkabb valaki nagyokosnak a vakitasanak tunik, amit te szerintem megettel.
Tovabba azert is hihetetlenul irrealis ez az allitas, mert eleg sok orszagban 80km/h az orszaguti sebesseghatar, es azert vannak paran, akik betartjak. Igy egy halom felrobbant hutorol kellett volna hallanunk amit a "rendeltetesszeru hasznalat" okozott (attol meg hogy a sportmotorok sokkal nagyobb teljesitmennyel rendelkeznek, mint ami a 80km/h kell, megis kozuti kozlekedesre vannak eladva (sot nem egy gyari konyveben kulon ki van emelve, hogy habar versenyzesre is hasznalhatoak, akkor a garancia nem ervenyes, illetve magaban a szervizkonyvben leirtak jo resze is maskent ertelmezendo (szervizintervallum, etc)). Tehat azt is kellett volna legalabb valakinek olvasnia egy gyari kezikonyvben, hogy "kedves vasarlo, kerjuk tartozkodjon a tartos 80km/h -val torteno kozlekedestol, mert ezt karosodast okozhat a jarmuveben" --- szoval ez iszonyu irrealis es bizarr a szamomra.
Orszaguti 200km/h tema...
Igen, volt, amikor en is ennyivel kozlekedtem (nem folyamatosan, de volt hogy tobbel, volt, hogy varosban is mentem ennyivel) - ma mar nem teszem... egyreszt volt par szemelyes negativ tapasztalat, ( a kedves autosok oldalarol elsobbsegadas meg nem adasa, vagy hatranezes elmulasztasa melletti savvaltas --- eddig meg megusztam, bar olyan is volt, hogy potkocsis IFA hatso kerekerol pattantam vissza... fel meter, es atmegy rajtam, es akkor nem irogatok itt okossagokat), masreszt ismerettsegi korben is volt par "bukta" (nincs olyan motoros ismerosom, akinek ne lett volna valami...) (kivett belso szervek, osszecsavarozott vegtagok, 140-nel keresztul egy o:zo:n, lerepules egy hidrol, mert valami marha enduros keresztben feljott az utra a toltesen...halaleset szerencsere nem, bar az egyik motoromat egy edasanyatol vettem, mivel a fianak mar nem volt ra szuksege... :(
Igen, marha jo erzes gyorsan menni, az ember azt hiszi hallhatatlan, vagy o Scott Russel esetleg Yanagawa --- de nem az. es nem eri meg. hidd el. de amikor mar rajohetnel, akkor keso lesz.
Es szerintem itt a nagytobbsegnek mar nem kell bizonygatnia, hogy mer 200-zal menni, mert mar anno megtette, csak azota benott a feje lagya (...remelhetoleg ;) ) es nem megy kenyszerbol ennyivel, mert kulonben fel, hogy "divatmotorosnak" hiszik...
Vegul : a 7R szerintem nem igazan divatmotor, mint volt anno a ZXR, vagy a GSXR1.1, majd az RR, es most a R1/GSXR1.0, inkabb kultusz/reteg-motor, aki ilyet nezett ki maganak, az tudja, hogy ennek mi a "varazsa" es azert szereti (es az pont nem az egykerek, hanem a kanyar...) - es eleg valoszinutlen, hogy vesz helyette egy choppert (mint ahogy a chopperesek sem vennenek zx-7r-t... ;) )
aztan amit most irtam, azt vagy atgondolod, vagy nem, meg csak egyet sem kell ertened vele. viszont en most igy latom a vilagot, es gondoltam megosztom...
B*zzmeg, minden motoroso esemenyen lehet hasznalt cuccot is kapni, a semmnel az is jobb. Nem er meg szaros 50eFt-ot az eleted!?!? Ezek utan inkabb maradj csendben.
Na, hogy valami a 7-rol is legyen... Egyesben feljon gazra (nagy gazra!), de kettesben csak kuplunggal...ahogy a 750-esek altalaban. Es igy hallatszik: http://www.sfvbikenight.com/ho...
A kezelési útmutató fontos, ahogyan pl. egy gyári szerelési útmutató is, mely alapján a teljes motor (az utolsó csavarig) szétszedhető-javítható-összerakható.
Kapaszkodni meg senki után nem próbálok, vagy megy nekem is úgy (ill. a motor), vagy motorozok egyedül. Pontosabban többnyire egyedül motorozom. A pályán viszont kapaszkodom bárki után aki után csak bírok.
Nem pályázom, mert még bőrruhára sincs pénzem, nemhogy pályázgatni, ráadásul nincs is a közelben...
Tankolok, megyek, tankolok, megyek(közben azért költök a motorra is)...
Szóval, ha láttok egy kawa 7-est, viszonylag dinamikusan közlekedni 200ezres bőrruha nélkül... na az vagyok én
Ja, és hagyjuk a kezelési útmutatóból kimásolt adatokat...
ui.: próbáljatok meg egy zx10 után kapaszkodni, majd meglátjátok, hogy előbb kifogy a benzin a hetesből... tíz liter alatt nem jön ki...
A motorom milyensége hogy jön ide? Változtathat a rólam alkotott képen?
Tegnap itt-ott egy-egy 1-2 km-es szakaszt elég gyorsan tudtam le, az út többi 170-190 km-ét meg 100-110-el. Számomra a sportmotor birtoklása nem azt jelenti, hogy ha kell, ha nem tépjem a száját. Azt majd a ringen, bár a 7R-em eladása ezt eltolja a pálya 7R megépítéséig. Addig a jelen bringa és a közút marad.
2X-or én voltam a hülye. Az M1-es egyik emelkedőjén mentem föl ugyan ilyen tempóban és volt egy ilyen toldás az úttesten. Na azon olyat lökött a moci (a futómű példásan tette a dolgát), hogy a fejem össze-vissza járt. 2 másodperc alatt kb. 3X-or néztem el a szélvédő felett il. alatt, ennek köszönhetően semmit sem láttam. (No fókusz). Ez alatt utól is értem a túristabuszt amit persze pont akkor akart megelőzni egy autós. Úgy, hogy kemény vészfékezés következett.
(Egyébként mennyit eszik 200 utazónál egy ilyen bringa? Anno a GPZ-mmel jöttem haza a lehetőségekhez mérten az autópályán, de különösebben nem vált iszákosabbá, de ez betudható a szerényebb képességeinek is.)
A jó motoros nem csak attól jó, hogy tudja kezelni a motorját, hanem hogy mindenkor megfelelő sebességet választ :) A motorozási tudás egy része mérhető közúton, de egy másik része - épp, amelyik téged izgat - csak pályán. Körbementél már bármelyik ringen legalább egyszer úgy, hogy nem köröztek le 5 percen belül? :)
Olvasni meg nem bűn, ellenben hasznos: pl. szélesíti az ember látókörét.
Lehurrogni nem különösebben akartam senkit, csupán a 200-as utazót továbbra is irreálisnak=kivihetetlen tartom: utazósebesség számomra az, amivel _állandóan_ haladhatok. Az összes többi pillanatnyi sebesség. 200-as utazót max autópályán pl. Bécsbe tudnék elképzelni, ha nem lennének ezek az automata traffipaxok, bár akkor se sietnék annyira. Visszatérve: gáz-fék-gáz üzemmódban a 200 "utazót" nem tartom a hosszú élet titkának továbbra sem. Ha ez lehurrogás, akkor mérvadóbb vagyok mint gondoltam(?!), egyébként vélemény nyilvánításnak szántam, amit lehet figyelembe venni, lehet nagy ívben letojni, de zokon venni?
Motoros tudás tekintetében se büszkélkedésre, se szégyenkezésre nincs okom: eddig sikerült a saját és az adott pillanat nyújtotta korlátokon belül maradni. Nemigen szállok úgy le a motorról, hogy "ezt már nem kellett volna, majdnem ottmaradtam".
Sajnálom, hogy számodra a kresz betartásának, vagy a lakotton a megengedett _közeli_ tempó említése egyenlő a kullogással. Ne gondolkodj ennyire végletesen, vannak finom átmenetek is...
Egyébként a szabályokat betartani valóban szükséges, ha nem is mindet, de az adott helyzetre vonatkozó legfontosabbat. Pl. előzés: van (1)sebességkorlátozás, esetleg (2)záróvonal és az (3)előzés szabályai (szembejövő semmilyen mértékben nem zavarása(!), dupla -belátható!- úthossz, megfelelő sebességkülönbség, stb). Ezek közül a harmadik (3) maradéktalan teljesülése fontos, a másik kettő (1 és 2) mellékes, mivel biztonságosan végrehajtható.
"milyen jót motoroztatok,és nem haltatok meg máma sem a nagy sebességtöl":
Ez így igaz, tegnap jót motoroztam és nem haltam meg a nagy sebességtől.
Volt anno olyan is, hogy M5-ön 16-17-et mutatott a km-óra, mikor a nyergesvontató elémsorolt a belsőbe 8-9 közötti tempóval. Nem szoktam stoppizni (csak ilyen esetekben), de akkor muszáj volt és úgy se tudtam lelassulni időben: mellé kellett gurulnom kb 1métert, különben a motor eleje reccs. Van, ahol lehet gyorsan menni, van ahol szintén, csak nem érdemes (ez az ilyen és ehhez hasonló esetek tanulsága).
"50"-et a 7R-en 6. helyett 4-ben megyek, szvsz nem eredményez fogyasztásnövekedést, tekintve, hogy a motor inkább 4000 felett van az optimális tartományához közel, mint alatta (a gázt is könnyebben veszi/reagálja le).
kawa7r:
A hűtős témát te adtad, megnyomva egy "köztudott" szóval. Reagáltam rá 1 adott motor esetén konkrét hőfok adatokkal, tehát tényekkel. (De ha a hozzászólásod képletesen volt értendő, akkor a mi hozzá(d)szólásaink általad sérelmezhetőnek vélt részeit is tekintsd képletesen írtaknak.)
Adott esetben 120-nál (~32 m/s, reakcióidő alatt 3-9m) még tehetsz valamit azzal, amit 200-nál (~55 m/s, reakc: 5-20 m) már csak kisebb rossz választásával élhetsz át.
A segítséget alighanem megkaptad, plusz némi egyebet, ami szerinted és a hasonlóan gondolkodók szerint álszent okoskodás, szerintem meg a hasznodat/épséged megőrzését esetleg segítő vélemény volt. Ezzel kapcsolatban elég furcsa, hogy az ilyet elég sokan személyes sértésnek veszik. Ennyire finom, törékeny lelkűek a mai férfiak? A tökös motorosok?
Egykerék: 6-8000 körül egyesben hirtelen becsukod a gázt, majd rárántod + esetleg belekuplungolsz.
Kormánylengés-csillapító és forgalommentes hely nem árt hozzá. A korábban említett alkatrészek idő előtti elhasználódására pedig számítani kell.
csak képletesen próbáltam kifejezni magam
a másik, hogy teljesen tisztában vagyok vele: nemhogy kétszázzal, de százhúsznál sem tudok mit csinálni, ha kijön elém valami
én egyáltalán nem gondoltam, hogy amit írok az itt nagyképűségnek számít az hittem itt mindenki úgy mint én, vagy NÁLAM SOKKAL JOBBAN MOTOROZIK azért is kértem a véleményt az egykerékről...
csak ennyit akartam: egykerék?
mert ez itt a sportmotor nem?
és ezért is van a fórum, hogy segítsünk egymásnak.... vagy nem?
ui.: 5-ös bmw-m volt és ha akadt bármi kérdésem a fórumon pl.: sper vagy bármi, nem kérdezték meg, hogy én miért akarok pörögni...
Mi itt nem dobunk követ, ellenben figyelmesen végigolvassuk fórum/típustársunk gondolatait, majd leírjuk néhány sajátunkat: érvelünk.
37 fokban városban max egy léghűtéses motornak lehet gondja, hiszen a "vízköpeny" azért van, hogy pl. egy ezres sportgép kézikönyve szerint teljesen normálisan lehessen használni 130 fokos hűtőközeg hőmérsékletig. Ezt a hőfokot hibátlan hűtőrendszerrel, 80 km/h mellett nemigen hiszem, hogy elérheti: ezért van venti a hűtőn - némelyiken több is. Talán elmulasztották a hűtő időszakos karbantartásait (folyadék, ill. tömlőcsere (x évente), tisztítás, stb.), akiknek szétrobbant. Ettől függetlenül 80-nál nonszensz, ott egy sportgép vize 75-90 fok között lehet termosztáttól függően.
Kődobálás: ismétlem, nem dobálunk. Sőt, halálra is száguldhatja magát, ha muszáj: nemigen teszik ezt szándékosan, tehát ha mégis úgy jön ki, ott valami nem úgy történt mint ahogy móricka elképzelte. Nyilván ép ésszel nem fogom mórickát bíztatni, hogy jól nyomod, csak így tovább, helyette inkább jelzem az ellenkezőjét. A többi az ő dolga: ha ügyes/óvatos 1000-ből 1000, ha nem, akkor mindegy, hogy 500-ból 500, de 1000-ből 523-nál valami nagyon nem a többi 522 esethez hasonlóan történt. Emiatt miért tör ki annyi hiszti, nem értem: akinek igaza van, olyan valódi fajta, az nem tör ki hisztiben amiatt, ha valaki megkérdőjelezi azt..
Osztán kaptál jó tippet a kuplungra is, azzal meglesz az egykerék ha olyan muszáj, de talán abban is csak a sértést láttad.
Arról itt nemigen esett szó, hogy lenne olyan a megszólaló, aki ne forgatta volna le a 6. fokozatot amennyire csak lehetett legalább egyszer, de aki a képességei határát keresi, többnyire a pályán találja meg, pontosabban a pályamotorozás új távlatokat nyit (és jó nagy réseket üt a tárcán), miután az utcai nyélgáz-üzem elveszti az értelmét. Ha azt mondom, hogy utcán még 6-ban is 9000 felett pörgetve se (na nem egyfolytában) volt 7 liternél több a fogyasztás, pályán meg 11, és hozzáteszem, hogy a kihasznált lóerők megmutatkoznak a fogyasztásban, nyilvánvaló, hogy utcán-e, vagy pályán sikerült-e több lovat szabadon engedni.
bar azt igertem, hogy nem kommentalom, megis megteszem, nem banto szandekkal, inkabb csak elgondolkodtataskent...
tobb mint tiz eve motorozok nagyobb sportmotorokkal (750 es felette ), de meg soha nem tortent meg velem, hogy felrobbant volna a huto (pedig volt olyan, hogy tartos 80-nal kozlekedtem, mert eppen olyanom volt), nem is hallottam ilyenrol senki ismerostol... igazabol a technikai okat sem ertem, mivel van rajta tulfolyo, tehat maximum kinyomna a vizet, ha tulmelegedne... a hutovel ellentetben azonban a blokknak hamarabb vege lenne ilyen esetben... felrobbant blokkot (hajtokarrol leszakadt dugo, ami aztan kibelezte a blokk belsejet , esetleg szetvagta a blokk oldalat) nem is egyet hallottam, sot van otthon ketto is... de ezeket egyiket sem a tartos 80km/h okozta (bar nem vagyok egy motorszerelo,ezt azert ki merem jelenteni...)
Ez a felrobbant huto inkabb valaki nagyokosnak a vakitasanak tunik, amit te szerintem megettel.
Tovabba azert is hihetetlenul irrealis ez az allitas, mert eleg sok orszagban 80km/h az orszaguti sebesseghatar, es azert vannak paran, akik betartjak. Igy egy halom felrobbant hutorol kellett volna hallanunk amit a "rendeltetesszeru hasznalat" okozott (attol meg hogy a sportmotorok sokkal nagyobb teljesitmennyel rendelkeznek, mint ami a 80km/h kell, megis kozuti kozlekedesre vannak eladva (sot nem egy gyari konyveben kulon ki van emelve, hogy habar versenyzesre is hasznalhatoak, akkor a garancia nem ervenyes, illetve magaban a szervizkonyvben leirtak jo resze is maskent ertelmezendo (szervizintervallum, etc)). Tehat azt is kellett volna legalabb valakinek olvasnia egy gyari kezikonyvben, hogy "kedves vasarlo, kerjuk tartozkodjon a tartos 80km/h -val torteno kozlekedestol, mert ezt karosodast okozhat a jarmuveben" --- szoval ez iszonyu irrealis es bizarr a szamomra.
Orszaguti 200km/h tema...
Igen, volt, amikor en is ennyivel kozlekedtem (nem folyamatosan, de volt hogy tobbel, volt, hogy varosban is mentem ennyivel) - ma mar nem teszem... egyreszt volt par szemelyes negativ tapasztalat, ( a kedves autosok oldalarol elsobbsegadas meg nem adasa, vagy hatranezes elmulasztasa melletti savvaltas --- eddig meg megusztam, bar olyan is volt, hogy potkocsis IFA hatso kerekerol pattantam vissza... fel meter, es atmegy rajtam, es akkor nem irogatok itt okossagokat), masreszt ismerettsegi korben is volt par "bukta" (nincs olyan motoros ismerosom, akinek ne lett volna valami...) (kivett belso szervek, osszecsavarozott vegtagok, 140-nel keresztul egy o:zo:n, lerepules egy hidrol, mert valami marha enduros keresztben feljott az utra a toltesen...halaleset szerencsere nem, bar az egyik motoromat egy edasanyatol vettem, mivel a fianak mar nem volt ra szuksege... :(
Igen, marha jo erzes gyorsan menni, az ember azt hiszi hallhatatlan, vagy o Scott Russel esetleg Yanagawa --- de nem az. es nem eri meg. hidd el. de amikor mar rajohetnel, akkor keso lesz.
Es szerintem itt a nagytobbsegnek mar nem kell bizonygatnia, hogy mer 200-zal menni, mert mar anno megtette, csak azota benott a feje lagya (...remelhetoleg ;) ) es nem megy kenyszerbol ennyivel, mert kulonben fel, hogy "divatmotorosnak" hiszik...
Vegul : a 7R szerintem nem igazan divatmotor, mint volt anno a ZXR, vagy a GSXR1.1, majd az RR, es most a R1/GSXR1.0, inkabb kultusz/reteg-motor, aki ilyet nezett ki maganak, az tudja, hogy ennek mi a "varazsa" es azert szereti (es az pont nem az egykerek, hanem a kanyar...) - es eleg valoszinutlen, hogy vesz helyette egy choppert (mint ahogy a chopperesek sem vennenek zx-7r-t... ;) )
aztan amit most irtam, azt vagy atgondolod, vagy nem, meg csak egyet sem kell ertened vele. viszont en most igy latom a vilagot, es gondoltam megosztom...