Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Megvan a megoldás.
Ez is azt írja, hogy járatás után kell várni pár percet és akkor meglesni.
Köszi a segítségeteket.
Nem igazán azt tartom jó ötletnek hogy hidgen kell megnézni az olajat. Én ugy tudom, hogy a motor leállítása utánn kb 10-15 perc, mikor már az olaj a teknőben van.
Nyílván a meleg olaj tágabb térfogatú így nem annyira mindegy.
Egyébként a gépkönyvemben is ez szerepel...ot meg nem hiszem, hogy a levegőbe beszélnének.
Sziasztok!

Egyértelműen hidegen illik megnézni az olaj szintet !

Ha valakit érdekel,akkor van eladó Bagster ülésem régi Zre, meg kormánytelóm is !
Ha vkit érdekel sikítson !

Üdvözletem!
A nyíregyi szervizes azt mondja, hogy motorozás közben nézzem meg úgy, hogy üzemi hőmérsékleten leállítom és ami fél perc alatt leszáll az az ideális.
Ezzel szemben a debreceni szerelőm azt mondja, hogy indítás előtt hidegen kell nézni.
Megint előrébb jutottam.
Jó reggelt!
Foggalmam sincs, hogy feltöltötte e a szűrőt.
Reggel néztem a szintet és most is jónak tűnik.
Fél litert sikerült tegnap leengednem belőle.
Így bízzon az ember a "szak"szervízben...
De. Lánccsere volt, aztán az első fogaskerék leszedésével ment a szenvedés, mert nem volt pont rá való kulcs, service manual is csak annyit írt, hogy "remove", ezzel meg nem lettünk okosabbak, hogy akkor oda milyen szerszám kell. Aztán megoldódott.
nem te hívtál engem pénteken?
Köszi, bár van rajta pár harci sérülés, amik a képeken nem tűnnek fel. Egyébként ja, amikor a motorvásárlás előtt katalógusban megláttam, hogy narancsban hogyan néz ki, akkor már eldöntött kérdés volt, hogy milyen színűt válasszak.
Ne!
http://www.udvarhely.info/
(virtualis kirandulas nalunk )
De hat te Tibi, te nem most kezded a motorozas!
+ meg gondolj oda par vesszot es vegyel el par betut, + tegyel hozza
Bkker...
Beletoltessz kb 3.5l olajat, aztan megnezez a kukucskalon, ugy, hogy az egyik kezeddel a kormanynal fogva egyensulyba tartod a motorod(tehat nem akar se jobra se balra dolni), aztan ha meg kell akkor toltessz bele egy keveset. Es ezt addig addig csinalod, amig az olaj eleri a felso szintjelzot. Begyujtod, es ha nem veszi fel az olajat akkor egy kicsit kilazittod az olajszurot, de csak annyira, hogy epp, hogy folydogaljon az olaj aztan ujra begyujtod. Par fordulat utann kinyomja a levegot es felveszi az olajat. Aztan megezed, hogy meddig is van az olajszintjelzod es csopp ra ha kell.
Nem nagy dolog...
En azt tennem a helyedbe, hogy fuggolegesbe allitanam egy vizszintes reszen este. Aztan reggel megneznem a kis ablakat, hogy mennyi van benne, ha az ablakon levo jelzes mutatni fogja mit kell tenned.
Nalam ha kicsit foljebb van a szint, mint ablakocska kozepe az a jo szint.

A szurot a szuper szerelo feltoltotte mielott beszerelte?
Ez tiszta...
De ha már belekerült a felesleg, akkor hogy a fenébe állítsam be a szintjét?
Pfffff, ahányan vagyunk annyiféléről beszélünk...
jah, es meg valami... ugy is lehet tulontest szimulalni kevesebb olajjal mnt amennyi kell bele, hogy az uj olajszurot nem ontik tele olajjal felrakas elott. 1-2 deci olajjal mer felre igy az ember! meg azzal, hogy a szurobol szivja az olajat a motor, igy ha ott nincs mar egybol olaj, akkor egy jo ideig (az inditasnal tuti) joval szarazabban vagy nadj Isten szarazon fog jarni egy ideig a gep...
Ismetlem, hideg-meleg, ferde-fuggoleges tok mindegy, ha tudod, hogy a mocidba a gyar mennyit ir elo.
A leengedesnel nemart a fuggoleges, mert ugy biztos hogy a leengedo csavar van a legmelyebb ponton.
Ui: olajcseret leallitas utani felmeleg allapotban kell vegezni, mert ilyenkor az olaj meg elegge folyekony ahhoz, hogy a leheto legtobb hasznalt olaj csoroghon ki belole, de annyira mar nem meleg hogy egesi serulest okozzon.
Azért, mert nem vágom, hogy mikor kell szintetmérni!
Nyíregyen azt mondták melegen, de több embertől hallottam már, hogy hidegen kell nézni.
Tok mindegy hogy oldal vagy kozep sztenderen van a gep, ha tudod hogy a szervizkonyv mennyi olajat ir elo...

tulonteni fuggolegesben is lehet, ha tobb olaj all rendelkezesre, mint amennyi kell bele es ki van merve :)
Olajcsere... használtam.... észrevettem, hogy sok van benne....
Engedtem le belőle ma és úgy néz ki most jó a szint hidegen, beindítottam és megnéztem melegen is... így is jónak tűnik. Megvárom hogy kihüljön és holnap ismét megnézem.
szép a narancs Z-d nagyon eltalálták azt a sárga színt
ezt hogy érted ? feltötltötték olajjal , te leengedted , azdtán beindítottad ? valamit rosszul értelmezek .....
Nyíregyen voltam szervízben és nekem is sikeresen túltöltötték...
Ma leengedtem belőle. Beindítottam...aztán jónak tűnt a szintje.
Megvárom a holnapi napot aztán megint ránézek, hogy mennyi csorgott össze.
Milyen problémákat okozhat egy ilyen túltöltés?
Igen ... hidegen kell mert mikor bele van töltve akkor is hideg. használat után kell várni vele mig mindenhonnan összecsorog gondolom .
csak ez zavart be nekem ,h a szerelőm sztenderen töltötte be a az olajat a "max" jelzésig . és ha függőbe állítom akkor még mindig a max jel fölött van a szint .....
na mindegy az a lényeg h legyen benne . de ugy tudom az sem jó ha tul sok van benne de 1-2 dl plusz olaj az nem árt neki ...
Akkor meg minek kérdezed, ha tudsz mindent?