Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Amikor legutóbb szervízre vittük az ER-5-ünket (még Debrecenben, a Yamaha Máthéhoz, mert az volt a hivatalos Kawa márkaszervíz is egyben), akkor a szaki is azt ajánlotta, hogy hosszú álláshoz keverjünk üzemanyag stabilizálót a benzinbe. Ő nyilván Yamalube-ot ajánlott, de többen is gyártanak ilyet, talán MOL-osban is láttam pl.; de én is a Spurira szavazok, mert magyar, és mert sok jó tapasztalatot hallottam róla.

(Egyetlen hátránya, hogy Belgiumban nem árulják, de ez gondolom csak engem érint... :(((((((((((((((( Ha hazamegyek veszek egy raklappal.)
De nem csak az ER-5, hanem általában a karbisokra igaz ez. Évek óta használom a spurit, télen mielőtt leteszem egy kicsivel többet adagolok mint az előírt... 2-3-at fordul az önindító és indul a gép még nagy hidegben is. Többször leírtam már fórumokon, de sajnos sokan nem hisznek benne mint ahogy az adalékokban általában... ez a TVshop-os átverés hagyatéka amikor olaj nélkül járatták a motort sőt homokot is szórtak bele.
Minden tavasszal olvasom a "nem indul" tartalmú hsz-kat, pedig csak egyszer kellene kipróbálni. Mondjuk nem árt ismerni a gépet is valamennyire aztán mindjárt feltünik a változás amint 2-3 tank spuris benzint elfogyaszt a motor
Sokszor elmondtam már itt, ezek a gépek NEM SZERETIK a hosszú állást. .
Nem szabad leengedni az üzemanyagot sem, mert akkor meg a membranokat nyirod ki. Erre is volt példa. Ha benne hagyod és nem hajtod akkor meg így jársz ,de így járt most Ivzo is! !
A megoldás a következô-Spuri adalék és télen 4-5hetente menni vele 30-40 km- ert!
Sziasztok!

Szerencsére megoldódott a probléma, igazatok volt a karburátor volt koszos, hajtottam egy 20 km ert tankoltam bele friss benzint és egyszer csak 3-4 durrogott túl sok volt neki a benzin aztán csak elindult. Előjött szerencsére az ereje. A gyertyákat visszacseréltem az eredetire ami volt bent. A kérdésem az lenne hogy nincs e valami ötletetek hosszú téli állásra? Nem tudtok valami olyasmi lötyit ami ezt esetleg meggátolná, vagy esetleg ötlet amit ti is szoktatok csinálni így téli eltétel előtt? Köszi a válaszokat! üdv Ádám
Szia!

Valami kosz van a fúvókában vagy a tűszelepnél szét kell szedni és kitisztitani és Goooooooooo!
Kedves Ádám!

A hosszú téli állás miatt egy karburátortisztítás megoldja szerintünk a problémát

További Kellemes Napot!
Jár mindkét henger?Lehet,hogy csak valamelyik nem kap szikrát. Pl.rossz az új gyertya vagy nincs érintkezés valahol.Pipa,gyújtó kábel esetleg?Már tippem nincs.
Sziasztok!
Egy kis tanácsért fordulnék hozzátok:

Téli előszedés után, gondoltam motorozok egyet. Az első probléma amivel már régóta küzdök az volt hogy a hengerfejbe ami bemegy t cső (hűtővíz levezető cső), szárán lévő gumi gyűrűk mindig megadták magukat. Rendeltem hozzá gyárit Pécsről a kawasaki márkaszervízből. Kicseréltem a következő jelenség fogadott összeszerelés után. A motor alapjáraton szépen jár, de mihelyst rá akarom húzni csak szépen lassan pörög fel illetve a fordulat nagyon lassan esik vissza, és ereje nincs is a motornak. Olyan mint ha folytva lenne. 5-6 ezernél nem pörög többet erőtlen addig is. Gyertyát cseréltem még amire most gyanakszunk egy ugyan olyan típus lett bele rakva mint ami volt csak Iridium ba. Más igazán nem lett bolygatva semmi. Csak tömítés csere meg gyertya csere. Mindent oda raktunk vissza ahonnan levettük. Esetleg van valakinek valami ötlete? Egész télen állt nem volt elindítva egyszer sem. Az akksi tökéletes, pöccre indul. De ha üresben van és játszok a gázzal akkor is furán veszi a fordulatot. Előre is köszi a segítséget. Üdv Ádám
Csovi65
du fekfolyadek csere mar ideje lesz
ha hetvegen lesz melo akk megdumalunk egy gurulast
Ja, ez tök igaz. Meg én is rájöttem amúgy, akármennyit is fogyaszt, úgyis mindig megtankolom. Akkor meg tényleg minek mérni? Nincs jelentősége.
(Persze néha kíváncsiságból számolgatok, ha pl. a szokott 2x-ese jönne ki, akkor ott már gyanakodnék valami hibára...)
Én benne vagyok, semmi akadálya !
Hy sràcok

Csövi65
na van màr hatso gummàm
lassan osszefuthatunk egy laza gurulasra majd egyeztetunk
szep napot mindenkinek
Néha elő fordul az ilyen- én sem szeretek szarrá ázni- azt szerintem sosem lehet élvezni!

De legalább a láncod olajos maradt!
"élvesztem" még írni se tudok... jobb lesz ha alszok
Nekem ráadásul még sikerült sz@rrá is ázni! Sőt most az egészet nem élvesztem úgy ahogy volt... nem gondoltam hogy ilyen is előfordulhat
Ma én is megfektettem az üza mutatót- mekkora szembeszél volt- majd levitta gépről.
Konkluzio- volt egy kanyar amit majdnem kiegyenesítettem...
Vissza kel szokni a motorhoz!

Én is csak igyekszem mindig a betöltő nyílás egy bizonyos pontjáig engedni benzinnel, aztán tankolástól tankolásig megtett útból és tankolt literből kiszámolni az átlagfogyasztást.
A mérést nyilván sok tényező befolyásolja, de szerintem nagyjából képben lehet lenni.
Engem szokott érdekelni, az autóm esetében is ki szoktam számolgatni.
Csak hogy tudjak bosszankodni.
Igazad lehet.Ezért aztán nagyjából nem is tudom mennyit eszik az enyém.Illetve dehogynem.Amennyit tankolok az mind megeszi a beste.
Nagyon régen nem számolgatom már a fogy. átlagát.Az autóét nyomon követem de a motoré nem érdekel.
Köszike..holnap elvisszük Ceglédre a Kawasaki szervízbe..
A német és az angol nyelvű megvan azokat letöltöttem..de inkább kínai
Kedves Kriszta!

Szerintem mindenki motorozik. Az Er5 hoz csak angol vagy Német nyelvû szerelési van de az nagyon jó. Az oldal amon megtalálod!
8-9 liter nagyon sok, a karburatorral lesz ott valami.Membrán vagy dugulás.
sehol senki? pihenitek az éjszakát?
köszike..semmit..de azért nem, árt ha van
Egyébként a fogyasztás mérés manapság elég kényes kérdés. Ne haragudjatok meg rám de azért decis külömbségeket még is, hogy a fenében lehet mérni egy túrán ahol nem mindig ugyan anná a kútnál tankol az ember? Mert mint tudjuk a benzinkutakat ugyan kalibrálják de álltalában mégis csalnak. Az 1 liter sajnos nem 1 liter hanem kevesebb. Ez elvileg 2-3% nak kéne lenni de tapasztalatom szerint eléri olykor a 10-15%-ot is. (kuton belül kutfelyenként is változhat) Így eshet meg hogy az 5 literes kanábba tankolsz elvileg 5 liter benzint de a nivó a kannán csak 4,7-4,6 litert mutat. Ez pedig csak 1 tényező!
A motor tankját, hogy mennyire tankolod meg azt sem látod pontosan. Csak azt látod hogy a beöntő nyilás alját verdesi a nafta a szintjelzőn is csak azt látod tele van.. és van 10 osztás.... de simán mehet bele lötyögtetéssel 5dl-el több..
És akkor is csak tele van... A kettőt ha össze adjuk akkor két tankolásonként akár 0,5l-1 liter difit is lehet a tankba... És nem beszéltünk az útviszonyokról sem (szél, sebesség, súly.. stb) Ami szintén nem állandó...
Szóval szerintem a fogyasztás így csak saccolni lehet +/- 4-5 dl-el... Amiből az derül ki, hogy a vas hasonló képpen fogyaszt átlagban.. mert ha megugrik a fogyasztás ugye az problémára utalhat.. ;) Túlzott iomlazító bevitel eredményeként túl laza lett a jobb csukló tartó izom..

Persze ha valaki kalibrált kannával tölti fel a gépet mindig és úgy méri a fogyasztását állandó hőmérsékleten, ugyan olyan útviszonyok, sebesség és szél mellett és így mondja, hogy az ő vasa 4,1-4,2 L fogyaszt.. attól elnézést kérek.

Gondolkodjuk el ezen egy kicst....
Szia:)
Lényegében semmit nem tudunk a mociról..és fater szereti házilag megoldani amit lehet..a szervíz elég nagy anyagi lehúzás..