A siklócsapágyak esetében sem mindegy, hogy milyen olajat használsz, milyen sebesség mellett. Az olaj lehet, hogy összenyomhatatlan, de az olajfilm a viszkozitásából adódóan tud olyat, hogy megszakad. nagy teljesítményű autó motoroknál is elő tud fordulni, nem véletlen, hogy tuning vagy újraépítés esetén az illesztés egy roppant fontos kérdés. Amúgy pedig az autók motorjának, lehet, hogy hosszabb a lökete, de a dugattyú sebessége bizonyosan nem közelíti meg a motorok duggattyúinak sebességét. Itt a legnagyobb elérhető fordulatszám a kérdés, hiszen a tervezésnél erre vagy e fölé egy kicsivel kell minden alkatrészt méretezni.
No, a száraz/nedves stimmel. A többi nem.
A siklócsapágynak ugyanis az a lényege, hogy nem érintkezik fém a fémmel a folyadék összenyomhatatlanságából adódóan. Azt pedig nem lesz képes eldönteni a csapágy, hogy milyen olajon siklik, így meghazudtolni sem fogja a fizikai törvényszerűségeket. Mellesleg az autók dugattyúi hasonló sebességgel mozognak a hosszabb löket miatt, mint a motoroké.
Mivel az autó szárazkuplungos, ezért a beléjük szánt olajok _egy részét_ úgy formulázzák, hogy alacsony legyen a viszkozitása és speciális adalékok hozzáadása révén csökkentse a motor súrlódási és egyéb veszteségeit, üzemanyagot megtakarítva. Ezt úgy lehet érteni, hogy autókhoz továbbfejleszt(h)ették az olajak egy részét, míg a motorokhoz nem különösebben fejlesztettek, mivel a kuplung megköti a kezüket. Következésképp az összes könnyűfutású, energiatakarékos, stb olaj kerülendő, mivel csúszhat tőle a kuplung.
A JASO MA (motor) minősítés lényegében kikötés, hogy nem tartalmazhat az olaj súrlódáscsökkentő adalékot.
Arcátlan módon én olyan olajat is bele merészeltem tenni a motorba, ami nehéz üzemi körülmények között használatos dízelmotorba való. Ami normál esetben még a 3-4000 fordulatot se forogja..
A szabály inkább legyen az egészséges szkepticizmus és az utánajárás: ma már nem biztos, hogy a cipő látott cipészt és a kenyér péket...
aaaa, attol meg sosem faztam meg, de a cipzarcsere nagyon idoszeru lenne mar. csakhat lusta voltam: amikor nem motoroztam, akkor nem vittem el, ha meg motorozni mentem, akkor meg nehez otthon hagyni
nade majd most! ha tenyleg elmegyek betegallomanyba, akkor csak megoldom mar
Mondtam, hogy húzd össze a bőrrucit magadon. Biztos a jegeskávétól fáztál meg. Én is úgy érzem, hogy egy kicsit megfáztam tőle. Inkább capiccino-t kellett volna innunk.
ujra itt
ahogy nezem, holnap mar nem jovok be halmozati bunteteskent faj a torkom, raz a hideg, ugyhogy asszem infulenciam van de legalabb nem kell senkinek a kozelembe jonnie
Erről, korábban volt nagyn komoly okfejtés a Sportmotoron. A lényeg, hogy a motorok többsége olajfürdős kuplunggal rendelkezik. Tehát a motorolaj a kuplungot is keni. Az autók szárazkuplungosak. Az autóolaj, a motor kenésére van tervezve. A motorolaj az motor és a kuplung kenésére. Ez az egyik. A másik, hogy az autók max. fordulatszáma általában 4000-7000 között mozog. A motoroké 8000-14000 közötti maximális fordulat között. teljesen más olajat kíván egy ekkora fordulatú motor. Az autóolaj ennél a fordulatnál már elveszíti a kenőképességét és úgy jársz, mint a Béla. De Ő még időben váltott. A szabályt ne feledjétek. "Cipőt a cipőboltból, kenyeret a kenyérboltból!"
dehogyis, annak semmi koze a virnyohoz, amit valszeg osszeszedtem
Látom mindenki rendben hazaért, én még csak most néztem rá a fórumra szombat óta.
Borsó, remélem nem a jegeskávé miatt vagy kidőlve...
a vegen meg igazi motoros forum leszunk, komoly szakmai temakkal
en is nagyon buszke vagyok ra, allati ugyes pasi
A siklócsapágynak ugyanis az a lényege, hogy nem érintkezik fém a fémmel a folyadék összenyomhatatlanságából adódóan. Azt pedig nem lesz képes eldönteni a csapágy, hogy milyen olajon siklik, így meghazudtolni sem fogja a fizikai törvényszerűségeket. Mellesleg az autók dugattyúi hasonló sebességgel mozognak a hosszabb löket miatt, mint a motoroké.
Mivel az autó szárazkuplungos, ezért a beléjük szánt olajok _egy részét_ úgy formulázzák, hogy alacsony legyen a viszkozitása és speciális adalékok hozzáadása révén csökkentse a motor súrlódási és egyéb veszteségeit, üzemanyagot megtakarítva. Ezt úgy lehet érteni, hogy autókhoz továbbfejleszt(h)ették az olajak egy részét, míg a motorokhoz nem különösebben fejlesztettek, mivel a kuplung megköti a kezüket. Következésképp az összes könnyűfutású, energiatakarékos, stb olaj kerülendő, mivel csúszhat tőle a kuplung.
A JASO MA (motor) minősítés lényegében kikötés, hogy nem tartalmazhat az olaj súrlódáscsökkentő adalékot.
Olvasmány:
egy cikk angolul
cikk 2 angolul
Mindkettő igen régi.
Arcátlan módon én olyan olajat is bele merészeltem tenni a motorba, ami nehéz üzemi körülmények között használatos dízelmotorba való. Ami normál esetben még a 3-4000 fordulatot se forogja..
A szabály inkább legyen az egészséges szkepticizmus és az utánajárás: ma már nem biztos, hogy a cipő látott cipészt és a kenyér péket...
a jelek szerint csostul jon a boldogsag az elmult par napban, de azert csak jobb lesz idovel
a Nagy Mesemondo es az Ovis
Találtam képeket a telefonomon Csutkabuliról. Ilyennek akarunk mindig látni:
nade majd most! ha tenyleg elmegyek betegallomanyba, akkor csak megoldom mar
ahogy nezem, holnap mar nem jovok be halmozati bunteteskent faj a torkom, raz a hideg, ugyhogy asszem infulenciam van de legalabb nem kell senkinek a kozelembe jonnie
Egész pontosan miért nem szabad "autós olajat" betenni a motorba? Valaki esetleg egy tételes felsorolást?