Ideig óráig! Otthon maradsz pár napot, pihizel, a munkahelyeden közben rájönnek, hogy nélküled bezár a bazár és jövő hétfőn újult erővel csaphatsz a lovak közé! Kipihenve, meggyógyulva, megjavított motoros bőrkabáttal stb...
Igazad van, de. 90 mm-es lökete elég kevés benzines autónak van. Dízelnek sokkal inkább. Más olaj is kell bele. Egy motor pedig simán forog 13ezerig. Egy speed még tovább. nagy fordulatszámon pont nem sűrű olaj kell, hanem spéci, hogy ne szakadjon meg az olajfilm. A sűrűség, viszkozitás és egyéb fizikai, dinamikai jellemzők összeadódva mutatják meg egy-egy olaj teljes viselkedését.
Mindentől függetlenül motorba motorba való olaj, autóba autóba való olaj. És akkor kevesebbre csökkenthető a para.
aaaaa, hulyeseg teli almot alunnyi egy csomo hoemberepitesrol es angyalkagyartasrol lemaradnek
kollegam szerint infulencias vagyok. amugy meg nem szoktam fazni, csak az orrom meg a labam hideg mindig
Síléc, vagy téliálmos barlang nem kéne? (a motoros cuccoddal egész jól tudnád helyettesíteni a felsorolt holmikat.. )
Csak akkor vagy fázós, mikor meghűlsz, vagy egyébként is?
A dugattyúsebesség a lökethossz (és persze a fordulatszám függvénye: egy 45 mm lökethosszú motor dugattyúja éppolyan gyorsan jár, mint egy 90 mm-es lökethosszúé feleakkora fordulaton. Persze az egyéb alkatrészek sebessége, fordulata kisebb lesz. De semmiképp nem gondolnám, hogy egy forma-1 versenyautóba a motorosboltból fognak olajat venni, mert az a legjobb..
Az olajfilm megszakadása viszkozitás (ill. annak stabilitása) és kenési rendszer függvénye (ahogy mondod), ez viszont azonnal mellékessé teszi, autó-e vagy motor az illető jármű: ha elég sűrű ill. utánpótlású a kenőanyag, nem szakad meg az olajfilm. (Magas hőmérsékleti/nyírási viszkozitás szabványtesztek: pl. CEC CL-23, ASTM D-4683).
A siklócsapágy is az adalékolt olajat választaná, csak a kuplung miatt kevesebbel kell beérnie.
A valódi fullszint olajok jók (Motul 300V pl.), de akinek litere megér 4000 körüli forintot.. (miközben 10 éve is forogtak 12000-et a motorok, egyszerű ásványi olajjal és nem estek szét)
Én 20W-50 vagy 15W-40-et használok motornál, kocsiba 0W-40 v. 5W-40-et töltök. A kuplung nem csúszik, a motor nem különösebben hangos, menni meg épp tudott...
a nagyimnal nem hinnem, hogy valaki odaadobban apolna
vagy megis ezen meg elgondolkodom kolleganot meg elzavartam ebedert, ugyhogy addig nyugalom es bekesseg van
ahogy a szomszed nenit ismerem, az szivesen atjonne, de tuti agyonvagnam fel ora mulva egy serpenyovel
nagymamam meg a szomszedban lakik, o tuti allandoan nalam akar majd tanyazni
kerem, forduljon a topic FERFI resztvevoihez