Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hello

zxr 400-tól nem kell jobb, erősebb utcára. A 600-as már már "pocséklás". Vagy esetleg vfr 400 az még inkább utca baráti, nem sportos annyira mint a zxr.
Ahogy gondolod!
SV650 azért kerül nálam mindig elő mert a bajai haverom RS125-ről akart váltani és állandóan sportmotort keresgélt. R6, K4 600 ilyesmi. Mondom neki vezettél már nagymotort? (Én vittem a 750 K4-el). Hát nem. Na mondom akkor vegyél nakedet mert a 125-ös után bármelyik nagyköbcentis 4T kitépi a karod. És úgy is lett. SV650 és el volt ájulva hogyan megy. De az is meg volt, hogy a szélvédelem hiánya miatt nem igen ment vele 130 fölé.
A ZZR400-ban az az érdekes, hogy ha jól tudom a 600-al megegyező méretű. Szóval súlya van de a pacik hiányosabbak. Kezdő motornak biztos jó lenne csak..mivel belpiacra szánt ezért ha a blokkját kell piszkálni bajban leszel mert nehezen kapsz hozzá alkatrészt.
Én nem akarok konkrét típusokat ajánlgatni mert nem is ismerem mindet. Vagy is ismerni ismerem de nincs velük tapasztalatom.
Én azt mondom sportmotor esetnén max. 400-as. Ebből valóban a ZXR a legjobb választás mert sok van belőle és van hozzá cucc meg szakismeret. Naked max. 80Le de olyan amilyet akarsz. Itt is olyat keress ami népszerű modell mert ugyan kurva jó dolog elkülönülni a tömegtől, meg ritka madarat hajtani egészen addig amíg nem kell bontóban segédvázat keresned hozzá. Garantálom, hogy Suzukihoz előbb kapsz mint Yamahához és fele árban.
ZXR400-nál meg le kell nyelni, hogy szép állapotút annyiért kapsz amennyiért régi 900RR-t, ZX-6R-t. Én azt ajánlom vegyél olyat aminek a fő alkatrészei jó állapotban vannak de minél olcsóbb legyen. Mit jelent ez? Nem füstöl, megy egyenesen, meg is áll. Jó állapotú gumik, fékbetétek nem ártanak. Miért? Mert úgy is kell rá költeni majd és ne az ilyen alap dolgokra menjen a lé. Megveszel egy motort amin szarok a fékek meg slick gumi van rajta rászórsz 30-40e Ft-ot majd rá két hétre a kuplung bemondja az unalmast és egyből rájössz mennyivel jobb lenne ha azt a 30-40e-ret most költenéd el.(Hú micsoda körmondat volt).
A lényeg, hogy első nagygépnek a lehető legegyszerűbb motort kell venni amin megtanulsz nagymotorral motorozni. Ha összetöröd nem álmaid gépe lesz oda, ha meg nem akkor 1-2 év múlva minimális bukóval el tudod adni. Egy 15 éves ZXR400 ugyan annyit ér mint a 17 éves szóval ezzel ne foglalkozz. Ha fossá töröd legalább nem a milliós, 6 évre hitelezett motor lesz oda. (Áldom az eszem, hogy sose vettem semmit hitelre).
Nagyjából ennyi.
Csörögjek ha aktuális lesz?
Mivel pályaidom, slick gumi...stb igy nem. A kedves papa azt mondta kifizeti a vételárat, azt elviteti a vasat. De mondtam ,hogy nekik nem eladó...
15
Jótanácsok/segítség topic, ne offoljunk tovább.
Hali!

Igen, azt megköszönném.

Az alábbiakban már írtam, hogy milyen elképzelésem van.

Várom válaszod!
Kedves DDT500!

Na pontosan ilyen választ vártam!

Köszönöm szépen, hogy ilyen szépen összeszedted a gondolataid.

Nem szeretnék ésszerűtlen, meggondolatlan döntést hozni, ezért kértem ki az itt lévők tanácsát, akik nálam tapasztaltabbak.

Nekem olyan motor kell, ami erős, nyomatékos, sportos de nem halálfegyver egy olyan motoros számára, mint én (persze minden motor az lehet).

Pl.:

-GPZ 500 S
-ZZR 400
-ZXR400
-SV 650

Esetleg ezekről tudnál nekem egy kicsit mesélni (SV650-et már kitárgyaltad)?

Köszönöm.
Tavaly lezongoráztam magamban a dolgot. R6-ot nézegettem nagyon. Ha gondolod segítek, hogy milyen típús jöhet szóba.
Szasztok!
Tudtok valami olyan pesti műszaki vizsgahelyet, ahol kevésbé szólják azt meg, hogy nincs E jelzés a kipufogón, és hogy gyorsabban villog az indexem, mint kéne?
Áprilisban lejár a műszakim!
Olvastam, sajnálom. Biztosítózás lesz a dologból?
Szia Kalev!

Értem mire gondolsz és bizony így van.

Köszi a kommentet!
Ne vegyél sportmotort kezdésnek. (Mielőtt megsértődnél az RS80 meg a 600-750 speedgép között nagyobb különbség van mint egy bicikli meg az RS80 között).
Én 600 Thundercattal kezdtem és csak a véletlennek köszönhetem, hogy itt vagyok. Legalább féltucat olyat helyzet volt ami nem rajtam múlott. 25 évesen 2 év gyűjtés után megvettem a mocit. Úgy voltam vele én aztán óvatos leszek meg ésszel megyek majd. Tudod meddig tartott? Úgy 4km. Elmentem megmutatni a bátyámnak a motort. Kicsit dumáltunk majd 1-es végével távoztam ami 110. Lakott terülten belül. Este 180 a bécsi úton. Miért? Ne azért mert elmebeteg vadállat vagyok hanem mert egyszerűen elkapott a hév.
Ez az egésznek a nyitja, hogy nem tudhatod magadról milyen vagy amíg ki nem próbálod. Lehet velük ésszel menni de, hogy neked sikerül-e azt nem tudom. És te sem tudod amíg rá nem ültél a SAJÁT motorodra és nem mentél vele teljesen egyedül.
És kb. tucatnyi ilyen példám van. Ugyan ilyen ember mint te vett kezdésnek R6-ot. Mondta, hogy ő aztán ésszel él meg minden. 3 nap sem telt el és nagy boldogan újságolta, hogy 270-et ment a mocival a 4-es főúton (Halálút). Kérdeztem tőle mi volt ez? Hát kénytelen kelletlen bevallotta, hogy igazam lett.
Ezek a motorok csábítanak a gyorshajtásra, őrültködésre. Ezért van bennük 100Le++, ezért sportos az üléspozíció mert arra készültek, hogy 200 felett is jól menjenek. Nem arra, hogy 90-el tekeregj vele a főúton.
Én a helyedben egy naked bike-ot vennék kezdésnek. GS500, SV650, ER6, CB400. Ezekben már meg van a nagymotoros nyomaték meg erő, de az idomzat hiánya sokat fog az emberen. Hamarabb érzed soknak a sebességet mert tép a menetszél. Ja és az RS80 után egy SV650-en rakéta lesz.
És készülj fel rá, hogy ha mindent jól csinálsz akkor is szarrá törheted magad.
Szia Papajohn!

Igen ott a pont. 15-ről 110-re ülni, nem játék, evégett a sok kérdés bennem.

Korrekt.

Köszi!
Szia Atix!

Nagyon szépen köszönöm a hozzászólást!

Ígérem, nem hozok elhamarkodott döntést.
Ne így gondolkozz. Hány lovat vezetsz most? 10-et? 12-t? Onnan 110 ló körüli motorra váltani elég húzós, nem? Úgy gondolkodtam a motorvétel előtt, hogy 50-60 ló körül van a határ. Az is meg tud viccelni, és a hatályos magyar jogszabályokat azzal is meg lehet szegni.
én kawa tulaj vagyok,de ez nem számít.
nagyon át kell gondolni,bár a mai világban már nem is a 600,inkább az ezres legyen a kezdőmotor sokak szerint,mert azt nem kell majd lecserélni,nameg "ésszel lehet vele menni".
persze...azért veszi az ember.
hülyeség.
nem akarok jobban belemenni,mostanában elég sok vita ment ezzel kapcsolatban,én lettem a hülye,akinek tanácsolták pedig jobb esetben a kórházban végezte.
Ez meredek.
Szia!

Én nem vagyok kawa tulaj nem is voltam, és nem is leszek, de gondoltam beleugatok kicsit! Zx6-7r nem játékmotor! Tegnap jött hozzám egy veled egy koru srác, hogy szeretné megvásárolni a motorom. Kérdeztem van -e jogsi . Óóó persze 5 éve motorozik..blabla satöbbi.....
Megkérdeztem az apukáját is, ő is azt mondta had menjen rutinos meg minden....
Elhuzott egy próbakörre, és az első kigyorsitásnál eltaknyolt! A motor törött, a srác kórházba. Maradandó sérülésekkel.....
Mint utólag ma megtudtam, egy DT125-el nyomta idáig.
Szerintem gondold át ezt egy picit! Sok balesetmenteset kivánok!


Atix
Kedves Kawa' tulajok!

Közeljövőben szeretnék motort vásárolni, jelenleg a jogosítványon dolgozom (A korlátlan), na meg jelenlegi motorom eladásán.

Nem titok, egy aprilia RS 80 motorom van jelenleg, erről a masináról szeretnék kategóriát lépni.

Tehát adott egy kis rutin. Fejben egyenlőre úgy érzem, készen állok.

Több motoron gondolkodtam, konkrétan a Kawasaki márka mellett döntöttem (ár-érték arány... szerintem a legjobb).

Következő típusok jöhetnek szóba:

-ZX6R
-Zx7R (nagyobb tömeg, nagyobb menetbiztonság?)

Az a gond, hogy nagyon megoszlanak a vélemények.

Kisebbet azért nem akarok, mert a nagyobb motorok áraival vetekszenek (ZZR400, ZXR400), valamint nagyobb testvérüktől szerintem kicsit pörgősebbek, nagyobb a hibalehetőség.

Ti, mint nálam tapasztaltabbak, melyiket ajánljátok vagy éppen nem?

Lehet-e a fenti típusokkal "ésszel menni"? Lehet-e tanulni (tapasztalni) velük, mielőtt az ember magabiztosabb lenne?

Őszinte, segítőkész válaszokat várnék!

Köszönöm!
Sziasztok!
Elsősorban a motorszerelő gurukhoz intézném a kérdésem mondjuk Crazy :D de mindenki akinek van építő jellegő hozzászólása ne tartsa magában!

Összeraktam minden fasza minden jó lenne HA miután a gyújtást ráadom illetve beindítom a motort világítana a tompítottam illetve adott esetben a távolságim de sehol semmi! Csak a helyzetjelző világít :S
Ha a lámoának csatlakozóját széthúzom illetve összedugom akkor minden pöpec de csak addig amig a gyújtást le nem veszem! :S
Gondolkoztunk itt akksi problémán vagy valami zárlatra de fingunk sincs hogyan lehetne utánajárni illetve a hibát elhárítani!

Az én akksim a tél folyamán elhalálozott sajnos így az egyik barátom 750-es gépéből kértem kölcsön akksit ami szerinte hibátlan állapotú! Tegnap motorba beleraktam pöcc-röff indul viszont a a lámpa most sem világított így szétszed-összedug és örülök hogy motorozok! De 4km-rel később se szó se beszéd a motor megállt alattam! :S Valószínű akksi probléma mert nem tekert semmit a generátor! :S Akivel voltam haverom az 1 éves Varta akksit belevágtam hogy hazatudjak menni de a világítást nem kötöttem vissza így minden gond nélkül szétmotoroztam magam! :) :)
Plusz még annyi infó hogy amikor haver akksiját beleraktam amivel lerobbantam melegítettem 10 percet majd egy kisebb gázfröccsre leállt és csak nehezen indult utána! :S (hasonló tünet volt az én régi halott akksimnál)

Szóval több kérdés is felmerült bennem!
-Akkumlátor problémáról beszélünk vagy sem?!
-Esetleg a generátot szart be (mondjuk nem tudom mitől) mert azért 4 km után kellett volna annyit rátölteni hogy ne szarjon be alattam! Szar akksinál előfordul hogy nem tölt vissza?!
-Rövidzár esetleg más áramellátással kapcsolatos probléma miatt produkálhatja ezt a hibát az akksi?!
-A helyzetjelző hogy-hogy világít amikor a távolsági és a tompított nem! :S

Esetleg valakinek valami ötlete? Bármilyen apró segítséget szívesen meghallgatok!

Üdv: Kavics